تیم ملی بازی های رایانه ای ایران در اقدامی توجیه ناپذیر در یک بازی ضد اسلامی در مسابقات آسیایی 2013 کره جنوبی شرکت نمود.

گروه فرهنگی مشرق- چند ماه پیش در جریان بازی‌های رایانه‌ای آسیایی 2013 کره جنوبی مسؤولین وقت با اعزام تیمی به این بازی‌ها و سکوت در برابر اقدامات موهن و ضد اسلامی، در عمل با جسارت‌های صورت گرفته در این مسابقات علیه مقدسات اسلامی همراهی کردند.



در جریان این مسابقات و در یکی از بازی‌ها با عنوان «tekken tag tournament 2»، کف‌پوش یکی از صحنه‌ها با کف‌پوش حیاط مسجدالنبی شبیه‌سازی شده و اسم جلاله «الله» روی آن حک شده بود که جسارت آشکاری به مقدسات اسلامی محسوب می‌شد.



این بازی رایانه‌ای که سرشار از محرک‌های جنسی است، از سابقه‌ای پانزده ساله برخوردار است و پیش از این نیز مورد اعتراض برخی کشورها قرار گرفته بود. با انتشار جهانی این بازی، مسلمانان بسیاری از سراسر دنیا پس از اعلان انزجار، اقدام به طرح شکایت از شرکت سازنده بازی کرده و خواستار مطالبه حقوق معنوی و اعاده حیثیت از مقدسات اسلامی شدند.



 این در حالی است که مسؤولین وقت ایرانی و از جمله لقمان شاورانی رییس انجمن بازی‌های رایانه‌ای کشور با اعزام تیم به این مسابقات و مشارکت در این بازی، مهر تأیید عملی به این توهین بی‌شرمانه به مقدسات مسلّم همه مسلمانان جهان زدند. بدیهی است که چنین خطای فاحشی می‌تواند موجب ایجاد جوّ منفی در افکار عمومی جهان اسلام علیه ایران شود و جایگاه کشورمان در میان جوامع اسلامی را دچار خدشه جدی کند. این در حالی است که قطر و مالزی، کشورهای مسلمانی هستند که از شرکت در این رشته خودداری نموده اند.

گفتنی است که نام دو نفر از اعضای تیم ایرانی در سایت رسمی بازی‌های کره جنوبی درج شده است.









منبع: بسیج پرس



مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یک بسیجی ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    1 0
    یکی از مهمترین ابزارهای حال حاضر دشمن در جنگ نرم همین بازی های رایانه ای می باشد که متأسفانه شاهد این چنین سوءمدیریت هایی در این حوزه حساس و مهم هستیم به امید آن هستیم که حداقل مسئولین ذیربط به زودی به این قبیل خطاهای فاحش رسیدگی مثمر ثمر کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس