سفیر ایران در مسکو ضمن رد خبر سفر ولادیمیر پوتین به ایران تاکید کرد که جمهوری اسلامی در خصوص دریافت سیستم "آنتی 2500" به جای سیستم "اس 300" با روسیه مذاکره نمی‌کند.

به گزارش مشرق، ایسنا به نقل از نووستی نوشت: محمودرضا سجادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، اظهار کرد که ایران درباره دریافت سیستم "آنتی 2500" به جای سیستم "اس 300" با روسیه مذاکره نمی‌کند.

سجادی در حاشیه نشست خبری در خبرگزاری «ریا نووستی» اظهار کرد که در رابطه با این مساله هیچ‌گونه توافقی صورت نگرفته و هیچ‌گونه مذاکراتی انجام نمی‌شود.

سیستم‌های "اس-300" که یکی از کامل‌ترین سیستم‌ها در جهان محسوب می‌شوند، ویژه دفاع از موسسات صنعتی، نهادهای دولتی، پایگاه‌های نظامی و مقرهای فرماندهی در برابر حملات هوایی و فضایی دشمن هستند. این سیستم قادر به نابودسازی اهداف بالستیک بوده و از قابلیت حمله به اهداف زمینی نیز برخوردار است و حداکثر برد آن 200 کیلومتر است.

سیستم‌های موشکی پدافند هوایی "آنتی 2500"می‌توانند اهداف واقع در فاصله تا 350 کیلومتری از جمله هواپیماها و موشک‌های بالدار و بالستیکی میان برد را نابود کنند. این سیستم‌ها نوع تغییر شکل یافته سیستم "اس 300 و"هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس