کد خبر 244038
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۸

یک روزنامه تجاری روسیه امروز (دوشنبه) با استناد به منابع آگاه گزارش داد، به دلیل اعمال فشارهای آمریکا بر کوبا ادواد اسنودن در مسکو ماند و نتوانست راهی هاوانا شود.

 به گزارش مشرق، ایسنا به نقل از خبرگزاری نووستی نوشت: روزنامه "کومرسانت" گزارش داد، مقامات کوبایی به مسکو خبر داده بودند که هواپیمای حامل ادوارد اسنودن، پیمانکار اطلاعاتی پیشین آمریکا اجازه فرود نخواهد داشت، زیرا آمریکا به کوبا و برخی کشورهای دیگر در خصوص کمک به اسنودن هشدار داده است.

اسنودن، پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا به خاطر جاسوسی و دیگر اتهامات توسط آمریکا تحت تعقیب است؛ این اتهامات پس از آن مطرح شد که وی به خبرنگاران اسناد طبقه‌بندی شده‌ای ارائه کرد که در آن برنامه‌های نظارتی گسترده الکترونیکی و تلفنی آژانس امنیت ملی آمریکا به تفصیل شرح داده شده بود.

اسنودن روز 23 ژوئن از هنگ کنگ به روسیه رفت و قرار بود مسیرش را تا "هاوانا"، پایتخت کوبا، ادامه دهد، اما این کار را نکرد. او روز 16 ژوئیه به طور رسمی تقاضای پناهندگی موقت در روسیه را کرد.

واشنگتن مکررا از مسکو خواست تقاضای اسنودن را رد کند و او را به آمریکا بفرستد تا محاکمه شود، اما همه این تلاش‌ها بی‌نتیجه بوده است.

اسنودن در اوایل ماه اوت پناهندگی خود را دریافت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس