کد خبر 257203
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶

امیر اسماعیلی گفت: گزارشی از تغییرات صورت گرفته در این سامانه به فرمانده نیروی هوایی روسیه دادیم که او این توانمندی ها را ستایش کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، فرمانده نیروی هوایی روسیه صبح امروز در ادامه سفر به تهران با امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) دیدار و درخصوص مسایل مهم دفاعی مذاکره کرد.

بنابر این گزارش، در این دیدار علاوه بر موضوعات همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های عملیاتی و آموزشی، گفتگوهایی نیز در حوزه تبادل اطلاعات، تکنیک‌های پدافند هوایی، سامانه‌های شنود الکترونیک، راداری و موشکی صورت گرفت که در صورت تصویب از سوی مقامات بالاتر، عملیاتی خواهند شد.

امیر اسماعیلی در پایان این مذاکرات با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره موضوع سامانه موشکی S300 گفت: آنچه مسلم است، S300 یک سامانه کاملا دفاعی است و مسئله تحریم درمورد آن صدق نمی کند و روسها هم این را قبول دارند.

وی ادامه داد: اما برخی موارد مناقشات در این مورد وجود دارد که وقتی برطرف شد، این سامانه یا مشابه آن وارد می شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ادامه داد: البته ما به این سامانه وابسته نیستیم و در حوزه پدافند هوایی توانایی های بالایی داریم.

اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه در این مذاکرات در خصوص سامانه S200 نیز گفتگوهایی داشتیم، افزود: گزارشی از تغییرات صورت گرفته در این سامانه به فرمانده نیروی هوایی روسیه دادیم که او این توانمندی ها را ستایش کرد.

وی تصریح کرد: به ایشان گفتیم که این سامانه یک سامانه کاملا روسی است اما ما توانسیتم با تغییر در ساختار و پروتکل S200 و استفاده ازموشک های صیاد در آن، قابلیت مقابله با تهدیدات ارتفاع متوسط را نیر به آن اضافه کنیم که این قابلیت در صحنه عمل نیز با موفقیت تست شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 0
    آخه اینهم شد خبر . فرض کنیم شما برای بازدید به کشور دیگری رفته اید و گزارش هایی را می شنوید .چکار باید بکنید ایا غیر از تمجید کار دیگری می شود انجام داد . اما اینکار ارزش خبری در این حد را ندارد
  • محمدصادق ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    0 0
    سلام.. شاید هم مهمتر از یک "خبر" باشه.. آخه S200 مال روسا بوده.. اگر پروژه ی مهندسی معکوس بود که روس ها نه تنها تمجید نمی کردن بلکه شکایت هم می کردن.. پس باید این سامانه قابلیت هایی بالاتر از S200ی که می خواستن به جای S300 به ایران بدن داشته باشه.. این باعث میشه از این فکرشون منصرف شن و.. مناسبات نظامی هم تغییراتی خواهد کرد.. ایران رو در تعاملات نظامی دیگه کشور ضعیف به حساب نمیارن و ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس