کد خبر 256080
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۷

دكتر «محمد جواد ظريف» وزير امور خارجه و مذاكره كننده ارشد جمهوري اسلامي ايران امشب با «كاترين اشتون» مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا و مذاكره كننده اصلي گروه ۱+۵ در ژنو ديدار و گفت و گو مي كند.

به گزارش مشرق و به نقل از ايرنا، رييس دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران عصر دوشنبه به وقت محلي ژنو، در راس يك هبات بلندپايه سياسي، فني و حقوقي وارد شهر ژنو در سوئيس شد تا در دور جديد مذاكرات تهران با گروه ۱+۵ متشكل از آمريكا، روسيه، انگليس، فرانسه، چين و آلمان شركت كند.
ديدار امشب دكتر ظريف و اشتون پيش از آغاز دور جديد مذاكرات ايران با گروه ۱+۵ است كه در محل اقامت «محسن نذيري» نماينده دائم كشورمان نزد دفتر اروپايي سازمان ملل متحد انجام خواهد شد.
كاترين اشتون شب گذشته با «جان كري» وزير امور خارجه آمريكا در لندن ديدار و گفت و گو كرد.
ظريف و اشتون پيش از اين چندين بار به صورت تلفني با يكديگر درباره مسائل مختلف از جمله موضوع هسته اي كشورمان، بحران سوريه و ساير مسائل منطقه اي و بين المللي گفت و گو كرده اند و در حاشيه شصت و هشتيمن اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك نيز ديدار داشته اند.
به گفته منابع ديپلماتيك مذاكره كننده ارشد جمهوري اسلامي ايران در ديدار امشب خود با مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا درباره طرح جديد پيشنهادي تهران گفت و گو خواهد كرد.
«سيدعباس عراقچي» معاون حقوقي و بين المللي وزير امور خارجه، «مجيد تخت روانچي» معاون اروپا و آمريكاي وزير امور خارجه، «حميد بعيدي نژاد» مديركل سياسي وزارت امور خارجه، «داود محمدنيا» مشاور حقوقي وزير امور خارجه و «محمد اميري» مديركل پادمان هاي سازمان انرژي اتمي اعضاي تيم مذاكره كننده هسته اي كشورمان با گروه ۱+۵ هستند.
«وندي شرمن» به نمايندگي از دولت آمريكا، «سرگئي ريابكوف» به نمايندگي از سوي دولت روسيه، «سايمون گس» به نمايندگي از سوي دولت انگليس، «ژاك اوديبر» به نمايندگي از سوي دولت فرانسه، «وانگ مين» به نمايندگي از سوي دولت چين و «هانس ديتر لوكاس» به نمايندگي از سوي دولت آلمان در مذاكرات با كشورمان حضور دارند.
مذاكرات ايران و گروه ۱+۵ قرار است از فردا (سه شنبه) و به مدت دو روز به ميزباني كشور سوئيس و در محل دفتر اروپايي سازمان ملل متحد برگزار شود. اين چهارمين بار است كه كشور سوئيس ميزباني مذاكرات ايران با گروه ۱+۵ را برعهده دارد.
وزراي امور خارجه ايران و گروه ۱+۵ پيش از اين در حاشيه اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك با يكديگر ديدار كردند و براي نخستين بار پس از ۳۴ سال قطع رابطه سياسي ميان تهران و واشنگتن، دكتر ظريف با جان كري همتاي آمريكايي خود در حاشيه اين نشست به مدت سي دقيقه گفت و گو كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس