کد خبر 254082
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برپایه روابط حسنه میان ایران و روسیه، مذاکرات میان مسوولان و کارشناسان ذیربط جهت اجرای تعهدات بین المللی طرف روس و حصول به نتیجه در زمینه سامانه اس- 300 ادامه دارد.

به گزارش مشرق به نقل از پرتال وزارت خارجه، مرضیه افخم  در باره پایان یافتن دوران ماموریت «محمود رضا سجادی» سفیر ایران در روسیه با موضوع پرونده خرید سامانه های موشکی اس-300 مرتبط است، افزود که پایان یافتن ماموریت سفیر ایران در روسیه، ارتباطی به پرونده اس - 300 ندارد.

سجادی در گفت و گو با یک رسانه روسی اعلام کرده است که در 20 روز آینده ماموریتش در مسکو به پایان خواهد رسید و وی به تهران بازخواهد گشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تعیین سفرای جدید کشورمان به جای سفرایی که دوره ماموریت آنها پایان یافته است، گفت: وزارت امور خارجه تا قبل از طی کامل مراحل مربوط به انتصاب هریک از افراد پیشنهادی برای هریک از نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، اظهار نظری نمی کند و اخبار رسمی در این زمینه از سوی این وزارتخانه منتشر خواهد شد.

رئیس اداره کل دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه افزود: هیچ گونه اظهار نظری در مورد این سوال ندارم و اخبار پراکنده منتشر شده در این زمینه فاقد دقت لازم هستند.

در روزهای اخیر رسانه های مختلف از افراد و دیپلمات های متعددی برای جانشینی برخی از سفرای کشورمان که دوران ماموریت آنها به پایان رسیده است، نام برده اند.

از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم، تنها «رضا نجفی» به عنوان سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی وین و آژانس بین المللی انرژی اتمی جانشین «علی اصغر سلطانیه» شده است؛ در حالی که گفته می شود ماموریت نزدیک به 50 نفر از سفرای کشورمان به پایان رسیده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره حضور «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آقای دکتر ظریف در پایان سفر به نیویورک و بازگشت به کشورمان به منظور تشریح برنامه ها، اهداف و ابعاد دستاوردهای سفر مهم اخیر ریاست محترم جمهوری به سازمان ملل متحد و همچنین ملاقات های متعدد خود با همتایان و مقامات عالی رتبه بیش از 50 کشور و نهادهای بین المللی و فعالیت های فشرده رسانه ای و دیدار با محافل و شخصیت های علمی و پژوهشی و ایرانیان مقیم، بنا به عرف موجود مناسبات میان دولت و مجلس در این کمیسیون حضور می یابد.

افخم تاکید کرد: وزیر امور خارجه در این جلسه، ارزیابی و دیدگاه های دستگاه سیاست خارجی از فضای بین المللی قبل و بعد از سفر، تاثیرات انتخابات ریاست جمهوری بر فضای همکاری های دو جانبه و چند جانبه و بین المللی و برخی زوایای فعالیت های به عمل آمده در طول سفر آقای دکتر روحانی را به نیویورک بیان خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس