کد خبر 25750
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۷

300 هزار واحد مسکن مهر تا پايان سال به صاحبانشان تحويل مي شود.

به گزارش مشرق، وزير مسکن و شهرسازي درمصاحبه با واحد مرکزي خبر، با بيان اينکه بيشتر اين واحدها در دهه فجر واگذار مي شود گفت : يک ميليون و 900 هزار واحد مسکن مهر در حال حاضر در کشور در دست ساخت است کـه از ايـن تعداد يک ميليون و 200 هزار واحد در شهرهـاي جديد و شهرهـاي با جمعيت بيشتر از 25 هزار نفر ، 100 هزار واحد در بافت هاي فرسوده و 600 هزار واحد ديگر در روستاها ساخته مي شود .

علي نيکزاد افـزود : عـايق کاري در سقف و کف ، استفاده از شيشه هاي دو جـداره ، تفکيک کنتورهاي آب ، بـرق و گاز واحدها از جمله نکاتي است که در ساخت همه واحدهاي مسکن مهر رعايت مي شود .

وزير مسکن وشهرسازي بابيان اينکه قيمت مسکن مهر پس از هدفمندي يارانه ها افزايش نيافته است، افزود: کنترل دقيق قيمت هـا در بازار يکي از عـوامل ثبات قيمت مسکن است و قراردادهاي مسکن مهر سال آينده هم با قيمت امسال بسته مي شود .

نيکزاد افزود : مرکز تحقيقات مصالح ساختماني در حـال اجراي تحقيقاتي بـراي معرفي مصـالح سبکي است که کمترين ميزان انرژي را مصرف کنند .

وزير مسکن و شهرسازي گفت : تـوليد کنندگان مصالحي مانند آجرهاي سنتي که اکنون با توافق قيمت آنها کمي افزايش يافته است بايد مصرف انرژي مصرفي خود را کاهش دهند تا قيمت توليدات بيشتر نشود .

نيکزاد افزود: افرادي کـه در محدوده بافت هاي فرسوده شهرها مسکن مهر بسازند به ازاي هر واحد تحويلي تسهيلات با کارمزد 12 درصد دريافت مي کنند .

وي گفت: تسهيلات مسکن مهر خود مالکي متوقف شده است و به جاي آن بـه افرادي که زمين دارند بـراي ساخت واحد مسکن مهر بـه ازاي هر واحد مسکوني 20 تـا 25 ميليون تومان تسهيلات با کارمزد 7 درصد پرداخت مي شود .

وزير مسکن و شهرسازي با بيان اينکه از بين واحدهاي مسکن مهر که امسال در کشور ساخته مي شود 240 هزار واحد بصورت خود مالکي است افزود: دولت از پرداخت تسهيلات به اين گونه افراد استقبال مي کند زيرا امکانات زيربنايي پيش از اين در اين واحدها مستقرشده است .

نيکزاد براي بازديد از روند اجراي طرح مسکن مهر در گلستان امروز به استان سفر کرده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس