کد خبر 260984
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۵

رئيس انديشكده يقين گفت: بيش از 50 درصد مشكلات اقتصادي كه اكنون ايران با آن دست و پنجه نرم مي‌كند، از طريق ارتباط با آمريكا قابل حل نيست.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، دكتر حسن عباسي در همايش ديپلماسي نرم در وضعيت آلفا در دانشگاه يزد گفت: اقتصادي كه اساس آن درغرب مبتني بر ربا است و در حال فروپاشي است نمي تواند الگوي اقتصادي مناسبي براي ما باشد و به طور قطع، اين الگو مشكلات اقتصادي ما را حل نخواهد كرد.

وي افزود: بر اساس پروتكل‌هاي يهود، همه جهان بايد وامدار و مقروض باشند و بر همين اساس مي‌بينيم كه زندگي در ايالات متحده بر اساس وام است و اين جزو پروتكل يهود است.

عباسي خاطرنشان كرد: اقتصادي كه بر اساس مكتب پول معناست، رو به زوال مي رود و قابليت الگوبرداري ندارد.

رئيس انديشكده يقين تصريح كرد: زماني پشتوانه دلار، طلا بود و بعد از آن، پشتوانه دلار آمريكا،‌ نفت بود و از سال 2008 كه اين پشتوانه از ميان رفت، دلار آمريكا ديگر پشتوانه ندارد.

وي با تاكيد بر اينكه در اسلام اعلام شده كه رباخواري نكنيد كه اين جنگ با خداست، افزود: وضعيت اقتصادي آمريكا اكنون رباخواري است.

از تيم مذاكره كننده ايران نمي توان انتظار معجزه داشت

عباسي با بيان اينكه اقتصاد ما در مباني مشكل دارد، تصريح  كرد: با اين مشكلات نمي توان از تيم مذاكره كننده انتظار معجزه داشت.

رئيس انديشكده يقين خاطرنشان كرد: تيم مذاكره كننده ايران مي خواهد پاي ميز مذاكره با شيطان بنشيند و آن را اصلاح كند و اين بسيار مهم و البته دشوار است.

عباسي تاكيد كرد: دانشجويان اگر مي خواهند آينده خود را بسازند بايد بدانند كه نبايد به غرب به ويژه به اقتصاد آن تكيه كرد.

وي يكي از اصلي ترين مشكلات سيستم اقتصادي كشور را تسهيلات بانكي برشمرد و گفت: بانكداري ما اسلامي نيست و سودهاي بالا، ربايي است كه وارد زندگي مردم شده و آنها را دچار مشكل كرده است.

عباسي از جوانان خواست تا زندگي خود را بدون اتكا به وام و با اعتماد و اتكا به خدا آغاز كنند.

دانشجويان و طلاب با مبارزه با ربا، پروتكل يهود را بي اثر كنند

وي گفت: دانشجويان و طلاب مبارزه با ربا را آغاز كنند تا كاركرد بانكها در مورد ربا را خنثي و پروتكل يهود را بي اثر كنند.

رئيس انديشكده يقين تصريح  كرد: اگر اين جنبش را آغاز كنيد، جامعه اي خالي از ربا و بر اساس قرض الحسنه خوهيم داشت و به اين ترتيب بر اساس چشم انداز 1414، جامعه اي خواهيم داشت كه با 150 ميليون نفر نيز زندگي ها بركت خواهد داشت.

عباسي تصريح كرد: بايد ساده و سبك زندگي كنيم و انتظارات خود را از دولت پايين بياوريم زيرا زندگي مدرن در غرب خستگي به بار آورده و اين خستگي ها سبب شده تا هر روز با اسلحه به جان هم بيفتند.

رئيس انديشكده يقين در بخش ديگري از سخنان خود بيان كرد: ايران نرم افزار اداره جهان را دارد كه اقتصاد و برنامه ريزي براي وضعيت معيشت مردم بخشي از آن است و بايد در اين مسير به خدا توكل كرد و نيت اين باشد كه هفت ميليارد مستضعف مسلمان جهان، بتوانند سخن جديد را از شما بشوند.

وي تصريح كرد: آنچه مسلم است اين است كه بايد وضعيت امروز جامعه را اصلاح و تعديل كنيم و فرقي هم نمي كند كدام دولت بر سر كار باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس