کد خبر 23904
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۱

کارشناسان تغذيه مي‌گويند اگر به دنبال راهکاري موثر براي افزاش طول عمر خود هستيد، بدون شک روشهاي سالم و طبيعي بيشترين تاثير را با کمترين عوارض جانبي دارند.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، تغذيه سالم و انتخاب مناسب مواد غذايي قابليت آن را دارد که روند پيري بيولوژيک را کندتر کند و پيامدهاي سالمندي را به تعويق بياندازد.

روزنامه کلوب اند ميل چاپ کانادا در يک مقاله جديد فهرستي از 25 ماده غذايي سودمند را ارائه کرده که همگي در افزايش طول عمر نقش بسزايي دارند.

اين 25 ماده غذايي حاوي آنتي اکسيدان‌ها و ريز مغذي‌هايي هستند که تا حد زيادي سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌کنند، با مولکول‌هاي مخرب راديکال آزاد مي‌جنگند و ميزان قند خون و انسولين را در حد طبيعي و سالم نگه مي‌دارند که در نهايت اين فاکتورها به دور نگه داشتن التهاب از بدن منجر مي‌شوند.

در اين مقاله آمده است: بادام به عنوان منبعي سرشار از ويتامين E‌ و چربي‌هاي اشباع نشده تک زنجيره‌اي خاصيت آنتي اکسيداني و ضد التهابي بالايي دارد.

آووکادو نيز يک منبع غذايي از چربي‌هاي اشباع نشده تک زنجيره‌اي و فوليت است که به ترميم مولکول DNA در سلولها کمک مي‌کند.

خوردني بعدي چغندر است که سرشار از «آنتي اکسيدان‌ها» و «بتايين» بوده است و از سلولها در برابر پيري محافظت مي‌کند.

گزينه بعدي توت‌ها هستند که به دليل دارا بودن سطح بالايي از فيتو مواد شيميايي بعنوان آنتي اکسيداني قوي عمل مي کند.

لوبياي سياه نيز يک ماده غذايي با ارزش حاوي مقادير زيادي پروتئين گياهي و آنتي اکسيدانها است که نسبت به ساير ديگر گونه‌هاي لوبياي خوراکي خاصيت ضد سرطاني فوق العاده‌اي دارد.

ساير مواد غذايي که در اين فهرست گنجانده شده‌اند شامل کلم، کلم بروکلي، شکلات تلخ، دانه کتان، سير، چاي سبز، کلم پيچ،‌ عدس، جوي دو سر، روغن زيتون،‌ پرتقال، انار،‌ فلفل قرمز، انگور قرمز، ماهي آزاد (سالمون)، دانه‌هاي سياه، اسفناج، سيب زميني شيرين، گوجه فرنگي و گردو هستند. اين خوردني‌ها هر کدام به نوبه خود حاوي انواع مختلفي از آنتي اکسيدانهاي ضد التهابي، ضد سرطاني و ضد پيري، فيبرهاي خوراکي مفيد، منابع طبيعي انواع ويتامين‌هاي سودمند و ضروري و چربي‌هاي مفيد هستند که به حفظ سلامت بدن کمک مي‌کند و در نتيجه مصرف آنها در افزايش طول عمر موثر و حائز اهميت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس