معاون سياسي سپاه در خصوص سکوت رسانه‌هاي خارجي در قبال دستگيري عوامل ترور شهيد علي‌محمدي، يادآور شد: رفتار غرب به گونه‌اي است که آنان را دچار تنگنا و پارادوکس مي‌کند.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از سپاه نيوز، سردار يدالله جواني معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به نقش وزارت اطلاعات در دستگيري عامل ترور شهيد علي‌محمدي، اظهار داشت: نيروهاي اطلاعاتي در 32 سال گذشته همواره توطئه دشمنان را خنثي کرده و آنها را از دستيابي به اهدافشان ناکام گذاشته‌اند، لذا در تاريخ انقلاب توطئه‌هاي بسياري عليه نظام اسلامي و مردم ايران طراحي شد که در پشت سر آنها قدرت‌هاي غربي و صهيونيسم قرار داشتند.
وي ادامه داد: کمتر توطئه‌اي در ايران با عدم دخالت بيگانگان همراه بود که همه آنها در نهايت به شکست انجاميد؛ نمونه بارز اين امر دفاع مقدس و جنگ تحميلي است، در حالي که دشمن تصور مي‌کرد مي‌تواند از طريق جنگ، انقلاب اسلامي را شکست دهد اما با پيروزي ملت ايران مواجه شد.
سردار جواني با اشاره به کودتاهاي اول انقلاب، خاطرنشان کرد: حرکت‌هاي تروريستي در داخل ايران توسط گروه‌هاي نفاق، گروهک‌هاي ضدانقلاب و تجزيه‌طلب در مناطق قوميتي مثل کردستان صورت مي‌گرفت اما نيروها، دستگاه‌ها و متوليان حوزه‌هاي مختلف نظام اسلامي با توانمندي‌هاي بسيار بالا، استفاده از ظرفيت داخلي و بهره‌گيري از فرصت‌ها توطئه دشمن را خنثي کردند.
وي بيان داشت: اقدامات سال‌هاي اخير صهيونيست‌ها براي ايجاد اخلال در روند هسته‌اي کشور با ترور دانشمندان هسته‌اي و حذف فيزيکي دانشمندان ما همراه بود از اين رو خنثي‌سازي اقدامات بعدي آنها با اشراف اطلاعاتي امري طبيعي است.
معاون سياسي سپاه افزود: به زعم رژيم صهيونيستي ترور شهيد علي‌محمدي در سال‌هاي اخير اقدام تروريستي بي‌نظيري بود هرچند در طي 32 سال گذشته شاهد اينگونه اقدامات بوده‌ايم و گروهک‌هاي وابسته موجب شهادت عده بسياري از هموطنانمان شدند اما ترور استاد دانشگاه و دانشمند هسته‌اي نشانگر ورود دشمن به فاز جديدي از فعاليت‌هاي آنها است.
وي اضافه کرد: وقتي دشمن با فشار و تحريم‌ها از طريق بين‌المللي نتوانست جمهوري اسلامي را وادار به عقب‌نشيني هسته‌اي کند و با اين خيال واهي که با ترور دانشمندان هسته‌اي مي‌تواند به هدف خود برسد، دست به اين اقدام تروريستي زد و با خريدن برخي افراد، از آنها براي مقاصد شوم خود استفاده کرد.
سردار جواني با اشاره به اينکه اولين اقدام تروريستي عليه دانشمندان هسته‌اي از سوي کشورهايي است که نگران هسته‌اي شدن ايران هستند، افزود: در رأس آنها آمريکا، انگليس و صهيونيست‌ها قرار دارند.
وي تأکيد کرد: تأمين امنيت ملي و منافع شهروندان از سوي هر کشوري طبيعي است، اما اين مسئله در حال حاضر با قوت بيشتري صورت مي‌گيرد و سربازان گمنام امام زمان (عج) کمتر از يک سال و در آستانه سالروز شهادت شهيد علي‌محمدي موفق به نفوذ در عمق دستگاه‌هاي اطلاعاتي رژيم صهيونيستي و شناسايي تيم وابسته به آنها شدند.
معاون سياسي سپاه با تأکيد بر اينکه نفوذ دستگاه‌هاي اطلاعاتي کشور در رژيم صهيونيستي بسيار ارزشمند است، گفت: دليل اين اهميت اين است که دستگاه اطلاعاتي کشور ضمن دستگيري افرادي از تيم‌هاي وابسته به رژيم صهيونيستي، عامل اصلي ترور را دستگير کرد و اين نشان‌دهنده اشراف اطلاعاتي دستگاه‌هاي امنيتي کشور است.
وي با بيان اينکه هماهنگي مناسبي بين دستگاه‌هاي اطلاعاتي مختلف کشور وجود دارد، عنوان کرد: اين هماهنگي در دستگيري عوامل ترور شهيد علي‌محمدي به صورت ظريف‌تري در موضوع‌ دستگيري عبدالمالک ريگي معدوم وجود داشت که نيروهاي اطلاعاتي، امنيتي با ابتکار عمل و خلاقيت و نوآوري در اين کار تمام سرويس‌هاي اطلاعاتي و حاميان منطقه‌اي قدرت‌هاي بزرگ را متحير ساخت.
سردار جواني تصريح کرد: نيروهاي اطلاعاتي ايران شخصي را دستگير کردند که قدرت‌هاي بزرگ اميد زيادي به وي براي ايجاد اخلال و بر هم زدن ثبات در ايران داشتند اما جمهوري اسلامي با اشراف اطلاعاتي او را دستگير کرد و به سزاي اعمالش رساند.
وي تأکيد کرد: جمهوري اسلامي در آينده هر نوع طراحي که عليه نظام اسلامي و ملت ايران از سوي دشمنان و کشورهاي سلطه‌گر وجود داشته باشد را طبق روال 32 سال گذشته خنثي خواهد کرد.
معاون سياسي سپاه در خصوص سکوت رسانه‌هاي خارجي در قبال دستگيري عوامل ترور شهيد علي‌محمدي، يادآور شد: رفتار غرب به گونه‌اي است که آنها را دچار تنگنا و پارادوکس مي‌کند؛ آنها از طرفي شعار حقوق بشر و مبارزه با تروريسم را مطرح مي‌کنند که گويا پرچم‌دار آزادي، حقوق بشر، دفاع از حقوق انسان‌ها و صلح و ثبات جهاني هستند و فقط اين کشورها در خط مقدم مبارزه با تروريسم قرار دارند.
وي افزود: در وابستگي رسانه‌هاي غربي به کشورهاي سلطه‌گر و قدرت‌هاي جهاني به ويژه صهيونيست‌ها و آمريکا هيچ ترديدي وجود ندارد و از طريق اين قدرت‌ها هزينه آنها تامين مي‌شود، لذا اين رسانه‌ها بايد سياست آنها را دنبال کنند.
سردار جواني ادامه داد: غربي‌ها همواره شعار دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروريسم را مطرح کرده و آن را پديده‌اي خطرناک براي صلح، ثبات و امنيت جهاني مي‌دانند اما وقتي با پديده‌هايي چون جند‌الشيطان در جنوب شرق ايران مواجه مي‌شوند که با جنايات تروريستي و بمب‌گذاري افراد بي‌گناهي را به شهادت مي‌رسانند، يا وقتي دانشمند هسته‌اي کشور به آن صورت شهيد مي‌شود، آنها سکوت رسانه‌اي مي‌کنند.
وي خاطرنشان کرد: وقتي عوامل تروريستي دستگير شده و وابستگي مالي و فکري آنها به کشورهاي قدرتمند مشخص مي‌شود، رسانه‌هاي غربي دچار پارادوکس و تناقض مي‌شوند؛ چراکه آنها شعار مقابله با تروريسم را سر مي‌دهند اما در مواجهه با خبر دستگيري تروريست‌ها، دست به سکوت خبري زده و هيچ واکنشي نشان نمي‌دهند و چنين اقدامي اين سوال را براي مخاطبان ايجاد مي‌کند که چطور غرب با اينکه خود حامي تروريست است اما از حقوق بشر دم مي‌زند؟
معاون سياسي سپاه تأکيد کرد: با توجه به حضور رسانه‌هاي مستقل در جهان و بيداري نسبي مردم جهان، به مرور زمان شعارهاي دفاع از حقوق بشر، طرفداري از ملت‌ها و مبارزه با تروريسم از سوي غربي‌ها رنگ مي‌بازد و امروزه ملت‌ها کمتر چنين موضوعي را مي‌پذيرند و آن را عوام‌فريبي غربي‌ها مي‌دانند.
وي با اشاره به اينکه مردم مي‌دانند ناقضان اصلي حقوق بشر غربي‌ها هستند، يادآورشد: در حال حاضر با رفتارهاي دوگانه غرب و تفاوت ميان شعار و عمل کشورهاي غربي، مردم روز به روز اعتماد خود را به آنها از دست داده و به ماهيت واقعي اين رسانه‌ها و حاميان اصلي آن پي مي‌برند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس