بازداشت دانشجویان در آمریکا - نمایه

سرشناس‌ترین دانشگاه‌های جهان در آمریکا شاهد تحصن دانشجویان در حمایت از فلسطین و اعتراض به نسل‌کشی اسرائیل در غزه هستند. تا کنون بیش از ۵۰۰ نفر توسط پلیس دستگیر شده‌اند و سرکوب دانشجویان ادامه دارد.

سرویس جهان مشرق - طی روزهای گذشته، دانشجویان بیش از ۲۵ دانشگاه آمریکا[۱]، از جمله برترین دانشگاه‌های این کشور، شامل «کلمبیا»، «هاروارد»، «ماساچوست» (ام‌آی‌تی)، «یِیل»، «کالیفرنیا» و «استنفورد»، با برگزاری تجمعات گسترده و برپایی اردوگاه‌های چادری، با مردم نوار غزه اعلام همبستگی[۲] و به جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه اعتراض کرده‌اند[۳]. نیروهای پلیس نیز در واکنش به این اعتراضات، صدها دانشجو را بازداشت نموده‌اند و در مواردی به روش‌های خشونت‌بار متوسل شده‌اند. رسانه‌های محلی آمریکا گزارش می‌دهند که اعتراضات مربوط به جنگ غزه طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه به دانشگاه‌های دیگر این کشور سرایت پیدا کرده و به دستگیری بیش از ۵۰۰ معترض در سراسر آمریکا منجر شده است. به گزارش شبکه‌ی محلی اِی‌بی‌سی، دانشجویان دانشگاه «ویرجینیا تک» صبح روز جمعه چادری را در محوطه‌ی چمن دانشگاه برپا کردند که روی آن نوشته بود: «اردوگاه آزادسازی غزه[۴]شعبه‌ی محلی ان‌بی‌سی نیز گزارش می‌دهد که پنج‌شنبه شب، پلیس ۳۶ نفر را در یک اردوگاه همبستگی با غزه در دانشگاه ایالتی اوهایو بازداشت کرد؛ این دانشگاه اوایل همان روز نیز شاهد دستگیری معترضان بود. دانشگاه ایالتی اوهایو در بیانیه‌ای اعلام کرد طبق قوانین دانشگاه، اردو زدن و برگزاری رویدادهای شبانه ممنوع است.

سیل حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا/ دیده‌بان حقوق بشر: آمریکا سرکوب دانشجویان را متوقف کند

«تأمین مالی نسل‌کشی را متوقف کنید.» دانشجویان آمریکایی در دانشگاه‌های سراسر این کشور با برپایی اردوگاه‌های چادری و تحصن، با مردم نوار غزه ابراز همبستگی می‌کنند. از جمله‌ی خواسته‌های دانشجویان، خروج سرمایه‌های دانشگاه‌هایشان از فلسطین اشغالی و قطع همکاری‌های دانشگاهی-علمی-تحقیقاتی با دانشگاه‌های اسرائیلی است. (+)

سیل حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا/ دیده‌بان حقوق بشر: آمریکا سرکوب دانشجویان را متوقف کند

تجمع دانشجویان در محوطه‌ی چمن دانشگاه «کلمبیا» در نیویورک، در سومین روز از برپایی «اردوی همبستگی با غزه». تجمع اعتراضی در دانشگاه کلمبیا جرقه‌ی موجی از جنبش‌های مشابه را در دانشگاه‌های سراسر آمریکا زد. این تجمعات در حالی ادامه دارند که مقامات دانشگاه تهدید کرده‌اند همه‌ی شرکت‌کنندگان در اعتراضات را با تعلیق از دانشگاه تنبیه خواهند کرد. (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› زوایایی از جنگ پنهان بر سر مسئله فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

همان شب، بیش از ۳۰ نفر در دانشگاه ایندیانا در تجمع همبستگی با غزه دستگیر شدند. به گفته‌ی شعبه‌ی محلی شبکه‌ی ای‌بی‌سی، پلیس دانشگاه می‌گوید چادرهایی که دانشجویان برپا کرده بودند، ناقض قوانین دانشگاه است و دانشجویان از جمع کردن این چادرها امتناع کرده‌اند. دانشجویان دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک نیز چند روز قبل‌تر ضمن برپایی چندین چادر، خواستار پایان جنگ اسرائیل علیه غزه و توقف سرمایه‌گذاری‌های این دانشگاه در فلسطین اشغالی شده بودند. اعتراضات طی روزهای اخیر گسترش یافت و در دانشگاه‌های تگزاس[۵]، «نیوانگلند»، کالیفرنیا و مناطق دیگر تظاهرات و اردوگاه‌های مشابهی برپا شد. طبق آمار موجود، بیش از ۲۵ دانشگاه صحنه‌ی اعتراضات بوده‌اند. هفته‌ی گذشته پلیس ۱۰۸ نفر را در دانشگاه کلمبیا دستگیر کرد. روز دوشنبه، ۱۲۰ نفر در دانشگاه نیویورک، و بیش از ۴۵ نفر در دانشگاه ییل دستگیر شدند. همچنین چهارشنبه شب، ۱۱۸ نفر در دانشگاه «اِمِرسون» و روز پنج‌شنبه، دست‌کم ۲۸ نفر در دانشگاه «اِموری» بازداشت شدند. در مجموع، بیش از ۵۰۰ نفر طی روزهای گذشته توسط پلیس دستگیر شده‌اند. برخی سیاستمداران و گروه‌های حامی آزادی مدنی، این بازداشت‌ها را محکوم کرده‌اند.

سیل حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا/ دیده‌بان حقوق بشر: آمریکا سرکوب دانشجویان را متوقف کند

دستگیری یکی از دانشجویان دانشگاه تگزاس توسط پلیس. دانشجویان بسیاری از دانشگاه‌های سراسر آمریکا برای ابراز همبستگی با مردم نوار غزه در محوطه‌ی دانشگاه‌هایشان اردوگاه‌های چادری برپا کرده‌اند. (+)

سیل حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا/ دیده‌بان حقوق بشر: آمریکا سرکوب دانشجویان را متوقف کند

نیروهای پلیس، یکی چند نفر از دانشجویان حامی فلسطین را در دانشگاه تگزاس دستگیر می‌کنند. دانشجویان این دانشگاه روز چهارشنبه، ۵ اردیبهشت، اقدام به ترک کلاس‌هایشان در اعتراض به همکاری دانشگاه با دانشگاه‌ها و شرکت‌های اسرائیلی کرده بودند. (+)

برخی از مدیران دانشگاه به دلیل واکنش‌هایشان به ناآرامی‌ها مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. به گزارش رویترز، روز جمعه، سنای دانشگاه کلمبیا قطعنامه‌ای را تصویب کرد که «مینوش شفیق» رئیس بریتانیایی-آمریکایی دانشگاه کلمبیا را که اصالتی مصری دارد، به بی‌توجهی به طی روند قانونی در قبال دانشجویان و آسیب رساندن به آزادی علمی در نتیجه‌ی سرکوب اردوگاه معترضان متهم کرد[۶]. شفیق به پلیس نیویورک مجوز داده بود تا وارد اردوگاه دانشجویان دانشگاه کلمبیا[۷] شود و اقدام به بازداشت دسته‌جمعی بیش از ۱۰۰ دانشجو کند[۸]. این اجازه، بحرانی کم‌سابقه را در تاریخ این دانشگاه برجسته‌ی آمریکایی رقم زد[۹]. آخرین باری که مقامات دانشگاه کلمبیا به پلیس اجازه داده بودند وارد فضای دانشگاه شود و دانشجویان معترض را سرکوب کند، به اعتراضات سال ۱۹۶۸ (حدود ۵۶ سال قبل) علیه جنگ ویتنام برمی‌گردد[۱۰]. در نتیجه‌ی اعتراضات، دانشگاه کلمبیا اعلام کرد تا پایان نیم‌سال تحصیلی کنونی، کلاس‌های خود را به صورت نیمه‌حضوری و نیمه‌مجازی برگزار می‌کند[۱۱]. در همین حال، سخنگوی این دانشگاه می‌گوید شرکت‌کنندگان در تجمعات حامی فلسطین، در حال شناسایی هستند و با اخراج موقت از دانشگاه مجازات خواهند شد.

سیل حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا/ دیده‌بان حقوق بشر: آمریکا سرکوب دانشجویان را متوقف کند

دانشجویان دانشگاه «جورج واشینگتن» در پایتخت آمریکا، مجسمه‌ی «جورج واشینگتن» (اولین رئیس‌جمهور آمریکا) را با پرچم‌های فلسطین و «چفیه» تزئین کرده‌اند. این دانشگاه یکی از بیش از ۲۵ دانشگاه آمریکایی است که دانشجویان آن‌ها در حمایت از فلسطین دست به تحصن زده‌اند. (+)

توضیحاتی درباره‌ی بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا [دانلود]

خاخام یهودی در گفت‌وگو با مشرق:

›› ما زخم‌خورده قتل‌عام فلسطینیان هستیم

›› مقامات آمریکا حمایت از این نکبت را متوقف کنند

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، که به خاطر تأمین مالی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی، یکی از اهداف انتقادات دانشجویان است، ضمن محکومیت اعتراضات دانشجویی، دانشجویان معترض آمریکایی را «یهودستیز» توصیف کرد و گفت این افراد «نمی‌فهمند ماجرای فلسطینیان چیست[۱۲].» بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در واکنش به این اعتراضات، طی یک سخنرانی، دانشگاه‌های آمریکا را با دانشگاه‌های آلمان نازی مقایسه کرد و گفت: «اوباش یهودستیز، به دانشگاه‌های برجسته[ی آمریکا] هجوم آورده‌اند[۱۳] این در حالی است که بسیاری از منتقدان به جنایات رژیم صهیونیستی، خود نتانیاهو را به هیتلر و رژیم صهیونیستی را به خاطر نسل‌کشی فلسطینیان در غزه، به آلمان نازی تشبیه می‌کنند.

سیل حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا/ دیده‌بان حقوق بشر: آمریکا سرکوب دانشجویان را متوقف کند

نمایی از چادرهایی که دانشجویان و اساتید دانشگاه کلمبیا برای تحصن و ابراز همبستگی با مردم غزه در محوطه‌ی چمن این دانشگاه برپا کرده‌اند. تصور کنید اگر این تحصن سراسری در دانشگاه‌های ایران اتفاق می‌افتاد و چنین برخوردی با دانشجویان ایرانی می‌شد و رئیس‌جمهور ایران، دانشجویان را به «نفهمی» متهم می‌کرد، چه غوغایی در غرب به‌پا می‌شد. (+)

سیل حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا/ دیده‌بان حقوق بشر: آمریکا سرکوب دانشجویان را متوقف کند

«اسرائیل بمباران می‌کند، [دانشگاه] کلمبیا پولش را می‌دهد / امروز چند کودک را کشتید؟» معترضان در دانشگاه کلمبیا محوطه‌ای از چمن این دانشگاه را تصرف کرده‌اند و نام آن را «منطقه‌ی آزادشده» گذاشته‌اند. (+)

در همین‌باره بخوانید:

›› ‏«دیوانه‌ نسل‌کش»؛ آیا نتانیاهو به آرزوی «جنگ ایران و آمریکا» می‌رسد؟

›› رژیم صهیونیستی کدام اخبار را درباره جنگ غزه سانسور می‌کند؟

گزارش دیده‌بان حقوق بشر و محکومیت سرکوب دانشجویان در آمریکا

«دیده‌بان حقوق بشر» روز جمعه، ۲۶ آوریل (۷ اردیبهشت)، با انتشار گزارشی تحت عنوان «دانشگاه‌های آمریکا باید به حق اعتراض احترام بگذارند[۱۴]» خواستار «پایان سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز حامیان فلسطین» شد. این سازمان بین‌المللی ضمن برشمردن برخی از موارد نقض حقوق بشر در دانشگاه‌های آمریکا، از جمله «تعلیق[۱۵] دسته‌جمعی، اخراج از مسکن دانشگاهی، و دستگیری دانشجویان[۱۶]، اساتید، ناظران قانونی، و خبرنگاران[۱۷] پوشش‌دهنده‌ی این رویدادها» توضیح داد:

دانشجویان دانشگاه کلمبیا، ۱۷ آوریل، چادرهایی را در محوطه‌ی دانشگاه برپا کردند تا با مردم فلسطین ابراز همبستگی کنند. گروه‌های دانشجویی گفتند به عملیات نظامی اسرائیل در غزه که بیش از ۳۴۰۰۰ نفر را کشته و بیش از یک میلیون نفر را آواره[۱۸] کرده و به گرسنگی[۱۹] کشانده‌اند[۲۰]، اعتراض دارند[۲۱]. معترضان همچنین از دانشگاه خواستند دارایی‌های خود را در شرکت‌هایی که از حمله به غزه و شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل در منطقه‌ی اشغالی کرانه‌ی باختری سود می‌برند، واگذار کند.

تصاویری از بازداشت وحشیانه‌ی دانشجویان و اساتید دانشگاه در آمریکا «به جرم اعتراض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه» [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› صدای کوکاکولا و مک‌دونالد درآمد/ آیا تحریم‌های مردمی علیه حامیان اسرائیل فایده دارد؟

دیده‌بان حقوق بشر همچنین یادآور شد: «همزمان با گسترش اعتراضات به دانشگاه‌های سراسر کشور، رؤسای دانشگاه‌ها باید مراقب باشند تا انتقاد از سیاست‌های دولت اسرائیل یا حمایت از حقوق فلسطینیان را ذاتاً یهودستیزانه توصیف نکنند و از اختیارات دانشگاه برای سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز سوءاستفاده ننمایند. به‌عکس، دانشگاه‌ها باید از حقوق افراد مبنی بر تجمع و آزادی بیان محافظت کنند.» این سازمان بین‌المللی سال‌ها قبل، رژیم صهیونیستی را به دلیل برخوردش با فلسطینیان یک رژیم آپارتاید توصیف کرده بود. گزارش مشرق در این‌باره را می‌توانید از این‌جا بخوانید.

توضیحاتی درباره‌ی گزارش اخیر دیده‌بان حقوق بشر درباره‌ی آپارتاید اسرائیل [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› اعتراف دیده‌بان حقوق بشر به آپارتاید اسرائیل

›› «طوفان» در دولت بایدن/ «شورش» مقامات آمریکا در دفاع از فلسطین


[۱] Pro-Palestinian protesters arrested at Yale, NYU; Columbia cancels in-person classes Link

[۲] Over ۲۰ US universities join in Gaza protests: What we know Link

[۳] Protesters remain at Yale University a day after ۴۵ pro-Palestinian activists were arrested on campus Link

[۴] Gaza protests spread to over ۲۵ US universities with hundreds arrested Link

[۵] Police arrest more than two dozen pro-Palestinian demonstrators on UT-Austin campus amid tense standoff Link

[۶] Columbia leadership rebuked by faculty panel for police crackdown on protesters Link

[۷] ۲۰۲۴ Columbia University pro-Palestinian campus occupation Link

[۸] Columbia Sends In the N.Y.P.D. to Arrest Protesters in Tent City Link

[۹] Columbia University faces full-blown crisis as rabbi calls for Jewish students to ‘return home’ Link

[۱۰] Pro-Palestinian Columbia Student Protests Continue Despite Arrests, Suspensions Link

[۱۱] Columbia University main campus classes will be hybrid until semester ends; NYU students, faculty arrested during protests Link

[۱۲] What is behind US college protests over Israel-Gaza war? Link

[۱۳] Over ۲۰ US universities join in Gaza protests: What we know Link

[۱۴] US Universities Should Respect Right to Protest Link

[۱۵] Columbia updated its event policy webpages. Seventeen days later, it suspended SJP and JVP. Link

[۱۶] NYPD arrests over ۱۰۰ at pro-Palestinian protest at Columbia University Link

[۱۷] Fox journalist among dozens arrested at Texas university as protests swell Link

[۱۸] Nowhere safe in Gaza Link

[۱۹] Gaza on the Brink of Famine Link

[۲۰] Famine in northern Gaza is imminent as more than ۱ million people face ‘catastrophic’ levels of hunger, new report warns Link

[۲۱] Hundreds of protesters occupy South Lawn, call for divestment from Israel during Shafik testimony Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 70
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • وحید IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    7 3
    قابل توجه برای براندازان نظام جمهوری اسلامی و تمامی دشمنان ایران اسلامی مخصوصا در حوضه رسانه،مثل وی او ای،بی بی سی،اینترنشنال منوتو مادر مرده،و یوتیوب امید دانا که نادان بهش بیشتر میخوره،ای خدا چقدر دوس دارم این امید دانا رو بکشن،اون مسیح علینژاد خو دیگه تعطیله،رب پهلوی هم نخودیشون هست
    • IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      7 0
      در امریکا خیلی از مردم و مخصوصا سیاه پوست ها با پلیس امریکا دشمن هستند و اعتقاد دارند پلیس نژاد پرست هست این سرکوبی هم که پلیس امریکا داره انجام می ده باعث میشه مردم بیشتری در امریکا طرفدار فلسطین و دشمن اسراییل بشن اتفاقا خوبه که پلیس داره سرکوب می کنه چون اینجوری تعداد مخالفان اسراییل بیشتر می شه پلیس امریکا با اینکارش باعث میشه مردم بیشتری ضد اسراییل بشن
    • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      3 0
      موافقم
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      0 1
      حوضه؟ مطمینی حوض یا استخر نبود؟خخخخ. حوزه درسته باسواد جان
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      0 0
      ۰۴:۴۸ دقیقا مثل ایران خودمون...
  • DE ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    8 1
    اساتید و چهره های مدافع غرب نسبت به اتفاقات دانشگاه‌های غرب، بخصوص آمریکا، در ضرب و شتم دانشجویان و اساتید و بازداشت آن‌ها توسط پلیس آمریکا سکوت کرده و حاضر به موضع گیری نیستند. این حضرات از چه فرار کرده اند؟
    • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      4 1
      چون بی شرف هستند وازکثافات ودروغهای اینترنشنال دفاع می کنند واز گردانندگان رسانه های دروغ وفتنه هستند
    • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      0 0
      موافقم
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      1 0
      چون دغدغه عنترسیون هرگز هیچوقت انسانیت نبوده و نیست ، اینها میخواستن از بر هم زدن نظم کشور خودشون از گدایی به نون نوایی برسن
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    5 0
    نابودی رژیم صهیونیستی وحشی و کودک کُش و حامیان وی از جمله سران و مقامات آمریکا نزدیک است. درود بر مردم بخصوص دانشجویان و اساتید آمریکا و اروپا .
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    5 5
    بقول جلال آل احمد سال‌ها‌ بود که خر رنگ کرده بودند! آن تصویر، آن مدینه فاضله آن کعبه آمال آزادی خواهی دارد فرو میریزد!
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    5 4
    چقدر پلیس خشن برخورد می کنه انگار جانی گرفته
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    6 4
    وای چه وحشتناک !غزه ای دیگر در دانشگاه‌های آمریکا درحال وقوع است .جلوی این جنایات و وحشی ها را بایدگرفت این ها پلیس هستند یا جانی آدمخوار
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    3 4
    آمریکا رو هم تموم شده بدونید مردم بیدار شده اند
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    4 1
    اینها جلوی چی رو می خوان بگیرند جلوی آزادیخواهی ؟؟؟؟جلوی حق طلبی؟؟؟جلوی خونخواهی از مظلوم ؟؟؟ امیدوارم پلیس آمریکا شریک جرم اسرائیل شرور کودک کش نشود .
  • IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    5 3
    چقدر بی احترامی به دانشجویان می کنن انگار نه انگار اینا قشر بیدار جامعه اشون هستن
    • SE ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      0 0
      دقیقا بخاطر اینکه بیدارند وحشت کرده اند دارند میگن شما هم برید بخوابید برید دنبال کاه و یونجه. یعنی چه میخواهید بیدار باشید!
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    3 3
    چه صحنه های دلخراش و زننده ای چقدر بی احترامی به شخصیت وحقوق دانشجویان .اصلا قابل پذیرش نیست
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    4 3
    به امید بیداری همه مردم جهان.
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    2 3
    احسنت به این مردم آزاده
  • IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    1 2
    دانشجویان بیدار شدند و دیگه در برابر این همه ظلم سکوت نخواهند کرد
  • IR ۰۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    5 0
    بهتر آمریکا زودتر بساط طرفداری از اسراییل و زورگویی به تمام دنیا را تموم کنه دیگه کارش تمومه
  • US ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    3 1
    الان کل دنیا باید جمع شوند و تف بندازند بر چهره کثیف و مغرض قضاوت های حقوق بشری آمریکا!! این هست دموکراسی و حقوق بشر اینها ،
  • IR ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    1 1
    دانشجویان نباید کوتاه بیایند . دنیا باید برای دفاع از این مردم بیگناه یکصدا فریاد آزادی سردهند
  • IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    3 1
    آمریکا به روزگار اسراییل افتاد. آمریکا خداحافظ
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      0 1
      خدا حافظ ارزشی ها به پایان سلام کنید البته به زودی...😂🤣🤣
  • DE ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    5 2
    🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 یا مولا علی ع
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    3 4
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    1 0
    همان طور که اسراییل بر مبنای یهوده ما همه بر مبنای اسلامیم
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      1 0
      خب که چی؟! یهود قوم منحرف است طبق آخرین کتاب الهی یعنی قرآن. در ثانی این معترضین میگن فلسطین رو آزاد کنید، دست از کشتار بکشید. توشون یهودی هم هست.
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      0 0
      یهدیان واقعی ومومن از شرارت های اسرائیل بیزارند وحتی برخی ازخاخام های یهودی از نسل کشی وکودک کشی رژیم صهیونیستی اسرائیل اعلام برائت کرده اند
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      1 0
      کاربر گرامی اشتباه نکنید ، اسرائیل بر مبنای یهود نیست، که اگر براستی چنین بود خوده خاخام های ارشد یهودی اینچنین موضع سفت و سختی به کودک کشی و جنایات رژیم صهیونیستی نمیگرفتند، اسرائیلی که اینک در حال نسل کشی هست نه تنها به آموزه های تورات بهیچوجه پایبند نیست، بلکه فقط عده ای کافر بیگانه با تعالیم حقیقی حضرت موسی علیه السلام هستند ، رژیم صهیونیستی رژیمی معتقد به کاپیتالیسم و سرمایه محوری صرف در کشورهای مشترک المنافع مثل آمریکا و دیکته کننده سرمایه داری افراطی و مادی گرایی در این کشورهاست همون چیزی که سران آمریکایی رو به نابودی کشیده ،این رژیم حامی نظم سیاه نوین جهانی ،همچنین مروج همجنس‌بازی و معتقد به فرقه های شیطان پرستی نظیر ماسون و کابالاست. می بینم که بین این رژیم و پیروان یهودی اختلاف و شکاف اعتقادی بسیاری هست.
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    4 2
    دانشجویی که الان در تصویر هست را خوب نگاه کنید داره میگه با افتخار بازداشت شدم. چقدر شجاعت داره
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      2 2
      دانشجویان دنیا باید اینگونه از مظلوم دفاع کنن بدون ترس و با شجاعت تمام
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      3 4
      چون دفاع از مظلومیت ملت فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی افتخار داره. اما بعضیا افتخارشون اینه که به خاطر دفاع از هرزگی و در آغوش رژیم غاصب صهیونیستی بازداشت بشن! بنابراین هر بازداشتی افتخار نیست.
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    2 3
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 2
    جای تاسف داره برای کشوری که ادای آزادی بیان میکنه
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    1 1
    این دانشجویان ب خشونت و بیدادگری اسراییل و صهیونیست باور دارند زیرا که خود زخم خورده از انها هستند. انها هم از نخبه گان هستند اما هیچگاه فرصت نمی یابند در مقامات بالا ب کشورشان خدمت کنند چه این پست ها در قبضه صهیونیست قرار دارد. فقط باید گوش کنند و بله قربان بگویند.
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    2 1
    متاسفیم برای کشوری که ادعای دفاع از حقوق بشر رو داره بعد با مردم خودش اینجوری رفتار میکنه
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 0
    طرح نور به طور هوشمند اجرا بشود
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    1 1
    فکر کنم من گفتم تو انصاف که یک حکومت سکولار ملی بیاریم که به چپ هیچ فصایی نده باعث شده اینها به تصیری خط بدهند که بگه باید از تاجزاده شاهزاده وصل کرد ببخشید حرفم باعث مشکل شد ..ولی گویا دنبال براندازی هستند دوستان با این وصعیت های صنفی که ایجاد کردند ....
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      2 1
      تازه فارسی یاد گرفتی؟!! بهترین حکومت، حکومت اسلامی با مدیریت مردمه یعنی جمهوری اسلامی. تو برو برای رژیم غاصب سگیونیستی پیشنهاد بده دست از عبادات انحرافی‌شون بکشن و حکومت سکولار ملی تشکیل بدن. یعنی تشکیل بدید!
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 0
    دانشگاه‌ها ما باید اعلام کنند دانشجویان و اساتید اخراجی را پذیرش خواهند کرد و وزارت خارجه اعلام کند دانشجویان و اساتید بازداشت شده، مشکلی برای گرفتن تبعیت و کار در ایران نخواهند داشت. نباید این جنبش آخرالزمانی را در برابر تهدیدات سنگین دولت فاشیست و تروریستی آمریکا رها کنیم.
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    1 0
    نظام آمریکا نظام دیکتاتوری حزبی است دردست لابی صهیونیست است وهرتجمع وتحصنی علیه اسرائیل باشد سرکوب می کنند صدای شکسته شدن کمر نظام لیبرالیسم غربی داره میاد
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    2 0
    الحمدلله رب العالمین ،خدارو صد هزار مرتبه شکر که موج بصیرت افزایی در کل دنیا در حال پیشروی و گسترشه ،الهی شکر
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    2 0
    پروردگارا بر هدایت و ایمان و صبر این پیروان حقیقی حضرت مسیح که ذات خوبی دارند و حق جو ،حامی مظلوم و ظلم ستیز هستند ، بیفزا
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    1 1
    دانشجویان و اساتید دانشگاه های غرب و حتی ژاپن در حال بیدار شدن و بازگشت به فطرت هستند و فریاد خود علیه ظلم و ستم وفساد لیبرالیسم - سکولاریسم بین المللی را به گوش جهانیان میرسانند و از جرثومه های فساد و تباهی و قاتلان بین المللی در جبهه فساد غربی - عبری برائت میجویند ولی متاسفانه غربزده ها و عقب افتاده های فکری و سیاسی داخل ایران هنوز یا در خواب عمیق اند و یا منفعلانه خود را به خواب زده اند .گویا این ها با فریاد جهانی علیه امریکا نیز بیدار نخواهند شد . اینجاست که باید گفت : گوش باز و چشم باز و این عمی حیرتم از چشم بندی خدا
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    2 1
    اینهمه خشونت فیزیکی با دو زن!! فقط برای اینکه شعار داده، مردم فلسطین رو آزاد کنید! واقعا چقدر وحشیانه و خشونت آمیز ! خدا به مردمش صبر بده با این پلیس یانکی وحشی ! پلیس احمقش افتخار میکنه خیال میکنه قاتل بالفطره جنایتکار زنجیره ای رو گرفته! کثافتای اشغال بی همه چیز
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      1 0
      پلیس خشونت طلب وتروریست آمریکا
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 0
    اصلاحطلبهای رادیکال را جمع کنید و پاکسازی انجام بدید
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 0
    من واقعا تا حالا فکر نمیکردم که در امریکا اینقدر خفقان و دیکتاتوری باشد
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      0 0
      اتفاقا در آمریکا خفقان بیش از همه جاست تردید نکنید هر چه هست و شنیده شده فقط و فقط شوی آزادیست ،شما دقت کنید که الان این جمعیت فقط دارن در حمایت از آزادی مشروع مردم یک کشور دیگر مثل مردم مظلوم فلسطینی،تازه دارن شعار میدن و اینچنین توسط پلیس آمریکا سرسختانه سرکوب و مضروب و دستگیر میشن و مورد خشونت شدید قرار میگیرند،تصور کنید اگر این مردم ذره ای علیه خوده حکومت آمریکا شعاری می‌دادند ، تردید نکنید که این مکان از شدت خشونت پلیس و سرکوب و کشتار شهروندان آمریکایی توسط پلیس ، تبدیل به دریایی از خون میشد
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    1 3
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 3
    حکومت دیکتاتوری
  • فرزاد IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 1
    هر دانشگاه آیین نامه مخصوص خودش رو داره قابل توجه دوستان ارزشی نباید خلاف قوانین عمل کرد.
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      0 0
      چنین آیین‌نامه‌ای ندارن و اگر هم داشتن برخلاف آزادی بیان و حق طلبی و ظلم‌ستیزی است که ادعاش رو دارن. ضمنا ما دوست منافقان مجازی نیستیم.
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 0
    دلیلی که امریکایی ها اجازه دادند که ما اسراییل را بزنیم این بود که جمهوری اسلانی را از لاک دفاعی امتیتی بیرون بیاورند دهنی و اون بخش از جامعه را دچار استحاله کنند قراره بخش دیندار جامعه ایران استحاله بشند بدهند بره خاطراتشون را و استحاله بشند یا ارنان افعی تهران بشند متوجه هستید یا نه و همون ایده ایرانشرهری که تهش اقای اونطرف ابی تشریف بیارند ... امیدوارم تا حای ممکن استحاله نشم و به انقلاب اسلامی پایبند بنونم تا بتونم به جنهوری اسلامی کمک کنم ....
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 0
    لایحه عفاف حجاب تایید نشه قانون داریم همین را باطرح نور اجرا کنید حالا حجاب هم یواش یواش بهتر یا عادی میشه همون طور که اشکال دیگرش عادی شد حجاب چادر هم حجاب برتر است اقایان می خواهید اگر دوست دارید اسلام را منحل کتید به اصلاحطلبها هم گوش ندید طلبه ها در قم بد بود چون فردا فیلم الکی میسازند از برخورد طلبه ...
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 0
    اصلاحطلبها دنبال شازده حلقه ایرانشهرند اصلاحات عمیقشون هم دنبال استحاله اسلام به طور کامله
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 0
    فصل ۶ پایتخت به نوستالزی های زنان شاه نی زد یعنی قرار بود برامون شاه بیارند فصل ۷ حتما خیلی بد خواهد بود رسمی می گم ۶ اون بود هفتش چی میشه .....ای کاش نسازند .. ای کاش نسازید لطفا نمی خواهیم ممنون به خانواده های ما رحم کنید به اسلام رحم کنید انقلاب نمی کردیم بهتر بود .. مسلمان تر نی موندیم ...
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 0
    اصلحطلبها به براندازی عنیق معتقد هستند اینرا واصح میگم به تعییر عمیق ساختار دهن و بعد به اینکه با روش لنینیستی از عنق جامعه بالا بیارتد و براندازی کنند متوجه شدید
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 0
    شما دنبال جمهوری ایرانی هستید به جای جمهوری اسلامی ؟؟؟..
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 0
    اصلاح طلبان ، سرکوب خشونت بار دانشجویان در آمریکا را بالاخره محکوم می کنید یا نه ؟ واقعا" که آدم های کثیفی هستید .
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      0 0
      من اصلاحطلب نیستم ولی کلا کثیف خودتی . سرکوب دانشجو موقعی بهش میگن دانشجو که برای مطالبات مربوط به خودشون و محیط و جامعه دانشجویی خودشون اعتراض کرده باشن و سرکوب شده باشن ، نه برای یک موضوعی که صد هزار کیلومتر اونطرفتر هست و سیاسیه ، که دانشجوها بخواد همه رو منتر خودشون کنم.
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 1
    چهره واقعی آمریکا ...
  • فرزاد IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 0
    من یه سوال دارم مگه دانشگاه محیط فرهنگی نیست؟ مگه به دانشجوهای صنعتی شریف نگفتین اینجا جای تظاهرات بدون مجوز و سیاسی بازی نیست؟ مگه نگفتین هر دانشگاه آیین نامه خودش رو داره؟ الان پلیس اونجام داره به آیین نامه عمل میکنه از چی ناراحتین؟
  • US ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 0
    نمیدونم این دانشجوها نادان هستن یا یک مشت دلال ملال اسلحه تو غزه اند یا اگرم دلال نباشند شاید با دلالان مستقیم یا غیرمستقیم و یا خواسته و ناخواسته در ارتباطند البته این حدس منه شایدم درست نباشه
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 0
    مثل ایران با دانشجوها ی معترص برخورد دارند
  • US ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 0
    ما از برخورد و ارشاد این اغتشاشگران توسط پلیس آمریکا تشکر میکنیم باید با این اغتشاشگران فریب خورده ای ک از فلسطین پول می‌گیرند برخورد سخت کنند و تعدادی رو اعدام کنند تا درسی بشه برای بقیه
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    0 0
    هزارتا تجمع برای غزه توی غرب ، از قلب پاریس و لندن تا کاخ سفید برگزار شده ، اصرار اینکه توی دانشگاه ها باشه ، خب معلومه ینی یه ریگی تو کفش معترضین هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس