کد خبر 263092
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰

همزمان با یوم العباس، کنگره عظیم شیعیان جهان با صدها هزار نفر از عاشقان ابا عبدالله(ع) در زنجان برگزار شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، عاشقان حضرت ابوالفضل همه ساله در روز هشتم محرم در اجتماعی بزرگ در زنجان گرد هم می‌آیند تا عشق و ارادت خود را به علمدار کربلا نشان دهند.

 

مردم استان زنجان یک روز خاص را به عزاداری برای حضرت ابوالفضل العباس (ع) برگزار می‌کنند، این مراسم به قدری زیبا و تاثیرگذار است که در حال حاضر جهانی شده است، و مردم زنجان به یاد امام و مولایشان در قالب دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان به عزاداری می‌پردازند.

عشق و ارادت زنجانی‌ها به ائمه اطهار علیهم‌السلام در عزاداری‌ها از گذشته‌های دور همچنان به سبک و سیاق سنتی به یادگار مانده است.

مردم زنجان با فرا رسیدن ماه محرم، بیرق‌های عزای امام حسین (ع) را به دست می‌گیرند و در دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی، عشق و ارادت خود را به آن حضرت نشان می‌دهند.

امسال نیز طبق سنوات گذشته دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان با حضور باشکوه مردم استان زنجان و حضور میهمانان خارجی و داخلی برگزار شد.

این مراسم که به عنوان بزرگترین اجتماع عزاداران حسینی در جهان مطرح است، با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

*اجرای برنامه‌های مختلف در حسینیه اعظم زنجان

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اعلام کرد: امسال نیز طبق سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

محمد جواد غم‌پرور با بیان اینکه برگزاری دسته عزاداری حسینیه اعظم نشان دهنده ارادت مردم استان به علمدار کربلا امام حسین (ع) است، افزود: سال گذشته 11 هزار گوسفند نذری به حسینیه اعظم زنجان تحویل شد.

وی به برخی از واحدهای فعال در حسینیه اعظم زنجان طی دهه نخست محرم اشاره داشت و گفت: حدود 115 نفر امدادگر، نجاتگر، تکنسین اورژانس و پرستار در طول دهه محرم به عزاداران حسینیه اعظم زنجان خدمت‌رسانی می‌کنند.

این مسئول افزود: این امدادگران با شروع ایام عزاداری در 5 نقطه ثابت حسینیه اعظم، شبستان قمر بنی هاشم (ع)، شبستان حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) مستقر شده و در مواقع نیاز به امدادرسانی به عزاداران می‌پردازند.

غم‌پرور خاطر نشان کرد: در روز برگزاری دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان 45 اکیپ دو نفری برادران و 4 اکیپ سه نفری خواهران از ساعات 10 صبح در محل های از قبل تعیین شده در مسیر دسته مستقر می شوند.

وی تصریح کرد: در تمام شب‌های دهه اول محرم، ماشین آمبولانس، آتش‌نشانی و نیروهای آموزش دیده در محوطه و داخل مسجد آماده ارائه خدمات امدادگری به عزاداران هستند.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان همچنین به فعالیت واحد نقلیه در دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان اشاره داشت و گفت: امسال بیش از 100 دستگاه وسیله نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین وظیفه حمل و نقل گوسفندان زنده و ذبح شده اهدایی به مسجد حسینیه اعظم را بر عهده دارند.

این مسئول از فعالیت 35 گروه جمع‌آوری نذورات مجهز به دستگاه‌های P.O.S در روز سه شنبه 21 آبان مصادف با هشتم محرم خبر داد و گفت: همه گروه‌های جمع‌آوری نذورات از ساعت 8 صبح تا پایان دسته عزاداری در محل‌های تعیین شده وظیفه خود را ایفا خواهند کرد.

وی همچنین به استقرار پنج دفتر ثابت در شبستان‌های مسجد و محوطه خیابان حسینیه اعظم اشاره کرد و گفت: استقرار دو دستگاه ATM در محوطه حسینیه اعظم و محل فروش احشام نذری واقع در خیابان خیام غربی از دیگر اقداماتی است که جهت جمع‌آوری نذورات و تسهیل در کار مردم پیش‌بینی شده است.

غم‌پرور و با اعلام حساب جاری الکترونیکی نزد بانک ملت (جام) به شماره 1334219222 به منظور واریز نذورات نقدی از امکان پرداخت توسط سامانه پرداخت # 733 *  همراه اول نیز خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس