به گزارش مشرق به نقل از فارس، ابراهيم سحرخيز عصر چهارشنبه در جريان سفر به اردبيل و در ديدار با استاندار اردبيل با اشاره به تصويب سند ملي توسعه آموزش و پرورش در شوراي انقلاب فرهنگي اظهار داشت: بر اساس اين الگو از سال آينده نظام آموزشي کشور در دوره ابتدايي شش سال، راهنمايي سه سال و متوسطه سه سال خواهد بود که جايگزين نظام فعلي آموزش ميشود.
وي افزود: با اين طرح مقطع پيش دانشگاهي حذف شده و به جاي آن پايه ششم به مقطع ابتدايي اضافه ميشود.
سحرخيز از تغيير شيوه نظام ارزشيابي در مقاطع مختلف خبر داد و گفت: قرار است در يک فرايند مستمر تدريجي ارزشيابي توصيفي کيفي جاي نمره را بگيرد.
معاون وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: در اين ارتباط شيوههاي کيفيتبخشي در نظر گرفته شده و اميدواريم در نظام متوسطه مورد نظر قرار گيرد.
وي افزود: با توجه به اينکه نمرات دوره متوسطه در سالهاي آينده بيشتر در کنکور مورد توجه قرار ميگيرد ارزشيابي در اين دوره با يک جديت خاص دنبال ميشود.
سحرخيز از ادامه تحصيل فرهنگيان در مقاطع مختلف تحصيلي خبر داد و گفت: با هدف تحول در نظام آموزش و پرورش و همسو شدن با جهش علمي دنيا بايد به سويي برويم تا نيروهاي کارآمد و با تسهيلات عاليه را در نظام آموزش و پرورش شاهد باشيم.
معاون وزير آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: رتبهبندي معلمان در طبقه حاکميت و سيستم ارزيابي تعليم و تربيت ميتواند منجر به ارتقاي کارايي معلمان و بعد مادي و اجتماعي همزمان با توجه به معيشت آنها شود.
وي کاهش ساعات کار معلمان ابتدايي، ارتقاي منزلت اجتماعي معلمان و توسعه کيفي مجتمعهاي آموزشي در روستاها را از جمله اقدامات وزارت آموزش و پرورش برشمرد.
در اين ديدار استاندار اردبيل نيز اهميت توجه به معيشت معلمان را يادآور شد و گفت: با همکاري تنگاتنگ اين قشر و دولت ميتوان بسياري از زمينههاي پيشرفت و توسعه را فراهم کرد.
سيدحسين صابري افزود: براي رسيدن به عدالت آموزشي، آموزش و پرورش بايد به مجتمعهاي مناطق محروم نگاهي خاص داشته باشد چرا که راهاندازي اين مراکز زمينه پيشرفت جامعه را فراهم ميکند.