کد خبر 2407
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۹

هاشمي، جمهوري و اسلاميت نظام را در حالي دو رکن خلل ناپذير مردم سالاري ديني در کشور مي‌خواند و که کساني که به حمايت ايشان از خود افتخار مي‌کردند، در مهمترين نمايش جمهوريت نظام، يعني انتخابات، با ادعاي کذب تقلب اساس دموکراسي در کشور را زير سوال بردند.

به گزارش مشرق، شبکه ايران نوشت: بعد از ناکامي جرياناتي که سعي داشتند با فتنه انگيزي و يا استفاده از فضاي فتنه، ماهي خود را صيد کنند اکنون اظهار نظرات جالبي از برخي خواص که در آن برهه تاريخ ساز سکوت اختيار کرده بودند مي‌شنويم اينکه مثلا جمهوري و اسلاميت نظام دو رکن خلل ناپذير مردم سالاري ديني در کشور هستند و افراط و تفريط در هر کدام از اين دو بخش ضربه جبران ناپذيري به نظام، انقلاب و آينده کشور خواهد زد!
اين گفته‌هاي آقاي هاشمي رفسنجاني است که رو دوشنبه، يازدهم مردادماه 1389 يعني يک‌سال و دوماه بعد از آغاز فتنه‌گري‌ها عنوان شده است.
گرچه اين سخنان مطلوب و اصلا همان نکته‌اي است که بارها از سوي مقام معظم رهبري و حضرت امام مورد اشاره قرار گرفته است اما مطلبي که با صدور اين جملات از سوي اکبر هاشمي رفسنجاني در همان ابتدا به ذهن خطور مي‌کند اين است که آيا براي گفتن اين حرف‌ها قدري دير نيست؟
"خواص"، همان کلمه‌اي است که بارها در فرمايشات رهبر معظم انقلاب و در اوج فتنه‌‌گري‌ها و سکوت گزيدن‌ها به آن برمي‌خوريم، جايي که ايشان مي‌فرمايند: کجا هستند عمارها که روشنگري کنند؟ اين عمار؟
نقش عمارها که همان خواص با بصيرت جامعه هستند در اين بين کاملا روشن است اينکه بايد روشنگري کنند و از غبار فضا بکاهند به همين سادگي، يعني در فضايي که ممکن است افکار عمومي به انحراف رود و همين طور حقايق براي مردم مکشوف نباشد اين عناصر پا به ميدان بگذارند و نقش راهنما و چراغ را بازي کنند.
هاشمي، جمهوري و اسلاميت نظام را در حالي دو رکن خلل ناپذير مردم سالاري ديني در کشور مي‌خواند و مي‌گويد: "افراط و تفريط در هر کدام از اين دو بخش ضربه جبران ناپذيري به نظام، انقلاب و آينده کشور خواهد زد" که کساني که به حمايت ايشان از خود افتخار مي کردند، در مهمترين نمايش جمهوريت نظام، يعني انتخابات، با ادعاي کذب تقلب اساس دموکراسي در کشور را زير سوال بردند.
اين همان کاري است که بعد از چند ماه از آغاز فتنه با وجه اسلاميت نظام نيز شد، همان اتفاقي که در روز عاشورا و ماه مبارک رمضان افتاد و در ادامه منجر به اين شد که غرب، جريان مقابل "پيروز" را هم‌پياله خود و به عنوان يک متحد حمايت از آن را تقويت و علني تر کند.
اين خوب است که پدر مهدي هاشمي مي‌داند دشمنان نظام جمهوري اسلامي دائما در کمين فرصتي براي ضربه به اين نظام هستند اما آيا ايشان اين را هم مي‌داند که به واسطه مواضعشان در سال گذشته و همين طور اصرار بر آن در دوران پس از فتنه که از نامه همراه با توهين به امام امت آغاز شد که اي کاش در تمام اين دوران سکوت فرياد خاموش ايشان بود دائما اين رسانه‌هاي فتنه بودند که تيتر خود را از ايشان مي‌گرفتند؟
به نظر مي‌رسد اکنون که ديگر غبار فتنه خوابيده و حقيقت اظهر من الشمس شده است، براي خواص بهتر است که با اتخاذ مواضع دوپهلو خود را در برابر ملت تضعيف نکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس