هفته‌نامه 9 دی که به مدیرمسؤولی "حمید رسایی" نماینده مردم تهران منتشر می‌شود در آخرین شماره خود اقدام به انتشار گزارشی با عنوان "شاه‌کلید پرونده کرسنت در دبی کشته شد" نموده است.

به گزارش مشرق، متن کامل این یادداشت به این شرح است: بيست روز قبل بود كه سایت‌ها و شبکه‌های خبری بیگانه و ضد انقلاب از زبان نوري زاده به طور گسترده خبری را منتشر کردند مبنی بر اين كه فردی به نام عباس یزدان پناه يزدي توسط نیروهای امنیتی ایران[!] ربوده شده است.

پيگيري ٩دي نشان مي‌دهد كه هفته گذشته نيز همين رسانه‌ها خبر كشته شدن و كشف جسد وي در فجيره امارات را بر روی خبرگزاری‌هاي خود قرار دادند. يزدان پناه برای کسانی که کمابیش با جزئیات پرونده نفتی کرسنت، توتال و استات اويل آشنایی دارند و مهدي هاشمي رفسنجاني و زنگنه را مي‌شناسند، نامی آشناست.

در همین زمینه رادیوفردا خاطرنشان کرده است: آقای يزدان پناه یزدی، شهروندی با تابعیت بریتانیایی و ایرانی‌ است که نامش در زمان پرونده استات اویل مطرح شد پرونده‌ای که در آن اتهاماتی به مهدی هاشمی زده شده است. این منبع می افزاید: همسر آقای یزدان پناه گفته که مهدی هاشمی و عباس یزدان پناه از دوستان دوران کودکی بوده‌اند. بر اساس اسناد موجود وي رابط شركت هاي نفتي و مهدي هاشمي بوده است و پول اين شركت ها به حساب وي واريز مي شده است.

در ارتباط با کرسنت کمیسیون امنیت و مبادله درآمریکا، معروف به sec یا security and exchange commission در گزارشی به رابطه مهدی هاشمی رئیس شرکت بهینه سازی مصرف سوخت ایران با بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در سال های دولت خاتمی پرداخته است که نام یزدان پناه هم در این گزارش آمده است.

نکته مهم اینکه چهل روز قبل در تاريخ ٣ تير ٩٢ وكلاي شركت كرسنت يزدانپناه را در دفتر داوري لاهه در دبي حاضر مي كنند تا از طريق ويديو كنفرانس به نفع شركت كرسنت شهادت دهد. در همين دادگاه از طرف هيأت حقوقي ايران سئوالات مهمي از يزدان پناه پرسيده مي شود كه حكايت از دست بالاي ايران در پرونده دارد. بعد از چند ساعت وقتي يزدان پناه مي بيند كه نمي تواند جواب قانع كننده اي دهد به بهانه خستگي و لزوم شركت در جلسه ديگر درخواست ادامه رسيدگي و شهادت خود را در جلسه بعد مي دهد كه بعد از خروج از دادگاه مفقود مي شود. از جمله مسائل مطرح شده در آن جلسه دادگاه ارتباطات تنگاتنگ وي با مهدي هاشمي و يكي از وزراي سابق نفت ايران است كه شهودي در آن جلسه اطلاعات خود مبني بر تأثيرگذاري وزير مربوطه در عقد قرار داد با كرسنت را ارائه داده اند.

این خبرها نشان می دهد کسانی که عباس یزدان پناه را واسطه کارهای خلاف خود کرده اند و مرتبط با طرف انگلیسی و نروژی بوده اند در پرونده هاي مذكور مقصراند ولي طرف خارجي اين قراردادها کاری کرده که وي در دبی ناپدید شود تا طی یک بازی رسانه ای اعلام کنند که ایران عباس یزدان پناه را ربوده است

نکته مهم این است که شاه کلید این پرونده که می تواند توضیحات کاملی در مورد رابطه مهدی هاشمی و زنگنه با استات اویل نروژ ارائه دهد، نه تنها در دادگاه بعدی حاضرنشده بلکه برای آن که ایران را مقصر جلوه دهد و همه نگاه هارا به سمت ایران هدایت کند، در یک اقدام فرار به جلو، ناپدیدشده و با ناپدید شدن این عنصر، رسانه ها از توجه به موضوع رشوه وجریمه و باج خواهی آمریکا از استات اویل و نقش مهدی هاشمی و... منحرف شده و افكار عمومي به سمت ایران و گم شدن یک تبئه ایرانی بریتانیایی هدایت شده است.



خبرگزاری رویترز هم روز شنبه به نقل از منبعی در دولت انگلیس مدعی شده بود: لندن اتهام ربوده شدن عباس یزدان‌پناه(یزدی) - مدیر شرکتی که نامش در پرونده استات اویل به میان آمده - در دوبی را که متوجه عوامل ایران است، جدی می‌گیرد.

بر اساس ادعاي مطرح شده ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه در تماسی تلفنی، موضوع ناپدید شدن آقای يزدان پناه را با همتای ایرانی خود علی اکبر صالحی درمیان گذاشته و اظهار کرده: "ما در مورد وضعیت رفاهی و سلامت آقای یزدی بسیار نگران هستیم." گفتنی است در میان کشورهای غربی، بریتانیا بیش از سایرین بر سر برنامه هستهای ایران و مسائل دیگر با این کشور مشکل دارد و در ماه نوامبر سال 2011 نیز سفارت خود در تهران را پس از آنچه که"حمله شبه نظامیان تحت حمایت دولت ایران" می نامد بسته است.

به عقيده ٩دي در حالي جمهوري اسلامي ايران از سوي رسانه هاي غربي به قتل عباس يزدان پناه متهم مي شود كه قتل وي هيچ نفعي براي ايران ندارد بلكه اين شخصيت زنده يزدان پناه بود كه بايد به حقوق دانان ايران در لاهه پاسخ مي داد و جنازه وي بيشتر از همه به درد كساني مي خورد كه در قراردادهاي استات اويل، كرسنت و توتال متهم هستند.

متاسفانه در چنين وضعيتي نيز وزارت خارجه ما نيز به كما رفته و هيچ واكنشي در برابر اين يكه تازي رسانه هاي معاند نشان نمي دهد!؟ درحالي كه اين كشور امارات است كه بايد پاسخگوي كشته شدن يك تبعه متهم ايراني در خاكش باشد.

بررسي هاي ٩ دي نشان مي دهد كه عباس يزدان پناه يزدي در دولت هاشمي دستگير و به جرم جاسوسي صنعتي به هفت سال حبس قطعي محكوم شد. وي با فشار هاشمي به مرخصي آمد و در همان مقطع از راه هاي غير قانوني از كشور گريخت و بعدها از انگليس تابعيت گرفت و ساكن دوبي شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علیرضا ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    1 0
    امان از این خاندان«ه»که سر نخ هر چیزی رو میگیری به یکیشون میرسه!!
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    0 0
    الان زمان پرسیدن این سوال است ؟؟؟؟ البته اگر بغض و کینه و نیت غیر خدایی باشد بله
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    1 0
    امام خمینی:نگذارید کشور بدست نااهلان و نامحروان بیافتد هردم از این باغ بری میرسد چشم حاکمان روشن
  • نصیر ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    1 0
    نکته از همه جالب تر سفر چند روز پیش رئیس موساد به امارات هست! یادمه زمان ترور یکی از فرزندان محسن رضایی در دبی هم رئیس موساد چند مدت قبلش به امارات سفر کرده بود!! امارات!.......
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    0 0
    آقاي رسايي كاشف و پي گير چرا الكي جو مي دهيد؟ آقايان مدعي اگر راست مي گويند چرا در اين 4 سال اين عوامل فتنه را محاكمه نكردند تا ملت نيز آنها را بشناسد!
  • سعید ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    1 0
    چرازنگنه ومهدی هاشمی محاکمه نمی شوند
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    1 0
    باندهای قدرت : دیگ به دیگ می گه روت سیاه !
  • sss ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    1 0
    باید عادت کنیم ازاین به بعد زیاد از این خبرا میشنویم . راستی کی قراره مهدی هاشمی محاکمه بشه؟
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    1 0
    چرند نگو اقای هاشمی با فشارهای خودش نمیزاره و این شخص کمم طرفدار نداره متاسفانه حضرت موسی نتونست با سامری برخورد کنه یا حضرت امیر با معاویه و عایشه واینم فقط بخاطر یه عده ادم نا اهل بود وسلام
  • ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    1 0
    ه اینجا ه اونجا ه همه جا ه تو تالیف با خاندان ه تو سایه با قدرت
  • بتهوون ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    0 1
    مشرق تو خودت باید خفه خون بگیری اصلا تو خودت غلط میکنی غلطای زیادی میکنی !! برو درباره اونایی که با ادعای مبارزه با فساد اختلاس 3000 میلیاردی کردند مطلب بنویس!! صلاح مملکت خویش خسروان دانند روز رای اعتماد متوجه میشی سایت زرد!!
  • ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    1 0
    بايد تحمل كنيد خود كرده را تدبير نيست
  • احمد ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    1 0
    مطلب جالب و البته بدیهی بود برید ببیند رسانه های مغرض (منظورم اصلا عصرایران نیستا!) چطوری دارن پروژه تطهیر این خیانت کارا رو اجرا میکنن قرارداد کرسنت رو آورده داره میگه همه چی عالی بود! اون چقدر خوشبخته!
  • امید ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    0 0
    زنگ تفریحه، زنگ تفریح............
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    0 0
    این جواب جو ارزش پاسخ نداره چون اصلا جوابی نیست فرار به جلو هست.......
  • تحصیل کرده پاریس ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    0 0
    متاسفانه بارها و بارها به مسئولین و حتی مراجع گفته میشه در ارسال کیلویی فرزندانتون برای تحصیل به غرب احتیاط کنین در همین کشورهای عربی اکثر نفوذی که غربی ها که در شاهزاده های عرب دارن به خاطر آتوهای جنسی مالی و...هست که در تورهایی که برای این قربانیان در غرب پهن می کنن به دست میارن آنها را در یک مراسم در یک تله جنسی مالی سیاسی و...گرفتار می کنن و بعد می گن باید در کشورت با ما همکاری کنی وگرنه اطلاعات شخصی و محرمانه ات رو لو می دیم و دیگه آبرویی برات نخواهد ماند وقتی کسی مثل امیر قطر هم می خواهد مخالف آنها چیزی بگه یک دفعه لیونی وزیر اسرائیلی بهش هشدار می ده اگر فلان کار رو کنی فیلم کارهایی که در اتفاق ...کرده بودی رو رسانه ای می کنم!! این وسط بعضی ها هم از روی ناچاری مجبور میشن تا آخرش حتی قربانی شدن با اتهام به قتل برن! در حالی که سود اصلی تمام این اعمال در اصل در جیب همان طرف های غربی و عربیست...... و مثل همیشه این جهان سومی های خاورمیانه ای هستند که در لباس متهم یا مقتول قربانی میشن.....
  • ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    0 0
    چون افتابه ها سرجاشه و فقط چیزها رو برده اند
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    0 0
    هیچ وقت .
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    0 0
    ه مثل چی؟ ها؟
  • حمیدرضا ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    0 0
    چرا ملغطه؟؟ ما که ندیدیم مدعی العموم یا قوه قضاییه دراین مورد ورود و حرفی بزنند!! در ضمن رشوه رو کی خورده مهدی هاشمی!! اگه هم کشته شده توسط MI6 خوب کی این وسط منتفع شده؟؟ ایرانی که در مقابل اینهمه مدرک و شاهد خودشو به کرولالی زده همون بهتر محکوم شه!!!
  • میترا ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    0 0
    وي با فشار مهدی هاشمي به مرخصي آمد و در همان مقطع از راه هاي غير قانوني از كشور گريخت و بعدها از انگليس تابعيت گرفت و ساكن دوبي شد. چرا باید هاشمی به قوه قضائیه فشار بیاره واسه ازادی 1 مجرم ؟؟؟ قانون قانون فقط واسه دولته 9 / 10 بود ؟؟ متاسفانه بی قانونی و خلاف رویه است
  • محمد ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    1 0
    چرا موقع پست گرفتن این آقایان شما یادتون میفته ایناجیب مات رو زدن چرا تواین چند سال به این موضوع رسیدگی نشده در ضمن کاش یه آدم گرسنه یه نون بدزده هزار جور دادگاهی میشه من این سوال رو دارم چرا ما دزدها رو میشناسیم و به ملت هم میگیم ولی اونا باز راست راست میگردن!
  • ایرانی ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    0 1
    از سال 84 تا 92 دست نامحرمان افتاد دیدیم چه بلایی سر کشور آوردند!!!
  • MojICiviL ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    0 0
    بشین تا زیر پات علف سبز شده اون وقت نوبت دادگاه است
  • ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    0 0
    مثل خاندان روتچیلدها و راکفلرها و ...!!!
  • ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    0 0
    عزیزم یارو رو یه هفته پیش کشتن . شما انتظار داری این سوال رو بیست سال پیش بپرسن ؟
  • ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    0 0
    ناشناس دمت گرم !!!!!
  • lion2007 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    0 0
    ممنون که نظرمو چاپ نکردی
  • حسين ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    0 0
    خدا رحم كنه تو اين ٤ سال كه اين سر نخها ،كلاف نشن
  • بوالفضول ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    0 0
    خب اگر اين بابا كشته نمي شد كه ممكن بود در ماجراي تاييد وزيرشدن جناب زنگنه مشكلي پيش بياورد و آنگاه تمام راي دهندگان به جناب مستطاب اعتدال الدوله روحاني گير بدهند كه اين هم وزير است كه تو انتخاب كرده اي كه سرش را بگيرند به كرسنت وصل مي شود و پايش را بگيرند به استات اويل مي رسد و بدنش هم ماجراي قراردادهاي ميلياردي نفتي و ............. !!! ههههههههههههه
  • کمال ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    0 0
    فقط میتوانم بگویم چرا بزرگ مجلس درصدد کسب رای اعتماد برای وزرای پیشنهادی است .مگر ایشان هم در ماجرای کرسنت وامثال ان دخیل بوده .
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    0 1
    من به این اطلاعات مشکوک هستم اساسا هفته نامه 9دی اینطوریه
    • ایرانی IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
      0 0
      معلومه از کجا اب میخوری
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    0 0
    ه مثل هزار فامیل مثل فرمانیان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس