کد خبر 250235
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۱

وزیر امور خارجه در دیدار دبیرکل سازمان ملل در خصوص موضوع هسته ای ، عزم و اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای تعامل و گفتگو با گروه 1+5 جهت یافتن راه حلهای مسالمت آمیز که متضمن حقوق هسته ای کشورمان باشد ،را مورد تاکید قرار داد .

به گزارش مشرق به نقل از مهر، محمد جواد ظریف  وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر نموده است ، با « بان کی مون » دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار تنها راه حل بحران سوریه را تبعیت از اراده سیاسی مردم ان کشور دانست و افزود: راه حلهای تحمیلی نمی تواند راهگشای بحران سوریه باشد.

محمد جواد ظریف در خصوص موضوع هسته ای ، عزم و اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای تعامل و گفتگو با گروه 1+5 جهت یافتن راه حلهای مسالمت آمیز که متضمن حقوق هسته ای کشورمان باشد ،را مورد تاکید قرار داد .

دبیرکل سازمان ملل نیز با اشاره به بحرانها و معضلات موجود در عرصه بین المللی از گفتمانهای مطرح شده توسط مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران استقبال و ابراز امیدواری کرد که معضلات جهانی از طریق گفتگو و دیپلماسی حل و فصل شود .

بان کی مون سفر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک و دیدار با رهبران و روسای جمهور کشورهای مختلف جهان را فراز مهم سیاسی در تشریح مواضع دولت جدید جمهوری اسلامی ایران  ارزیابی کرد .

دبیرکل سازمان ملل همچنین با اشاره الام مردم سوریه  و بحران بشر دوستانه در ان کشور ،خواستار مشارکت کشورمان در یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس