کد خبر 246340
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۸

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به اهمیت همکاری های واشنگتن-مسکو در زمینه های گوناگون به وجود اختلاف نظر بین مقامات دو طرف بر سر سوریه اذعان کرد.

 به گزارش مشرق، مهر به نقل از سی ان ان نوشت: "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در ادامه کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر سوئد در استکهلم گفت: رابطه دوستانه با روسیه جزو علایق ویژه ایالات متحده است. روسیه به سازمان تجارت جهانی پیوسته است، این اقدام برای اقتصاد روسیه و شرکای تجاری اش از جمله شرکت های آمریکایی مفید بوده است. ما همکاری های در زمینه های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم و همکاری نظامی از جمله در افغانستان داشته ایم.

وی مدعی شد حتی اگر در مورد قدرت گیری مخالفان سوری از جمله جبهه النصره نگرانی وجود داشته باشد باز هم باید اقدامی مناسب در مورد تحولات این کشور انجام گیرد. اوباما با اعتراف به این مسئله که آمریکایی ها تفاوت هایی با روسها در نوع نگاه به تحولات سوریه دارند اظهار داشت: امیدوارم آقای پوتین در مورد سوریه تجدیدنظر کند.

به ادعای وی روسیه از اقدام شورای امنیت در مورد سوریه ممانعت کرده است. این در حالی است که آمریکا و همپیمانان اروپایی اش چندین بار برای مداخله در درگیری های داخلی سوریه از طریق اهرم شورای امنیت با مخالفت روسیه و چین مواجه شده و به در بسته خورده اند.

اوباما با دفاع از اقدامش در سپردن تصمیم گیری برای حمله نظامی به سوریه به کنگره آمریکا یادآور شد: به نظرم مهم است که کنگره نشان دهد ما آنچه را می گوییم که به آن باور داریم. هر چند نیازی به دادن مطرح کردن مسئله اقدام نظامی در کنگره نبود اما داشتن حمایت کنگره را در این امر مهم می دانم. وی در پایان گفت جامعه جهانی باید به جای نظاره گر بودن تحولات سوریه اقدامی عملی در این خصوص انجام دهد.

در ادامه این کنفرانس "فردریک راینفلت" نخست وزیر سوئد گفت: با وجود این اقدامات ما باید در نهایت به دنبال راه حل سیاسی در مورد سوریه باشیم. ما از این که اوباما موضوع مداخله نظامی در سوریه را به کنگره ارجاع داده، استقبال می کنیم. اما در سوئد ما به انتظار انتشار نتایج تحقیقات سازمان ملل در مورد حملات شیمیایی سوریه هستیم و امیدواریم تلاش های سازمان ملل در این زمینه به نتیجه برسد.

اوباما قرار است در این سفر علاوه بر سوئد با مقاماتی از کشورهای فنلاند، دانمارک، ایسلند و نروژ نیز دیدار و گفتگو کند. این در حالی است که گروههای مخالف جنگ افروزی آمریکا در سوریه همزمان با سفر اوباما به برگزاری تظاهرات ضدآمریکایی در استکهلم مبادرت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس