کد خبر 235242
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲

اداره مهاجرت روسیه سرانجام پس از یک‌ماه اقامت "اسنودن" کارمند سابق سازمان سیا، اجازه خروج وی از فرودگاه مسکو را صادر کرد.

به گزارش مشرق، شبکه راشاتودی روسیه لحظاتی پیش در خبری فوری از موافقت اداره مهاجرت روسیه با خروج ادوارد اسنودن از فرودگاه این کشور خبر داد.

پوتین پیش از صدور اجازه ورود اسنودن به روسیه از وی خواسته بود از انتشار اطلاعات بیش‌تر در مورد فعالیت‌های سیا و آژانس امنیت ملی خودداری کند که با موافقت اسنودن همراه بود.


آمریکا پیش‌ از این خواستار استرداد اسنودن شده بود که مخافت  روسیه را بدنبال داشت.

این مجوز به اسنودن اجازه می دهد از محوطه تزانزیت فرودگاه مسکو - که ماه گذشته در آن به سر برده است - خارج شود.

خبرگزاری روسیه «ریانووستی» درباره این مجوز می‌گوید این جواز تایید می‌کند که درخواست اسنودن برای پناهندگی مورد بررسی قرار گرفته است. جواز صادر شده به اسنودن اجازه می‌دهد از مرزهای روسیه عبور کند، به شرط آن که مورد اعتراض واقع نشود.

اینترفکس خبرگزاری دیگر روسی در این خصوص نوشت اسنودن ممکن است ظرف یک ساعت آینده از فرودگاه مسکو خارج شود.

«ادوارد اسنودن» کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و پیمانکار آژانس امنیت ملی این کشور (NSA) در ماه ژوئن سال جاری بدلیل افشاگری در مورد اقدامات این آژانس در زمینه جاسوسی و شنود تحت تعقیب قرار گرفت.

آمریکا همچنین با ارسال درخواستی به کشورهای ونزوئلا، بولیوی، ایسلند، ایرلند و هنگ کنگ از آنها خواسته بود اسنودن را بازگردانند.

ادوارد اسنودن 23 ژوئن از هنگ کنگ وارد مسکو شد و از آن زمان همزمان با تلاش برای اخذ پناهندگی از یک کشور، در بخش ترانزیت فرودگاه مسکو به سر می‌برد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ماه گذشته اعلام کرد، مسکو اعطای پناهندگی به اسنودن را به شرط اینکه وی از ضربه زدن به شرکای آمریکایی این کشور دست بردارد بررسی خواهد کرد.

اسنودن از کشورهای روسیه، بولیوی، نیکاراگوئه، اکوادور و ونزوئلا رسما درخواست پناهندگی کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیکتا ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    اسنودن هم نگه، ما ایرانیا با گوشت و پوستمون جاسوسیا و دخالتهای آمریکا رو چشیدیم.
  • ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    اسنودن و اون یارو اسانژ فقط در جهت عادی سازی اقدامات غیرقانونی و بی شرمانه امریکا عمل کردن..وگرنه مثلا با افشای این اقدامات چه اتفاق مهمی افتاده؟
  • سروش ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    0 0
    مسکو اعطای پناهندگی به اسنودن را به شرط اینکه وی از ضربه زدن به شرکای آمریکایی این کشور دست بردارد بررسی خواهد کرد. چند کلمه ای در این جمله هست که خیلی قشنگ و جامع بیان شده: مسکو، ضربه زدن، شرکای آمریکایی این کشور (روسیه) .قلمت داره خوب میشه مشرق. به نکات خوبی توجه داری؟؟؟؟ خیلی ممنون از وظایف رسانه ای شما بهتره بعضی از کلمات خاص در متن رنگی بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس