گروهی از سناتورهای آمریکایی با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرده‌اند فقط در صورتی حاضرند اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه ایران را تعلیق کنند، که ایران تمام فعالیت‌های غنی‌سازی خود را متوقف کند.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: 10 سناتور دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا اعلام کردند در صورتی که تهران گام‌های قابل‌ملاحظه‌ای در جهت کاهش فعالیت‌های هسته‌ای خود بردارد، سنا برای تعلیق اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، آماده است.

دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 از فردا در ژنو سوئیس برگزار می‌شود. دور پیشین این مذاکرات در سطح وزرای خارجه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد و شرکت‌کنندگان آن را مثبت و متفاوت از قبل توصیف کردند.

گروهی از سناتورها در نامه‌ای به «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، به وی و دیگر اعضای 1+5 توصیه کرده‌اند از روش «تعلیق در برابر تعلیق» استفاده کنند. آن‌ها اعلام کرده‌اند که اگر ایران غنی‌سازی خود را تعلیق کند، آمریکا نیز اعمال دور جدید تحریم‌ها را تعلیق می‌کند.

این در حالی است که ایران بارها اعلام کرده است که به هیچ عنوان تعلیق فعالیت‌های غنی‌سازی را نمی‌پذیرد.

این نامه روز جمعه برای اوباما ارسال شده و امروز در رسانه‌ها انتشار یافته است. 6 سناتور دموکرات و 4 سناتور جمهوری‌خواه این نامه را امضا کرده و گفته‌اند از مذاکرات حمایت می‌کنند، اما تنها در صورتی که ایران گام‌های اعتمادساز بردارد، حمایت خود از اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها علیه تهران را متوقف می‌کنند.

این سناتورها همچنین همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل از جمله تعلیق کامل غنی‌سازی را خواستار شده‌اند. آن‌ها همچنین بر روی میز بودن «تهدید معتبر نظامی» و لزوم تدام تحریم‌ها علیه ایران، تاکید کرده‌اند.

«رابرت منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنا، «چارلز شامر» نفر شماره سه دموکرات‌ها در سنا، و همچنین «جان مک‌کین» و «لیندزی گراهام» سناتورهای جمهوری‌خواه حامی تحریم‌ها، از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس