با باز شدن روزنه‌هایی از امید به پیشرفت مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو، رژیم اسرائیل و برخی کشورهای مرتجع منطقه حتی از نزدیک شدن و زمزمه‌های احتمال رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران، بشدت برآشفته‌اند و تمام تلاش خود را برای به بن‌بست کشاندن تلاش‌های دیپلماتیک به کار بسته‌اند.

گروه بین‌الملل مشرق – با باز شدن روزنه‌هایی از امید به پیشرفت مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو، اسرائیل و برخی کشورهای مرتجع منطقه حتی از نزدیک شدن و زمزمه‌های احتمال رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران، بشدت برآشفته‌اند و تمام تلاش خود را برای به بن‌بست کشاندن تلاش‌های دیپلماتیک به کار بسته‌اند.

بنیامین نتانیاهو که چند ماهی است در انزوای سیاسی به سر می‌برد، در مصاحبه با شبکه‌ها و نشریات مختلف، طرف‌های مذاکره با ایران را به ادامه تحریم‌ها تا زمان توقف کامل غنی‌سازی توصیه می‌کند.

وزیر جنگ رژیم اسرائیل نیز در اظهارنظر مشابهی گفته است تحریم‌ها تنها زمانی باید لغو شود که ایران غنی‌سازی مستقل را رها کند. موشه یعالون تاکید کرد که اسرائیل از کانال‌های علنی بر آمریکا و دیگر اعضای مذاکرات 1+5 بر مذاکرات اثر می‌گذارد.

درهمین‌ حال، احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل که به گزارش‌های ضد ایرانی‌اش مشهور شده است، بار دیگر مأموریت خود برای "تازه" نگه‌داشتن اهرم فشار حقوق بشری بر ایران را از سر گرفته است.

قرار است احمد شهید بار دیگر قرار است روز چهارشنبه، گزارشی را علیه جمهوری اسلامی ایران به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کند. احمد شهید تاکنون در تمام گزارش‌های خود ایران را مورد انواع حملات لفظی قرار داده و تصویر بسیار سیاهی از ایران ارائه کرده است. سال گذشته، کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل به طرح پیشنهادی کانادا و چهل و دو کشور دیگر در انتقاد از شرایط حقوق بشر در ایران رای مثبت داد و در دسامبر همان سال هم، مجمع عمومی قطعنامه‌ای را محکومیت وضعیت حقوق بشر در ایران تصویب کرد.

با ارائه پیشنهاد اعتمادساز و عملی ایران برای حل اختلاف‌نظرها با 1+5 در مورد برنامه هسته‌ای و احتمال از اعتبار افتادن بهانه هسته‌ای برای فشار بر ایران، صهیونیست‌ها قصد دارند بار دیگر حقوق بشر را دستاویز اتهام‌زنی و تداوم مواضع خصمانه خود کنند.

پروژه اسرائیلی "حقوق بشر 2013 ایران"

" پروژه حقوق بشر در ایران طی سال ۲۰۱۳ که پروژه‌ای اسرائیلی است و پایگاه‌های خبری صهیونیست‌ها آن را معرفی کرده‌اند، در قالب یک طرح ابتکاری سازمان مردم نهاد مستقر در ژنو با عنوان "دیده‌بان سازمان ملل" است که موضوع فعالیت خود را تقویت آگاهی و مقابله با آن‌چه نقض گسترده حقوق بشر از سوی حکومت ایران خوانده‌اند، معرفی کرده است.

در این طرح به اصطلاح ابتکاری، دیده‌بان سازمان ملل، کارشناسان برجسته و قربانیان حکومت ایران را برای شهادت دادن به سازمان ملل ارجاع می‌دهد.


"هیلل نوئر" مدیر اجرایی گروه دیدبان سازمان ملل درباره اهداف این طرح – که ماهیت صهیونیستی آن را نشان می‌دهد - عنوان کرده است: این شاهدان ماهیت واقعی رژیم ایران را با استناد به نقض حقوق بشری شهروندان داخل ایران و خارج از کشور از جمله تحریک به قتل عام برای نابودی جامعه یهودی افشا می‌کنند.

این اقدام در پاسخ به مواضع تغییر ناپذیر مقامات جمهوری اسلامی نسبت به رژیم صهیونیستی از یک سو و تعامل همزمان ایران با کشورهای غربی که انزوای این رژیم را بدنبال داشته است، صورت میگیرد.

نوئر خاطرنشان می کند مقامات سازمان ملل و به ویژه مقامات حقوق بشر باید به صراحت به ایران درباره مواضعش مبنی بر محو اسرائیل و ترغیب افکار عمومی به ضدیت با یهودیان هشدار دهد. این موضع ایران نه تنها اهانت آمیز است بلکه ناقض منشور سازمان ملل و کنوانسیون حقوق بشری است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    0 0
    این تروریست شخصیت ملی کشورها هر از گاهی شروع به خوش خدمتی به صاحبان خودش می کند - احمد شهید مامور فرهنگی و سیاسی تروریست دولتی غرب است که به ترور شخصیت ملی کشورها مامور است.
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    0 0
    جدا از زوركويي هاي ديكر كشورها نسبت به ما ايرانيها و حقوق هسته ايمون دارن ولي تو مورد حقوق بشر نميتونم از دولتمردامون حمايت كنم فقط كافيه جشمامونو باز كنيم تا واقعيتو ببينيم تا حد زيادي راس ميكه اين مردك
  • امیر ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    0 0
    شما اول حقوق بشر رو تعریف کن ! تمرین کن !
  • حمید ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    0 0
    حرف بی خود نزن ناشناس
  • albert ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    0 0
    خسته نشدی مشرق از این تیترها??

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس