در روز جهانی صلح، شبکه حقوق بشر سوریه از کشته شدن 107 هزار نفر طی بحران سوریه که از 15 مارس 2011 آغاز شد و همچنان ادامه دارد، خبر داد.

گروه بین‌الملل مشرق - در روز جهانی صلح، شبکه حقوق بشر سوریه از کشته شدن 107 هزار نفر طی بحران سوریه که از 15 مارس 2011 آغاز شد و همچنان ادامه دارد، خبر داد.

براساس اعلام این شبکه در جریان این بحران همچنین بیش از 90 هزار نفر مفقود و 6 میلیون آواره نفر آواره شده‌اند که 2 میلیون و 500 هزار نفر از این شهروندان سوری آواره کشورهای همجوار سوریه شده‌اند.

اما براساس این آمارها از 107 هزار سوری که طی دو سال و نیم بحران سوریه به قتل رسیده‌اند، 13 هزار نفر از نظامیان ارتش سوریه و 94 هزار نفر شهروند غیر نظامی سوری بوده‌اند.

در این بین تصاویر اجساد کودکان کشتار غوطه شرقی دمشق فاجعه انگیزترین تصاویر بوده‌اند، چراکه در جریان این کشتار 11 هزار و 800 کودک و 10 هزار زن سوری جان خود را از دست دادند.





شبکه حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد که در حال حاضر در سوریه هر یک ساعت 5 نفر جان خود را از دست می‌دهند. این درحالی است که هر دو ساعت یک کودک و هر سه ساعت یک زن نیز جان خود را از دست می‌دهند.

در همین راستا گفته شده است که هم اکنون نظام سوریه 215 هزار فرد مظنون را در زندان‌های خود در بازداشت دارد که ائتلاف معارضان سوریه خواهان آزادی آنها هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    این چه عکسی بود، کباب شدم........
  • ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    من یفسد فیها و یفسک دما
  • محسن ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    ای سران کشورهای به اصطلاح پیشرفته، مدرن و صنعتی غرب و اروپا! که برای دفاع از یک جنایتکار صهیونیست دنیا را به آتش می کشید، و فریاد حقوق بشرتان گوش فلک را کر می کند، ننگ و شرمتان باد، چه جوابی برای بشریت دارید؟ این کودکان مظلوم بشر نیستند؟ این نوگلان معصوم مادر و پدر ندارند؟ منتظر باشید، خدا را شاهد می گیرم، نتیجه بی غیرتی و حمایت های شما از این جانیان جاهل نه تنها موجب افزایش جنایات تروریست های پلید علیه مسلمانان مظلوم و انسان های بی دفاع در کشورهای سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و پاکستان خواهد شد و همچنان باید شاهد کشتار بی رحمانه کودکان، زنان و افراد سالخورده بدست این ملعونین که مستقیم یا غیر مستقیم دست پرورده های صهیونیسم هستند باشیم.خدا می داند و شک نکنید دود حمایت از این آتش افروزان و فتنه گر به زودی چشمتان را خواهد سوزاند و دامن تمام حامیان و پشتیبانان القاعده، وهابی و سلفی های تکفیری را که اینگونه مسلمانان را به خاک وخون می کشند را خواهد گرفت. سازمان های به اصطلاح حقوق بشر! شما رالحت باشید هیچ خبری نیست!! آیا مگر خبری هم هست؟!!
  • سینا ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    وقتی جنگ تمام شد من 7 سالم بود، آن تا هشت سال قبل دانش آموزان زیادی جنگ را تجربه کردند، آژیر خطر را شنیدند، پیکر شهدا را در خیابان‌ها دیدند و... آن روز‌ها شاید تنها حامی ما حافظ اسد پدر بشار اسد بود، که اگر نبود خدا می‌داند ما بدون تجهیزات چه بلایی سرمان می‌آمد. وظیفه انسانی و شرعی ما هست به هر نحوی از مردم مسلمان سوریه و یادگار حافظ اسد دفاع کنیم
  • مجید ساویه ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    یا امام زمان تو رو به حق جدت علی فرج کن و این وهابیون حیوان صفت را تارو مار کن.
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    از این عکسها بیشتر نشون بدین تا مردم بفهمن آمریکا یعنی چی
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    متاسفم هم برای اسد و هم برای تروریست ها
  • ایرانی ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    خودش میداند
  • علي ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    خدايا خودت كاري بكن
  • ناشناس ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    خداوندا از کشندگان و مسببان ای کشتارها نگذر د

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس