کد خبر 248660
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷

اولین قسمت از مجموعه بسته پیشنهادی موسسه کتاب متن به مناسبت دهه کرامت به معرفی 8 کتاب پیرامون امام رضا(ع) منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق، اولین قسمت از مجموعه بسته پیشنهادی موسسه کتاب متن به مناسبت دهه کرامت به معرفی 8 کتاب پیرامون امام رضا(ع) منتشر شد. این مجموعه که در قالب پوسترهای موضوعی نیز ارائه می‌شود، بنا دارد تا چند کتاب خوب را پیرامون موضوعی خاص به علاقه مندان معرفی کند. این بسته به مناسبت دهه کرامت به معرفی 8 کتاب پیرامون امام رضا علیه السلام می‌پردازد.

در این بسته پیشنهادی کوشیده شده است تا چند کتابِ خوب درباره ایشان معرفی شود. سه اثر داستانی بلند، سه کتاب با روایت داستانی کوتاه، یک کتاب اعتقادی از آیت الله جوادی آملی و شرح رساله ذهبیه امام رضا علیه السلام کتاب های معرفی شده در این مجموعه هستند.  علاقه‌مندان می توانند در صورت تمایل این کتاب‌ها را از فروشگاه اینترنتی متن و یا تماس تلفنی تهیه کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

 

1. اقیانوس مشرق

نویسنده: مجید پورولی کلشتری انتشارات: عصر داستان

صفحات: 232

قیمت: 7000 تومان

رمانی که در زمان حضور امام  در طوس اتفاق می افتد. شخصیت اصلی داستان جوانی که به دنبال چشمه آب حیات است، در بیایانی گرفتار می آید و به عنایت امام رضا ع از بیابان نجات پیدا کرده و با پیرمردی از شیعیان امام آشنا می شود. در مسیری با پیرمرد همراه می شود و با او و دیگران درباره امام رضا علیه السلام و مسئله امامت گفت و گو می کند. ماجراها و حادثه هایی که در رمان اتفاق می افتد گفت و گوها را زیبا کرده و آنها را از حالت تصنعی خارج کرده است. این رمان را که بر پایه کتب حدیثی معتبری چون کافی، ارشاد و ... بناشده است. خواندن این رمان فوق العاده را از دست ندهید.

 

2. ولادت

نویسنده: سعید تشکری

انتشارات:نیستان

صفحات: 366

قیمت: 9200 تومان

دو شبان خراسانی که یکی کاتب و دیگری صحاف است فرزند خوانده‌های خود را که در ویرانه‌های شوش دانیال پس از دیدار با مولای خود امام موسی کاظم (ع) در پی کشتاری که عباسیان برای تاراج پارسیان انجام داده‌اند می‌یابند و آنها را از بدو طفولیت در وصیتی مکتوب به نام هم می‌خوانند.  لیلا و هاتف اکنون پس از سال ها و مرگ این کاتب و صحاف می‌خواهند با هم ازدواج کنند، اما پرسش ساده آنها از خود این است:  ما که هستیم؟ و چرا فرزند مولای پدرانشان ولیعهد تازه عباسیان است؟  لیلا و هاتف برای یافتن پاسخ خود و ازدواج با یکدیگر به مدینه می‌روند تا حقیقت امام هشتم شیعیان را بیابند و زندگی خود را آغاز کنند.

 

3. دخیل عشـق

نویسنده: مریم بصیری

انتشارات: عصر داستان

صفحات: 276

قیمت: 13000 تومان

  «دخیل عشق» داستان دختر بهیاری است که در نوجوانی در جبهه ها حضور داشته و با خود نذر کرده است که یک جانباز ازدواج کند. و برای برآورده شدن نذرش به درگاه امام رضا علیه السلام متوسل شده است.  داستان ماجرای برآورده شدن حاجت صبوره است، نه آنچنان که خود انتظار دارد ....

 

4. آفتاب هشتمین

نویسنده: لیلا شمس

انتشارات: قلمستان

صفحات: 107

قیمت: 1500 تومان

عرفه شد. آن موقع ولی عهد بود. از خانه که بیرون رفت، همه چیز داشت. وقتی برمی گشت هیچ چیز نداشت.  همه را تقسیم کرده بود بین فقرا. فضل گفت:«ضرر کردید اباالحسن.» گفت:«تو نمی دانی. معامله با خدا سود بزرگی است، نه ضرر.»  این کتاب نیز از داستانک های کوتاهی از تولد تا شهادت امام رضا علیه اسلام تشکیل شده است که به زیبایی در کنار هم قرار داده شده است. لازم به ذکر این کتاب از یک مجموعه چهارده جلدی است که هر جلد آن به یک معصوم اختصاص دارد.

 

5. قرآن حکیم از منظر  امام رضا علیه السلام  

نویسنده: آیت الله جوادی آملی

انتشارات: اسرا

صفحات: 374

قیمت: 3000 تومان

از بهترین زمینه‌هایی که می‌توان به هماهنگی ثقل اکبر و اصغر، راه یافت، این است که قرآن را از زبان عترت و عترت را از زبان قرآن بیابیم.  کتاب ارزشمند «قرآن حکیم از منظر امام رضا (علیه‌السلام)» در راستای این هدف تألیف شد و در مباحث وزین خویش در یک مقدمه، یک روضه و چهار جنت به آشنایی با حقیقت قرآن، قرآن علمی و عینی، راه و شرایط شناخت قرآن، موانع شناخت قرآن، تفاوت تدبر در قرآن و استنطاق آن، تشویق قرآن به تحصیل برهان عقلی و دریافت شهود قلبی،  جایگاه شهود قلبی در قرآن و… می‌پردازد.

 

6. زرین نامه تصحیح تدبیر الابدان

نویسنده: عبدالمنعم فتونی

انتشارات: امینیان صفحات: 176 قیمت: 6000 تومان امام رضا علیه السلام رساله‏ای در طب در پاسخ مأمون نوشته‏اند، که به رساله ذهبیه مشهور شده است. این کتاب ترجمه و شرح رساله ذهبیه امام رضا علیه السلام است.

 

7. پنچره فـولاد

نویسنده: امیر صادقی

انتشارات: کتاب دانشجویی

صفحات: 96

قیمت: 1500 تومان

بر سر سفره که می نشست، دستور می داد تا سینی ای برایش بیاورند. بعد بهترین غذایی که روی سفره بود، نگاه می کرد، از هر غذا مقداری برمی داشت و در سینی می گذاشت؛ سپس سینی را می داد تا برای بینوایان ببرند.

کتاب «پنجره فولاد» علی رغم حجم کمش سه دسته مطلب را در کنار هم در خود جای داده است. اولی که متن اصلی کتاب هم هست روایت هایی کوتاه است از زندگی و زمانه امام غریب از مدینه تا مرو. روایت هایی بسیار کوتاه و زیبا که می شود در مسیر و راه خواند و لذت برد.

دسته دوم احادیثی است که در بالای روایت های داستانی آمده است. کوتاه و دل نشین.

و در آخر کتاب هم راهنمایی گردآوری شده است برای آشنایی با حرم رضوی که خواندنش جالب و به درد بخور است، مخصوصا برای آنهایی که جَلد حرم هستند!

 

8. بی تو یک سال است

نویسنده: نجمه کتابچی

انتشارات: کتاب دانشجویی

صفحات: 72

قیمت: 850 تومان

این کتاب داستانی است از حیات نورانی حضرت معصومه (س) به انضمام داستانی از حیات حضرت بی بی شهربانو (س).

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس