سفیر و نماینده تام الاختیار وزارت امور خارجه روسیه در امور حقوق بشر با جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دبیرستاد حقوق بشر کشورمان در این دیدار ضمن استقبال از توسعه همکاری های مشترک ایران و روسیه درباره مسائل حقوق بشر گفت: متاسفانه حقوق بشر موضوع مهم ولی کم شانسی است زیرا محمل سوء استفاده های وسیع قرار گرفته و کریه ترین وجه آن است که از آن بعنوان پوششی برای تروریست ها استفاده می شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه ایران یکی از بزرگترین قربانیان خشونت و ترور است گفت: وضعیت حقوق بشر به جایی رسیده است که گزارشگر سازمان ملل از تروریست های تابلو داری چون ریگی، منافقین و پژاک که دستشان به خون ملت ایران آلوده است، بعنوان مدافعان حقوق بشر یاد می کند. این یک لکه ننگ بر دامن سازمان ملل است که نشان می دهد تا چه اندازه مسیر حقوق بشر از محتوای اصلی آن دور افتاده است.

دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه با اشاره به غیرقابل قبول بودن تعیین گزارشگر ویژه برای ایران گفت: وقتی مکانیزم یوپی آر در شورای حقوق بشر آغاز به کار کرد به معنی کشیدن خط بطلان بر انتخاب گزیشنی کشورها بود. قرار بود وضعیت حقوق بشری همه کشورهای جهان به طور یکسان مورد بررسی قرار گیرد و برخورد گزینشی و سیاسی با کشورها صورت نگیرد، اما ما باز هم شاهد هستیم که مکانیزم های بین الملل بازیچه دست قدرت های غربی و از جمله آمریکا می شود و برای کشوری مانند ایران که مکانیزم یوپی آر را پذیرفته و بهترین همکاری های فنی را با سازمان ملل داشته گزارشگر ویژه تعیین می شود.

لاریجانی با اشاره به وضعیت کشورهای منطقه گفت: دستاوردهای بزرگ دموکراتیک و پیشرفت های چشمگیر ایران در موضوعات مختلف سیاسی، علمی، اجتماعی و مدنی که آن را به بزرگترین دموکراسی منطقه و بلکه تنها دموکراسی منطقه تبدیل کرده، همواره نادیده انگاشته شده و این چیزی نیست جز اینکه اهداف سیاسی و مغرضانه برخی کشورهای غربی موتور محرک این تهاجمات حقوق بشری علیه ملت ما بوده است.

لاریجانی در ادامه گفت یکی از بحث های مهمی که باید در سطح بین المللی مورد تاکید قرار گیرد لزوم مقابله با قتل عام فرهنگ های بشری است که هم اکنون توسط غرب و با پوشش حقوق بشر صورت می گیرد و محتوای آن صرفا تحمیل فرهنگ غرب و روش زندگی آمریکایی و اروپایی به همه جهان است. این درحالی است که ما معتقدیم این حق مسلم هر ملتی است که براساس فرهنگ خود زندگی کنند.

"در این دیدار کنستانتین دالگوف، با منحصر بفرد خواندن ساختار و تشکیلات ستاد حقوق بشر کشورمان گفت: این تجربه با ارزش و کم نظیری است که باید آن را بهتر شناخت و مدلی برای سایر کشورها قرار داد.

سفیر تام الاختیار وزرات خارجه روسیه در امور حقوق بشر با اشاره به رشد تروریسم در منطقه گفت: متاسفانه امروز می بینیم کشورهایی که بیشترین داعیه را در خصوص مسائل حقوق بشر دارند بیشترین تخلفات را در این زمینه مرتکب می شوند که نمونه آن حمایت از تروریست ها در منطقه است.

دالگوف با تاکید براینکه ایران سزاوار این سیاه نمایی و فشارهای مختلف جهانی به بهانه حقوق بشر نیست گفت: ما مخالف قطعنامه های ضد ایرانی مطرح شده در سازمان ملل بوده و هستیم و همچنان با آنها مخالفت می کنیم و در مجامع بین المللی انتقادات خود را نسبت به این رویه نادرست بیان کرده و می کنیم.

در پایان این دیدار دو طرف ابراز امیدواری کردند که زمینه های همکاری در خصوص مسائل حقوق بشر میان دو کشور در اسرع وقت محقق شود و در آینده نزدیک یک گردهم آیی حقوق بشری مشترک میان دو کشور در تهران یا مسکو برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس