کد خبر 252025
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۹

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، روز جمعه اعلام کرد تا زمانی که کنگره بودجه جدید را تصویب نکند یک میلیون و چهارصد هزار نظامی این کشور به رغم ادامه فعالیت های خود، حقوقی دریافت نخواهند کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، اش کارتر فرد شماره دو پنتاگون روز جمعه با ارسال یادداشتی به مسئولان دفاعی این کشور تاکید کرد تمام پرسنل نظامی کشور به فعالیت خود مطابق معمول ادامه خواهند داد اما تا زمانی که کنگره اعتبارات جدید را تصویب نکند، حقوقی دریافت نخواهند کرد و حقوق معوقه نظامیان پس از تامین بودجه پنتاگون پرداخت خواهد شد.

اگر کنگره آمریکا تا دوشنبه شب به وقت این کشور بودجه جدید را تصویب نکند، دولت فدرال آمریکا اعتبارات لازم را برای سال مالی جدید که سه شنبه آینده آغاز خواهد شد، در اختیار نخواهد داشت و به این ترتیب ممکن است فعالیت آژانس های فدرال به شدت مختل یا حتی کاملا متوقف شود.

رابرت هیل، مسئول کنترل امور مالی پنتاگون، تصریح کرد در صورت عدم تصویب بودجه جدید در کنگره آمریکا، حدود نیمی از هشتصد هزار کارمند غیرنظامی بخش دفاعی آمریکا بالاجبار به مرخصی بدون حقوق خواهند رفت.

پس از شش روز مرخصی فنی که امسال در پی کاهش شدید بودجه بخشهای مختلف از جمله دفاع، به کارکنان و کارمندان غیرنظامی بخش دفاعی آمریکا تحمیل شد، مرخصی اجباری یا بیکار شدن دوباره لطمه روحی جدیدی به آنها وارد خواهد کرد.

فرد شماره دو پنتاگون ادامه داد بدون تردید وزارت دفاع به فرماندهی عملیات نظامی در افغانستان ادامه خواهد داد و کار آماده سازی نیروهای افغان را متوقف نخواهد کرد. وی افزود ماموریت های نظامی و امنیتی دیگر که برای امنیت ملی آمریکا ضرورت دارد، به طور عادی ادامه خواهد یافت.

اما اگر فعالیت های دولت فدرال به علت تصویب نشدن بودجه متوقف شود، آموزش نیروهای ذخیره و نظامیان گارد ملی آمریکا نیز به حال تعلیق در خواهد آمد مگر این که این آموزشها مربوط به مسایل و اموری باشد که در اولویت بخش دفاعی و امنیتی قرار دارد.

سنای آمریکا یک بودجه موقت را تصویب کرده است تا دولت فدرال آمریکا بتواند تا پانزدهم نوامبر هزینه های خود را تامین کند. پانزدهم نوامبر قرار است مجلس نمایندگان آمریکا که جمهوری خواهان در آن اکثریت را در اختیار دارند، درباره لایحه بودجه سال مالی جدید آمریکا رای گیری کنند.

جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه تاکید کرد بعید است که مجلس نمایندگان بدون تغییر لایحه بودجه تصویب شده در سنا، به آن رای دهد.

 اگر کنگره آمریکا نتواند تا دوشنبه شب به وقت محلی بودجه سال مالی جدید آمریکا را تصویب کند، ممکن است صدها هزار تن از کارمندان و کارکنان فدرال آمریکا به مرخصی بدون حقوق فرستاده شوند. در این میان آن دسته از کارکنان و کارمندانی که به تشخیص مقامات آمریکایی « غیرضروری» هستند، با خطر بیکار شدن برای همیشه روبرو هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس