کد خبر 240292
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷

باید از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که در نطق امروز خود گفت "بنزين فتنه نبوده‌ام بلکه آبي بر آتش فتنه بوده‌ام" پرسید که آیا مسالمت آمیز خواندن اغتشاش‌ها و راهپیمایی‌های غیرقانونی، آبی است بر آتش فتنه؟ و یا اینکه "خیال پردازانه و سراپا اشتباه خواندن گزارشات دستگاه های مسئول در امنیت کشور" چنین تلقی ایجاد می کند و آبی است بر آتش فتنه؟

گروه سیاسی مشرق _ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بعد از ارائه نظرات و برنامه های خود برای اداره وزارتخانه آموزش و پرورش به انتقادات و شبهات مطرح شده توسط مخالفین در خصوص عملکرد نامناسب وی در سیاست اینگونه واکنش نشان داد: "متأسفانه مخالفان، بحث را جای دیگری بردند و مسائل سیاسی را مطرح کردند."

واکنش نجفی به انتقادات نمایندگان به گونه ای عنوان شد که گویا بررسی عملکرد وی در حوزه سیاسی در کشور چندان اهمیت ندارد و نباید در فرايند رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی به آن پرداخت.

توضیحات محمدعلی نجفی در مورد عملکرد خود در آشوب‌های سال 88 به آنجا ختم شد که وی در دفاع از خود عنوان کرد "یک شاهد پیدا کنید که من در راهپیمایی شرکت کرده‌ام."

وی در ادامه می‌گوید: " من قبل از نماز جمعه 29 خرداد هم مطیع بودم. می‌گویند مردم را تحریک کردی که در راهپیمایی‌ها شرکت کنند. من این کار را نکردم و مثل آقای مطهری هم معتقدم تا قبل از 29 خرداد هر کس در راهپیمایی شرکت می‌کرد خلاف قانون نبود."

این اظهارات محمدعلی نجفی در حالی است که امضا و مهر تأیید وی بر نامه‌ها و گفت‌وگوهايي دیده می‌شود که تنها اتهامات ثابت‌نشده نسبت به نظام در آنها ديده مي‌شود.

نجفی در دفاع از خود گفته است که "من قبل از نماز جمعه 29 خرداد هم مطیع بودم و شما یک شاهد پیدا کنید که من در راهپیمایی شرکت کرده‌ام." اما به این موضوع اشاره نکرده است که چرا روز شنبه 3 مردادماه 1388 یعنی دوماه پس از بیانات شفاف مقام معظم رهبری در نماز جمعه 29 خرداد، زیر نامه‌ای را امضا کرده است که تظاهرات کنندگان و اغتشاش گران را مردانی شجاع و خداجو نامیده است.

امضا و تأیید آقای نجفی زیر نامه ای که در مردادماه 88 به صورت سرگشاده به مراجع عظام تقلید نوشته شده است با تأکید بر "مسالمت‌آمیز بودن راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌های خیابانی" آمده است که "دستگاه‌های امنیتی مصرانه در پی اثبات فرضیه‌های خیال‌پردازانه و سراپا اشتباه خود برای معرفی فعالان به عنوان عوامل وابسته به بیگانه و محرکان انقلاب مخملی هستند و از همین رو به شیوه‌های غیرقانونی، غیراخلاقی و غیرشرعی اعتراف‌گیری توسل جسته‌اند. دستگاه‌های تبلیغاتی دولتی و بویژه صدا و سیما نیز در این پروژه شرکت کرده و با پخش اعتراف‌های نمایشی، سعی در اثبات این‌گونه اتهامات واهی به حرکتی مردمی دارد."

برای دیدن متن نامه - اینجا - را کلیک کنید.

باید از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که در نطق امروز در دفاع از عملکرد خود گفت " آبي بر آتش فتنه بوده‌ام" پرسید که آیا مسالمت‌آمیز خواندن اغتشاش‌ها و راهپیمایی‌های غیر قانونی آبی است بر آتش فتنه؟ و یا اینکه "خیال پردازانه و سراپا اشتباه خواندن گزارشات دستگاه‌های مسئول در امنیت کشور" چنین تلقی ایجاد می‌کند و آبی است بر آتش فتنه؟

وی همچنین در واکنش به اتهامی که در سال 88 مبنی بر آزار جنسی معترضان به نظام توسط مهدي کروبی وارد شد و جنجال فراوانی را در رسانه‌های بیگانه علیه نظام جمهوری اسلامی به پا کرد، این‌گونه عنوان کرده است که : "اقدام کروبی هم شجاعانه و هم خداترسانه بود"!

وی همچنین در ادامه توضیحات خود پیرامون اقدامات خداترسانه کروبی و اتهاماتی که علیه نظام وارد کرد اینچنین می‌گوید: "ما به عنوان کسانی که دل‌مان به حال نظام می‌سوزد امیدواریم این وقایع با بررسی جامع و بی طرفانه حل شود."

حال با توجه به سخنان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مبنی بر اینکه "شاهد پیدا کنید که من در راهپیمایی شرکت کرده‌ام" باید گفت شاهد این مدعا نامه‌هایی است که در آنها اتهامات بی‌پایه و اساس علیه نظام جمهوری اسلامی زده شده است و امضای شما زیر آنها دیده می‌شود.

جای سؤال از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است که با توجه به سخنان خودشان مبنی بر اینکه "ما در تمام مدت تلاش کردیم آب بر آتش فتنه بریزیم" چه توجیهی در خصوص نامه‌ها و گفت‌وگوهاي منتشر شده‌ای دارند که در آنها اتهامات بی پایه و اساس به نظام وارد شده است.

آقاي نجفي در كجا آمده بگويد فتنه و دروغ بزرگ تقلب اشتباه بوده است؟ آقاي نجفي در كجا آمده بگويد اقدام خداترسانه و شجاعانه كروبي فتنه‌گر دروغ و تهمت به نظام بوده است؟ آقاي نجفي در كجا آمده بگويند شايعه تجاوز دروغ بوده است و كروبي را تشويق به عذرخواهي كند؟

نجفي چرا چند ماه پس از بيانات فصل‌الخطاب مقام معظم رهبري در تاريخ 29 خرداد، بيانيه‌اي پر از اتهام، تهمت و افترا عليه نظام اسلامي را امضا و تأييد مي‌كند؟ چرا آقاي نجفي چهار سال بعد از فتنه 88 از امضاي بيانيه معاندان و ضدانقلاب عذرخواهي نكرده است.

نياز به اين نيست كه کسي در راهپيمايي‌هاي فتنه شركت كرده باشد؛ امضاي بيانيه و حمايت از كروبي نشانه‌گر آن است كه وزير پيشنهادي، با امضاي بيانيه و نامه سرگشاده، از فتنه‌گران حمايت کرده و در عين حال، تصور اين را دارد که آبي بر فتنه بوده است؛ نامه و بيانيه‌اي که يکي از اصلي‌ترين بنزين‌هاي فتنه در مرداد 88 شد.





_ در ادامه متن کامل نطق محمد علی نجفی در دفاع از خود را به گزارش فارس می خوانید؛

محمد علی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش صبح امروز در مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه‌های خود، گفت: اینکه در بحث مربوط به بررسی وزرای پیشنهادی وزارتخانه‌ها، وزارت آموزش و پرورش اولویت پیدا کرده است با اینکه بر اساس حروف الفبا بود، به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم در آینده نیز مجلس و دولت به این تقدم توجه کنند.

وی افزود: فعالیت آموزش و پرورش از هر لحاظ بزرگترین و مؤثرترین فعالیت دولت است و هیچ خانواده‌ای نیست که نسبت به آموزش و پرورش حساس نبوده و تحت تاثیر تصمیمات آن نباشد. بنابراین رسالتی که بر دوش وزارت آموزش و پرورش است، اهمیت بسیاری دارد.

نجفی ادامه داد:‌ پرورش نسل آینده کشور به عنوان افراد مؤمن، شایسته، کارآمد و خداجو که بتوانند از ارزش‌های نظام دفاع کرده و باعث پیروزی کشور باشند، وظیفه وزارت آموزش و پرورش است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه فعالیت وزارت آموزش و پرورش بسیار حساس است، گفت:‌ اتخاذ هر تصمیم در حوزه آموزش و پرورش باید فارغ از شتاب‌زدگی، استمرار و هم جهتی بین اعضای کلی نظام تعلیم و تربیت باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به رسالت مهم وزارت آموزش و پرورش پیروی از یک اندیشه راهبردی در این حوزه اهمیت اساسی دارد.

نجفی، نبود یک برنامه راهبردی در حوزه آموزش و پرورش را یکی از ضعف‌های نظام تعلیم و تربیت کشور در گذشته دانست و اظهار داشت: در طول سالیان گذشته تصمیمات ضد و نقیضی در زمینه برنامه‌های راهبردی حوزه آموزش و پرورش اتخاذ شده است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش عنوان کرد:‌ امروز یکی از بزرگترین فرصت‌های ما این است که اسناد بالادستی قابل احترام و با ارزشی از نظر علمی و فنی و دینی تصویب شده و در اختیار آموزش و پرورش گذاشته شده است، سند بنیادین آموزش و پرورش مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و سیاست‌های کلی آموزش و پرورش که به تأیید مقام معظم رهبری رسیده و در سال 92 ابلاغ شده است، به عنوان اسناد مادر باید تا 20 سال آینده اساس برنامه‌های آموزش و پرورش باشد. بنابراین باید یک نقشه راه کامل با حضور کارشناسان مختلف در این زمینه تدوین شود.

نجفی با اشاره به صحبت‌های زاکانی در رابطه با تغییر سند تحول آموزش و پرورش از سوی وی گفت: من قصد تغییر در سند تحول را ندارم و می‌گویم باید مجمعی تشکیل شود تا آنچه به نام سند در دو سال اخیر انجام شده است مورد بررسی قرار گرفته و اصلاح شود. همانطور که در سند نیز آمده است که هر 5 سال یک بار باید بررسی شود.

وی افزود: در سال 90 این سند تصویب شد و ما باید سال 95 نتیجه آن را عرضه کنیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های خود برای وزارتخانه آموزش و پرورش عنوان کرد:‌ 52 برنامه از 57 برنامه مستند سند تحول در برنامه‌ای که به مجلس تقدیم کردم در نظر گرفته شده است، یعنی تمام اجزای اصلی سند پیش‌بینی شده است بنابراین من چطور می‌توانم مخالف سند تحول باشم؟

وی افزود: مسئله دیگر، مسئله تربیت دینی است که من معتقدم غایت آموزش و پرورش تربیت است، آموزش ابزار و تربیت هدف است، بنابراین تربیت نباید در آموزش و پرورش نادیده گرفته شود.

نجفی گفت:‌ نسبت تربیت به آموزش و پرورش مانند شیرینی به قند است همانطور که قند بدون شیرینی قابل تصور نیست و ارزشی ندارد، تربیت و آموزش و پرورش اینچنین هستند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش عنوان کرد:‌ من بحث تلفیق مبانی نظری سند تحول را مطرح کردم نه حذف فعالیت‌ها.

وی ادامه داد: من معتقدم معلم، مدیر و ناظم نیز باید علاوه بر مربی پرورشی در پرورش و تربیت دانش‌آموزان نیز تلاش کنند در صورتی که در مجلس عنوان شد که معاونت پرورشی در زمان وزارت من منحل شده است. در حالی که اینگونه نبود.

نجفی اظهار داشت: نمایندگان مجلس اعلام کردند که در زمان وزارت من زمینه‌ سازی برای انحلال معاونت پرورشی صورت گرفت تا وزیر بعدی آن را منحل کند ولی این کار در زمان وزیر بعدی نیز انجام نشد و 6 سال پس از وزارت من معاونت پرورشی منحل شد.

وی افزود: در گزارشی که من در سال 76 از عملکرد وزارت آموزش و پرورش داده‌ام بخش عمده‌ای را به گزارش دستاوردها و چشم‌انداز آینده در تمام موارد اختصاص دادم در صفحه 51 این گزارش گفتم پرورش در آموزش و پرورش اصل است و چه از نظر علمای دینی و چه از نظر کارشناسان فرهنگی و آموزشی هدف آموزش و پرورش باید پرورش باشد و معلم چه بخواهد چه نخواهد تاثیر پرورشی روی دانش‌آموزان دارد.

نجفی در ادامه خاطرنشان کرد: کسانی که در زمان وزارت من مسئولیتی در آموزش و پرورش داشتند می‌دانند که یکی از قوی‌ترین بخش‌های وزارت ما مربوط به پرورش و مربیان پرورشی بود و ما می‌توانیم بگوییم که در دوره وزارتمان به پرورش هویت دادیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در پاسخ به مخالفانش که ادعا کرده بودند وی مخالف تعلیم و تربیت دین‌محور است گفت: من چنین چیزی را از سوی مخالفان نمی‌پذیرم. به عقیده من تعلیم و تربیت باید دین‌محور باشد که البته این با آموزش دین در مدارس متفاوت است.

وی افزود: روح و جان همه اعضای آموزش و پرورش باید دین باشد اما معتقدم دین و روح دینی باید مبتنی بر تعالیم اسلام و بدون تحمیل باشد. ما معتقدیم تعالیم دینی باید آزادانه و آگاهانه باشد همانطور که در کلام خداوند آمده است: «لااکراهه فی‌الدین» تحمیل دین دانش آموز را دین‌گریز می‌کند و تمام حرف ما این است.

نجفی در ادامه با اشاره به اعتقادات عمیقش به نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد: برای برخی از مخالفان متاسفم که برخی تهمت‌ها را به کسی نسبت می‌دهند که به خاطر نظام اسلامی و عشق خدمت به انقلاب اسلامی تحصیل در معتبرترین دانشگاه آمریکا را نیمه‌کاره رها کرد و به ایران بازگشت. من به عشق انقلاب اسلامی و همراهی با شهید چمران آمدم و این منصفانه نیست که چنین مسائلی را به من نسبت دهند. سوال من اینجاست که این افراد بعدا چطور می‌توانند پیش وجدان خود آرامش داشته باشند.

وی افزود: سه نفر از برجسته‌ترین علمای دینی ما در زمان وزارت من جزو معاونینم در وزارت آموزش و پرورش بودند، حجت الاسلام قرائتی،حجت الاسلام محسنی اژه‌ای و حجت الاسلام محمدیان روحانیونی بودند که عمده‌ترین همکاری‌ها را در دوره وزارت من با شخص بنده داشتند و این به راحتی نشان دهنده تهمتی است که به بنده زده‌اند و می‌گویند نجفی ارتباط خوبی با روحانیت ندارد و اکثر قریب به اتفاق مدیرانش فارغ التحصیلان غرب هستند، خواهش من از دوستان مخالف این است که حداقل چیزهایی که به من نمی‌چسبد، با اصرار به من نچسبانند.

نجفی در ادامه خاطر نشان کرد: تهمت به من، تهمت به فرهنگیانی است که بابت 9 سال خدمت من در آموزش و پرورش از من رضایت دارند. اینکه من 9 سال کار غیر ارزشی کرده باشم و آنها کار غیر ارزشی من را نفهمیده باشند تهمت به فرهنگیان نیست؟ جالب است که می‌گویند حمایت فرهنگیان از من به خاطر افزایش حقوقی است که در دوره وزارت من به وجود آمده است.

وی همچنین گفت: در دوره من فعالیت دینی در آموزش و پرورش اوج گرفت، دارالقرآن‌ها در زمان وزارت من تاسیس شد و فرهنگ نماز و ترویج احداث نمازخانه‌ها در مدارس در دوره وزارت من بود. به همین دلیل بود که دستگاه آموزش و پرورش به عنوان برجسته‌ترین دستگاه دینی شناخته شد.

نجفی تصریح کرد: اینکه می‌گویند درمجلسی گفته‌ام به دلیل معتقد نبودن به حکومت اسلامی رئیس جمهور نمی‌شوم دروغ محض است و من تنها به دلیل اینکه اعتقاد نداشتم در بین مردم از خودم تعریف کنم رئیس جمهور نشدم و قسم می‌خورم صحبت‌های امروز در مجلس تنها به خاطر 9 سال دفاع از خدمتی که به فرهنگیان کردم.

وی افزود: حداد عادل معاون پژوهشی و مسئول کتابهای درسی در دوره وزارت من در آموزش و پرورش بود. او حالا در مجلس حاضر است و شما می‌توانید از او سوال کنیدکه آیا ما فرهنگ دینی را در کتاب‌های درسی تضعیف کردیم؟

وزیر  پیشنهادی آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: اینکه می‌گویند انحلال تربیت معلم‌ها جز برنامه‌های من بوده یک تهمت است، همین دیروز یکی از مدیر کل‌های زمان من از خوزستان تماس گرفت و گفت: قبل از حضور شما در وزارت آموزش و پرورش تنها 6 مرکز تربیت معلم وجود داشت که این تعداد در زمان خروج به 60 مرکز رسید.اعتقاد من به تربیت معلم‌ها در صفحه 61 گزارش عملکردم در دوره وزارت گذشته نیز موجود است که در آن به وضوح به حضور 57 هزار دانشجو در تربیت معلم‌ها و ضمن خدمت‌ها اشاره شده است و در همانجا بنده پیشنهاد دادم که تربیت معلم‌ها در قالب دانشگاه‌های فرهنگیان ساماندهی شود و جالب اینجاست که پیشنهاد 16 سال قبل از ما بعد از 14 سال در سال 90 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. حالا یک عده‌ پز دانشگاه فرهنگیان را می‌دهند و می‌گویند ما با تاسیس این دانشگاه‌ها مخالف بودیم.

نجفی با اشاره به افزایش حقوق فرهنگیان در زمان وزارت وی گفت: عده‌ای می‌گویند رضایت فرهنگیان از بنده به دلیل افزایش حقوق آنهاست ولی در پاسخ به آنها می‌گویم رضایت شغلی در گرو 4 مولفه است که یکی از این مولفه‌ها حقوق و مزایای کارکنان و فرهنگیان است. تنها در این صورت است که کرامت و منزلت فرهنگیان احیا شده و آنها احساس می‌کنند دانش و مهارت حرفه‌ای پیدا کردند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در توزیع ایرادات وارد شده بر راه اندازی کلاس ششم ابتدایی تاکید کرد: اینکه بدون آشنایی و آگاهی معلم را بر سر کلاس ششم می‌فرستیم و او در تدریس ریاضی و علوم به شاگردانش وا می‌ماند خرد کردن معلم است. و باعث از بین رفتن رضایت و کرامت معلم می‌شود.

وی افزود: کلاس ششم در صورتی ایجاد شد که کتاب و فضا برای تدریس این پایه آماده نبود و این هم یکی از مشکلاتی است که بر اثر شعار زدگی‌ها و عوام زدگی‌ها به وجود آمده است.

نجفی در ادامه گفت: آنچه در برنامه 59 بندی‌ام آمده به صورت تک به تک اجرا خواهد شد مگر اینکه در مباحث کارشناسی متوجه شوم در بخشی اشتباه کرده‌ام.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره نسبت‌های سیاسی که مخالفان وی درباره آن صحبت کردند گفت: برای مخالفانی که مسائل سیاسی را وارد برنامه‌های آموزش و پرورش کردم متاسفم چرا که آنها باعث شدند بخش زیادی از وقت من صرف توزیع مسائل سیاسی به جای مسائل و برنامه‌های آموزشی و پرورشی شود.

وی افزود: عده‌ای بابت دلجویی بنده از خانواده‌های آسیب دیده در جریان فتنه ایراداتی به من وارد می‌کنند. در توضیح این مسائل باید بگویم بنده در آن دوره عضو شورای شهر بودم و به همراه چند تن از همکارانم کاری انجام دادیم که شاید وظیفه شما نمایندگان مجلس بود. ما در این دوران به زن بی‌سرپرستی سرزدیم که همسرش را به خاطر هیچ دلیل سیاسی از دست داده بود. همسر این زن نه در تظاهرات حضور داشت و نه عضو هیچ جریان سیاسی بود. او برای تهیه دارو از خانه خارج شده و مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود. اگر دلجویی کردن از یک زن بی سرپرست و دو فرزند کوچکش کار اشتباهی است؛ حتما ما کار غلطی انجام دادیم.

نجفی در ادامه تاکید کرد: کسی که احساس کند پناهگاهش نظام جمهوری اسلامی نیست به بیگانگان رو می‌آورد و شبکه‌های غربی و دشمنان نظام به بهانه دلجویی از وی وارد میدان می‌شوند. خیلی متاسفم که باید چنین مسائلی را در این جلسه مطرح کنم.

وی در پایان گفت: نظام ما یک نظام ولایی است که راس، جان و اساس آن مقام معظم رهبری است، بنابراین بنده و سایر بزرگوارانی که وارد مدیریت اجرایی می‌شوند تنها برای خدمت به نظام می‌آیند و معتقد به ولایت فقیه و منویات رهبری هستند. واقعا بابت سوالی که از من می‌پرسند و می‌گویند آیا نظام اسلامی را قبول دارید متاسف و شرمگینم.

نجفی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تمام دغدغه وی مسائل فرهنگی بوده است، ‌گفت: من کسی نیستم که آموزش و پرورش را رها کنم و خدا شاهد است دو فاکتور باعث شد من این سمت را قبول کنم وگرنه من مخالف بودم که بار دیگر به دستگاه اجرایی بازگردم.

وی افزود: من حتی حاضر نشدم تا بار دیگر عضو شورای شهر شوم و و ثبت‌نام نکردم اما آقای روحانی این را به من تکلیف کردند و من به ایشان جواب دادم که خواهش می‌کنم با مقام بالاتر مشورت کنید. من خوشحال می‌شوم که این سمت را قبول نکنم.

وی افزود: دیگری اصرار و بزرگواری فرهنگیان بود که از دیروز تا به حال 560 اس ام اس دریافت کردم که اکثر آن ناشناس هستند و حدود 700 میل برای من آمده است و برخی از آنها گفته‌اند که ما ختم قرآن نذر کردیم تا شما رای بیاورید. این فرهنگی کسی است که من دست رد به سینه آن بزنم؟ من چنین کاری نخواهم کرد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه برای رای ندادن باید وجدان و حجت شرعی برای شما روشن باشد، تصریح کرد: در این چند روز تمام تلاش من این بوده است تا نمایندگانی که سؤالی از من کرده‌اند را توجیه کنم چرا که دست همکاری و دوستی به آقای روحانی دادم و خلاف مروت می‌دانستم که کاری انجام دهم که رای نیاورم.

نجفی گفت: اینکه شما از من می‌پرسید رهبری را قبول دارید، زمانی که مقام معظم رهبری رئیس جمهور بودند و آقای موسوی نخست‌وزیر در سال 67 به آموزش و پرورش آمدم. آقای مرتضی محمدخان که بعدا وزیر اقتصاد و دارایی شد،شاهد است که به من گفتند مقام معظم رهبری فرموده‌اند که امروز آقای موسوی به شما پیشنهادی می‌کند و شما آن را رد نکن و بعد بیا با من صحبت کن. در حالی که من رئیس دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی شریف بودم و شما می توانید از لحاظ اخلاقی و علمی از دانشجویان من بپرسید از لحاظ علمی و اخلاقی من چگونه بودم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: از آن دانشجویان بپرسید که آیا من یک کلمه حرف سیاسی زده‌ام؟ چرا که من اعتقادی به زدن حرف سیاسی در جایی که از آن برای درس دادن حقوق می‌گیرم، ندارم.

وی افزود: در مورد فتنه 88 من جزو فعالان سیاسی کشور بودم و در فعالیت‌های انتخاباتی 88 شرکت داشتم و روز سه‌شنبه بعد از انتخابات از طرف دفتر مقام معظم رهبری با من تماس گرفته شد تا به جلسه‌ای در حضور ایشان بروم.

وی افزود: من از طرف ستاد هیچ کس در آن جلسه شرکت نکردم و آنها مرا دعوت کردند. مقام معظم رهبری در ابتدای جلسه فرمودند هر کسی هر حرفی درباره انتخابات دارد بزند و صحبت کنیم و 2 تا از وزرای پیشنهادی دیگر در این جلسه حضور داشتند. این افتخار است که در محضر مقام معظم رهبری درباره انتخابات صحبت کنیم در آنجا پیشنهاداتی مطرح شد و ایشان خود جلسه را اداره می‌کردند و تنها جلسه‌ای که من در آن دیدم که ایشان خود زمان سخن گفتن حاضرین را تعیین کردند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ادامه گفت:‌ جمع‌بندی ایشان در پایان این بود که ما نباید کاری خلاف قانون انجام دهیم و قانون، شورای نگهبان را مسئول این امر کرده است. در آن جلسه آقای کدخدایی حضور داشتند ایشان به اعضای شورای نگهبان فرمودند که شما بررسی کنید و فصل‌الخطاب باشید.

نجفی گفت: بنده حتی قبل از 29 خرداد که ایشان این سخنان را مطرح کنند مطیع این امر بودیم. کجا من مصاحبه و صحبتی خلاف این امر کردم. آقایان می‌گویند که شما مردم را تحریک برای شرکت در راهپیمایی‌ها کردید من در هیچ کدام از این راهپیمایی‌ها چه قبل و چه بعد از 29 خرداد شرکت نکردم. من نمی‌گویم کسانی که در این راهپیمایی‌ها شرکت کردند خلاف قانون عمل کردند من هم معتقدم مانند آقای مطهری، کسانی که قبل از 29 خرداد در راهپیمایی شرکت کردند اشکالی ندارد اما یک عکس یا شاهد عادل بگوید من آقای نجفی را در راهپیمایی روز دوشنبه دیده‌ام و من قبول می‌کنم راس فتنه‌ام.

وی گفت: ما در تمام مدت تلاش کنیم آبی بر این فتنه بریزیم و آن را خاموش کنیم و لااقل بیشتر گسترش نیابد اما برخی به دلایلی تلاش کردند تا بنزین بر روی آن بریزند و متاسفانه ریختند وعده‌ای هنوز این کار را می‌کنند.

وی افزود: مصاحبه‌ای که گفته‌اند من انجام داده‌ام را بخوانید. بحث من این بود که یک خلافی به نظام نسبت داده شده است. دو حالت بیشتر وجود ندارد یا این خلاف اتفاق نیفتاده است و باید دامن اسلام  از این لکه پاک شود و یا اگر اتفاقی افتاده باشد ربطی به نظام ندارد و دو یا سه نفر خودسر این کار را انجام دادند.

وی در ادامه تصریح کرد: در آنجا گفتم که این بحث، شروع آن با آقای کروبی نبوده است. در این جلسه شورای شهر که آقای چمران حضور داشتند خانواده‌های بازداشت شدگان آمدند و این حرف را به عنوان شایعه گفتند اگر ما این شایعه را بررسی کنیم و ببینیم دروغ است بهتر خواهد بود یا آنکه آن را لاپوشانی کنیم تا در رسانه‌های بیگانه و بین مردم اشاعه پیدا کند؟

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: به من گفتند شما با نامگذاری میدان به نام 9 دی مخالف بودید. این چه بحثی است؟ شما امنیت روانی تصمیم‌گیری را اینگونه به هم می‌ریزید. در ثانی اگر چنین مسئله‌ای مطرح می‌شود علت آن را هم بگویید. پیشنهاد آورده بودند که میدان آیت‌الله حق‌شناس به 9 دی تغییر نام پیدا کند و من با آن مخالف بودم چرا که آیت‌الله حق‌شناس از مقامات و علمای این کشور بودند این همه میدان وجود دارد یکی را به همین نام بکنید. در قم هم تونل غدیر را به نام تونل 9 دی نامگذاری کردند و با فشار علما بار دیگر مجبور شدند آن را به نام غدیر بازگردانند. آنجا علما نزدیک‌شان بود و اعتراض کردند در حالیکه اینجا این طور نبود.

وی افزود: من به اصولی پایبند هستم. ماحق نداریم میدان آیت الله حق شناس را به 9 دی تغییر نام دهیم اما شما بخشی را می‌گویید و بخش دیگر را بیان نمی‌کنید آیا چنین کاری منصفانه است؟

نجفی گفت: من یک تحلیل‌گر سیاسی هستم و بینش سیاسی دارم و دیدگاه خود را پنهان نکردم اما معتقدم در نظام اجرایی کشور اعلام سلیقه سیاسی ظلم به این نظام است و بالاتر از آن خیانت در امانت مردم است چرا که من دانش‌آموزان را امانت مردم می‌دانم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: من مدت 9 سال در آموزش و پرورش بودم سه سال در وزارت فرهنگ و آموزش عالی سه سال در سازمان برنامه و بودجه 2 سال در صدا و سیما به عنوان معاون و در بقیه سال‌ها نیز در حال بررسی کار تحقیقی و علمی بودم در تمام این سال‌ها به هیچ عنوان به دنبال اعمال سلیقه سیاسی نبودم تیم اجرایی من یک تیم کاملا فراجناحی بود.

نجفی گفت:‌ شما می‌دانید هیچ کدام از وزرای پیشنهادی به آقای روحانی تحمیل نشدند حدود یک ماه قبل جناب دکتر زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و پرورش به من گفتند که نظر کمیسیون (برای وزارت آموزش) بر یکی از اعضای کمیسیون است. بنده همان روز به آقای روحانی منتقل کردم الان هم این مسئولیت را تا اینجای کار پذیرش کردم به  این امید که ذخیره‌ای برای آخرت من باشد چرا که نمی‌خواهم دیگر به کار اجرایی بازگردم و اینجا برای معلمان آمدم.

وی افزود: هیچ توقعی هم از شما ندارم که رای بدهید یا ندهید شما بر اساس وجدان خودتان و حجت شرعی خود تصمیم بگیرید اگر رای آورید من آن را به فال نیک می‌گیرم و با قوت و بدون منت این مسئولیت را می‌پذیرم و اگر رای نیاوردم دست شما را می‌فشارم چرا که تکلیفی از روی دوش من برداشتید.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: اگر هر کسی وزیر آموزش و پرورش شد حل مشکلات این وزارتخانه نیاز به یک قیام ملی دارد و یک وزارتخانه با کمک تنهای مجلس کافی نیست اگر من وزیر شدم من رای اعتماد را مفروض می‌گیرم که شما قرار است از من حمایت کنید و من سعی می‌کنم با مجلس تعامل داشته باشم. اگر رای نیاوردم، خدمت به این نظام منحصر در وزارت نیست و من آماده سوختن پای نظام و فدا شدن در راه مردم هستم.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره مهلت استخدام نیروهای شرکتی گفت: در زمان من نیروهای شرکتی در کار نبود و مجلس نیز مهلتی را برای استخدام نیروهای شرکتی تعیین کرده‌اند طبق قانون مجلس، دو سال وقت است برای این کار که تنها 8 ماه از این کار گذشته است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 256
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    نجفی بهترین وزیر آموزش و پرورش بوده
  • مجنون ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    شاید مسالمت‌آمیز خواندن اغتشاش‌ها و راهپیمایی‌های غیر قانونی آبی است بر آتش فتنه. خب هر کس حق داره نظر خودشو بگه آقای مشرق، به شما چه دخالت می کنی
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    نماینده ها اگه مرد هستن نباید به این رای بدن
  • هموطن ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    چه عرض کنیم ، امید وارم اخلالگران کشور و فتنه گران با لباس میش به صحنه قدرت نمایی و مدیریت کشور وارد نشوند
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    اگه این کارت سوخته چرا اینقدر نگران و وحشت زده هستین از شروع دوباره
  • مجید ساویه ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    سخنان نجفی قانع کننده نبود.
  • متحیّر ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    سوال من اینه که آیا در کشوری با بیش از هفتاد میلیون جمعیت شخصی شایسته تر از نجفی برای آموزش و پرورش نیست؟؟؟!!!!!!
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    خودت فهمیدی چی نوشتی؟
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    مشرق عزیزم شما اصولگراها اگه مردش بودین تو هشت سال گذشته یه گلی به روی این مملکت میزدین.
  • مجی ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    راست می گی نباید دخالت کرد +++
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    مخصوصا با طرح نظام جدیدش!
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    مشرق جونم میدونم تجارت فتنه دیگه دوره اش تموم شد کوچولو. برو یه خرده فسفر بسوزون فک کن ببین چرا مردم از شما به اصطلاح "اصولگرایان" منزجر و بیزار شدند.هر چند که بعید میدونم فسفری وجود داشته باشه
  • ناشناس ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    آفرين... مشرق جان چطور خودت نظرت رو آزادانه ميگي ولي ديگران حق ندارند نظرشون رو درباره فتنه بگن؟؟؟؟؟!
  • احمدخواجوند ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    اگر شام ويانهار داده باشد بايد به آن راي داد.
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    شما که چشم فتنه را کور کرده بودید ! ملت هم که با 9 دی زدن تو دهن فتنه ! از چه میترسید که اینقدر به آب و آتش میزنید؟ چقدر از یه مشت خس و خاشاک وحشت دارید که هنوز بعد از گذشت چهارسال گلوی خود را می خراشید و فریاد فتنه سر می دهید ؟
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    متاسفانه ماهمیشه کسی راسرکارمی آیدتعریف وتمجیدمی کنیم من یادم هست درزمان آقای نجفی بسیاری ازکارهابانارضایتی معلمان ومردم روبرو می شدبطوریکه بعدازایشان آقای مظفر اکثرطرحهای ایشان ازقبیل نظام ترمی شروع کلاسهااز15شهریوروتعطیلات زمستانی رالغوکرد موردتمجیدمردم ومعلمان قرارگرفت حالامن نمی دانم این رضایتمندی معلمان ازعملکردایشان ازکجا آمده است
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    امضا رو نياوردي دروغگوي تهمت زن!!
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    يعني شما مي گين تمام كساني كه به موسوي و كروبي راي دادن فتنه گرن؟ پس منو هم لطفا به ليستتون اضاف كنين.
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    كجايي كارت سوخت را امضا كرده ؟پشت يا رويش را ؟
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    تملق تا کجا!
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    تا روحانی کاندیدای آقای زاهدی را معرفی بکند
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    اووستا چند ساله اي؟ كووجاش حضرت وااالا را قانع نكرد. لابد اوونجاييي كه نتونستيد سايرين را قانع كنيد
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    هه هه هه نه که شما زدین ؟
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    نه عزیزم.
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    ایشون خودش به تنهایی یه کابینه است خدا این مملکت رو از شر بی عقلی و کم خردی و تعصب و نفرت و کینه و بخل دور کند
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    ایشالا شما تو این چهارسال گلی به جمال مردم بزنید ...
  • حسین ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    اصلا به شما چه؟ مشرق نظر خودش رو داده!
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    باید می نوشت : شما مدعیان اصولگرایی
  • سعید ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    احسنت !! احسنت!
  • تقی ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    ناشناس جان بروبمیر
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    فامیلشی؟
  • میترا ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    بله بهترین مغلطه و سفسطه را کردند . موافقم
  • بوالفضول ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    برخي چنان از شكست اصولگرايان در انتخابات صحبت مي كنند كه گويا كانديداي پيروز شده با راي صد در صدي . رئيس جمهور شده است ! نه بابا طرفداران رئيس جمهوري كه با 50 درصد آراء رئيس جمهور شده است كه نبايد اين قدر ناز و كرشمه براي مخالفين خود در بياورند و يادشان باشد كه جناب مرسي لعنه الله عليه با 53 درصد آراء رئيس جمهورشد و تازه به يكسال نكشيده بر اثر ناداني اش . سقوط كرد.
  • majid ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    مطمئن باش همون ملتی که 9 دی خلق کردن بازهم اگه لازم باشه این کار رو میکنن.
  • هم وطن ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    ناشناس جان زودتر تا گونی گرون نشده
  • هادی ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    نظام سه ثلثی که سالها در ایران وجود داشت را همین جوری و بدون هیچ مطالعه به نظام ترمی واحدی تغییر داد. طرحش اونقدر ضایع بود که دوامی نیاورد. بیچاره اونهایی که تو اون دوره درس خوندن.
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    رفیق تو در باربر فهمیدن داری از خودت مقاومت نشون میدی!
  • رضا ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    عزیزم فتنه هیچ ربطی به احمدی نژاد نداره ....چرا جو میدی الکی ..... من نمیدونم وقتی رهبری الان داره از فتنه حرف میزنه ما نباید بزنیم ....... ما که طرفدار احمدی نژاد نیستیم ؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا تازهگی ها رسم شده تا یه حرف حق میشنوید بر چسب افراطی و طرفدار احمدی بودن بهش میزنید ......؟؟؟؟؟؟؟ این تذهبون ؟؟؟؟؟
  • رضا ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    خوشم میاد ..... دورغگویی ها تموم نشده هنوز آقای چمران که تکذیب کردن آقای نجفی ................ به خدا خیلی ستمه اونایی که تو فتنه بودن هر کاری هم دلشون خواست کردن .......حالا تریپ عوض کردن میگن کی بود کی بود .... ماکه نبودیم ؟؟؟؟؟
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    اونجا که به ضررتونه درصد ارائه میدی زرنگ !!! نمیگی رایش چهارونیم برابر جلیلیه! بماند که اونایی که رای ندادند نظرشون به ما نزدیکتره!
  • کوروش ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    ابولفضل فعلا که شکست خوردین پس ساکت شو.درود بر نجفی
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    چه ربطي به فتنه داره. وزارت جاي مفسدان سياسي نيست و اين ربطي به مطلب شما نداره.
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    مدافعان نجفي چقدر كلي بافي و تمجيدهاي الكي كردند
  • محمد ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    حيف كه اسمت رو ننوشتي. فعلاً بدون كه اولاً مردمي كه ما ديديدم، حتي مناظرات تلويزيوني رو نديدن، و صرفاً بر اساس شعار بهبود اقتصادي، به روحاني رأي دادن. پس مردم ما همچنان اصولگرا هستن. اين رو مي‌توني از نظرسنجي‌هاي مؤسسات معتبر آمريكايي در مورد حمايت مردم ايران از نظام اسلامي، ولايت فقيه و موضوع انرژي هستهاي خوب درك كني. ثانياً دور بر ندار. فقط يك انتخابات و جا به جايي مدير اجرايي انجام شده، قانون اساسي كه عوض نشده. شما هم توهم برت نداره. فتنه و مفسد سياسي، در نظام جمهوري اسلامي جايي نداره. ما قانون اساسي و ولايت فقيه داريم. ملت 9 دي و 22 بهمن، به اتكاي قانون اساسي و ولايت فقيه، جلوي فتنه گران مي‌ايستند. افتاد؟! فقط جا به جايي مدير اجرايي!!!
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    نه خير، بلكه تمام كسانيكه ادعاي تقلب كردن و آشوب كردن فتنه گر هستند. شما اگه با آتش زدن پايگاه بسيج و شعارهاي ساختارشكنانه مخالفي، دليلي نداره اسمت تو ليست باشه.
  • محمد ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    آقاي نجفي؛ چرا از شب 22 خرداد كه آقاي موسوي، خود را با نسبت بالاي آراء!!! برنده از پيش دانست، در حاليكه هنوز شمارش آراء پايان نيافته بود، جلوي موسوي نايستادي؟! اينكه در جلسه با حضور رهبري معظم انقلاب، در دفاع از ادعاي تقلب رفته‌ايد كه افتخار نيست! فتنه از فرداي 22 خرداد شروع شد. شما از فرداي 22 خرداد، جلوي آقاي موسوي و بيانيه‌هايش ايستادي؟! روشنگري كردي كه مردمي كه به واسطه شخص شما به آقاي موسوي تمايل پيدا كرده بودند، آگاه شوند. در سايت‌هايتان گفتيد كه آهاي مردم! من ديگه با اين فتنه‌گران نيستند؟! چرا فتنه‌گران بعد از 4 سال و فقط هنگام رأي‌آوري، يادشان افتاده راجع به فتنه 88 توضيح دهند؟؟؟
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    همه ناشناسها؟
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    مزنه ی کابینت رو داری؟!
  • Admin ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    مشرق خودمونیما خیلی چرت می نویسی!
  • ابراهیم ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    نجفی از تعطیلی 5 شنبه انتقاد می کنه در صورتی که خودش بانی طرح پنجره باز بود که اعتراض مسولین و خانواده ها رو در زمینه به فساد کشیده شدن دانش آموزان در آورد . نجفی چند نسل دانش آموز رو با طرح نظام جدیدش بدبخت کرد . نجفی طرح تحولی که در دوره قبل از خودش تصویب شده بود رو بصورت ناقص (فقط دبیرستان) برگزار کرد و باعث بدبختی چند نسل دانش آموز شد حالا هم احتمالا در مورد طرح تحول بنیادین که مورد تایید رهبری همین کار رو انجام خواهد داد
  • ناشناس ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    اینکه همچین نظری داشته باشه مشکلی نیست تا زمانی که با همچین نظری نخواد در راس امور وزارت خونه همین نظامی قرار بگیره که خودش از براندازانش حمایت کرده . نظرش رو نگه داره اما وزارت هم نخواد
  • majid ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    دمت گرم داداش همینه.
  • معلم ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    گه اقای روحانی اعتدالگرا بود از اقای حدادعادل برای وزارت اموزش و پرورش استفاده میکرد هم فرهنگی و معلم است و هم معتدل.
  • ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    به جون خودم دروغ گو بودن فتنه گران مگه تو دوستای شما دروغ چیز خوبیه؟؟؟ خس و خاشاک رو بزرگ کردن واقعا ان کسی که با علم به دروغ گویی عملش دروغ میگه از خس و خاشاک بدتره از کوچیکی این جمله رو مامانامون بهمون گفتن دروغ گو دشمن خداست!!!!
  • محمود ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    چهار ساله هی میگن فتنه مرد فتنه مرد. خب اگه مرده دیگه چرا اینقدر نگرانید؟ فاتحه مع صلوات.
  • محمود ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    چرا هست. مثلا حسین شریعتمداری خوبه؟ الله کرم چی؟ مسعود ده نمکی؟
  • محمود ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    با حرفت موافقم اما مثال احمقانه ای زدی. مرسی شبیه همین اصولگرایان خودمونه
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    خیلی تو آمپاسی
  • هادی شیرازی ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    نجفی = سعید حجاریان توی "سایه"
  • ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    احسنت
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    چشم فتنه کور شده دست و پايش که کور نشده!
  • قرباني ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    سلام من موقعي كه رفتم اول دبيرستان تازه نظام جديد را آقاي نجفي راه انداخت. به نظرم كلي دانش اموزان آن موقع سردرگم شدند.
  • بتهوون ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    مشرق چرا اینقدر مخالفت میکنی با چند وزیر آن هم به دلایل سیاسی؟ واقعا اسلامت به درد اومده؟ دیدی چه جوری نجفی جواب محکم و جانانه داد!
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    ادمين خودمونيما چرند نگو! باشه؟
  • محرم بابایی ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    شرق هر گلی که در این چند روز زدی تا چند نفر رای نیارند دیگه بس است!! نجفی و زنگنه و... خیلی خوب جوابت را میدهند سایت زرد!! مشرق تو اصلا جنبه نداری همش به دلایل سیاسی مخالفت میکنی هم به چند نماینده تهی مغز و تازه به دوران رسیده خط میدی همینا را بگن اگر جرئت داری برنامه وزیران را نقد کن نه اینکه وقتی وزرای پیشنهادی میان پشت تربیون واسه دفاع از برنامه شان همش فتنه فتنه کنی و انتظار داشته باشی که وزرا بگن واسه فتنه غلط کردیم ما را ببخشین! صلاح مملکت خویش خسروان دانند!! تمام حرفهای وزرا و موافقان و مخالفان را خواندم استدلالهای مخالفان خیلی ضعیفه و با دلایل سیاسی مخالفت میکنن . نمیدانم این سوزش شما به چه دلیلیه که اینقدر اسلامتان به درد آمده؟
  • مربی پرورشی ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    اگه اقای نجفی داره دم از تربیت دینی میزنه چرا در دوره ایشون امورتربیتی درش تخته شد وکلا به حاشیه رفت
  • محرمی ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    متاسفانه مدعیان اخلاق با بی اخلاقی وتوهین به آقای نجفی حمله کردند.
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    مشرق عزیز شما میزان بصیرتت دیگه حداقل برای من روشن شده دیگه !! کااااااسب فتنه ایییی !!!! نه به تخصص کار داری نه به تجربه کار داری. واقعا دیگه حوصله ندارم در مورد این جریان با آدمایی مثل شما صحبت کنم... !!!!! این طرز تفکرا بچه مذهبی ها رو داره گوشه گیر می کنه نمونه هاش کاملا واضحه!!!!!!!!!!!! جمع کنید تروخداااااا!!!!
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    یا شما نمیدونی درصد چیه یا داری آگاهانه خودت رو به نفهمی میزنی، دوست عزیز 50% روحانی 18 میلیون هست در حالیکه احمدی نزاد دور اول انتخابات 84 کمتر از 6 میلیون رای داشت!!! بیدار شو داداش بیدار شو!!!
  • ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    طفلکی. حتما خیلی سوختی ها... خیلی درد داشت!؟
  • ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    اوه اوه اوه خدایی تو معلمی؟ حالا یه کمونیست بیاد بشه وزیر آموزش و پرورش... خیلی پر روئید
  • ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    واقعا؟ یعنی 20 میلیون فنته گر داریم؟
  • علی ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    لعنت بر فتنه گران و حامیان انها
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    مشرق عزیز شما میزان بصیرتت دیگه حداقل برای من روشن شده دیگه !! کااااااسب فتنه ایییی !!!! نه به تخصص کار داری نه به تجربه کار داری. واقعا دیگه حوصله ندارم در مورد این جریان با آدمایی مثل شما صحبت کنم... !!!!! این طرز تفکرا بچه مذهبی ها رو داره گوشه گیر می کنه نمونه هاش کاملا واضحه!!!!!!!!!!!! جمع کنید تروخداااااا!!!!
  • دوستدارمشرق نیوز ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    بنده ازتمام اشوبگران روزعاشورای ۸۸ که درواقع یزیدیان وشمریان. زمان هستندبرائت میجوییم وبرای کسانی که. هنوز ازانان حمایت میکنند رابه باب الحوائج حضرت علی اصغرواگذارمیکنم.
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    از متن شما اینجوری برداشت میشه که در مملکت شیعه 12 امامی اگر کسی نامه ای به مراجع عظام تقلید بنویسه و از برخی اعمال حکومت (مثلا کهریزک) انتقاد بکنه میشه فتنه گر.
  • یک مهندس از مناطق عملیاتی جنوب کشور ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    هشت سال کشور را به ویرانه ای تبدیل کردید لااقل به رای مردم احترام بگذارید
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    اقا دست بردارید از این کینه ها برید اوضاع اقتصاد رو درست کنید همش حاشیه ؟!
  • علی ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    می تونی مشرق نخونی،مشرق عزیز چشم فتنه رو در می یاره.......
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    اگر صداقت دارید نظر 4 عضو شورای شهر را درباره ایشان منتشر کنید تا متوجه راستی متن بالا شوید: آقایان: کاشانی، شکیب، خادم و مسجد جامعی (فقط یکی اصلاح طلب است)
  • سیوند اوی ی ر شی هوی ی ر ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    وزیری که بیست سال پیش وزیر بوده هر چند تحصیلات خارج از کشور هم داشته باشد نمیتواند تشخیص دهد که نسل جدید چه میخواهد یا چه میگوید بخدا بعضیهاشان حتی یک اس ا م اس نمیتوانند بدهند
  • ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    100%
  • کارشناس ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    کش دادن فتنه بد تر از فتنه است اگر این اقایان ذره ای با سیاست های امام علی آشنایی داشتند متوجه می شدند که آن حضرت بعد از هر رویداد فتنه آمیز چقدر تلاش می کرد تا فضا آرام شود تا حق و باطل شفاف گردد واز حق خودش هم می گذشت تا چنین شود به کلام 16 نهج البلاغه فیض مراجعه شود ولی گویا کش دادن فتنه در این کشور برای عده ای چماق ویا برگ برنده ای شده است که دوست دارند هی کش بدهند واقعا مدعیان پیروی از امام علی خجالت بکشند وسفره این دکانها را جمع کنند
  • Al Najafi ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    آیا "change management" (یا تغییر در مدیریت در تمام سطح آن سازمان) این آقا در وزارت آموزش و پرورش سابق، تضمین کننده پیشرفتِ ایران فردا است ؟ منظورم برای اول شدن در هر چیز ! این است مدل اصلی‌ ایرانی‌-اسلامی بر پایه "شیعه"
  • ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    فتنه معلومه مرده ! اون ساکتین فتنه هستند که آتش بیار معرکه شده اند ! فهمیدی !!!؟؟؟؟
  • ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    خواهشا شریعتمداری رو با کارگردان فیلم های آبکی مقایسه نکنید !!!! اگه به شما باشه میرید جورج سوروس رو میارید برای وزارت !!!!!
  • ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    برو بابا !!!! اصلا بلدی تو اینترنت سرچ کنی !؟ قمپز در میکنی الکی !
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    نخیر عزیز ! برادر بنده سال 88 به آقای وزیر دوران جنگ جمهوری اسلامی ایران رای داد !!!!! ولی بعد که مشخص شد حال افراد چه تغییراتی ممکنه بکنه !!!!!!!!! به شدت پشیمون شد از رایی که به آقای موسوی داد ! کسانی که با بی قانونی اموال عمومی رو اتش زدند مغازه ها رو تخریب کردند ، خودروهای مردم رو آتش زدند و.......... فتنه گرهستند !!!! حالا شما تکلیفتو با خودت مشخص کن !!!!!!!
  • ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    ناشناس ۱۵:۳۴ چرا حرف بی خود میزنی !؟ رای 25 میلیونی سال 88 رو چی داری بگی !؟ بحث سر اصلاح طلبان و اصولگرا هاست ! هرچند اگه اصلاحطلبا عرضه داشتند با کاندیدای خودشون در معرض رای مردم قرار میگرفتند ! تا ببیند چه جایگاهی دارند !!!! با کاندیدای 7 درصدیشون !!!! نه که با یک حالت طفیلی خودشون رو به آقای روحانی بچسبونند !!!! در مورد کسایی هم که رای ندادند ! من خیلی ها رو میشناسم که به خاطر شرایط بد اقتصادی دلسرد شدن و رای ندادن ! ولی به نظام اسلام اعتقاد دارند ! حالا شما مرفه بی درد هستی مردمو از خودت ندون !!!
  • آرش ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    آقا کوروش وقتی خیر و صلاح مملکت رو مثله بازی استقلال پیروزی ، استدلال میکنی دیگه بحث کردن باهات فایده نداره ! فقط وقت تلف کردنه !
  • ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    دمت گرم محمد !!!
  • یه نفر ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    ننگ بر کسی که به او رای اعتماد بدهد
  • ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    عزیز اعتدالگرا چیه !؟ بگو کارگزارانی !!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    خداوکیلی هیچ کدوم از مقاله های مشرق رو نخوندی ! فقط از bbc یه تحلیل آبکی خوندی ! خودتو توجیه کردی ! اومدی نظر میدی اینجا !!!
  • ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    یا معنی سایت زرد رو نمیدونی یا سایت مشرق رو نمی خونی !!!! یا ..... !!!!! یه بار دیگه استدلال های مخالفان و موافقان رو بخون بعد نظر بده !
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    چه خبر از امریکا ؟ حداقل یه کسی از بصیرت حرف بزنه که بدونه جیه !!!! کاسب فتنه !؟!؟! از همون اول انقلاب مدعیان اصلاحطلبان هوچی گر بودند !!! شما به فکر خودت باش که یه روز باید جواب پس بدی !!!!!!!!!!!!!
  • محمد حسن ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    به خدا شکایت نمایندگان رای دهنده به نجفی را به امام زمان خواهم کرد . من به عنوان مربی پرورشی در اموزش و پرورش استخدام شدم تا برای نظام و انقلاب کار کنم اما در دوران نجفی انقدر با من و امثال من بد برخورد شد که خیلی از انگیزه های ما گرفته شد. به خدا نمیگذرم ازنماینده ای که به خاطر دنیا به ایشان رای دهد
  • ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    نجفی به غ ... کردن افتاد
  • ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    حداد عادل برای هر وزارت خانه ای فاجعه است
  • ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    این مربی پرورشی ها کم عقده ای نیستند
  • ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    خدا رحمت کنه آقای خلخالی ای کاش زنده بود
  • جواد ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    سلام همه مردم که رای می دهند پایبند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند ولی بعد از انتخابات همه باید به آرای اکثریت احترام بگذارند و به رییس جمهور منتخب ملت تبریک بگویند نه اینکه وقتی رای نمیارن تهمت بزنند و در روز قدس روزه بخورن علنی و یا پرچم عزای سالار شهیدان رو آتش بزنند و یا بر خلاف نظر ولی وفقیه هر روز بریزند توی خیابون بر فرض کسی به انتخابات ایراد دارد برود از طریق قانونی اعتراض کند نه اینکه دل دشمنان قسم خورده این مردم را شاد کند و با دروغی بزرگ مردم رو دعوت به اغتشاش کند در ضمن رای مردم در اون سال فقط تهران نبود چون رای همه ایران ملاک هست نه فقط پایتخت پس بهتر هست خدا رو در نظر بگیری و بعد اتهام بزنید .
  • emad ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    در انتخاب مثال ها کمی بیشتر دقت بفرمایید لطفا...
  • ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    متأسفانه توهم امروز آقای نجفی در مورد محبوبیتش، برگرفته از همون توهم آقای موسوی در سال 88 بود که فکر میکرد با رأی قاطع مردم انتخاب میشه و همین توهم موجب شکلگیری خیانتی بزرگ و فتنه ای دشمن پسند شد. امیدوارم نماینده ها بیشتر دقت کنند.
  • ناشناس ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    الآن در این مدرکی که شما گفته ایدکه هیچ امضایی از طرف نجفی نبوده است . شما چرا آنقدر مانند رییس دولتتان دروغگویید
  • ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    آتش خاموش شد، بنزین و کبریت که از بین نرفته فتنه مرد ، فتنه گر که نمرده
  • ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    مجلسیان محترم، اماممان فرمود: نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیافتد. والسلام
  • ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    مشرق واقعا" چیو میخوای ثابت کنی اگه شماها گذاشتید مملکت روی ارامش رو ببینه
  • ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    ناشناس اول اونجاش که میدان آیت الله حق شناس رو گفت ، چون چمران مصاحبه کرده و گفته اصلا چنین میدانی وجود خارجی نداشته و میدان مورد نظر به اسم ملاک قدیمی اون محله بوده و تشابه اسمی بوده (حق شناس) اونجاش که گفته توی فتنه نقش نداشته
  • ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    بهتره بگیم هدف ما از آموزش و پرورش چیه ؟ تولید فرد طراز غربی ؟ که آرزوی نجفیه ؟
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    خودشم تکذیب نکرده ، تو چی میگی کاسه داغ تر از آش؟
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    پرچمت مال امریکاس......
  • ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    اعتدال
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    ناشناس جان بهتره بگی احمدی نژاد سال 84 بدون هیچ سابقه قابل ذکری مثل روحانی ، چطوری هاشمی رو کرد توی قوطی ؟ چطوری از رای 63 درصدی احمدی نژاد جلوی نخست وزیر امام و سردار سپاه امام و رئیس مجلس حرفی نمیزنی ؟ شما بهتره بیدار بشی که هرچیزیو که دلت بخواد میبینی و چیزی که باب میلت نیست رو نمیبینی
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    بنده کاری به نجفی ندارم اما یه عده ای افراطی که جایشان در مجلس نیست به علت ناکام ماندن در انتخابات 24 خرداد می خواهند مملکت را به فلاکت بکشانند. این ها به احمدی نژادی که اقتصاد را به فلاکت رساند کاری ندارند و از نظر اونها احمدی نژاد یک معجزه بود
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    زمان رای ریزی مشخ میشه!
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    با این نظام جدیدش که گند زد به آموزش و پرورش
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    مشرق با شرق فرق داره دانشمند
  • كسرا ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    آقايون اصولگرا به شما هيچ ربطي نداره آقاي روحاني چه كسي رو انتخاب ميكنه شما حقي براي اظهار نظر نداريد آقاي روحاني اصلاح طلب است شما اصولگرا ها بيجا ميكنيد دخالت كنيد اگه ميگوييد اصلاح طلب نيست مناظره هارا نگاه كنيد جايي كه آقاي عارف درباره انتخابات 88صحبت كرد وگفت چرا 4 سال آقاي خاتمي را آشوبكر خوانديد شما انصاف نداريد از خدا بترسيد من تو اين چهار سال سكوت كردم سكوتي معنا دار و... و همه ي كانديده ها به جز آقاي روحاني به آقاي عارف اعتراض كردند اما آقاي رو حاني سكوت كرد و موافقط خود را نشان داد
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    مجلسیان محترم، اماممان فرمود: نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیافتد. والسلام
  • ناشناس ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    درود بر نجفی
  • معلم ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    محمود جان! چرا مغلطه؟
  • ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    آخر فتنه شما هستید و جهان نیوز نیاز امروز کشور که وحدت و همدلی را درک نمی کنید. به خاطر همین فتنه گری شماست که بیننده ندارید.
  • ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    چو مهدی نباشد تن من مباد!
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    فتنه يعني براندازي. براندازان هم غلط كردند. نكنه بايد مدال افتخار بگيرند؟! استدلال شما خيلي قويه كه يك توطئه بر عليه امنيت ملي رو ميگيد بي خيال!!
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    نه محمود می خوای نوری زاد رو بیاریم بکنیم اش وزیر ؟سازگارا؟مخملباف؟
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    احسنت!!!
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    بسه ديگه دو تا كامنت بالاتر به اسم "محرم بابايي" همينا رو با همين ادبيات گفتي خونديم. بصيرتتون رو هم ديديم. همين كه فقط با نگاه مادي گرايانه، به تخصص نگاه مي‌كني و ارزشهاي نظام رو بي خيال ميشي نش.ن ميده اصلاً معني بصيرت رو نميدوني، چون بصيرت به معناي با چشم دل ديدنه. بقيه جوابتو هم همونجا دادم.
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    چشم فتنه به لطف خدا کور و سران فتنه در آستانه محاکمه هستند البته دیروز آقای زاکانی تا حدودی نجفی رو تو صحن علنی مجلس محاکمه کردند ولی بازم کافی نیست
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    ما بیداریم ناشناس جان راستی تو 88 رای 24 میلیونی احمدی نژاد چند درصد می شد کسی اطلاع داره؟
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    چشای شما چرت میبینه
  • ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    اعتدال؟؟!!!! کابینه ایشون بویی از اعتدال نبرده داداش چه اعتدالی چه کشکی؟؟
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    فعلا که زاکانی تو آمپاس گذاشته بود ایشون رو اونم نه آمپاس آممممممممممممپاس. خوشم میاد که صحن علنی مجلس تبدیل شده به محاکمه فتنه گران
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    تخصص ؟ تجربه؟ مگه دارن؟؟؟
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    مملکت ما در 9 دی توسط این ملت بی ادعا بیمه شد الان هم وظیفه نمایندگان مجلس هست که وظیفه شون رو به درستی به جا بیارن و به قول امام راحل نگذارند مملکت به دست نااهلان و نامحرمان بی افته
  • معلم جوان یه دهکده ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    به نظر من با وجود اینکه آقای زاکانی بد جوری ایشون رو کوبوند ولی باز خوب خودش رو جمع کرد وخوب صحبت کرد که فکر میکنم رای بیاره به صورت ناپلئونی
  • ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    اقای عزیز وقتی می خواهند رای بگيرندمثل زنان زیرش میزنند ما تو فتنه نبودیم، مردباشن
  • مجتبی ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    هرفردعاقل عاقلی میدونه دلایلی که مخالفان اقای نجفی آوردن ار بهانه های بنی اسراییل هم بدتراست مشرق یک طرفه به میدان نرو
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    محمود جان فتنه قدیمی مرد و باید تلاش کنیم فتنه جدید به وجود نیاد
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    وای چه استدلال محکمی، زمینگیرمون کردی...
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    مادربزرگ من بیمار بود و رای نداد نظرش به ناشناس اول نزدیک بود>/؟؟؟ مرحوم اصلاح طلب بود پسسسسسسس
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    با خنده؟؟
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    حالم از شما ها به هم می خورد
  • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    بله حق داره نظرشوبگه الانم نمایندگان حق دارن نظرشون بگن وآی نجفی حق وزیرشدن نداره
  • ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    نه اینکه اصلاح طلباتو8سالشون این کشوروباآدمایی مثله گنجی وسازگاراو...آبادکردن
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    من ازمشرق تعجب میکنم نظرات شماروپخش میکنه بریدتوسایت انتخاب 100نظرموافق باخودشوپخش میکنه یه2تاهم مخالف اونم نظرایی روپخش میکنه که بگه این دوتاهیچ چی نمیفهمن
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    ببین مشرق نمیترس بروسایت انتخاب ببین چی مینویسه هنوزازکسایی که وزیرنشدن تومجلس دارن نقدمیکنن واین حق نماینده است چه هیاهویی بپاکرده نمیذاره نگاه چپ به این آدمابکنن اینم ازکلیدآی روحانی که عین داس بود
  • نادر ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    جناب نجفی امده تا قطار آموزش و پرورش را بنفع ..........راه بیندازد. کی؟
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    کی میگه اونایی که به روحانی رای دادن طرفدارخاتمی وهاشمی وموسوی وکروبی اند ها
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    این مردم همونایین که 88بیش از24میلیون به احمدینزادرای دادن اخوی
  • هادی ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    نمایندگان هوشیار باشند ...فریب نخورند
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    شماپیروزی؟مگه خاتمی رییس جمهورشده؟
  • داوود ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    مشرق راست می گه دیگه اگر فضلی نکنی ما کار ناتمام فتنه را تمام می کنیم.
  • ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    اگر پاترول بگیرن چی.
  • ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    حالا که اومدن.
  • دم خروس ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    هم روی کارت را امضا کرده هم پشتش را.
  • نادر ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    خب چون اصلش خرابه.
  • دم خروس ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    نـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه افکارش مهمه
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    کاش یه فهرستی از مسوولایی که از نسل جدید درک دارن می دادی.
  • مصطفی ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    هرکه از راه رسیده دستش را گرفتن اوردن برای وزارت.
  • عاقل ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    مردم : فرض کنیم که اینجور باشد دلیلی ندارد که با فتنه هم قدم شویم را سومی هم هست .
  • بهزاد ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    پاترول چه طور.
  • هاشم ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    همه این زورها را که بزنیدنگذارید ما وزیر شویم ایران را مثل مصر می کنیم.
  • ناظر ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    راه نرفته را امده بپیماید.
  • حقیقت ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    ان چیز که عیان است چه حاجت به بیان است.
  • دانا ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    نه من و شما جوزده شدیم رای دادیم و بعد متوجه شدیم راه اشتباه است.
  • دانا ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    مزنه: لطفا نوعش را مشخص کن . اندی اف . یا فلزی.
  • نادر ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    ناشناس برو اول اسمت را یاد بگیر بعد به حرف تقی گوش کن.
  • نادر ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    کو گوش شنوا .
  • دانا ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    کی بود کی بود ما نبودیم باید بگن اینجوری چون می خواهند بیایند تا کارشون را تمام کنند.
  • ناظر ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    موشه تو لونش نمی رفت جارو به دمش بسته بود
  • نجفی ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    خب فکر می کردم که کار را تمام می کنیم.
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    چرت اونی می گه که وزیر فتنه را قالب می کنه.
  • دانا ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    اگر اینکار را بکند.جواب اون ور اب را چه بدهد.
  • دانش اموز ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    حالا امده هم بزنه.
  • ناظر ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    اقای تهنشین محکم و جانانه برای تو بود.
  • اونور اب ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    راست می گه مشرق بگذار به کارمون برسیم.
  • ناظر ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    این سیاه بازیشه.
  • ناظر ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    جمع کن تور خدا داره قصم می خوره چرا نمی گذاری کشور را تحویل بده دیگه.
  • کمال گنجه ای ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    اینجوری که پیش می رود آموزش و پرورش ال فاتحه.
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    عاملین فتنه سایت شما وجهان نیوز هستند خجالت بکشید بگذارید این مملکت مدتی نفس آرام بکشد
  • میثم کریمی ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    نجفی مرد است
  • ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    مگر برایتان فرقی هم دارد؟ هزار بار هم که اقدامات احمدی نژاد را لیست کنیم می گویید دروغ است. برو حال نداری...
  • فرمان بر رهبر ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    من خودم با خیلی از سیاست های آقای نجفی مخالفم ولی این نامه دلیلی بر فتنه گر بودنش نیست و تنها داره درخواست می کنه که زندانی ها آزاد بشن هیچ تشویقی بر اقتشاش ندارد.
  • فرمانبر رهبر ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    قبلا همین حرفها رو احمدی نژادی ها به شما ها می گفتند
  • ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    من از دانش آموزان اولین دوره نظام جدید بودم هم کنکور پیش دادیم هم کنکور دانش گاه خیلی ها نتونستند پیش وقبول شوند وترک تحصیل کردن با اینکه اکثریت درس خون بودن اوضاع بدی بود
  • علی ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    از چه نظر؟
  • دکترعباس حاتمی ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    این ضعف است که اتفاقات4سال پیش لاینحل مانده است. نظام میتوانددرباره اتفاقات88یاکمیته حقیقت یاب تشکیل دهدیارفراندم برگزارکند،این مسئله اگرحل نشودمنشاءمشکلات جدیدخواهدبود. حصرموسوی وکروبی آنهارابیش ازپیش قهرمان می کند.
  • پویا ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    محمد:چجوریه که 25 خرداد که ملت میان بیرون میگین ملاک صندوق رایه اما 9 دی که میاین بیرون ملاک میشه مردم کف خیابون؟؟؟
  • ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    به قول رهبر رای مردم از صندوق بیرون میاد نه کف خیابون
  • ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    مشرق بس کن تو خودت از همه فتنه انگیز تری. هر چند من به این فتنه شما اعتقادی ندارم
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    كشك بادمجون!
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    نیست اصلاح طلب ها مملکت گل و بلبل ساخته بودند!!!
  • محمد ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    اتفاقاً چون اصلاح طلبه، ما بيداريم. ضمناً تو كي هستي كه دستات رو مياري بالا جوجه؟! خط قرمز ما، ارزش هاي ماست. در صورت عبور از خط قرمزها، "آراء" كنار مي‌رود و "عاشورا" به ميان مي‌آيد.
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    مرگ بر فتنه گر
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    چيكاره هست كه درخواست آزادي زندانيان رو ميده؟! مسئول امور زندان‌ها؟! رئيس قوه قضاييه؟! زنداني‌ها كي هستن؟ مجرمان؟!
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    ای دروغگویان زمان!!!! وای به حال بچه های مدرسه که بخواد این آقا وزیرش باشه
  • مربی پرورشی ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    عقده ای شمایین که حالا دور برداشتین اما کور خوندین که مثل قبل بتونین به مملکت اسیب بزنین!!!!!!!!!!!
  • خخخخخخخخخخ ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    منم لذت میبرم که حالا این فتنه گرا پاشون گیر افتاده و باید به زور هم که شده جواب پس بدن خدا رو شکر خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    باید آقای نجفی پاسخ بدهد که چرا برخی با بیانیه‌های آنها به خیابان‌ها ریختند و به نظام خسارت وارد کرده‌اند.
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    ایشان اعتقادی به حوزه پرورشی در حوزه آموزش و پرورش نداشته است در حوزه ایشان بخش پرورشی کمرنگ شد
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1392/5/23/303140_920.jpg
  • مهدی ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    اونایی ک میسوزن آب بریزن اونجایی که میسوزه
  • رضا ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    اخوی شما نمیخواد غصه بچه مذهبی ها رو بخوری .......... بچه مذهبی ها اگه منزوی میشن علتش فقط امثال مثل شماست که بصیرت ندارید اونوقت ادعای بصیرتتون هم میشه .... کاسب قتنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این هم مدل جدید از بین بردن آثار سوء فتنه هست شما ها کی میخواید حرف رهبری و رو نصب العین بدونید آقاااااااااا ایها الناس ملتتتتتتتتت بخدا آقا همین چند روز پیش فرمودند فتنه 88 ظلم بزرگ بوده ... باید عذر خواهی کنند .... تا چند وقت پیش ساکتین فتنه هم مواخذه میشدند که چرا دفاع نکردید به فرموده رهبری ( در جلسه خبرگان در حضور آقای هاشمی ) فرمودند سکوت در فتنه کمکککککککککککک به فتنه هست ... حالا نماینده های ما دارن میگردن ببینن کسی تو فتنه دست داشته یانه ...این یعنی عقب نشینی از ارزشها ....بله اخوی شما ها این بلا رو سر ملت اووردید که دیگه ساکتین فتنه که هیچ اونهایی که دست در فتنه داشتن هم دارن زیر آبی میرن .... الان الحمدا... سیاستشون همون سیاست آقای هاشمی هست ....سیاست کی بود کی بود ما که نبودیم ..... انگار نه انگار این آقا جزو ساکتین فتنه بوده ...... اینطوری پیش بره تا سال 1400 همه چی فراموش میشه دیگه میگن ای یه فتنه ای بوده جمع شده چیز خاصی نبوده ........
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    شما اصلاح طلبا رو هم می بینیم! شب دراز است و قلندر بیدار!!! هرچند سالی که نکوست از بهارش پیداست!!!!!! هه!
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    مشرقم ازین سانسور کامنتا زیاد انجام میده!
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    نیس هشت سالی که دست شما بود گلستون بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه الان ویرانه اس، ازین به بعد ویرانه تر خواهد شد!!!
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    چه رویی!!! دوست داری مردم کلا فراموش کنن اون روزا رو؟؟؟ آقای خامنه ای که در راسه اموره هنوز فراموش نکردن و درباره اش صحبت می کنن اون وقت انتظار داری مردم فراموش کنن؟؟؟ تو بهتر می فهمی یا آقا خامنه ای؟؟؟؟؟؟؟؟ هه! اسم خودش رو گذاشته کارشناس! اگه همه ی کارشناسا مث تو بشن که باید فاتحه ی همشونو خوند!
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    اوه! آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآره! اعتدال داره از سر و روی این دولت با کابینه اش می ریزه!
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    به به! چه ادبیاتی! اون وقت شما حق دارین اظهار نظر کنین؟؟؟؟؟؟؟؟ می تونین دخالت کنین؟؟؟ البته از کسایی که به روحانی رای دادن وکابینه ی پیشنهادیش رو پسندیدن بیشتر ازینم انتظاری نیست!!! روحانی همچین آش دهن سوزی هم نیست که سرش دعوا باشه! خدا رو شکر که اصولگرا نیست! ارزونی خودتون!!! + مشرق تایید کن!
  • دولت 50/7درصدی ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    چقد سبز بودن ننگ و عار شده که با تمام وجود تکذیب میکنن در حالی که سندش موجوده
  • ایرانی ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    تمام اصلاح طلبان دروغگو و هوچی گر و مرتجع و متحجر نیستند اما تمام دروغگویان و هوچی گران و مرتجعان و متحجران اصلاح طلبند افرادی افراطی و تندرو مجذوب در توحش غرب
  • دلیر ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    اطلا همه اینا به کنار ایشون توی شورای شهر چکار مفیدی انجام دادن این همه تخلف تو شهرداری رخ دا کسی یا ایشون کاری کردند!!!!!؟؟؟؟
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    تو مردی؟
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    شما پدرمون رو دراوردید با این تحریمها و تورم!! بدبختمون کردید بس نبود؟ حداقل بذارید دولت کار کنه
  • محمد ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    آقا پويا؛ جايي كه ميخواهيم مدير اجرايي انتخاب كنيم، ملاك صندوق رأي و اتكا به اصول دموكراسي است. جايي كه مي‌خواهيم از انقلاب دفاع كنيم، معيار اكثريت و اقليت جايي ندارد، چون بحث دفاع از اصول است. اگه همين مردم كف خيابون در 9 دي و 22 بهمن نباشند، مطمئن باش دشمن صندوقي براي رأي تو باقي نمي‌گذارد.
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    اندي اف؟؟؟! نه بابا! سندي اف!
  • عمروعاث ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    درود بر خودم!
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    آقا مجتبي و آقا ميثم، شما اگه در ادعاي خودتون صادق بوديد، مي‌گفيتد مشخصاض كجاي دلايل مخالفان، با قرآن و عقل و اسناد تاريخي مغايرت داره. خودتونم مي‌دونيد حرفي نداريد، فقط شعار مي‌ديد.
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    بالاتر اينو گفتي شنيديم!
  • محمد ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    آقاي دكتر عباس حاتمي؛ 4 خط نوشتي. باور كن مي‌تونم واسه هر خطت، يك جواب درست بدهم كه راضي شوي. اما توضيح واضحاته. «فتنه آمد دليل فتنه» فقط واسه اينكه نگي اصولگراها جواب نداشتن، يه جواب نيم بند به خط اول كلامت ميدم: مبناي عمل نظام جمهوري اسلامي، درك مردمي و رفتار مردمي حاصل از آن درك است. رهبري حضرت امام خامنه‌اي همواره اين گونه بوده كه اولاً وظايف ساير ارگان‌ها را به دوش نمي‌كشند، ثانياً خيلي از مردم جلو نمي‌زنند. مي‌پرسيد چرا؟ براي اينكه مردم بايد ياد بگيرند خودشان موضوعاتشان را حل كنند. رهبري، كار حق غير قانوني نمي‌كنند. رهبري در وظايف سايرين ورود نمي‌كنند، مگر اينكه آمادگي مردمي وجود داشته باشد. پس فتنه 4 سال پيش حل شده، منتهي به دليل اينكه مي‌دانيم قشر زيادي هنوز به خواست محاكمه نرسيده اند-چون هنوز درك درستي از فتنه ندارند- لذا محاكمه عوامل غير مشهور فتنه 88 مثل حجاريان، ابطحي، عطريانفر، و نيز احزاب پيش‌رو انجام شد، اما محاكمه چهره‌ها به قلوب مردم واگذار شده است. مجدداً عرض مي‌كنم قانون اساسي اصلاً قرار نگذاشته كه بابت كوتاهي‌هاي مردم، رهبري را جلو بيندازد. هم مردم، هم مجلس شوراي اسلامي، و هم مسئولين قوه قضاييه خود بايد عمق فتنه را درك كنند. (مثال: خيلي‌ها مي‌گفتند اگر هاشمي رد صلاحيت شود، رهبري ورود مي‌كند، اما رهبري قصد ندارند سر هر موضوعي، ساز وكارها به هم بخورد.)
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    راه حل شناختش، يك كلمه است. مرزبندي.
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    صدام هم با اون همه جنايت مي گفت حق با من بوده است حالا اين جماعت هم با وجود برپايي فتنه بزرگ در كشور امام زمان هنوز ...
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    معلومه شما اصلا نطق مخالفين و موافقين وي را نيگاه نكرده اي
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    معلومه كيا نخواسند و كيا ثابت كردند آرامش طلب هستند عجب رويي شما داريد!!!
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    در همين دوره بيش از 70 درصد شوراها و سه نماينده ميان دوره اي از 4 نماينده اصولگرا بودند و به نظر من درصد بالايي از راي روحاني هم با توجه به فيلم هاي تبليغاتي وي و سابقه اش ار بين اصولگرايان بوده است.والسلام سخنان آقاي حكيمي را در مجلس بخوان
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    با وجود آنكه هنوز بيش از ۴ سال از آن فتنه بزرگ نگذشته اما عده اي طوري حرف مي زنند كه كسي ديگر نبايد از آن جنايت بزرگ در حق ملت و كشور حرف بزند و اين ظلمي بزرگ تر از آن است... داستان فتنه و فتنه گران همچون ظالمين در روز عاشورا بايد در تاريخ بمانند تا كشور ما از فتنه هاي بعدي بيمه شود وگرنه اگر به همين منوال پيش رود و به عاملين وفتنه پاداش هاي بزرگي همچون صدارت و وزارت عطا شود بايد به جد و يقين نگران فتنه هاي بعدي بود...
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    راست ميگه اين شام ناهار چيز خوبيه كاش به منم بدن اونوقت بهشون راي ميدم
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    تو كي باشي اينجا ايرانه نه مصر
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    يا نميفهمي ياخودتو به نفهمي زدي
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    پس جنابعالي واسه چي اومدي؟
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    اولا اون ايرانه ثانيا چه ربطي داره ثالثا حضرت مهدي هر وقت خدا بخواهد خواهد آمد پس تا اون موقع برو بمير
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    وقتي به روحاني راي ميدين بايد تبعاتشم قبول كنين من به جليلي راي دادم بعد از اينكه راي نياورد اولش ناراحت بودم ولي بعدش گفتم حالا كه مردم قدر نعمتي را كه دارند نميدانند بذار تا ازدستش بدن تا شايد درك كنند كه اين به اصطلاح اصلاح طلبا چيكاره ان وچه بلايي ميخوان سر ما بيار البته زير ظاهر قشنگ حرفاشون بمبهايي هست كه عاقلان دانند
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    نجفي مرده دشمنانش جشم ديدنش راندارد جون حسودندبا احمدكاركردند.هدايت شوند
  • ناشناس ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    قبلي جه كاركردبجز گراني اون هم مي اومدبهترمي شدسه ميليون راي .
  • علی ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    اکثر فتنه گران ومنافقین آشوب طلب اصلا رای نداده بودن!!!!!!!!!!!!! پس خودت الکی خودتو به فتنه گران نچسبون!!!!
  • علی ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    پاچه خواری ممنوع!!!!!!!
  • ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    ما بیشتر
  • علی ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    ماجواب چندماه فتنه گری وآشوب کف خیابونی هارو مسالمت امیز توهمون خیابوناطی چندساعت دادیم جناب ناشناس7:05
  • رضا ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    حیف کلمه ی اصلاح که به اینااطلاق بشه اینا افسادطلبن نه اصلاح طلب...!!
  • علیرضا ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    روحانی رئیس جمهور4ساله است،نه؟؟؟؟؟؟
  • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    تنها کسی که رای هاش برای گفتمان بود جلیلی بود بقیه همشون برای نان بود ...
  • هم وطن ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    شایدم جفتش
  • علی ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    0 0
    آقامحمد،آرا تغییرمیکند نه اینکه به کناربرود همونطور که جریان فتنه بااهانت به ارزشها روز بروز حمایت مردمی خودشوازدست داد
  • رضا ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    0 0
    ناشناس18:20 جلیلی تنهاکسی بود که اکثرقریب به اتفاق آراش برای گفتمان بود ولی قالیباف وروحانی هم آرای گفتمانی داشتند هم خاکستری یابه قول شمابرای نان!!!!!!!وپیروزی هم بااونی بودکه آرای خاکستری بیشتری داشت که باکلی تخریب وموج راه انداختن بدست اورد درودبرجلیلی
  • آرش از روستا ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    0 0
    شورای شهر تهران رو چیکار میکنی که 14نفر اصلاح طلب 11نفر اصولگرا و بقیه از حزب صدای ملت و مستقل ها هستند؟؟؟؟؟ اونجا هم نامزد 7درصدی داشتند؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    0 0
    لعنت بر پدر این وب سایت
  • دانشجوی دکترا ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    0 0
    هر کسی به تعامل با جهان،گفتگو و مذاکره،آزادی بیان و آزدی های فردی و خصوصی،ایجاد فضای باز و دموکراتیک،احترام به دیدگاههای مردم،جلوگیری از افراط و تفریط،حضور در خط عقلانیت و نخبگان علمی و مخالفت با دیکتاتوری اعتقاد داشته باشد یک اصلاح طلب است...بنده افتخار میکنم هستم.
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    0 0
    زن ها چي ، مي تونند راي بدند ؟
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    0 0
    فاتحه ملتی که با این منطق صلاحیت انسان ها را برای تصدی وزارت خانه بررسی میکنند خیلی وقته که خوانده است
  • فدایی رهبر ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    0 0
    دستور آزادیآزادی داده . هرکسی تونه پیشنهاد بده . یکم باید عاقلانه تر فکر کنیم
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    0 0
    توهم دشمن خارجی بس نبود که توهم فتنه به آن اضافه شد
  • حق شنو ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    0 0
    اقا محمد كه به آمار موسسه معتبر آمريكائي استناد كردي. آيا معيار انقلاب ما اين آمارهاست؟ پس اگر به مصداق اين سخن شريف كه هركس دشمن از او تعريف كند بايد بداند كه مشكل دارد پس ملت ما خيلي مشكل دارند كه اون آمريكائي هاي كثيف ازشون تعريف كرده. اون موسسه آمارهاي ديگه اي هم داره درمورد ايران ها اونا رو هم قبول داري؟ يا فقط اون قسمتشو قبول داري كه به افكار جنابعالي ميخوره؟
  • بردبار ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    0 0
    این کابینه نوش جون فتنه گران و اصلاح طلبان و گروه م ه
  • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    0 0
    ماشالله چه منطقی
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    0 0
    چی کاره است؟ یک شهرونده. حتما باید لباس شخصی باشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس