کد خبر 240027
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸

دفاع روحانی در عملکرد زنگنه در حالی است که وی در آذرماه سال 81 به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی اقدام وزیر نفت دولت اصلاحات در انعقاد قرارداد نفتی «کرسنت» را دارای آثار منفی فراوان برای جمهوری اسلامی ایران دانسته بود.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی در پایان سخنانش در اولین جلسه رای اعتماد مجلس در دفاع از برنامه دولت یازدهم و اعضای کابینه​اش، یک به یک از وزرای پیشنهادی نام برد و سابقه ای کوتاه از آشنایی خود با آنها و تجارب هر یک از آنان پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود در دفاع از عملکرد زنگنه گفت "در رسانه ها برخی چیزها را ذکر کرده اند که مولفش خودم هستم یعنی خود من هستم اگر اشکالی بوده و خودم پاسخ می دهم و این موضوع ربطی به صلاحیت ایشان ندارد."

دفاع روحانی در عملکرد بیژن زنگنه در حالی است که وی در آذرماه سال 81 به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی با ارسال نامه‌ای خطاب به آقای خاتمی رئیس جمهور وقت به عملکرد بیژن زنگنه وزیر نفت کابینه اصلاحات به شدت اعتراض کرده و اقدام ایشان در انعقاد قرارداد نفتی «کرسنت» را بیرون از چارچوب قانون و از طریق «واسطه» دانسته و این قرارداد را دارای آثار منفی فراوان برای جمهوری اسلامی ایران دانسته بود.

حال جای سوال است که آیا عملکرد منفی یک وزیر که موجب بروز آثار منفی فراوان برای جمهوری اسلامی ایران بوده است، آیا ربطی به صلاحیت فرد مورد نظر برای تصدی وزراتخانه مهم اقتصادی دولت یازدهم ندارد و آیا نمایندگان مجلس نباید سابقه افراد را برای دادن رای اعتماد به آنها در نظر بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ادامه سخنان خود در دفاع از زنگنه عنوان کرد: "زنگنه جزء بهترین هاست و یا می توان گفت او بهترین است." این اظهارنظر  نیز در حالی است که دوره وزارت زنگنه بر وزارت نفت به دوره پرونده‌های بزرگ شهره بوده است. پرداخت رشوه استات اویل و توتال به بعضی مقامات نفتی ایران، قرارداد با شرکت صهیونیستی بین که بر اساس آن جزئیات اطلاعات حساس نفت ایران که برای کارشناسان داخلی نیز محرمانه تلقی می‌شود در اختیار این شرکت قرار گرفت و همچنین قرارداد صادرات گاز ایران به امارات (کرسنت) که به ترکمانچای گازی شهرت دارد از جمله این پرونده‌ها هستند که زنگنه برای آخری دو بار به دادگاه احضار شد. (اینجا)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هادی شیرازی ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    0 0
    مگه انتظار دیگه ای دارید !؟ وای به حال ما با این رییس سیاسی کار!
  • م م م ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    0 0
    وی در بخشی از سخنان خود در دفاع از عملکرد زنگنه گفت "در رسانه ها برخی چیزها را ذکر کرده اند که مولفش خودم هستم یعنی خود من هستم اگر اشکالی بوده و خودم پاسخ می دهم و این موضوع ربطی به صلاحیت ایشان ندارد." داره میگه رای ندید چون پاسخ نداد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس