کد خبر 250303
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸

اکنون که دولت قانون، تدبیر و اعتدال به میان سینماگران چتر امید خود را گستراند و به ظاهر درب خانه سینما را گشوده و فقط امید را به ارمغان آورد و قانون و اعتدال را پشت درب این خانه گذاشت.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق به نقل از فارس، 8 صنف قانونی شده عضو خانه سینمای ایرانیان در نامه‌ای  سرگشاده خطاب به حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی که نسخه‌ای از آن‌را در اختیار فارس قرار دادند نوشتند:«اکنون که دولت قانون، تدبیر و اعتدال به میان سینماگران چتر امید خود را گستراند و به ظاهر درب خانه سینما را گشوده و فقط امید را به ارمغان آورد و قانون و اعتدال را پشت درب این خانه گذاشت».
 
در ادامه این نامه می‌خوانیم:«جای تعجب است.امید اگر بی تدبیر، اعتدال و قانون باشد یعنی هیچ، تا مدتی سرگرم این هیاهو هستیم و لکن ضربه آخر این امید، رفتن به نا کجا آباد است. ما امضاء کنندگان زیر روسای صنوف قانونی، که مدتی بیش از یک سال و اندی است که در پی ثبت مراحل قانونی صنف خود از وزارت ارشاد و ثبت شرکت ها و موسسات هستیم که به حمدلله این اقدام انجام و به صورت رسمی قانونی شده ایم، به اطلاع حضرتعالی می رسانیم که در مجمع عمومی خانه سینما ایرانیان در تاریخ 19/4/92 با حضور نمایندگان رسمی وزارت ارشاد شرکت کرده و عضو این خانه هستیم لکن انتظار ما از دولت تدبیر و قانون این است که نگذارند بی قانونی حاکم بر سینما شود و با تدبیر سعی در زیر چتر بردن تمام صنوف و همدل کردن آنان باشند».
 
در ادامه این نامه آمده است:«وقتی خانه سینما ایرانیان قانونی و به ثبت رسیده و صنوف قانونی خود را عضو این خانه دانستند، نیازی به برگزاری مجمع عمومی دیگری تحت عنوان خانه سینما نیست و این عمل غیر قانونی بوده و باعث از هم گسیختگی نظام صنفی و عدم همدلی و پایمال کردن اهداف صنفی که تاکنون قانونی بوده خواهد شد . صنوف قانونی انتظار دارند با تدبیر جنابعالی بعنوان ریاست محترم سازمان سینمایی و با هماهنگی هیأت مدیره خانه سینما ایرانیان یک مجمع عمومی که همه صنوف حضور دارند برگزار و هیأت مدیره جدید انتخاب شوند و ما صنوف عضو خانه سینما ایرانیان اعلام می داریم که در هیچ مجمع عمومی غیر از آن شرکت نخواهیم کرد».
 
جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران،کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران،کانون کارگردانان سینمای ایران،انجمن آموزشگاه های سینمایی،انجمن مدیران تدارکات سینمای ایران،انجمن دستیاران فیلمبردار سینمای ایران،انجمن مدیران جلوه های ویژه میدانی سینمای ایران و انجمن مدیران تولید سینمای ایران این نامه را امضاء کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس