کد خبر 246564
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۵

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: اوایل انقلاب در پاکستان از من پرسیدند که در ایران چند حافظ قرآن دارید؛ اما با این حال چون تعداد حافظان قرآن کم بود اگر تعداد آنها را می گفتم آبروی نظام می‌رفت و اگر دروغ می‌گفتم در قیامت آبروی من می‌رفت...

دروغی که قرائتی نگفت تا آبروی خود و نظام را ببرد

به گزارش مشرق به نقل از ابنا ،حجت الاسلام قرائتی امروز در بیست و دومین اجلاس سراسری نماز در خرم آباد که در دانشگاه لرستان اظهار داشت: در راستای اشاعه فرهنگ نماز ضرورت دارد که افرادی را با عنوان «یاوران نماز» به کارگیری شوند تا بتوانیم نماز را گسترش بدهیم.

وی با بیان اینکه در این بین حدود پنج میلیون دانشجو داریم کسانی را که مانند شهید رجایی و صیاد شیرازی باشند، تصریح کرد: ما نباید از اینها غافل شویم، بلکه باید از آنها با عنوان مبصر کلاس برای اشاعه فرهنگ نماز استفاده کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه امروز مسئله تفسیر در کشور و در حوزه‌های علمیه مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: در این راستا از طرف ستاد اقامه نماز کشور مفسرانی را برای آموزش به حوزه‌های علمیه اعزام خواهیم کرد.

قرائتی با ابراز تاسف نسبت به کمبود مفسرین قرآن افزود: در کشور عراق یک نخود فروش و در اراک ما که نزدیک قم است باید یک مرغ فروش کار تفسیر قرآن را انجام دهند و این اصلا در شان روحانیت ما نیست.

وی خاطرنشان کرد: اوایل انقلاب در پاکستان از من پرسیدند که در ایران چند حافظ قرآن دارید؛ اما با این حال چون تعداد حافظان قرآن کم بود اگر تعداد آنها را می گفتم آبروی نظام می‌رفت و اگر دروغ می‌گفتم در قیامت آبروی من می‌رفت و با این حال چیزی که به ذهنم آمد این بود که گفتم: ما در ایران حافظ قرآن نداریم ما محافظ قرآن داریم که آنها گفتند: محافظ قرآن یعنی چه که گفتم: محافظان قرآن کسانی هستند که آنها را  به جبهه می فرستیم و تکه تکه می‌شوند.



مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس