کد خبر 239510
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶

روز گذشته برخی از رهبران حزب سلفی النور به همراه ۴۰۰ تن، منزل مسکونی برادر شهید حسن شحاته را به محاصره خود درآورده و بر علیه او و خانوادهاش شعار دادند.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، تعدادی از شیوخ سلفی روستای هربیط در استان الشرقیه مصر به همراه 400 تن،  پیش از ادای نماز جمعه به سمت  منزل شیح اسماعیل شحاته براد شهید شیخ حسن شحاته حرکت کرده و انجا را به محاصره در آوردند.
آنان با سردادن شعارهایی از او خواستند تا روستای محل سکونتش را ترک کند. گزارش‌های واصله حاکی از شرکت برخی رهبران حزب سلفی النور در محاصره منزل شیخ اسماعیل شحاته می باشد که اسامی آنان عبارت است از: احمد محمد موسی، محمد محمود الاشقر و احمد اسماعیل جلام.

شیخ اسماعیل شحاته در این باره گفت: محاصره منزلم توسط رهبران حزب سلفی النور و 400 نفر از اهالی روستا پیش از نماز جمعه مرا غافلگیر کرد. وی افزود، آنان مرا متهم به ناسزاگویی به اهالی روستا کردند، این درحالی است که من هرگز از خانه ام خارج نمی‌شوم و پیش از شهادت برادرم نیز همواره از سوی سلفی‌ها تهدید به قتل می‌شدم.

به گفته شهود عیان پس از به‌گوش رسیدن صدای اذان تعدادی از اهالی روستا با محاصره کنندگان و شیوخ سلفی گفتگو کردند و آنها را قانع کردند تا به محاصره خود پایان دهند.  در نهایت نیز پس از متفرق شدن جمعیت برخی از اهالی روستا برای محافظت از شیخ اسماعیل شحاته و خانواده وی، در کنار او باقی ماندند.

همچنین شیخ اسماعیل شحاته تاکید کرد که شکایاتی را بر علیه وزیر‌کشور سابق"محمد ابراهیم" ، "ممدوح اسماعیل" نماینده سابق حزب سلفی النور در مجلس ملی مصر و رئیس جمهور سابق  این کشور"محمد مرسی" مطرح کرده است که در همین راستا برخی شهود عیان به دادگاه فراخوانده شده اند.

در این حادثه ی درد آور، شیخ حسن شحاتة (66 ساله) برادرش محمد شحاتة (35 ساله) و شحاتة شحاتة (55 ساله) و عبدالقادر حسنین عمر (45 ساله) به شهادت رسیده اند و تعداد نامشخصی از شیعیان هم زخمی شده اند.

گفتنی است که شهید شیخ حسن شحاتة از رهبران اصلی شیعیان مصر (و به تعبیر برخی رسانه ها، اصلی ترین رهبر شیعیان اثنی عشری مصر) محسوب می شده است که در خانواده ای از اهل سنت متولد شد و بعدها با پی گرفتن مطالعات بی طرفانه، مستبصر شده و در سال 1996 اعلام تشیع کرد و دو بار در زمان رئیس جمهور مخلوع مصر، محمد حسنی مبارک به زندان افتاد. خود شهید شحاتة در یک سخنرانی، دلیل حقیقی دستگیری اش را تنها اعلام ولایت امیرالمؤمنین(ع) و برائت از دشمنان اهل بیت اعلام کرده بود. شهید شحاتة همچنین از طرف حکومت مصر، ممنوع الخروج شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس