کد خبر 26205
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۲

رئيس مرکز سياسي حزب مؤتلفه اسلامي گفت: عملکرد و جهت‌گيري‌هاي مجمع روحانيون مبارز و خاتمي در طول فتنه 88 به صراحت نشان ‌مي‌د‌هد آنها تبديل به معاند نظام شده‌اند.

به گزارش مشرق، محمد کاظم انبارلويي در گفت‌‌و‌گو با فارس اظهارداشت: در تاريخ معاصر ما جرياناتي متاثر از به اصطلاح مدرنيته و فرهنگ و آموزه‌هاي غربي بوده‌اند که همواره در تقابل با تفکر اسلامي بودند؛ اين رويارويي در نهضت تنباکو، نهضت مشروطه و ملي‌شدن صنعت نفت بارز و آشکار بود.

وي يادآور شد: در جريان مشروطه دو گروه دست به تحصن زدند؛ عده‌اي در حرم حضرت عبدالعظيم و عده‌اي ديگر نيز در سفارت انگليس متحصن شدند بنابراين درگيري اين طيف‌ها موجب شد که حکومت ديکتاتوري رضاخان بيرون آيد.

رئيس مرکز سياسي حزب مؤتلفه اسلامي گفت: تفکر برخواسته از مدرنيته يا غرب‌گرايي در بعد از پيروزي انقلاب اسلامي مثلاً در جريان بني‌صدر نمود داشت، شعار اصلي اين تفکر، جدايي دين از سياست و تجويز فرهنگ سکولاريسم است.

انبارلويي تشريح کرد: در اواخر قرن بيستم با فروپاشي شوروي و سقوط مارکسيسم، ليبرال‌ها تنها رقيب خود را شکست خورده ديدند و در نتيجه ادعاي پايان تاريخ و يکه‌تازي فکر ليبراليسم به عنوان انديشه‌ مسلط بر نظام جهاني را دادند و در ايران نيز افراد و جريان‌هايي متاثر از تفکر ليبراليسم شکل گرفت که در نتيجه مدرنيته همواره خود را در ايران توسط اين اشخاص و گروه‌ها باز توليد مي‌کرد.

وي با بيان اينکه تفکر ليبرالي در طول تاريخ انقلاب بارها با تفکر انقلاب اسلامي درگير شده ‌است، تصريح کرد: مجمع روحانيون مبارز، حزب منحله سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي و حزب منحله مشارکت، در بعد از انقلاب و در دوران دوم خرداد کانديد باز توليد مدرنيسم و ليبراليسم در ايران بودند که بعد از دوم خرداد 76، واژگان برگرفته از اين تفکر همچون آزادي، حقوق بشر و جامعه مدني را در ادبيات سياسي کشور وارد کردند.

سردبير روزنامه رسالت خاطرنشان کرد: نکته حائز اهميت ظاهر عامه‌پسند اين کلمات و شعار‌هاي زيبا بود؛ اما در باطن اهداف ديگري را جست‌وجو مي‌کرد،‌ چراکه افرادي که قصد داشتند ريشه‌هاي ديانت، اسلام و انديشه‌هاي امام خميني (ره) را قطع کنند خود را پشت اين شعارها پنهان کردند.

انبارلويي هدف اصلي همه اين شعارها را سکولاريزه کردن جامعه اسلامي عنوان و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامي ايران، انقلابي الهي بود و مردم بر اساس خواسته‌هاي کاملا مذهبي و ايدئولوژيک رژيم طاغوت را سرنگون کردند و بنيانگذار و رهبر آن ولي فقيه جامع‌الشرايط است.

وي تصريح کرد: جريان شکل‌ گرفته در دوم خرداد، به صراحت با انديشه‌هاي ناب امام خميني (ره)، روحانيت و دين به مخالفت و مبارزه پرداخت که در طول دوره به اصطلاح اصلاحات مکرر از سوي اعضا سازمان‌ مجاهدين و حزب مشارکت تکرار شد.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي يادآور شد: جريان ليبرال موجود در کشور قبل از سال 76 جنبشي بي سر بود بنابراين با توجه به گرايش‌هاي فکري خاتمي به سراغ او رفتند و وي را براي رهبري جريان ليبرال انتخاب و کانديداي رياست جمهوري کرده و به اين وسيله اقدام به يارگيري در داخل جريان انقلاب کردند.

رئيس مرکز سياسي حزب موتلفه اسلامي گفت: ليبراليسم در مقابله با دين، آن چهره آشکار پست مارکسيست‌ها را ندارد و سعي مي‌کند ظواهر را تا حد امکان حفظ کند، لذا اصل دين را افيون نمي‌دانند، بلکه مي‌گويد دين بايد در حوزه فردي جاري باشد که همان سکولاريزه‌سازي جامعه اسلامي است.

وي با اشاره به شعار اوليه خاتمي که مي‌گفت بايد«معاند را به مخالف و مخالف به منتقد و منتقد را به موافق تبديل کرد»، افزود: خود آقاي خاتمي پس از گذر اين مدت، از موافق به منتقد، از منتقد به مخالف و اکنون از مخالف به معاند تبديل شده که اوج آن در فتنه 88 مشاهده شد.

سردبير روزنامه رسالت يادآور شد: در فتنه 88 تمام ارزش‌هاي اسلام و اصول انقلاب را زير پا گذاشتند و امثال آقاي خاتمي هم هيچگاه آنها را محکوم نکرد؛ سران فتنه راي مردم و نهادهاي قانوني کشور همچون شوراي بسيار مهم نگهبان را بدون هيچ دليل محکمه‌پسندي زير سوال بردند و در اصل عليه جمهوريت شورش کردند.

وي اعمال و کردار آقاي خاتمي و ديگر سران فتنه را در حال حاضر180 درجه با شعار‌هاي انقلاب اسلامي مغاير دانست و افزود: آنها به اراذل اوباشي که در روز عاشورا به ساحت مقدس امام حسين (عليه‌السلام) و عزاداران جسارت کردند لقب مردم خداجو دادند که موجب شد پرده از چهره واقعي بسياري پائين آيد.

رئيس مرکز سياسي حزب موتلفه اسلامي با بيان اينکه مدل 88 خاتمي، موسوي و کروبي بسيار با گذشته آنها متفاوت است، خاطرنشان کرد: شخصيتي مثل شمر زماني در رکاب اميرالمومنين علي (عليه‌السلام) بود، اما در کربلا سر از تن امام سوم حضرت ابي‌عبدالله الحسين(عليه‌السلام) جدا کرد؛ آنها کار را به جايي رساندند که افرادي چون اوباما و نتانياهو و شيمون پرز دهان به ستايش آنها باز کردند و اين در حالي است که سران فتنه از مرزبندي با دشمن خودداري کردند.

وي گفت: حوادث فتنه بزرگ 88 موجب بصيرت‌دهي به خواص و عوام کشور شد؛ لذا بنا بر شاخص حضرت امام خميني (ره) ملاک حال فعلي افراد است.

انبارلويي به تاکيدات رهبر معظم انقلاب مبني بر روشن ساختن مرز با دشمن اشاره کرد و گفت: آنها به نصايح و رهنمود‌هاي حکيمانه رهبر انقلاب پشت پا زدند و اين در حالي است که رهبر فرزانه انقلاب پدرانه به آنها مهلت بازگشت به راه حق را دادند.

وي با تاکيد بر اينکه موضوع تقلب و احمدي‌نژاد بهانه‌اي بيش نبود، گفت: انجام کارهاي بزرگ چون سهميه‌بندي سوخت و قانون هدفمند کردن يارانه‌ها بزرگترين دليل داشتن جايگاه اجتماعي بسيار بالاي دولت احمدي نژاد است و مردم با جان و دل با اين دولت همکاري مي‌کنند چراکه به اين دولت و سياست‌‌هاي آن راي بالايي داده‌اند.

مسئول مرکز سياسي حزب موتلفه اسلامي استقبال پرشور و گسترده مردم در سفرهاي استاني از رئيس جمهوري را نمونه آشکاري از داشتن پايگاه اجتماعي دولت دهم دانست و افزود: در غير اين صورت محال بود که بتوان اين برنامه‌هاي بسيار مهم و بزرگ را در کشور اجرا کرد.

وي خطاب به سران فتنه اين سؤال را پرسيد که چرا شورش اشراف در مقابل راي اکثريت مردم و جمهوريت را مديريت مي‌کنيد؟

انبارلويي تاکيد کرد: امروز خاتمي در کنار معاندين نظام نقش ايفا مي‌کند، مجمع روحانيون مبارز که آقاي خاتمي مسئول شوراي سياست‌گذاري آن است، روز 30 خرداد را که روز اعلام جنگ مسلحانه منافقين عليه نظام است به عنوان روز راهپيمايي عليه دولت انتخاب مي‌کند که اين به معناي اعلام پايان حيات سياسي مجمع روحانيون مبارز است؛ چراکه مجمع روحانيون به صراحت نشان داد که تبديل به معاند نظام شده است.

وي تصريح کرد: همراهي مجمع روحانيون مبارز با جريان فتنه، به معناي پايان حيات سياسي اين حزب در اردوگاه انقلاب اسلامي است که اکنون در اردوگاه دشمنان و غرب به فعاليت سياسي خود ادامه مي‌دهند.

سردبير روزنامه رسالت تاکيد کرد: جريان فتنه و سران آن در اردوگاه غرب بازي کرده و به طور دائم آن را سرويس‌دهي مي‌کنند؛ آنها دستورالعمل و پيام‌هاي آنها را اجرايي مي‌کنند، حتي حلقه‌هاي فکري خود را در لندن و آمريکا تشکيل و فتنه‌گري‌هايي را در غرب نمايندگي مي‌کنند.

وي در ادامه گفت: افرادي که در ميان جريان فتنه ظاهراً لباس روحاني به تن کرده‌اند، با تکرار حرف‌هاي سکولارها ديگر شأن و جايگاه روحاني اسلام را ندارند، چراکه براي فردي که اعتقادي به روحانيت اسلام و مرجعيت ندارد فرقي ندارد لباس مقدس روحاني در تنش باشد يا نباشد.

انبارلويي با بيان اينکه در توبه بازگشت به اردوگاه اسلام به روي همه باز است، خاطرنشان کرد: ظاهر امور نشان مي‌دهد سران فتنه قصد توبه ندارند؛ چراکه هنوز از اقدامات خود اعلام پشيماني نکرده و مرز خود را با دشمن مشخص نکرده‌اند.

وي درباره باز بودن در توبه توضيح داد: معناي توبه کردن سران و اصحاب فتنه اين نيست که اگر توبه کنند دوباره مي‌توانند به جايگاه قبلي بازگردند، بلکه توبه آنها براي اين است که خود را از منجلاب خود ساخته فتنه نجات داده و بتوانند به عنوان شهروند عادي در جامعه زندگي کنند.

انبارلويي تاکيد کرد: در نزد مردم سران فتنه همان افراد باسابقه گذشته نيستند؛ آنها با توبه بايد از همکاري و سرويس‌دهي به دستگاه‌هاي جاسوسي اجانب و دشمن خودداري کنند تا شايد بتوانند قيامت خود را اصلاح کنند؛ بنابراين به عنوان مثال اگر امام جماعتي گناه کبيره‌اي کند، او را ديگر پيش‌نماز نمي‌کنند، لذا اگر توبه کند مي‌تواند به عنوان ماموم در صف نماز جماعت مانند بقيه مردم شرکت کند.

وي افزود: نظام تاکنون با رأفت اسلامي با سران فتنه مواجه شده و جلوي خشم انقلابي مردم را گرفته است؛ در غير اين صورت خود مردم حق فتنه‌گران را به کف دستشان مي‌گذاشتند؛ بنابراين اگر سران فتنه مي‌‌خواهند در اين کشور زندگي کنند بايد در پيشگام خداوند متعال و مردم توبه کنند.

رئيس مرکز سياسي حزب موتلفه اسلامي خاطرنشان کرد: برخي بزرگان از سر خيرخواهي و دلسوزي به سران فتنه توصيه مي‌کنند که توبه کنند؛ اما برخي گمان کرده‌اند که انگار نظام به آنها نيازمند است و مي‌خواهد راه آنها را بر گرداندن به مناصب هموار کند که اين اشتباهي بزرگ است، چراکه سران فتنه صلاحيت‌هاي ديني، شرعي و قانوني خود را از دست داده‌اند.

وي در ادامه بيان داشت: کشور در چند ساله اخير پوست‌اندازي جديدي کرده و طيف‌بندي‌هاي جديدي نسبت به گذشته شکل گرفته است؛ نسل و نياز‌هاي مردم متعالي‌تر شده است و احمدي‌نژاد با نيروي جواني و توانايي‌هاي بالا نماد دهه چهارم انقلاب است.

انبارلويي گفت: احمدي‌نژاد فرزند ملت، و خروجي فرهنگ انقلاب است، گفتمان او گفتمان ولايت فقيه و انتظار حضرت بقيةالله(عج) است که نظام سلطه را در غرب و شرق عالم به چالش کشيده است.

وي انقلاب اسلامي ايران را محصول خون هزاران شهيد و جانباز از صدر اسلام تاکنون عنوان کرد و افزود: هر فرد ديگري غير از احمدي‌نژاد هم بر سر کار آيد بايد راه اسلام و گفتمان انقلاب را ادامه دهد؛ مردم هوشيار و در صحنه ايران هرگز اجازه نخواهند داد آمريکا و تفکر آمريکايي دوباره به کشور بازگردد و دست جنايتکار اسرائيل به سمت اين کشور دراز شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس