کد خبر 256419
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۴

دور سوم رایزنی های ایران و 1+5 و دومین دور از مذاکرات معاونین وزرای امور خارجه طرفین در ژنو به پایان رسید.

 به گزارش مشرق به نقل از مهر، دومین دور مذاکرات معاونین وزرای خارجه ایران و 1+5 در ژنو دقایقی پیش در مقر اروپایی سازمان ملل به پایان رسید.

بر اساس این گزارش این دور قرار بود ساعت 11 صبح امروز آغاز شود که به دلیل طولانی شدن مذاکرات معاونین 5+1 به تأخیر افتاد و حدود ساعت یک به وقت محلی آغاز شد.

دور سوم دقایقی پیش پایان یافت و قرار است نشست پایانی ساعت 16. 30 به وقت محلی(18 به وقت تهران) برگزار شود.

مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو از روز سه شنبه با حضور کاترین اشتون ومحمد جواد ظریف آغاز شد و ظریف در جلسه افتتاحیه ظرح پیشنهادی ایران با عنوان "پایانی بر یک بحران غیر ضروری ، آغازی برای افق های جدید" به 5+1 ارائه کرد.

در جلسات معاونین طرح پیشنهادی ایران مورد بحث و بررسی قرا گرفت و طرف ایرانی به ابهامات طرف مقابل درباره طرح ایران که سه بخش و بصورت گام به گام طراحی شده است پاسخ دادند.

همچنین معاونین وزاری خارجه ایران در حاشیه نشست ها با نمایندگان روسیه ، فرانسه ، انگلیس و آمریکا نیز دیدارهایی را داشته اند.

قرار است دور بعدی مذاکرات با حضور کاترین اشتون و محمد جواد ظریف برگزار شود و دو ظرف برای اولین بار بیانیه مشترک صادر کنند.

عباس عراقچی شب گذشته با حضور در جمع خبرنگاران ضمن آنکه فضای مذاکرات را جدی و مثبت ارزیابی کرد از احتمال برگزاری دور آتی در ماه نوامبر در ژنو نیز خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس