کد خبر 248944
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳

مدیر اجرایی حضور مجمع ناشران دفاع مقدس در نمایشگاه فرانکفورت از عرضه «کالک‌های خاکی» به همراه ۸۰ اثر دفاع مقدسی دیگر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبر داد و گفت:‌تاکنون بالغ بر ۵۰ قرار ملاقات از سوی ناشران بین‌الملل به دست ما رسیده است.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق،  امیرشهریار امینیان مدیر اجرایی حضور مجمع ناشران دفاع مقدس در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: در تلاش هستیم تا 80 کتاب دفاع مقدسی را که طی دو سال اخیر منتشر شده‌اند،‌ برگزیده و در نمایشگاه کتاب فرانکفورت عرضه کنیم.

وی افزود: چکیده‌ای از کتاب‌ها ترجمه شده و به صورت کارت کتاب که شامل ترجمه عربی،‌ انگلیسی و آلمانی چکیده کتاب،‌  بخشی از متن و معرفی اثر است،‌ منتشر خواهد شد. این کارت کتاب‌ها در نمایشگاه فرانکفورت جهت معرفی به ناشران بین‌الملل عرضه خواهند شد.

به گفته امینیان چگونگی حضور مجمع ناشران دفاع مقدس هنوز به صورت قطعی مشخص نشده است،‌ اما تاکنون قرار بر این شده کمه مجمع در غرفه‌ای به مساحت 8 متر به صورت مستقل شرکت کند و به مذاکره با ناشران بین‌المللی جهت مبادله نشر آثار شاخص دفاع مقدس بپردازد. این مبادله نشر به صورت ترجمه آثار،‌ انتشار و یا فروش رایت اثر خواهد بود.

امینیان از استقبال نسیتاً خوب مخاطبان در سال گذشته از حضور ناشران دفاع مقدس در این نمایشگاه خبر داد و گفت: اکنون نیز بالغ بر 50 مورد تقاضای قرار ملاقات به دست ما رسیده است،‌ بخشی از این تقاضاها حهت انجام کارهای تجاری هم‌چون فروش ایبوک‌ها و... است که ما در داخل کشور نیز موسساتی فعال در این زمینه داریم،‌ اما 12 مورد از این تقاضاها مربوط به مراودات در حوزه نشر است.


این مقام مسئول در مجمع ناشران دفاع مقدس با اشاره به آثاری که از سوی مجمع معرفی و عرضه خواهند شد،‌ گفت: ما سال گذشته بدون اینکه در نظر بگیریم ناشر اثر مورد نظر عضو مجمع است یا خیر‌، تمرکز را بر روی موضوع و عنوان کتاب قراردادیم و بنابراین کتاب‌های ناشرانی که عضو مجمع نیز نبودند، در فرانکفورت عرضه کردیم،‌  در سال جاری نیز برنامه و روال کار ما همین است.

وی با اشاره به معیارها و ملاک‌های در نظر گرفته شده برای انتخاب آثار گفت:‌ آثاری که نگاهی جهانی‌تر به موضوع دفاع مقدس داشته باشند،‌  در جوایز مختلف ادبی صاحب رتبه شده‌اند‌، منتشره در سال 91 و 92 باشند و نویسنده و کیفیت اثر از طراز مقبولی برخوردار باشند،‌ را انتخاب خواهیم کرد. بنابراین می‌توان گفت شاخص‌های ادبیات دفاع مقدس در دو سال گذشته هم‌چون «پایی که جاماند»،‌ «کالک‌های خاکی»‌ و... از جمله آثاری هستند که راهی فرانکفورت خواهند شد.

امینیان که تجربه سال گذشته مجمع ناشران از حضور در نمایشگاه فرانکفورت را مثبت ارزیابی می‌کند،‌ از پیگیری چندین نشستی که سال گذشته با ناشران بین‌الملل جهت مبادله نشر برگزار شده در این دوره خبر داد و گفت:‌ چند عنوان رمان دفاع مقدس در سال گذشته جهت ترجمه و نشر در خارج از کشور به ناشران بین‌الملل معرفی شد که قرار است امور مربوط به آن‌ها در این دوره پیگیری شود.


امینیان گفت:‌ اعتقاد من بر این است که موضوعات حوزه دفاع مقدس‌، موضوعاتی جهانی و دارای ارزش‌های انسانی و اسلامی است،‌ در جهان عاری از معنویت مخاطبان بسیاری  تشنه معنویت والا هستند‌، اگر ما این مخاطب را تاکنون پیدا نکرده‌ایم؛ به این معنا نیست که مخاطب وجود ندارد. در نتیجه آثار ادبی دفاع مقدس به خصوص آثار داستانی ادبیات  دفاع مقدس فضای مخاطب و جامعه هدف خود را در سطح بین‌المللی تحت تأثیر قرار خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس