رئیس سازمان اطلاعاتی رژيم اسرائیل به‌طور مشکوک به قتل می‌رسد؛ قتلی که شواهد، آن را به شخصی به نام آرش کاظمی که يک ایرانی است ربط می‌دهد. همچنین قهرمان اصلی داستان یعنی سرهنگ گیبز مأموریت می‌یابد برای پیگیری قتل افسری جوان که در ایران ماموریت داشته است به ایران سفر کند.

گروه جنگ نرم مشرق - طی سال‌های گذشته و با پیشرفت‌هایی که در زمینه‌ هسته‌ای برای ایران به وجود آمده،سیل عظیمی از فیلم‌ها و سریال‌های غربی موضوع خود را به ایران و برنامه‌های هسته‌ای ایران اختصاص داده‌اند.

سریال‌ها و فیلم‌هایی که هر روز و هر ساعت با بمباران مخاطبان خود به ایران هراسی در غرب دامن می‌زنند. از جمله­  این سریال‌ها، مجموعه­ پر مخاطب NCIS (Naval Criminal Investigative Service) می­ باشد؛ سریالی که به عنوان یکی از پر ببینده ترین سریال­های آمریکایی در ژانر جنایی و با محوریت سرویس تحقیقات جنایی نیروی دریایی ایالات متحده NCIS بوده و تولید آن از سال 2003 میلادی شروع شده است.


این سریال به عنوان مجموعه­ ای که تمامی مراحل ساخت و پخش آن توسط شبکه‌ی CBS آمریکا صورت گرفته و در حال حاضر فصل یازدهم آن توسط این شبکه پخش می‌شود، تاکنون موفق به دریافت جایزه‌های مختلفی شده است که از جمله آنها می‌توان به سه بار کاندیداتوری برای دریافت جایزه‌ی امی (Primetime Emmys) اشاره کرد که این خود گویای قدرتمندی این سریال برای جذب مخاطب است.


سریال NCIS تاکنون بیش از 20 میلیون ببینده در داخل آمریکا داشته است و توسط 41 کشور نیز پخش شده است به گونه‌ای که طبق نظرسنجی‌ها این سریال یکی از پر مخاطب‌ترین و محبوب‌ترین سریال‌ها در میان این 41 کشور بوده است.

از این رو این سریال را می‌توان به عنوان یک سریال تأثیرگذار در نظر گرفت که توانایی ایجاد عقیده‌ و تبیین رویکرد مردم بیش از 41 کشور جهان را برخوردار و افکار و عقاید ایشان را با ضریب نفوذ خود تحت شعاع خود قرار داده است.

عمق نفوذ این سریال در جوامع غربی به نحوی بوده است که اکنون بعد از گذشت بیش از ده سال از شروع به پخش آن، نسخه‌های فرعی متعددی از این سریال توسط شبکه‌های مختلف ساخته و عرضه شده است که از جمله معروف‌ترین آنها می‌توان به سریال NCIS: Los Angeles اشاره نمود.


اگر چه این دست سریال‌ها و مینی سریال­های فرعی خط مشی مشابه با سریال اصلی را دنبال می‌کنند، اما کثرت حضور و دفعات ساخت و نوع و گونه­ های مختلف آن نشاندهنده ضریب نفوذ و رغبت عمومی و مخاطب پذیر بودن آن  در جامعه است.


داستان سریال تلویزیونی NCIS درباره گروهی متخصص و حرفه‌ای از نمایندگان ویژه است که بازجویی‌ها و پژوهش‌های جنایی را در درون نیروی دریایی ایالات‌متحده و سازمان‌های وابسته به تفنگداران دریایی ایالات‌متحده مدیریت می‌کنند.


این سریال نیز همانند بسیاری دیگر از سریال‌های آمریکایی یک قهرمان اصلی دارد که دیگر شخصیت‌های سریال حول شخصیت وی شکل‌گرفته و به نمایش گذاشته می‌شوند. مأمور ویژه گیبز شخصی خون سرد و آرام است که گذشته‌ مرموز و مبهمی دارد. مردی با تدبیر که سرپرستی گروه NCIS را به عهده دارد.


اما شخصیت قابل تامل از اعضای تیم NCIS دختر جوانی به نام زیوا دیوید است.

زیوا دیوید به عنوان فردی که اصالتا جاسوس سرویس اطلاعاتی اسرائیل "موساد" بوده علقه ­ ویژه ای به یهود داشته و پدرش نیز رئیس سرویس اطلاعاتی اسرائیل معرفی می­ شود.

نقش زیوا دیوید در NCIS در راستای دکترین یهود تعریف می­ شود؛ مبتنی بر دکترین دفاعی یهود اصالت با تهدید است. بنابراین یهودیان همواره با نشان دادن تصویری آسیب خورده از خود این‌گونه به جهانیان القا می‌کنند که قوم و نژاد یهود در معرض تهدید و هجمه هستند.

قسمت دوازدهم از فصل دهم این سریال مانند بسیاری دیگر از قسمت‌های آن دارای عنوانی عبری است؛ نام این قسمت شیوا (Shiva) نام دارد.

شیوا (שבעה) در زمان عبری به معنی هفت روز خانه‌نشینی و عزاداری برای تازه در گذشتگان در فرهنگ یهودی می‌باشد؛ به این ترتیب شخص عزادار هفت روز را این‌گونه به عزاداری خانواده‌ی خود می‌پردازد.


در خط داستانی این قسمت شاهد آن هستیم که رئیس سازمان اطلاعاتی اسرائیل که در اصل پدر زیوا دیوید نیز می باشد به شکل مشکوکی به قتل می‌رسد؛ قتلی که شواهد آن را به شخصی به نام آرش کریمی که فردی ایرانی است ربط می‌دهد.

اکنون زیوا دیوید که پیش از این تمام اعضای خانواده اش به قتل رسیده بودند با به قتل رسیدن پدرش، آخرین عضو خانواده‌ خود را نیز از دست می دهد.


به این ترتیب در قسمت دوازدهم از فصل دهم این سریال زیوا دیوید از یک سو به دنبال گرفتن انتقام از ایرانی­ ها  به عنوان عامل به قتل رسیدن پدرش است و از سوی دیگر عزادار از دست دادن خانواده‌اش می‌باشد.

شیوا (שבעה) از این جهت به عنوان نام این قسمت برگزیده شده است که به مخاطب آن حس همیشه در مخاطره بودن قوم یهود و یهودیان را القا کند.

حسی که به علت استفاده از کاراکتر های ایرانی در این سریال به عنوان گروه معارض یهودیان به وضوح قابل مشاهده و قضاوت مخاطب را در جهت دهی پیکان این مخاطرات به سمت ایران نشانه می­ رود.


از آنجا که در یونان قدیم زن را گایا می خواندن زیرا زن را نماد سرزمین و عقیده می‌دانستند و همچنین در اسلام نیز این قاعده مطرح است به صورتی که در کتاب مقدس مسلمانان قران و در آیه 223 سوره‌ی مبارکه بقره بیان می‌شود نِساؤُکُمْ حَرْثٌ لَکُمْ یعنی زنان شما کشتزار شمایند؛ از این جهت در سینمای جهان زن را نماد عقیده‌ یک جریان و معرف یک سرزمین می‌دانند.


بر این اساس زیوا دیوید به عنوان شخصی که به کمک ایالات متحده آمده و همراه با نیروهای متخصص آمریکایی به حل و فصل معماهای جنایی می‌پردازد، معرف عقیده صهیونیستی است که به آغوش فرهنگ آمریکایی پناه برده است و برای بقای خود با آن همراه  می‌شود.

در سری مجموعه NCIS هموراه مسلمانان به شکل عام و ایرانیان به شکل خاص مورد اتهام قرار می‌گیرند این اتهامات گاهی شکل و بوی انفرادی به خود می‌گیرد به گونه‌ای که گروهی از مسلمانان مسئول حمله‌ تروریستی معرفی می‌شوند و گاه این اتهامات معطوف به یک دولت یا سازمان اسلامی و حتی ایران می‌گردد.

این‌گونه است که سریال NCIS تلاش می‌کند با به تصویر کشیدن اسلامی تروریستی در جهان پیام این دین الهی را که مبارزه با استکبار و حمایت از مظلومین جهان است زیر سؤال ببرد و این‌گونه به افکار عمومی جهان القا کند که بیداد خواهی ایرانیان در جهان بر ضد استعمارگری و جنایات اسرائیل یک حرکت ظالمانه و تروریستی است.

از سوی دیگر تلاش یهود بین الملل آن است که اقدامات ترورسیتی و جنایات اسرائیل را در ذهن مخاطب به عنوان یک اقدام دفاع از خود برای قومی که همواره در تهدید است القا کند.

همسو با این سیاست‌ها اگر چه پیش از این در فصل چهارم از سریال NCIS: Los Angeles شاهد مطرح‌شدن این دست اتهامات درباره‌ غیر صلح‌آمیز بودن و مشکوک بودن برنامه‌های هسته‌ی ایران بوده‌ایم اما با این همه در فصل یازدهم از سریال NCIS و در قسمت اول آن که اخیراً از شبکه‌ی CBS آمریکا پخش شده، شاهد تکرار اتهامات دروغین به ایران و نشان دادن تصویری مخدوش از ایران اسلامی می­ باشیم.


با این همه تلاش سریال NCIS و به طور کل رسانه‌های غربی تنها محدود به معرفی ایران به عنوان یک خطر هسته ­ا‌ی و عامل تروریسم برای جهان نمی‌شود، بلکه این رسانه‌ها در کنار این جوسازی‌ها تلاش می‌کنند تصویری عقب‌افتاده را از ایران به نمایش بگذارند.

در قسمت یکم از فصل یازدهم سریال NCIS قهرمان اصلی داستان یعنی سرهنگ گیبز مأموریت می‌یابد در پوشش مأمور DOD برای پیگیری قتل افسری جوان که در ایران ماموریت داشته است و اکنون بعد از به قتل رسیدن، سر جداشده‌ وی برای امریکا فرستاده شده است، به ایران سفر کند.



در این میان فارغ از داستان‌پردازی تکراری در مورد متهم ساختن ایران به موضوعات هسته­ ای و تروریسم، نکته‌ی حائز اهمیت تصویری است که این رسانه‌ها از ایران نشان می‌دهند؛ تصویری که نشان‌دهنده‌ دو موضوع اساسی در تفکر رسانه‌های آمریکا است:

نخست آن که رسانه‌های امریکا به دیده‌ وحشت به پیشرفت‌های روزافزون ایران می‌نگرند و برای فرار از وحشت خود و همچنین برای اغوای مخاطب غربی اقدام به نمایش در آوردن تصویری مخدوش از ایران می‌کنند.

و دوم آن که این رسانه‌ها می‌کوشند با عقب‌مانده نشان دادن ایران اسلامی این ترس را در مخاطب خود ایجاد کنند که حتی اگر از طرف ایران و مقامات ایرانی مطرح شود که ایران به دنبال انرژی صلح‌آمیز هسته‌ی است، این شک در دل مخاطب به وجود آید که آیا با این سطح عقب‌افتادگی و ناامنی در ایران می‌شود به این کشور اعتماد کرد تا به فناوری هسته‌ای دست پیدا کند؟


جوزف نای در کتاب قدرت نرم (Soft Power) در تشریح جنگ نرم می‌نویسد: « وقتی بتوانی دیگران را وادار کنی ایده هایت را بپذیرند و آنچه را بخواهند که تو می خواهی، در این صورت مجبور نخواهی بود برای هم جهت کردن آنها با خود، هزینه زیادی صرف سیاست هویج و چماق کنید. اغوا همیشه مؤثرتر از اکراه است و ارزش های زیادی مانند دموکراسی، حقوق بشر و فرصت های فردی وجود دارند که به شدت اغواکننده اند»



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 88
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 42
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    6 6
    مرگ بر آمریکا و مرگ بر هر کسی که ما رادر موضع ذلت در برابر شیطان بزرگ قرار دهد
  • رهگذر ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    1 2
    متاسفانه ضعف کلیدی ما ایرانی ها در "سینمای انقلابی" است. نه تنها تاکنون هیچ سیاست مشخص، ثابت و مدونی در این زمینه نداشته ایم، بلکه چوب لای چرخ گذاشتن، پوستین وارونه پوشیدن و امثال اینها هم بسیار داشته ایم و داریم. فقط خدا روز قیامت به داد متولیان فرهنگی ایران برسد. مطالبات شهدا، بزرگان دین و غیره بماند!
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    1 2
    قربون دهنت
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    2 4
    مرگ بر امریکا و مرگ بر شیفتگان و مزدوران داخلی رژیم رعب و وحشت امریکا
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    2 6
    به خواست خدا این قرن قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است امام خمینی رحمت الله علیه
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    2 2
    چيزي كه عوض داره گله نداره
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    2 6
    حتما با حسن آقا و کلیدش !!! قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین!!!
  • کورش ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 7
    عقب افتاده واقعی مردمان غرب هستند که مثل یک ربات فقط اطلاعات بهشون داده میشه و هیچ قدرت درکی ندارن
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 2
    توصیه میکنم سریال Homeland رو حتما ببینید. از روی یک سریال اسراییلی درست شده.بی شرفا طوری اسلام،ایران و اعراب رو لجن مال میکنن که انگار خودشون حق مطلق هستن
  • امین س ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    2 2
    سریال رو ول کن مشرق!!! شما دیدی امروز صبح در مجلس جمهوری اسلامی ایران بلند شعار مرگ بر امریکا سر می دادند؟؟؟
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 5
    دمت گرم
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 2
    عمق مطالب و زیبایی بیان آنها بنده را واداشت که این تشکر را بنویسم. انصافا در کدام سایت ، مجله یا روزنامه داخلی شما چنین مقاله روشنگر ، منطقی و با سند ومدرکی را می توانید پیدا کنید؟ چه خوب بود روشنفکران و اهالی رسانه ما نیز از این دیدگاه هم به آمریکا نگاه می کردند.
  • سید محسن هاشمی ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    1 2
    سلام ... خدا لعنت کنه همشون رو ... خدا رو شکر ملت، تاریخ، دیرینه و تمدن ما ایرانیان با این دوزار و ده شاهی هایی که آمریکا برای تخریب ما خرج میکنه، بوجود نیومده. نیاکان ما از چند صد سال پیش روی کره خاکی بودند،هستند و انشالله تا ظهور مهدی خواهند بود و از آبروی این خاک اسلامی دفاع خواهند کرد! این ها عددی نیستند که بخوان مارو با این چرت و پرت ها زیر سوال ببرند! مطمئن باشید روز بروز بیشتر خواهند فهمید که باید ایران رو به عنوان قدرت منطقه بپذیرند و تابع خواسته ها و حقوق قانونی ایران باشند! اگر این جماعت احمق غربی این فیلم ها رو نسازند باید به اونها شک کرد! پس الان که دارن این چیزا رو میسازند یعنی ما داریم در مسیر صحیحی گام بر میداریم. انشالله این گاه ها به گونه ای محکم در چهار چوب آرمان های رهبر راحل و رهبر عزیز فعلی کشور برداشته خواهد شد که خاک آن چشم این بی شرف های بی ریشه را کور کند! جاوید باد ایران مرگ بر آمریکا و تمامی دشمنان اسلام و ایران!
  • مصطفی غفاری ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    1 4
    مرگ بر آمریگا وشیفتگان رابطه با آمریکا
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    2 3
    مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسلام آمریکایی و اسلام طالبانی. زنده باد اسلام ناب محمدی(ص)
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    4 0
    عزیز دل برادر ناراحت شدی؟!!!!!!! خب ا...جون از شماها یاد گرفتن. چیز عجیبی نیست دارن جواب شعار بی فایده 30 ساله شمارو میدن.
  • شناص ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    1 2
    شما برو فیلم "بدون دخترم هرگز" بساز :)
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 2
    اینقد شعار نده عزیز، یه خورده هم فکر کن چطور واقعنی دهنشون رو آسفالت کنیم
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    1 2
    مرگ بر سازشكار
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    1 0
    به خواب بابا لاحاف يخ كرد.
  • احد حسین ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 2
    عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.ما که صدایمان به گوش آمریکاییها و اروپاییها نمی رسد .شبکه های ماهواره ای ایرانی را هم که هر روز به بهانه های مختلف قطع می کنند شاید این تصویر سیاه از ایرانی ها باعث شود در عده ای مصلح غربی بنیادگرایی و حقیقت یابی جرقه زده و شراره های آن چشم صهیونیستهارا کور سازد .در زمانی که به قرآن و پیامبر در اروپا و آمریکا توهین شد به اعتراف خودشان قرآن پرفروش ترین کتاب آن سال ونام محمد بیشترین آمار نامگذاری را داشته است.(نحن نزلنا الذکر و نحن لحافظون **و رفعنا لک ذکرک).در مورد کشور عزیزمان هم (ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم ) فقط در مرگ بر آمریکا باید ثابت قدم باشیم چون تمام گرفتاریهای ما از آمریکاست.
  • hasan ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    2 0
    جمع كنين اين نحث ها رو ، اين بحث ها براي ما نون و آب نميشن
  • سیب کال ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    1 3
    مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل و مرگ بر همه کسانی که ایران انقلابی را در موضع ضعف می خواهند.
  • صادق ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    1 1
    خب آره؛ دشمن دشمنه. ما هم میدونیم اما قصدمون اطلاع رسانیه به امثال شما! ضمنا کار و شعار ما فایده داشته اخوی.
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 2
    نخیر انشاالله با ظهور اقایمان حضرت صاحب العصر والزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
  • ایرونی ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 2
    اونوقت جواب سینما و تلویزیون ما به اینجور فیلمها چیه به نظرتون؟
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 3
    مرگ بر امریکا و مرگ بر ابلهان و کوته فکران واحمقانی که فکر میکنند رابطه با امریکا برای ایران اب و نانی خواهد داشت
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    4 0
    این سطح عقب ماندگی و پسگرائی را در دنیا چه کسانی به جهانیان نشان داده اند؟ آیا این شماها نیستید که ایران را عقب مانده و واپسگرا نشان داده اید؟ وقتی سایت هائی مانند سایت شما حتی رقصیدن چند تا بچه خردسال را با مرام خودشان منافات بدانند و یا بحث روی رنگ چادر! در میان است، جهانیان نباید این مملکت را یک مملکت عقب مانده بدانند؟ در حالی که ایران یک کشور عقب مانده حتی در بعد اقتصادی نیست و انسان های تحصیل کرده با تفکرات عالی در این مملکت کم نیستند، ولی نه قدرت دارند و نه ثروت و آهی در بساط! و اگر بخواهیم منصفانه در باره مملکت خودمان قضاوت کنیم، سطح زندگی در ایران از اروپای شرقی بالاتر و کمی از کشورهای اروپای غربی کمتر است. این را تولید ناخالص ملی و قرائن عینی گواهی می دهند، ولی ار نظر اجتماعی باید ایران را یکی از عقب مانده ترین کشورهای دنیا دانست! رانندگی - جرم و جنایت و مواد مخدر و غیره...تفکری که فعلا در ایران حاکم است و مناظری که از ایران به خارج منعکس می شود و بحث های نظری قرون وسطائی و عصر حجری و ماقبل عصر حجری، ایران را در منظر کشورهای خارجی بی ارزش و عقب مانده ترسیم کرده است. آقایان! از ماست که بر ماست و تا زمانی که بحث حجاب و عفاف ( بیهوده) و چادر و چاقچور و نصحیت های پوچ و پند و اندرزی که خود حاکمان به آن عمل نمی کنند و بحث های مزخرف و بیهوده تلویزیونی! و ایجاد ترس و لرز از روابط انسانی در ایران وجود دارد، آش همین آش و کاسه همین کاسه است! می گوئید نه! به سر خط های همین سایت خودتان نظری بیفکنید تا عصر حجر و ماقبل عصر حجر و قرون وسطا برای شما ها بهتر روشن شود!
  • احسان ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 1
    یه مطلب هم در مورد white house down بنویسید.
  • محسن ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    3 0
    شعار میدید شعار میدن بزنی میخوری
  • محمد حسین ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    2 0
    خوب شما الگو بده ببینیم کدوم فرهنگ و کدام کشور را قبول دارید درباره آن با هم حرف بزنیم
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 1
    چرا من تو پیغام های بالا مرگ بر اسراییل نمی بینم!!!
  • دانش ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    4 0
    بابا ترا بخدا بس کنید ..تا کی میخواین بگین مرگ بر این و مرگ بر اون..کمی بخودتون بباین و خجالت بکشین ...بسه دیکه..بسه
  • مهران ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 1
    پژمان !!!
  • ناشناس ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 1
    ناشناس جان تو دیگه دهنتو ببند لطفا....
  • بهرامی زاده ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 1
    مرگ بر امریکا مرگ بر امریکایی ها
  • معصومه ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 3
    مرگ بر امریکا شعار همیشگی ماست تا زمان هست این شعار باقی است.
  • ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    2 1
    فقط ماحق داریم به همه دنیا فحش بدیم.
  • پیام ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 1
    چه عوضی؟؟؟؟اینهمه جنایت کردند.مرگ باد گفتن ما فقط داد درون ماست.
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 1
    از گذاشتن این آنونسها که جنبه تبلیغ هم می دهد بپرهیزید غیر آنکه صحنه های نا متعارف نیز دارد
  • lion2007 ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 1
    انقدربگین مرگ برآمریکاتاهمشون دق کنن ظاهراخیلی هادلشون برارفتن به سف یه سره به آمریکا وانداختن فرش قرمز زیرپای این وحشی هایه تازه متمدن شده شکماشونوصابون زدن
  • اسماعیل زاده ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 1
    با سلام ایران از اول هم دشمن هیچ کس نبوده و نخواهد بود. ولی تا ابد هم نمی شود با کسی اظهار دشمنی کرد باید روز این تابو شکسته شود. امید است کارشناسان ارشد نظام با موقع دقیق این تابو را به نفع ایران بشکنند.
  • پروژه بیداری ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 1
    ببخشید اشتباهی منفی دادم .
  • علی ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 2
    ناشناس عزیز معلومه شعار 30 ساله ما آتیش به جون صهیونیست ها انداخته که در این سی سال با استفاده از تمام توطئه ها و ترفندها و بکارگیری جنگ سخت و نرم ، هنوز هیچ غلطی نتونستن بکنن . درسته که تعدادی از جوونهای ما رو به شهادت رسوندن اما شهدای ما نزد خدای خودشون روزی میخورن و انشاالله به سعادت ابدی رسیده اند. دوستان عزیزم ما پشتیبان ولایت فقیه هستیم و به فرموده امام ما آسیبی به این مملکت نخواهد رسید ، تاکنون خداوند حافظ این ملت و مملکت صاحب الزمانی بوده و اگر به لطف خدا امیدوار باشیم و از او سربلندی دین و کشور را طلب کنیم ، کماکان نگهدار ما خواهد بود انشاالله.
  • مرتضی ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 1
    آقای ناشناس بی احترامی به شخصیتهای بزرگ مسبوق به سابقه است. اما نتیجه اش همیشه برعکس خواست عامل بی احترامی بوده است ....
  • nima ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 1
    بابا یه ذره اسم بذارین من نفله شدم ، آخه همه ناشناس ! ولی دمت واقعا گرم مرگ بر آمریکا ، مرگ بر رژیم خونخوار صهیونیستی (اسراییل)
  • پریسا ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 1
    و ما انرا تصحیح میکنیم و با صدای بلند میگوئیم " مرگ بر دشمنان ایران "
  • ایمانی ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 1
    به نظر بنده حقیر، امروز شعار "مرگ بر آمریکا" بهتر است همراه "مرگ بر سازشکار" گفته شود که حساب دست عده ای بیاید که میخواهند به چوب حراج به "عزت اسلامی" ما بزنند!
  • راستی ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 1
    بذار اونا فیلم درست کنند و چندین میلیون دلار خرج کنند تا به ملتشون بفهمونن که مثلا ایران خطرناکه و ما هم بدون فیلم و فقط شعار بدون خرج کردن ریالی به دنیا فهموندیم که مرگ بر آمریکا و تا جان در بدن داریم میگیم مرگ بر آمریکا شما هم بگو مرگ بر آمریکا
  • راستی ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 1
    خب برو در نونوایی یه دونه بربری بگیر و بعدش یه آب معدنی بخر شماره حساب بده پولش رو بریزم به حسابت، شکم پرست
  • habib ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 2
    پریسا منم موافقم هم مرگ بر امریکا هم مرگ بردشمنان ایران ......
  • محمد ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 2
    سلام. تحلیل بسیار زیبا و دقیق، خارق العاده و استثنایی بود، خیلی متشکرم. اجرتون با حضرت زهرا(س).
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 1
    فرانکفرت (تاریخدان) : ایرانیان اقوام بدوی یا نیمه بدوی بودند که برجهان تسلط یافتند و نه تنها ان را ویران نساختند بلکه ترقی بخشیدند.
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 1
    سریالش زیرنویس شده ببینیم؟
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 2
    مرگ بر آمریکای دروغگو
  • علي ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 2
    اسلام پيروزاست شرق غرب نابوداست
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 1
    باشه درود بر آمریکا درود بر دانش.الان فکر کنم احساس متمدن بودن کردی نه ؟
  • مصطفی ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    1 1
    مرگ بر اسرائیل مرگ بر امریکا مرگ بر ضد ولایت فقیه
  • محمد ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 1
    سلام. تحلیل بسیار زیبا و دقیق، خارق العاده و استثنایی بود، خیلی متشکرم. اجرتون با حضرت زهرا(س).
  • پدرام ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    1 1
    ميشه يكي بگه روستاي ابيانه تو اين فيلم چيكارس
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 2
    مرگ بر آمریکا
  • سهراب ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 1
    بله.قدرت فقط در سلاح جنگی نیست.شخصا بیشتر از اینکه از طرف مقابل شاکی باشم که چرا اینجوری سریال میسازن.از مسئولین هنری خودمون شاکی میشم که چرا عرضه ساخت یک فیلم یا سریال که بتونه در عین جذابیت و شخصیت پردازی درست چهره دشمنان ایران رو درست به مخاطب نشون بده.نه مثل سریال آماتوری ماتادور که درون حتی از پس شخصیت پردازی درست عوامل تروریست و خرابکار بر نیومدن.درحالیکه مثلا ما گروه منافقین رو در خارج داریم که همیشه در صدد ضربه زدن به کشور با همکاری سازمان جاسوسی خارجی هستن
  • علی ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    1 0
    از حضرت زهرا مایه نذار بی وجود. سیاست خارجی با عقل و منافع ملی تامین میشه نه با احساسات افراط گرایانه.
  • reza ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 1
    شكمو. گشنه بازي در نيار بيچاره. در ضمن (راستي در پاسخش خوب گفتي)
  • پریسا ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 1
    چشم فقط منتظر دستور جنابعالی بودیم .چرا زودتر این دستور را صادر نفرمودید از مقر خودتان دانشمند !!!!!!!!!!
  • ناشناس ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 0
    خدایا ظالم رو خودت میشناسی خودت خارو ذلیلش کن.
  • امیر ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    1 0
    جدا از همه ی این ها، بیش تر سریال های برتر آمریکایی بی نظیرن!!! چیزی که ما به ندرت شاید هر 10 سال یک بار اونم به زور داشته باشیم من که از دیدنشون لذت میبرم
  • محسن ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 3
    فریاد ملت ایران همچون گذشته و البته پر صلابت ز از همیشه تاریخ «مرگ برآمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» است و در پایداری از راه حق تا نابودی باطل فریاد می زنند«هیهات منالذله» ، «هیهات منالذله» .
  • علی ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    1 2
    احساساتی نشین سنجیده باید گفت با فحش دادن درست نمیشه باید کار زیر بنایی کرد تا باز ایران بزرگ رو بسازیم
  • شهرام حسین ناظر ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    1 2
    یه هموطن آذری تو یک سینمای 3بعدی نشسته بود که در یک صحنه اش قطاری با تمام سرعت به سمت تماشاگران می آید این دوست آذری پا به فرار گذاشت ازش پرسیدیم چرا در میری گفت مگه نمیبینی الان قطار از رومون رد میشه گفتیم بابا این فیلمه .گفت من و تو میدونیم راننده قطار که نمیدونه. خدا کنه صنعت سینمای ایران هم پیشرفت کنه تا ما هم بیجهت جو گیر نشویم.یاعلی
  • شهروند ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 3
    درود بر هاشمي
  • حديثه ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    1 1
    جالب بود
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    4 0
    صداسیما هم کم فیلم وسریال برضد امریکا نساخته حالا اونام یه قسمت ساختن
  • ایرانی بی غیرت ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 3
    مرگ بر امریکا
  • ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    0 1
    یعنی این شیفتگی بی حد و حصر شما به آمریکا منو کشته. یعنی آمریکا رو معادل همه دنیا می دونی!
  • ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    0 3
    خدا لعنت کنه اونایی رو که با حضرت امام که به قول علامه امینی ذخیره خدا روی زمین است مخالفند.
  • ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    0 3
    بی شرمی هم حدی داره. نه واقعا خجالت نمی کشید که سنگ یه کشور جنایتکار خونخوار از همون ابتدا با کندن پوست سر و قلع قمع چندین میلیون سرخپوست های بومی و با بیگاری کشیدن از چند میلیون سیاهپوست آفریقایی بنا شده به سینه می زنید. ان شاءالله که با همونا محشور بشید.
  • علی ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    3 0
    مرک بر گرانی مرگ بر بیکاری مرگ بر فقر فحشا جنایت بی بندو باری رو هم بلدی بگی؟ نکنه میخوای بگی اینها هم کار امریکاست و ماپیغمبر زاده ایم
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    0 2
    آمریکا ،مرگ به نیرنگ تو
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    0 1
    مکن ای دوست جفا
  • مهدی ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 3
    به نام خدا با سلام و عرض ادب در آیات قران هم بحث مرگ بر دشمنان اسلام را داریم آیه شریفه موتوا بغیضکم...
  • fff ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    0 3
    آحه چقدر سوتي هستي مشرق. رو خود عكس نوشته {ابيانه - ايران} بعد تو ميگي عكس تهران رو نشون دادن.
  • حامد ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    1 2
    به نظر شما کسانی که منفی میدهند بیمار نیستند؟
  • فرامرز ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    2 1
    درود آمریکا و اتحادیه اروپا
  • alex ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 1
    ادم باش
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    4 0
    چطور شما فحش میدید مشکلی نیس؟؟از اول انقلاب تا الان شما دارید فحش میدید یه بارم اونا فحش بدن شما ببین چه مزه ایه.واللا
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    0 1
    علی آقا ببند در جهنم ر
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    0 1
    بیشعور.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس