عملیات‌ اطلاعاتی، جنگ اطلاعاتی، جنگ سایبری، ارتباطات راهبردی، دیپلماسی عمومی، تبلیغات و جنگ فرماندهی و کنترل، از جمله موضوعاتی هستند که این نشریه بدانها می‌پردازد.

گروه جنگ نرم مشرق- انجمن کلاغ‌های پیر یک انجمن تخصصی بین‌المللی غیرانتفاعی با بیش از 13500 عضو و 180 سازمان وابسته است که در زمینه دانش و پیاده‌سازی جنگ الکترونیک، عملیات‌ اطلاعاتی و حوزه‌های مرتبط با آنها فعالیت می‌کند. اعضای این انجمن را افراد حکومتی، دانشمندان، مهندسان، مدیران، مربیان و پرسنل نظامی تشکیل می‌دهند. ساختمان مقر این انجمن، که در سال 1964 تاسیس شد، در شهر الکساندریا در ایالت ویرجینیا، خارج از واشنگتن دی‌سی قرار دارد. انجمن کلاغ‌های پیر سالانه چندین کنفرانس‌‌، همایش‌، دوره‌ و گردهمایی (بعضی‌ها طبقه‌بندی شده و برخی طبقه‌بندی نشده) در زمینه فن‌آوری‌های پیشرفته برگزار می‌نماید تا از این طریق نمایندگان آمریکا و کشورهای متحد آن به بحث و تبادل‌نظر در زمینه مسائل، برنامه‌ها و ابتکارات مربوط به عملیات‌های دفاع الکترونیک و عملیات‌های اطلاعاتی بپردازند.

در گزارشها و اخبار پیشین ، مشرق به معرفی این گروه و اطلاع رسانی از فعالیتهای آن پرداخته است.  یکی از نشریات این انجمن تخصصی با عنوان " عملیات اطلاعاتی"  (Information Operations )  منتشر می شود . مجله عملیات‌ اطلاعاتی  هدف خود را ترویج دانش عمومی در زمینه علوم و روش‌های عملیات‌ اطلاعاتی و حوزه‌های مرتبط  اعلام کرده است. این نشریه اخبار مربوط به صنایع، روند پیشرفت فن‌آوری و رویدادهای دیگر در زمینه عملیات‌های اطلاعاتی در سطح جهان را منعکس می‌سازد. عملیات‌های اطلاعاتی سنتی، جنگ اطلاعاتی، جنگ سایبری، ارتباطات راهبردی، دیپلماسی عمومی، تبلیغات، بازاریابی، مذهب، زبان، و جنگ فرماندهی و کنترل، از جمله موضوعاتی هستند که این نشریه بدانها می‌پردازد.  شماره اول این نشریه توسط گروه جنگ نرم مشرق ترجمه شده و در اختیار علاقه مندان به این مباحث قرار می گیرد.




 جلد مجله عملیات اطلاعاتی




فهرست مقالات موجود


نمونه ای از مقالات موجود در نشریه

برای دانلود و مطالعه این مجله اینجا کلیک کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بابک ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    0 0
    مرگ بر اسرائیل....روزی صد بار این جمله رو تکرار می کنم ام انگار خیلی جان سختر از این حرفا هستن!!!!!!!خدا لعنتشون کنه.
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    0 0
    سلام کار بسیار خوبیه ادامه بدید لطفا وقتی پرینت گرفتم اون برگهای آخر دوتا یکی شده
  • اصغر ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    0 0
    ما از این کلاغهای پیر داریم که حرفهای دیگران را بنفع خود تغییر می دهند.
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 0
    با سلام به نئر مي رسى جاي اینگون از ترجمه ها و نیز مباحث در میان جامعه علمی ما به شدت خالی است. از خداوند توفیقاتتان را خواهانم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس