به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزي خبر در اين کتاب متن کامل سخنان دکتر محمود احمدي نژاد، ميرحسين موسوي، مهدي کروبي و محسن رضايي چهار نامزد انتخابات دوره دهم رياست جمهوري آمده است.
در ايران مناظره هاي انتخابات رياست جمهوري از دوره هفتم به سبک بسيار سادهاي آغاز شد اما مناظرههاي دوره دهم رياست جمهوري در سال 88 پديدهاي نوظهور در تاريخ دموکراسي و انتخابات ايران و يک اقدام رسانهاي جسورانه از سوي صداوسيما بود که مشارکت حداکثري مردم و روشن شدن مواضع نامزدها را در پي داشت و بنابر نظرسنجيهاي علمي مخاطبان کم نظيري را به خود جلب کرد. به استناد آمار منتشر شده پربينندهترين برنامه تاريخ تلويزيون ايران مناظره نامزدهاي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بود. در اين دوره مجموعا حدود چهار هزار دقيقه برنامه تبليغي نامزدها از رسانه ملي پخش شد.
در همين ارتباط واحد مرکزي خبر عنوان کرده است که شبکه سه سيما با پخش مناظره ميان کانديداها، به مدت جمعا 540 دقيقه، بيشترين زمان و البته بيشترين تعداد بيننده را به خود اختصاص داد.
اين مناظرهها طي دو هفته با اجراي دکتر رضا پورحسين (مدير وقت شبکه چهار سيما)، که با حکم رئيس صدا و سيما براي اين کار منصوب شده بود، برگزار شد. همچنين تعداد پيامکهاي ارسالي در ايام پخش مناظرههاي تلويزيوني کانديداهاي رياست جمهوري، روزانه به حدود 90 ميليون رسيد که در مقايسه با ايام عادي رشد 38 درصدي را نشان ميدهد.
در همين ارتباط در بخشي از کتاب "مناظرهها " آمده است: در مقوله انتخابات، وظيفه و رسالت رسانهها و به ويژه تلويزيون انعکاس اخبار مربوط به اين واقعه است و در تاريخ رسانه تلويزيون ايران، در اين دوره، براي اولين بار، مناظرات تلويزيوني راهاندازي شد و آمار مخاطبان اين برنامه تلويزيوني دال بر جذابيت و تحقق رسالت همگنسازي اين نوع برنامهسازي است.
پخش مراسمي مثل مناظرات انتخاباتي نشاندهنده فرايندي است که در آن نماينده نسلي پس از نسلي ديگر انتخاب ميشود. رسانهها بايد بدانند آگاهي همهجانبه، آن طور که رهبر معظم انقلاب اشاره فرمودند (هر چند حاوي نکات انتقادي باشد)، سبب اميد مردم به آينده و سرنوشت کشور ميشود. از طرف ديگر، ندادن آگاهي عميق در مورد مسائل اخلاقي و ديني به شکلي که مخاطب جوان امروزي بپسندد خود به خود باعث تهي شدن جامعه از ارزشها ميشود.
کتاب "مناظرهها " شامل مناظرههاي تلويزيوني دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري هماکنون توسط اردشير زابليزاده و به همت انتشارات روزنامه ايران روانه بازار کتاب شده است.
لازم به ذکر است که در پايان کتاب نيز تعدادي از تصاوير پشت صحنه مناظرههاي تلويزيوني نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري سال 88 منتشر شده است.
کتاب "مناظرهها " شامل مناظرههاي تلويزيوني دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري روانه بازار کتاب شده است.