طالبان پاکستان اعلام کرد که برای گرفتن انتقام خون «حکیم‌الله محسود» رهبر این گروه که در حمله پهپادهای آمریکایی کشته شد موج جدیدی از حملات تروریستی را در این کشور آغاز می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، طالبان پاکستان اعلام کرد که در پاسخ به کشته شدن رهبر این گروه در حمله پهپادهای آمریکایی موج جدیدی از حملات انتقامی را در پاکستان آغاز می‌کند.

«عصمت‌الله شاهین» رهبر شورای مرکزی طالبان عنوان کرد که این گروه موج جدیدی از حملات را برضد دولت پاکستان آغاز می‌کند.

وی در گفت‌وگوی تلفنی با «رویترز»، گفت: ما نیروهای امنیتی، ساختمان‌های دولتی، رهبران سیاسی و نیروهای پلیس را هدف قرار می‌دهیم.

به گفته شاهین، هدف اصلی طالبان، نهادهای دولتی و نظامی در ایالت «پنجاب» (که مقر سیاسی «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان) به‌شمار می‌رود می‌باشد.

وی افزود: با این حال، باید تأکید کنم که ما غیرنظامیان، بازارها یا اماکن عمومی را هدف قرار نخواهیم داد و لازم نیست مردم در این باره نگران باشند.

عصمت‌الله شاهین نیز بار دیگر در سخنان خود مدعی شد که پاکستان برده و مستعمره آمریکا است و به‌ طور کامل از حملات پهپادهای آمریکایی مطلع است.

حدود 10 روز پیش، پهپادهای آمریکایی با حمله به منطقه قبایلی «وزیرستان شمالی» پاکستان، حکیم‌الله محسود رهبر گروه شبه‌نظامی «تحریک طالبان پاکستان» را کشتند.

پس از این حادثه، مقامات اسلام‌آباد با محکوم کردن این اقدام، مقامات واشنگتن را متهم به تخریب روند صلح در این کشور کردند. این در حالی است که شبه‌نظامیان، دولت پاکستان را به همکاری با آمریکایی‌ها متهم و اعلام کردند که هیچگونه مذاکره‌ای با «بردگان» آمریکا انجام نمی‌دهند.

انتظار می‌رود که کشته شدن محسود در حمله پهپادهای آمریکایی و در آستانه انجام مذاکرات صلح با دولت این کشور، روند صلح پاکستان را با چالش جدی مواجه کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس