به گزارش مشرق به نقل از فارس، با حکم توفیقی سرپرست وزارت علوم، حسین سلیمی به صورت شبانه و بدون اطلاع شریعتی از برکناری خود، جایگزین وی در دانشگاه علامه شد.
حسین سلیمی از اساتید علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی و عضو هیئت علمی و دانشیار این دانشگاه نیز هست.
سلیمی نظریه پرداز اصلاحات و استادی با گرایش سکولار است که در مصاحبههای خود مخالف اسلامی سازی دانشگاهها بوده و نظراتی ضد علوم انسانی بومی داشته است.
سلیمی از حامیان دفتر تحکیم دانشگاه علامه بوده و کتابهایی را نیز در رابطه با اصلاح طلبان تالیف کرده است.
کالبدشناسی ذهنیت اصلاحگرایان یکی از کتب رئیس جدید دانشگاه علامه است که در آن تلاش شده تا با مصاحبههای تفصیلی با 12 نفر از اصلاح طلبان، مبانی نظری و جریانهای فکری حرکت اصلاحات بیان شود.
وی مقالهای نیز با عنوان پست ماتریالیسم و تحول دانش سیاسی دارد.
سلیمی در رابطه با مذاکره ایران و آمریکا در زمان دولت اصلاحات گفته است: «در درجه اول، گفتمان اصلاح طلبی در ایران گفتمان برون سیستمی تلقی میشد و آنان به عنوان غیرخودی تلقی میشدند و در درجه دوم درست است که اصلاح طلبان در دوره ای که بودند، پایگاه اجتماعی آنان در بین مردم بسیار وسیع بود، ولی در بین گروههای ذی نفوذی که منشاء اصلی قدرت در جامعه ایران هستند، پایگاه آنان بسیار ضعیف است و این گفتار و کنش آنان از طرف گروههای ذی نفوذ در عرصه قدرت طرد و نفی میشد، به همین دلیل ابزارهای قدرت از آنان گرفته میشد.
مراکز قدرت و گروه های ذی نفوذ قدرت ساز، گفتمان و کنش اصلاح طلبی را غیرخودی تلقی میکردند. به همین دلیل هرگونه رفتار آنان با مقاومت شدید داخلی مواجه میشد، در حالی که این مقاومت را اصولگرایان ندارند و اگر رفتاری انجام بدهند که در عرصه سیاست خارجی در جهت تنش زدایی باشد هم اصلاح طلبان با آنان مخالفت جدی نخواهند کرد و هم بدنه اجتماعی.»
حسین سلیمی از اساتید علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی و عضو هیئت علمی و دانشیار این دانشگاه نیز هست.
سلیمی نظریه پرداز اصلاحات و استادی با گرایش سکولار است که در مصاحبههای خود مخالف اسلامی سازی دانشگاهها بوده و نظراتی ضد علوم انسانی بومی داشته است.
سلیمی از حامیان دفتر تحکیم دانشگاه علامه بوده و کتابهایی را نیز در رابطه با اصلاح طلبان تالیف کرده است.
کالبدشناسی ذهنیت اصلاحگرایان یکی از کتب رئیس جدید دانشگاه علامه است که در آن تلاش شده تا با مصاحبههای تفصیلی با 12 نفر از اصلاح طلبان، مبانی نظری و جریانهای فکری حرکت اصلاحات بیان شود.
وی مقالهای نیز با عنوان پست ماتریالیسم و تحول دانش سیاسی دارد.
سلیمی در رابطه با مذاکره ایران و آمریکا در زمان دولت اصلاحات گفته است: «در درجه اول، گفتمان اصلاح طلبی در ایران گفتمان برون سیستمی تلقی میشد و آنان به عنوان غیرخودی تلقی میشدند و در درجه دوم درست است که اصلاح طلبان در دوره ای که بودند، پایگاه اجتماعی آنان در بین مردم بسیار وسیع بود، ولی در بین گروههای ذی نفوذی که منشاء اصلی قدرت در جامعه ایران هستند، پایگاه آنان بسیار ضعیف است و این گفتار و کنش آنان از طرف گروههای ذی نفوذ در عرصه قدرت طرد و نفی میشد، به همین دلیل ابزارهای قدرت از آنان گرفته میشد.
مراکز قدرت و گروه های ذی نفوذ قدرت ساز، گفتمان و کنش اصلاح طلبی را غیرخودی تلقی میکردند. به همین دلیل هرگونه رفتار آنان با مقاومت شدید داخلی مواجه میشد، در حالی که این مقاومت را اصولگرایان ندارند و اگر رفتاری انجام بدهند که در عرصه سیاست خارجی در جهت تنش زدایی باشد هم اصلاح طلبان با آنان مخالفت جدی نخواهند کرد و هم بدنه اجتماعی.»