کد خبر 251825
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵

اكثر فرماندهان گروهک‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه عناصري غير عرب و مرتبط با موساد هستند؛ حتي "حسين هرموش" افسري كه ايده تأسيس ارتش آزاد را ارائه کرد، قبل از جدايي از آن و شروع بحران و اختلافات میان فرماندهان این ارتش، مزدور و سرباز موساد بود.

گروه بین‌الملل مشرق - دشمن صهيونيستي همچنان به مداخله در بحران و حوادث سوريه از طريق گروه هاي مسلح ادامه مي دهد، در حال حاضر تعداد اين گروه ها در سوريه با شاخه هاي سياسي و اعتقادي گوناگون خود به 400 مورد مي رسد.

بي ثباتي اوضاع در سوريه بستر مناسبي را براي سرويس هاي جاسوسي اسرائيل و موساد براي رخنه در اين كشور از طريق افراد و گروه هاي مسلح به صورت مستقيم فراهم كرده است. اين گروه ها و گردان ها دست راست و مهمترين عامل مداخله دشمن در بحران فعلي سوريه به شمار مي روند.

پايگاه خبري "الحدث نيوز" با ارائه گزارش هايی دوره اي از مهمترین نشانه های مداخله رژیم صهيونيستي در بحران سوريه از طريق گروه هايي از يهوديان عرب و عرب هايي كه به طمع دست يافتن بر مناصب و پست هاي فرماندهي در ميان گروه های تروریستی ارتش آزاد و گردان هاي ويژه اطلاعاتي وارد اين كشور شده اند، پرده برداشته است.

منابع مذكور فاش كردند كه ارتش رژيم صهيونيستي از مدت ها پيش اقدام به تاسيس گردان نظامي مسلحی وابسته به گروه ارتش آزاد سوریه كرده است و عناصر این گروه در مناطقي از سوريه فعاليت مي كیند كه داراي اهميت ويژه و استراتژیک براي رژيم صهيونيستي است.

منابع مذكور اظهار داشتند: اين يگان‌ها در مناطق ريف درعا، ‌ريف دمشق، منطقه آزاد شده جولان و مرزهاي لبنان فعاليت مي‌كنند و مأموريت آنها حمله به مناطق مشخص متعلق به نيروهاي سوريه، رصد كردن تأسيسات نظامي، جمع آوري بانك اهداف ( زميني)، ترور و سركوب شخصيت هاي دولتي سوريه و چهره هايي از اپوزيسيون ملي و همچنين شبه نظاميان مسلح وابسته به ارتش آزاد سوريه، است.

اين گروه ها به صورت مشخص متشكل از عناصر عرب یهودی و عناصري سوري است که به دست سازمان اطلاعات و جاسوسی موساد آموزش دیده اند.

طبق اطلاعات به دست آمده از اين منابع، ارتش رژيم صهيونيستي يگان یهودیان عرب كه در گذشته در كرانه باختري در فلسطين اشغالي و داخل مناطق جولان اشغالي فعاليت مي كردند، را تقویت كرده است.



مأموريت عناصر این گروه تجسس از شهروندان عرب سوري در صورت هر گونه ارتباط با سرويس‌هاي امنيتي دمشق بود. ارتش اين رژيم توانست 10 نفر از اين عناصر را به صورت يگان هايي آموزش ديده از طريق جولان اشغالي و با هماهنگي رهبران اپوزيسيون سوريه وارد اين كشور كند؛ به گونه اي كه عناصر مذكور گردان هايي را زير چتر ارتش آزاد تشكيل دادند، يعني گردان هايي كه ماموريت آنها جنگ نيست، بلكه جاسوسي به شكل خاص و اجراي عمليات ويژه از جمله ترور است.


منابع ياد شده افزودند: دشمن همچنين تعادل و سلسله مراتب را در وارد كردن ديگر نيروهاي یهودی عرب رعايت مي كند كه با هماهنگي اپوزيسيون سوريه و فرماندهان ارتش آزاد صورت گرفته است، و به اين عناصر ماموريت فرماندهي ميداني در ارتش آزاد را داده است.

آنان می افزایند: آنها بلا فاصله موفق به تثبيت وجود خود در داخل اين گردان ها شدند تا جايي كه به گفته اين منابع، به خاطر مخالفت فرماندهان ارتش آزاد سوريه با اعطاي پست هاي كليدي و فرماندهي در اين تشكيلات، اقدام به ترور آنها كرده اند.

يكي از اين منابع گفت: امروز دشمن صهيونيستي در سطح گسترده اي به ارتش آزاد رخنه پيدا كرده است و اين ارتش تبديل به ارتش "سعد حداد السوري" شده است.

منابع مذکور می‌ افزایند: اكثر فرماندهان گروه های وابسته به ارتش آزاد سوریه هم اکنون عناصري غير عرب و يا عناصر مرتبط با موساد هستند، حتي "حسين هرموش" افسري كه ايده تاسيس ارتش آزاد را ارائه داد، قبل از جدايي از آن و شروع بحران و اختلافات میان فرماندهان این ارتش، مزدور و سرباز موساد بود.


حسين هرموش

آنان می‌ گویند: فرماندهان ارتش آزاد سوريه بعد از جدايي هرموش از این گروه تروریستی از این اطلاعات پرده برداشتند و منبع آن سرويس هاي اطلاعات تركيه بود كه در چند ماه اول بحران سوريه با سرويس هاي اطلاعاتي رژیم صهیونیستی در مورد پرونده هاي امنيتي مربوط به دو كشور همكاري كردند.

منبع مذكور در مورد طرح تشكيل آنچه ارتش آزاد سوريه ناميده شد، با بيان اينكه سرلشكر فراری "حسين حاج علي"، افسر جدا شده از ارتش آزاد و با هماهنگي "سليم ادريس"، فرمانده فعلي اين ارتش ناظر كلي بر اجرای اين ايده بود، يادآور شد: حاج علي بلافاصله بعد از جدايي، از طرف موساد و با همكاري سرويس هاي اطلاعاتي مركزي آمريكا به خدمت گرفته شد.

وی افزود: حاج علي در حال حاضر ساكن تركيه است و به صورت دوره اي با افسران موساد ملاقات مي كند، آنها با همكاري حاج علي اهداف و نيات ارتش آزاد را تعيين مي كنند و بيشتر عناصر آن فرماندهاني از يگان هاي یهودیان عرب اسرائيلي و برخي سوريان مرتبط با آنها هستند.


منبع مذكور در پايان تصریح کرد: برنامه هاي عمليات گروه‌‌های مسلح وابسته به ارتش آزاد سوریه از طرف اسرائيل مديريت مي شود؛‌ چراكه مسئول تداركات و تجهيز فرماندهان ميداني اين گروه ها یهودیان عرب هستند و عمليات طبق اطلاعات به دست آمده از رصد اين يگان ها انجام مي شود.

اين موارد تنها اندكي از مجموعه اطلاعاتي است كه به زودي منتشر خواهد شد و ماهيت اين عناصر و فعاليت‌های‌شان را در كنار دیگر گروه های تروریستی مسلح سوري و ارتباط گسترده ارتش آزاد سوریه با سرويس هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي افشا خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 2
    مشرق بد بخت این چه گزارشیه که نوشتی
  • ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    بگو مشرق نه .. مشرق
  • مانی ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    0 0
    ناشناس بدبخت این چه کامنتیه گذاشتی..مشرق ممنونم
  • ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    0 0
    تو ابله هستی نه مشرق ....
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    0 0
    سلام این گزارش با گزارشی راجع نزدیک شدن ارتش آزاد به دولت سوریه نوشتید که....؟؟؟؟
  • دانا ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    1 0
    ارتش آزاد سوریه همان ارتش طالبان در افغانستان بود که امریکا در 30 سال پیش بنا کرد علیه شوروی . و حالا نازگل امریکا ( اسرائیل) می خواهد این کار را برای سوریه پیاده کند این عمل نشانه بی سوادی حکام اسرائیل می باشد .
  • ناشناس ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    0 0
    دلتم بخواد گزارش به این قشنگی
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    0 0
    ظاهرا اين گزارش خيلي براي شما گرون تموم شده، شما خيلي خودت رو ناراحت نكن بالاخره چه اشكالي داره ماهيت واقعي اين جگرخوارها كه اعمالشان كوچكترين ارتباطي با سنت رسول رحمت پيامبر مهربان اسلام نداره براي ما آشكار بشه، واقعا وحشي گريهاشون فقط با رفتار اسرائيليها مشابهت داره، اين تحليلها هم كه نباشه عمل و رفتارشون به خودي خود دُمِ خروسيِ كه نشون مي ده از كجا خط مي گيرند، مشركيني كه خداوند متعال در قرآن آنها را مشرك خوانده و امر كرده اونها رو دوست خود نگيريد رو يار خود گرفته اند و به كشتار و قتال بقيه مسلمانان كه خط مقدم مبارزه و جهاد با يهوديان (آنهايي كه خداوند متعال در قرآن صريحا آنها را مشرك خوانده است) غاصب اولين قبله مسلمين هستند مي پردازند، با دوستي و پيمان با اسرائيليهاي غاصب، مسلمانان مقاوم در برابر مشركين متجاوز به اولين قبله مسلمانان را قتل عام مي كنند، واقعا چقدر چقدر چقدر زشته و براي مسلمان ناراحت كننده است وقتي در رسانه هاي خود اين گروههاي تكفيري خبر حمله هواپيماهاي اسرائيلي به سوريه و خط مقاومت مسلمين در حمايت از اين گروهها شنيده مي شه، موضوع انقدر واضحه كه نياز به گزارش و تحليل نداره، البته مرض قلب رو چه مي شه كرد جز همانكه خداوند متعال در قرآن فرموده: فزادهم الله مرضا.
  • تلنگر ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    0 0
    من رک بگم آقا مشرق نیوز دست گذاشته رو جای خساس وهابیا واسرائیلیا. آفا اینا پدر وفرزندن که با رابطه شنیع زنای ابلیس بوجود امدن.هرروز تجاوز وکشت وکشتارونسل کشی.
  • سید مسعود IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
    0 0
    درئد بر امام امت خمینی کبیر که فرمودند اسرائیل غده سرطانی است که باید نابود شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس