کد خبر 239483
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳

رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار از موکول شدن برگزاری شانزدهمین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس به سوم خرداد ماه سال 93 خبر داد.

به گزارش مشرق، گلعلی بابایی، رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حاشیه مراسم آغاز به کار این سازمان در پاسخ به سئوال مهر درباره فعالیت‌های این سازمان اظهار داشت: این سازمان تلاش می‌کند در جهت گسترش انتشار کتاب‌های دفاع مقدس و گسترش کتابخوانی در این زمینه و نیز حمایت از نویسندگان گام بردارد. در بخش هنری هم برنامه ما توجه و حمایت از موسیقی و نواهای حماسی در حوزه دفاع مقدس و نیز عکس و گرافیک و نقاشی است.
 
وی ادامه داد: با تشکیل این سازمان از این پس شاهد انسجام بیشتری در تولید آثار در این حوزه‌ها خواهیم بود. برنامه حمایتی ما نیز به این صورت خواهد بود که از انتشار تمام آثار ادبی و هنری در زمینه دفاع مقدس که مورد تایید کارشناسی سازمان قرار بگیرد به طور قطع حمایت و در تولید آن مشارکت خواهیم داشت.
 
بابایی در ادامه و در پاسخ به سئوالی درباره تغییرات ایجاد شده در ساختار سازمانی بنیاد حفظ آثار گفت: معاونت ادبیات و انتشارات و نیز معاونت مربوط به امور موسیقی و گرافیک با یکدیگر ادغام و این سازمان را پدید آورده‌اند. بنابراین دیگر موضوعی به نام معاونت سابق وجود ندارد و فعالیت‌ها در این سازمان ادغام شده است.
 
وی افزود: به هر حال به نظر می‌رسید معاونت سابق آن پویایی و توان لازم را ندارد و باید در آن تحولی صورت بپذیرد که به این شکل رخ داد. باور ما این است که سازمان، چالاکی و توانایی میان‌بر زدن بیشتری دارد و به همین خاطر هم ایجاد شد.
 
رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار همچنین در پاسخ به مهر درباره جشنواره‌های ادبی بنیاد و وضعیت آن گفت: برگزاری جشنواره دوسالانه کتاب سال دفاع مقدس، جایزه ادبی یوسف و کنگره شعر دفاع مقدس جزو برنامه‌های اصلی ماست. اما فرصت باقی‌مانده برای برگزاری جشنواره کتاب سال کم است و تلاش داریم تا این جشنواره در سوم خرداد سال آینده اجرایی شود. در مورد برگزاری کنگره شعر اما چندان دشواری وجود ندارد و در حال تلاش هستیم تا در اواخر سال جاری آن را برگزار کنیم.
 
وی تاکید کرد: سعی ما این است که جوایز کنگره‌ها از نظر ریالی افزایش پیدا کند و یکی از پیش‌شرط‌‌های من برای پذیرش این مسئولیت نیز همین بود که اگر جایزه جلال‌آل احمد 100 سکه هدیه می‌دهد، چرا جشنواره کتاب سال دفاع مقدس تنها دو سکه بدهد؟ باید این مسئله تغییر کند و امید داریم با حمایت مسئولان برطرف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس