ایجاد یک قرارگاه رسانه‌ای و فرهنگی ضرورت امروز ماست تا بتوانیم با هم افزایی در مقابل رسانه‌های بیگانه کاری از پیش ببریم.شخصیت حقیقی مهندس ضرغامی از این لحاظ می تواند کمک فراوانی به انجام این امر مهم نماید.

گروه فرهنگی مشرق - بی‌شک دوره مدیریت عزت‌الله ضرغامی، یکی از دوران پر کار و پر افتخار رسانه ملی است. هر چند به این دوره انتقاداتی هم وارد است؛ و لیکن در نهایت و بعنوان یک کارنامه ده ساله در این دوران شاهد رشد و شکوفایی و نوآوری های فراوانی بوده ایم که شاید مهمترین آن انتخابات ریاست جمهوری اخیر به ویژه مناظره ها و گفتگوی نامزدهای انتخاباتی بود. اما در فرصت باقی مانده اقداماتی اساسی باید انجام شود که فقط به دست مهندس ضرغامی امکان پذیر است و اگر به دوره بعد موکول شود زمان زیادی برای رسیدن به ضروری بودن این اقدامات، توجیه، تفهیم و تجمیع نیرو برای اجرایی آن نیاز است. البته شایسته است احصا این ضرورت‌ها نیز توسط همین تیم حاکم صورت گیرد که با توجه به فرصت باقی مانده ضروری ترین کارها چیست؟ حال به گوشه‌ای از این اقدامات اساسی اشاره می شود.


***احقاق و تثبیت حقوق بین‌المللی 
قطع برنامه‌های ماهواره‌ای شبکه‌های بین‌المللی رسانه ملی بطور قطع دسیسه‌ای آمریکایی - انگلیسی است ولیکن ابزارهای ضعیف دفاع از حقوق رسانه ملی توان مقابله حقوقی با دشمنان و رقبای خود را ندارند و متاسفانه دفاتر خارج از کشور و حتی بخش حقوقی رسانه ملی نتوانسته در تعاملات رسانه‌ای خود برای رسانه ملی شان و جایگاه قانونی لازم را ایجاد نماید. با عنایت به شناخت مهندسی ضرغامی در این مقوله بطور حتم حضور ایشان در مجامع بین المللی و دفاع از حقوق رسانه می تواند بخش زیادی از این تحریم ناعادلانه را بکاهد.

اهمیت این موضوع آن وقت خود را نشان می‌دهد که بدانیم حذف شدن در مدار ماهواره‌ای بخاطر تحریم، با سرعت توسط رقبای رسانه‌ای منطقه‌ای یا بین‌المللی پر خواهد شد و معلوم نیست بهترین جایگاه‌های مداری در اختیار رسانه ملی، در سالهای آینده حتی در صورت برداشته شدن تحریم‌ها قابل برگشت باشد. در حال حاضر چند اداره کل در پی حل کردن این موضوعات می‌باشند و حتی موفقیت‌هایی را نیز بدست آورده‌اند؛ اما ورود تمام قد رئیس رسانه‌ملی به همراه یک تیم حقوقدان برجسته بین‌المللی می‌تواند برای سالیان دراز حقوق ملی ایران را تضمین نماید.


***چابک‌سازی رسانه ملی 
در حال حاضر در حدود 40 هزار نیرو در رسانه ملی مشغول به فعالیت می‌باشند و اگر نیروهای متصل راهم در نظر بگیریم شاید قریب به صد هزار نفر بصورت مستقیم یا با یک واسطه با رسانه ملی در حال فعالیت هستند.

این موضوع به خودی خود تهدید نیست ولیکن آن زمانی که در موضوعات مهم مانورهای رسانه ملی را رصد می کنیم به خوبی می بینیم که این پیکره گوشت‌آلود توان حرکت را از مدیران رسانه گرفته است. رسانه‌ای که باید ماهیانه فقط 100 میلیارد تومان حقوق پرداخت کند(یعنی 50 درصد اعتبارات خود را)، نیازمند پخش آگهی می‌شود تا بتواند معیشت کارکنان خود را تامین کند و البته بیشتر از گذشته وابسته به دولت‌ها می‌شود. در حال حاضر بار سنگین نیروهای بازنشسته و تعویق گرفته و یا کسانی که بازنشسته شده‌اند و مجدداً در شرکت های تابعه بکار گرفته شده‌اند و بعضاً خود سهام‌دار و عضو هیئت مدیره شرکت‌های تابعه هستند توان دوندگی را از رسانه گرفته است. و از طرفی صندوق بازنشستگی سازمان صدا و سیما هم توان پذیرش بازنشستگان جدید را ندارد و در حالت نیمه ورشکسته به سختی در حال فعالیت است. 




رسانه ملی تنها رسانه جهان تشیع در مقابل صدها رسانه دیگر است و نیاز دارد که ساختار خود را سریعاً روز آمد کند. معاونت‌های متعدد، شبکه های کم‌سود و پرهزینه، شرکت های زیان‌ده، شرح وظایف موازی، حالت عملیاتی را از رسانه می گیرد. تمام رسانه باید در خط عملیات رسانه‌ای کنار هم باشند و در راستای دستیابی به افق رسانه تلاش کنند در صورتی‌که در حال حاضر شاید کمتر از 20 درصد سازمان صدا و سیما در جهاد رسانه‌ای نقش موثر دارند و 80 درصد خود را پشتیبان می‌دانند ولی در واقع باربر عملیات هستند. البته ادغام های گذشته اندکی از این مشکل کاسته ولی توان مطالعاتی معاونت برنامه‌ریزی جوابگوی تغییرات مدرن رسانه امروزی نیست و اولین مشکل، ساختار نویسان قدیمی سازمان هستند که توان شالوده‌شکنی ندارند و دچار وسواس‌ها و رودربایستی های خانوادگی رسانه هستند، به شکلی که هر نوع تغییری با هزینه‌های سنگین و درگیری‌های داخلی در سازمان مواجه خواهد شد. 

***مستقل‌سازی رسانه از بودجه دولتی و پرهیزاز شیوه‌های درآمدی آسیب‌زا
"رسانه ملی" رسانه جهان اسلام و مدافع منافع ملی و فراجناحی و فرا دولتی است. هر چند بهره مندی دولت‌ها و گرایش‌های سیاسی به شکلی علمی و معقول از رسانه ملی بلا اشکال است؛ اما وابستگی مالی رسانه ملی به دولت‌ها همیشه گریبان‌گیر رسانه بوده و موجب محافظه کاری های فراوانی برای رسانه شده است. به شکلی که در پایان دوران دولتهای اقایان خاتمی و احمدی‌نژاد مسوولان در رسانه به فروش املاک یا اخذ وام های متعدد و یا وادار به پناه آوردن به درآمد های بازرگانی شده اند.. در حال حاضر برخی از کارشناسان و مدیران  تنها راه نجات رسانه را افزایش باکس‌های آگهی و بالابردن نرخ پخش آگهی می‌دانند، رویکردی که دیگر رسانه‌های جهان هم از آن تبعیت می کنند و در حال حاضر شاهد رشد افسار گسیخته و بی ضابطه آن هستیم به شکلی که در یک باکس نمایشی 40 دقیقه ای تا 20 دقیقه آگهی پخش می شود.



تفاوت ماهوی رسانه جمهوری اسلامی و شان آن در در جهان اسلام اجازه نمی‌دهد که با نگاه رسانه‌ای در آفریقا یا حتی آمریکای و اروپا در رسانه ملی برنامه‌ریزی کنیم و می بینیم مخاطب ماهواره بین این حرکت را از ماهواره می‌پذیرد ولی از رسانه ملی نمی‌پذیرد. به نظر می رسد به هر دلیلی در حال حاضر رسانه ملی در بودجه سالیانه کشور حضور محسوسی ندارد و مظلوم واقع می‌شود؛ در صورتی‌که یک سریال "الف ویژه" رسانه ملی گاهی بیش 30 میلیارد تومان هزینه دارد و خود می‌تواند دارای ردیف اعتباری مشخصی در بودجه کشور باشد. 
 
ضریب نفوذ فعلی رسانه ملی در مجلس شورای اسلامی در حد پاسخگویی به مطالبات رسانه‌ای نمایندگان مجلس و گزارش دهی در کمیسیون ها و تعاملات کهنه مرسوم و متداول ماضیه است در صورتی‌ که این آمادگی در مجلس های گذشته و فعلی وجود دارد که رسانه ملی در تراز خود دیده شود و بتواند سهم قابل توجهی در بودجه کشور داشته باشد.

البته با یک نگاه دیگر، شاید رسانه ملی بتواند با تاسیس بانک، بیمه و حتی ایرلاین‌ها و تبلیغ مناسب برای آنها بخش زیادی از مشکلات مالی خود را حل کند و از گردش اعتبارات خود سود آوری ایجاد نماید و فشار بر پخش آگهی‌های نازل و ملال آور را کاهش دهد و منابع در آمدی پایدار و بی‌آسیب برای خود فراهم کند.

***جذب و آموزش نیروی انسانی متعهد و متخصص و کارآمد
شاید یکی از انتقادهای دائمی مقام معظم رهبری به رسانه ملی در طی دوره‌های مختلف عدم تربیت نیروهایی در طراز گفتمان انقلاب اسلامی، تقابل با ناتوی فرهنگی و جنگ نرم بوده باشد. هر چند  ضرغامی انصافاً تلاش های فراوانی نمود و بخصوص در معاونت سیاسی واستانها نیرو های خوبی به سازمان افزوده شدند و در دوره لاریجانی هم سعی درخوری انجام شد؛ اما هنوز شاهد آن هستیم که نیروی متعهد، متخصص و کارآمد در رسانه ملی به تعداد لازم وجود ندارد و هر از چندگاهی به خصوص در حوزه تولید، شاهد صحنه‌های تاسف باری هستیم که شایسته مدیر حزب‌اللهی چون مهندس ضرغامی نیست. 



گزینش صحیح و بدون گشاده‌دستی نقطه اصلی آسیب‌پذیری در حوزه منابع انسانی است. سالهاست رسانه ملی اعلام کرده که به دلیل تعداد زیاد نیرو از جذب نیرو ندارد ولی ما شاهد رشد بی ضابطه  نیروی انسانی در رسانه هستیم. بی شک اگر با برگزاری آزمون سراسری و فراخوان عمومی و گزینش سخت، نیروی لازم جذب شده بود امروز کمتر شاهد این وضعیت بودیم.

گاه مشاهده می شود روند جذب نیرو در سازمان، ورود از در اصلی نیست، بلکه از پنجره است. یعنی شرکت‌های واسطه‌ای با قراردادهای غیر رسمی محل ورود نیرو می شوند و بعد از مدتی همین نیروها ساماندهی می‌شوند و خود را صاحب حق می‌دانند. در صورتی‌که نیروهای مومن، مشتاق و با انگیزه پشت در های اداره کل منابع انسانی به صف می‌ایستد و امکان ورود آنها مهیا نمی‌شود.

یکی از آسیب های  سازمان صدا و سیما، ساماندهی نیرو های تحمیلی و عدم جذب نیروی مورد نیاز بود. شگرد غلطی که در معاونت اداری سازمان همچنان بر‌ آن اصرار است و نیاز به ورود سریع و بی فوت وقت شخص رئیس سازمان را دارد. 


***تجمیع موازی کاری‌های سازمان

بی شک در سازمان صدا و سیما مانند دیگر سازمان های موجود در کشور ، پر از موازی کاری است. نمونه بارز آن LPTV است که در دو معاونت پیگیری می‌شود و هیچ یک از معاونین هم کوتاه نمی‌آیند و مشهور است که به دلیل رفاقت‌های گذشته رئیس سازمان بلاتکلیف مانده است. اما این موضوع دامنه گسترده  تری دارد. بطور مثال متولیان تولید در رسانه ملی متعدد و غیر هماهنگ هستند؛ حتی در این اواخر معاونت اداری و مالی هم صاحب شبکه شده است و شبکه بازار را سرپرستی می‌کند.



تولید برنامه‌های معارفی در مجتمع مسجد بلال از این دست مثال‌های حیرت‌آور است. به واسطه گسترده شدن سازمان پدیده‌های اینچنینی رشد سریعی داشته‌اند و هر کدام قسمتی از توان و انرژی سازمان را بصورت منطقه‌ای و بخشی در اختیار گرفته‌اند و کار مدیریت رسانه را دشوار نموده‌اند. یکی دیگر از این قسم موازی کاری ها که به شکل بدی سازمان را دچار تناقص نموده سیاست گذاری‌ای متفاوت تولید بخش آگهی های بازرگانی با افق رسانه است. بطور مثال در کنار پخش سریال کلاه پهلوی که یک اثر "الف ویژه" و فاخر به شمار می‌آید و بر علیه سیاست رضاخانی است آگهی بانک سپه پخش می‌شود که تولید شده در شهرک غزالی رسانه است و کارنامه رضاخانی را به رخ می‌کشد و یا اگر سازمان در موضوع تعداد فرزندان خانواده تغییر رویکردی داشته که هنوز در آثار سازمان مشهود نیست، در آگهی‌های بازرگانی، خانواده های یک یا دو فرزندی را نشان می‌دهند و یا سبک زندگی این آگهی‌ها کاملا متفاوت با سیاست های ابلاغی تولید پخش است. وجود بخشهای مختلف بین الملل، معاونت برون مرزی، مرکز بین‌الملل و دفاتر خارج کشور تامین برنامه خارجی و تبادلات بین المللی و ... بیانگر یک بام و دو هوا بودن رسانه ملی است.

از این دست مثال ها فراوان است مانند اختلافات اداری و مالی و برنامه ریزی، سیاسی و سیما،مجازی و فنی و... که عمده علت آن ساختار غلط و شرح وظایف همگون و توسعه طلبی بخشها و حاکمیت نگاه بخشی است.


***تعطیل‌کردن شبکه‌های کم‌اثر 


افتخار رسانه نباید تعداد شبکه های آن باشد بلکه باید به تعداد مخاطب و میزان اثر گذاری خود ببالد. اگر قرار است هر استان یک شبکه استانی داشته باشد که یا فیلم خارجی و یا گزارش کار مسئولین استان را پخش می کنند و هر از گاهی سیاه چادری و بز و گاو و گوسفندی موسیقی ...را نمایش می‌دهند که بگویند استانی هستیم، چطور انتظار داریم مخاطب از میان دایره وسیع انتخاب خود به شبکه‌های استانی جذب شود. بیش از نیمی از نیروی انسانی سازمان در شبکه های استانی مشغول به کار هستند و حتی در سه استان دو شبکه استانی همزمان مشغول به کار هستند یعنی شبکه مهاباد، آبادن و کیش را باید به شبکه‌های استانی اضافه نمود. ولی آورده این هزینه سنگین برای سازمان چه بوده؟ امروز با افتتاح شبکه شما که فاخرترین آثار استانی را دست‌چین می‌کند و نمایش می دهد متوجه می شویم فرسنگها با استانداراد های رقابتی در سپهر رسانه ای فاصله داریم و بعضاً برای جبران این فاصله ناچار می‌شویم دست به تقلید های ناشیانه تری بزنیم وخطوط قرمز را نادیده بگیریم.

شبکه های بدون مخاطب صدا که استراتژی خود را از کیفیت به سمت کمیت سوق داده‌اند یا وجود شبکه های نمایش، تماشا، ifilm عربی، فارسی و انگلیسی و پخش هم‌زمان آن چه توجیه اقتصادی و رسانه‌ای دارد؟ آیا شبکه‌هایی مانند بازار و شما و آموزش با ماهیت های متشابه با شبکه های دیگر و یا حتی متناقض با رسالت های اولیه در حد یک کانال هستند یا یک شبکه. از طرفی نیاز به شبکه‌های تخصصی و مطالبات جدید مخاطب به دلیل محدودیت‌های مالی رسانه بر زمین مانده است. تابوی تعطیلی یک شبکه را می توان با تشخیص درست نیاز مخاطب به شبکه های جدید شکست. 




***تعطیل کردند شرکت های زیان ده یا کم سود

به خودی خود چرخاندن رسانه ملی دشوار است. حال اگر این سازمان  فرهنگی، سیاسی تخصصی، هنری، فنی و ... پیرامون خود شرکت و توابعی هم ایجاد نماید و سعی کند این اقمار را در منظومه خود نگاه دارد، این دشواری به محال بودن نزدیک می شود. 

شرکت‌هایی مانند سروش، سروش رسانه، تکتا، سیما چوب، انتشارات و ... هیچکدام نتوانسته یاری رسان رسانه باشد و بعضاً باری برای رسانه هم بوده است. مانند آتش سوزی انبارهای شرکت سیما چوب که ضربه شدیدی به سازمان صدا و سیما زد. هر چند این شرکت جزء شرکت های متوسط و رو به بالا است که با حمایت آگهی مجانی و انحصار قراردادهای دولتی توانسته تا حدی خودگردان باشد؛ ولی کمکی به رسانه نمی کند. 

اصل 44 قانون اساسی به ما آموزش می‌دهد که این شرکت‌ها باید به بخش خصوصی واگذار شود و دولتی ماندن آنها بار حاکمیت را افزایش می دهد والا اینها هیچکدام جزء وظایف حاکمیتی رسانه نیستند. (شرکت تکتا در حال حاضر در گران ترین قسمت پایتخت جاخوش کرده و حتی فاضلاب صنعتی آن تهدید جدی برای شهر است اما بدون نقش موثر در درآمد سازمان اصرار به ادامه فعالیت دارد).


***تعیین تکلیف قانون اداره صدا و سیما 

پس از شورای سرپرستی سازمان، صدا و سیما فاقد قانون اداره است. در مجلس هفتم در کمیسیون فرهنگی این قانون در دستور قرار گرفت و متاسفانه به سر انجام نرسید و در مجلس هشتم دچار کشمکش سیاسی شد و با چهارچوبی غیر منطقی به سمت تصویب می رود.قانونی که مدیریت صدا و سیما را در آیند ه  پیچیده‌تر و دشوارتر و حتی محال می‌کند. دخالت اجرایی و مدیریتی در سازمان تخصصی مثل رسانه ملی خطری است که می تواند آینده سختی را روبروی رسانه قرار دهد. این بحث در حد عالی سازمان و در تعامل با رییس مجلس قابل پیگیری است؛ والا سمت و سوی فعلی به ضرر رسانه خواهد بود. 


***افزایشی تولیدات فراملی 

شبکه‌های جهان اسلام و حتی شرقی، اشتراکات فرهنگی و مذهبی فراوانی با ما دارند و امکان تولید محصولات مشترک را به ما می دهند ولیکن تعدد حوزه‌های تصمیم‌گیری در حوزه بین‌الملل و نداشتن کارشناسان خبره تعاملات فرهنگی و رسانه‌ای باعث بر زمین ماندن این مهم شده است. شبکه های شیعی موجود، شبکه‌های اسلامی و شبکه های فارسی زبان بخصوص در اولویت این تعاملات هستند.

البته مراد از این محور سفرهای خارجی و برگزاری همایش نیست؛ بلکه رسیدن به اولویت‌ها و نیازها و مطالبات مشترک همتایان خارجی نزدیک به خود است که منجر به تولید شود. بطور مثال تولیدمحصولاتی با مخاطب فراملی و است.


***شهرک سینمایی و تلویزیونی


به‌طور حتم جنگ رسانه‌ای ابزار رسانه‌ای هم می خواهد و نبود شهر تلویزیونی و با سینمایی یکی از مشکلات اصلی صنعت سینما و تلویزیون بوده و هست و کارهای پراکنده صورت گرفته هم فایده‌ای مقطعی داشته ولیکن نتوانسته نیاز اصلی سینما و تلویزیون را برآورده کند. مجموعه‌هایی مانند شهرک تلویزیونی غزالی، شهرک سینمایی دفاع مقدس یا مجموعه لوکیشن های یوسف در ورامین و یا مختار در احمدآباد مستوفی و ساخت مکه و مدینه در جاده قم در پروژه مجیدی بیانگر نیازهای فراوان و امکانات اندک است. حال اینکه تلاش دولت برای احداث شهرک سینمایی به نتیجه نرسیده است در صورتی‌ که مطالعات و نیاز شناسی های انجام شده در رسانه ملی در این مورد می‌تواند هر چه سریعتر به اقدام تبدیل شود و آهنگ آغاز ساخت این شهر فرهنگی و رسانه‌ای در دوره مهندسی ضرغامی به گوش اهالی فرهنگ و رسانه برسد. 


***ایجاد قرارگاه رسانه ای فرهنگی کشور 

توان فرهنگی و رسانه ای کشور متعدد و جزیره‌ای است  و متولی های متفاوت با سیاست گذاری های غیر همسو باعث شده نتوانیم از تمام ظرفیت های کشور در یک راستا و بصورت هم افزا استفاده نمائیم. سازمان تبلیغات، ارشاد حوزه هنری، مؤسسات متعدد فرهنگی سپاه و بسیج و حتی ارتش و ... لیست بلند بالایی را از توان ها و امکانات، بودجه و نیروی انسانی را مقابل ما می گذارد که هرکدام کار خود را می کند و از طرفی برخی از مسایل ضروری بر زمین مانده و متولی ندارد و یا بودجه ای برای آن پیدا نمی‌شود.

ایجاد یک قرارگاه رسانه‌ای و فرهنگی ضرورت امروز ماست تا بتوانیم با هم افزایی در مقابل رسانه‌های بیگانه کاری از پیش ببریم.شخصیت حقیقی مهندس ضرغامی از این لحاظ می تواند کمک فراوانی به انجام این امر مهم نماید.رسانه ملی را باید پیشقراول مبارزه با شبیخون دشمن دانست و اگر در این میان همه دستگاه های کشور هم برای کمک به صدا و سیما بسیج شوند باز هم مسیرهای طی نشده فراوانی پیش رو داریم.


***تجمیع سایت صدا و سیما در تهران

تعداد ساختمان‌های سازمان در تهران یکی از عوامل اصلی بالا رفتن هزینه های سازمان صدا و سیما است. شاید به راحتی بتوان گفت در تهران و اطراف تهران در حال حاضر نزدیک به 40 تا 50 ملک مربوط به صدا و سیما وجود دارد که استفاده صحیحی از آنها نمی‌شود و بخش هایی هم از لحاظ جا و مکان دچار مشکل هستند. ایجاد یک برج رسانه‌ای در محوطه صدا و سیما و تجمیع می‌تواند بسیاری از هزینه‌ها را کاهش دهد.
 
این مطالب گوشه‌ای از نکات قابل اهمیت است که به ذهن می رسد ولیکن مسلما تمام موضوعات نیست و شاید در اولویت بندی ها قابل جابجایی باشند. امید آنکه مدیران فعلی رسانه ملی بتوانند با دقت بیشتر از فرصت های باقی مانده به نحو احسن بهره ببرند.

کارنامه قابل دفاع مهندس ضرغامی در طول سالیان گذشته نشان می دهد وی بهتر از هر گزینه دیگری می تواند بارهای برزمین مانده را بر دوش کشد. تجربه، دور اندیشی، تعهد وکارآمدی ضرغامی می تواند بن بست ها و خاکریز های فتح نشده فرهنگی را به تسخیر دستگاه رسانه ملی درآورد و رقبای خارجی را که از پنجره ها به درون خانه هایمان رسوخ کرده اند را ناکام بگذارد.

ضرغامی برای ادامه و تکمیل پروژه های در حال اجرا نیازمند زمان و تزریق امکانات بیشتر است.برای انجام یک پروژه ملی باید امکانات ملی بسیج شود و ژنرال های فرهنگی را نباید در میدان کارزار 24 ساعته، تنها گذاشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 81
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    باش تا صبح دولتات بدمد
  • ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    خیلی خوب و عالی بود
  • ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    انصافا این شبکه ی خبر بمزخرف رو باید هر چی زودتر جمع کنن. یعنی شبکه از این در پیتی تر وجود نداره
  • ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    دوای درد صدا و سیما تلویزیون خصوصیه!!!!
  • ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    كلا مشرق مسخره بازي زياد در مياره
  • مهدي ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    واقعا بايد رقيب داشته باشه تا بتونه خودشو بالا بكشه.
  • ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    مطلب کارشناسی شده و خوبی بود.
  • ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    در مورد شبکه های استانی باهاتون مخالفم چون وجودشون فقط برای ساخت فیلم وسریال نیست بلکه باعث تقویت فرهنگ وزبان بومی میشه و مسائل استانی بهتر در آن منعکس میشه شما تهران نشینی و از این چیزا خبر نداری !
  • آپتین ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    خیلی مطلب جالبی بود.اطلاعات نویسنده مطلب نسبت به بخش های مختلف صدا و سیما بسیار خوب بود .فقط چرا نویسنده محترم با این اشراف و قلم خوب هیچ اشاره ای به شبکه های کم اثر معاونت سیما با بودجه های چند صد میلیاردی نکرده است که بودجه شان به تنهایی برابر با تمام سازمان صدا و سیماست؟؟!!! فقط بصورت یک طرفه ظرفیت بالای شهرستان ها را زیر سوال برده است. در حالیکه همین الان شهرستان ها تحت ظلم شدید مالی و اعتباری تهرانی ها قرار دارند اما هنوز ایستاده اند. جشنواره بین المللی فیلم فجر کدام آثار وبرنامه ها از شبکه های چند صد میلیاردی سیما آبرو داری کرد ؟ اگر نبود برنامه های فاخر مستند رودخانه لیان و سینمایی تنهای تنهای تنها از مرکز بوشهر که با بودجه اندک شان افتخار برای ایران آفریدند تا جاییکه مسئلان هسته ای کشور تمام تلاش های چند ساله خود را به اندازه این فیلم متعهد تاثیر گذار نمیدیدند و صادقانه از آن تجلیل کردند،یا دیگر آثار فاخر که مظلومانه می درخشند و در غربت بی توجهی ثروتمندان تهران نشین خاموش می شوند، شما به چه می خواستید افتخار کنید؟؟!!! نویسنده محترم مقاله که حتما دستی در برنامه سازی یا برنامه ریزی شبکه های تهرانی دارید این را بدانید که اگر قرار به حساب رسی باشد که باید باشد شبکه های پر عرض و طول سیما اول باید جوابگو باشند نه شهرستانی های همیشه پاسخگو .شبکه یک باید پاسخگو باشد که چرا ترویج بی حجابی و ضدیت با چادر و معرفی چادر به عنوان پوشش زنان عقب افتاده ایرانی باید نتیجه کار چند ده میلیاردی آنها در کلاه پهلوی باشد؟؟؟هنوز چادر قاتل؟؟!! در سریال تا ثریا را فراموش نکرده ایم؟؟شبکه دو باید جواب دهد که ماموریتش چیست چرا تمام سریالهای میلیاردیش نا موفق و کم اثر هستند اصلا این شبکه خانواده است؟کودک است؟نوجوان است؟ سیاسی است ؟چیست این ملغمه پرهزینه و میرااث ارضی ثابت پاسال؟!! شبکه سه به غیر از پخش جدیدترین فیلم های سینمای هالیوود و مسابقات فوتبال بوندس لیگا ،انگلستان،لالیگا و سریال های تلخ با مضمون خیانت و عشق های مثلثی یا همین سریال مادرانه که سراسر عشق مثلثی و ترویج خیانت و رابطه غیر مشروع دختر و پسر است برای جوانان چه کرده است ؟این شبکه جوان!!! شبکه چهار یا شبکه فرهیختگان که برای اندیشمندان فیلم سینمایی پلنگ صورتی پخش می کند !!!شبکه تهران که تبدیل به یک شبکه تبلیغ کالا از داس و سیخ کباب شده تا به ظاهر پزشکانی که پول می دهند تا تبلیغ بینی عمل کردن کنند یا مردم را به بوتاکس کردن تشویق کنند؟؟ یا شبکه قرآن که تنها چیزی که به ندرت پخش می کند قرآن است و همه چیز دیگر دارد موسیقی .سریال .کودک.مسابقه و علی القران السلام شبکه آموزش که کارتونهای آموزشی تام و جری اش!! مثل آوردن خواننده های پاپ و راک رپ در رادیو هفت با لباس های آستین کوتاه و شلوارهای جین و تیپ های مدرن به راستی برای جوانان آموزنده است!! آقای نویسنده تهرانی سیمایی .منصف باش و ما شهرستانی ها را به سخره نگیر .بزرگش نخوانند اهل خرد که نام بزرگان به زشتی برد.همین شهرستانها هستند که نام ایران را در سرحدات و مرزها زنده نگاه داشته اند و افتخار به کارشان و هویتشان می کنند .اگر حقشان را نمی دهید اگر پول هایتان را سرسام آور در تهران هزینه می کنید ،بکنید و لی دیگر توهین نکنید وفهم ما را زیر سوال نبرید و هنر برنامه سازیمان را مخدوش جلوه گر نشوید.برآوردهای چند ده برابری تان را بگیرید و فقط بیایید بیرون از تهران در جای جای این کشور زرخیز برنامه سازی کنید تا ببینید ایران یعنی چه !نمی گویم با برآورد ناچیز ما کار کنید .نوش جانتان اما از ماشین های آخرین مدلتان و منازل خوبتان بیرون بیایید تا ایران را ببینید .آنوقت دم از تعطیلی برنامه سازی در استانها نمی زنید .ما همه را می فهمیم اگرچه دم بر نمی آوریم. به قول شاعر بزرگ همولایتی مان شهریارکه یادش بزرگ :الا تهرانیا انصاف میده... یک برنامه ساز شهرستانی از کنج شمال غربی ایران- ارومیه
  • اهرواي شرق ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    آها..اين شد مطلب خوب...آفرين مشرق ...هميشه سعي كن اينجوري منطقي مطلب بنويسي و نقد بزاري تا همه مخاطبات راضي باشن
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    انقدر نا امید!!! امیدواریم آقا عنایتی کنند و گشایشی شود، انشاالله.
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    من که 20 ساله کارمند سازمانم میدونم که هیچ وقت مثل الان صداوسیما بی صاحب نبوده و کسی حرف ضرغامی نمیخونه .سازمان شده مدرسه پیر مردها چون کسی بازنشسته نمیشه .اول دوستاشونو میارن و بعد یه مدیریت تشکیل میدن و بعد با رفتن اون مدیریت هم تعطیط میشه مثل اداره کل فرهنگی ....اما کلا حرفای قشنگی بود با همکارا کلی خندیدیم
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    رقیب میخوای؟؟؟ چی جدی تر از شبکه های ماهواره ای!!! حالا که دولتیه نمیتونن کنترلش کنن، وای بحالی که خصوصیشم درآد!!!
  • خاکی ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    مطلب کارشناسی شده خوبی بود. به نظرم عکس آخری با میان تیتری که انتخاب شده همخوانی ندارد و اگر کسی فقط تیتر و عکس را ملاحظه کنه فکر می کنه که از میان شبکه مطرح در تصویر باید چندتاشون حذف بشن؟!!!
  • reza ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    تو عکس اول آرم صدا و سیما اشکال داره
  • صداوسيما ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    1- شبکه هاي غيرضروري تعطيل شوند.مثل الکوثر- سحر- راديوهاي برون مرزي بابودجه هاي انچناني و شبکه شما- بازار و...
  • ُسید حسین ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    امیدوارم رسانه ملی به مبحث آزادی و آزاد اندیشی هم توجه ویژه کند ...
  • سلمانی ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    واجب ترین کار شناختن ریشه های انحاف و نفوذ فرهنگ و خواست های بیگانگان در رسانه ملی است که اگر هر کسی بیاید و هرنیتی داشته باشد این روند مانع پرواز و پیشرفت ملت می شود.
  • مودی ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    به مشکلات گفته شده یک بام و دو هوای سازمان در جذب ،به کارگیری نیرو و همچنین تفاوتهای فاحش پرداختها چه در بخش اداری و چه در بخش تولید در تهران و شهرستانها را اضافه کنید.به کیفیت پایینتر تولید در استانها اشاره کردیداما اگر تفاوت رقم برآورد تولید درتهران و شهرستانها را بدانید آنوقت متوجه خواهید شد که چرا این کیفیت ها متفاوت است.این تفاوت بسیار بیشتر از آن چیزی است که در ذهن خوانندگان این سطور می آید.دو برنامه ترکیبی ساده که جزو بیشترین حج مبرنامه های سازمان و از ساده ترین نوع برنامه سازی است با ساختار و تعداد آیتم ها و طبقه مشابه در تهران دقیقه ای حداقل 60000 تومان و در شهرستانها دقیقه ای حداکثر 15000 تومان. این امر باعث شده تقریبا تمامی نیروهای توانمند و ماهر شهرستانها در حوزه تولید یا به تهران مهاجرت کنند و یا با وجود سکونت و حضور درشهرستانها بصورت قراردادهای موقت و حق الزحمه ای بعنوان عوامل تولید برنامه های شهبکه های سراسری کارکنند.
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    مشرق خیلی تخصصی بود از تو بعیده
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    منظورت چیه ؟یعنی اینکه فقط ایشان می تواند اینکا رها را انجام دهد پس باید حکم ایشان تمدید شود خیلی بلای مشرق
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    ضرغامی انتقاد پذیر ترین مسول نظام است این همه بر علیه ش کار شد یک با راز کسی شکایت نکرد
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    ضر غامی را دارید اسطوره می کنید
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    بهترین گزینه ریاست جمهوری ضرغامی است هم رهبر قبولش دارد نه چپ است نه راست
  • ناشناس ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    نه تحلگیر خوبی هستی نه درست حسابی فکر میکنی مشرق ؟ اگه یکی کاری میکنه مگید چرا اینطوری شد کار نمیکنه میگی چرا کار نمیکنه اصلان خودتت فهمیدی چی میگی
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    نقد درستی بود به نظرم این شیوه نقادی باید الگو شود هم خوبی ها را ببینیم هم مشکلا ت را
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    به تازگی یکی از غول های مجازی دنی ا 16 سرویس خودش را تعطیل کرد وسرویس ها ی دیگر خود را تقویت کرد این کار خوبی است رسانه هم باید همین کار را بکند
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    به نظرم همین زمین نمایشگاه جای مناسبی برای شهرک تلویزیونی است البته اگر امثال مشرق جو ندهند
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    کا ش عکس ضرغامی را با سید عباس موسوی می گذاشتید
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    سریال مادرانه خیلی خوب است ایکاش زودتر ساخه شده بود مشکل پدر ومادر ها با این سریال ها کمتر می شود تربیت بچه ها خیلی سخت است
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    یک موازی کاری دیگر بر گزاری مناظره ها در معاونت سیما وتولید مستند وبرنامه معارفی در معاونت سیاسی است
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    حلزون رو خیلی خوب آمدی دهنمون صاف شد بابا
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    به نظر من علیرغم ضعف هایی که در صدا و سیما مشاهده می شود ضرغامی در مجموع مدیر موفقی بوده است.
  • منتقد ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    یادمه چندسال پیش یکی ازمنتقدان صداوسیما خطاب به آقای ضرغامی گفت مردم باتماشای تلویزیون ایران افسردگی گرفتن.من خودم تاحدودزیادی موافق این انتقادم
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    تهرانی ها کمترین کارمندان صدا و سیما را تشکیل می دن در کل دوایر دولتی داخل تهران ، تهرانی ها اقلیت به شمار میان ... بیشتر کارمندان و مدیران سازمان شهرستانی هستن و همه مشکلات هم از همین بی تعهدی اونهاست.. اگر نصف تعهدی که برخی از مدیران صدا و سیما به همشهری ها ، هم قبیله ای ها شون دارن به کشور و سازمان داشتن وضع این نبود . چون صدا و سیما در تهران واقع شده لطفا گناه رو گردن مردم تهران نندازین و ...
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    تقسیم های جغرافیایی با تقسیمات فرهنگی متفاوت است نباید بر اساس مرز بندی استانها شبکه ایجاد شود یادم می آید آقای موسوی مقدم معاون سابق استانها وقایم مقام فعلی سازمان طرحی برای شبکه های فرهنگبی با تقسیمات خرده فرهنگ ها داده بودند که در سازمان معطل ماند به هر حال هراستان یک شبکه توجیه فرهنگی رسا نه ای ندارد بخصوص که باز پخش شبکه های ملی باشد یا پخش فیلم ها ی خارجی ...
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    سلام، مطلب خوبی بوده فقط جای ذکر چند نکته دیگر خالی از لطف نیست: 1: جلوگیری از اسراف های زیاد در صداوسیما که دوران مهندس ضرغامی کاهش زیادی داشته اما هنوز هم خیلی زیاد است از جمله همایش ها و برنامه های موازی بسیار زیاد توسط معاونت های مختلف که مثال اخیر آن تقدیر از دست اندرکاران انتخابات بود که پس از برگزاری همایش افق رسانه با همین موضوع و با حضور رئیس و بیش از هزار نفر از مدیران سازمان، معاونت سیما برای خودش و معاونت صدا هم برای خودش با صرف هزینه های زیاد در جوایز و... مجددا این کار را انجام دادند. همچنین برگزاری جشنواره ها، نشریات، برنامه های مناسبتی، تولیدات موازی و... از دست موارد است. 2: عدم استفاده مناسب از دانشگاه صداوسیما: دانشگاهی که بیش از هر هیچ باید در اختیار کارمندان و کارشناسان رسانه ملی باشد در اختیار دیگران است. یعنی به جای اینکه به آموزش و تربیت نیروی داخلی سازمان که اکنون در بطن کار هستند و نیازمند ضروری این امر هستند پرداخته شود باید کارمندان مانند سایرین از طریق کنکور و... وارد دانشگاه شوند در حالی که دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه پس از صرف هزینه های میلیونی پس از پایان تحصیل خود یا تمایلی به همکاری با سازمان ندارند یا در گزینش رد می شوند یا سازمان نیازی به آنها ندارد و فقط تعداد کمی آن با نارضایتی در محل خدمت مشغول به فعالیت می شوند. 3: عدم استفاده بهینه از سایت جام جم: در حال حاضر ساختمان های زیادی در خارج از سازمان در خیایان افریقا، سعادت آباد، شهرک غرب، مطهری، ولی عصر و... را صداوسیما یا تملک یا اجاره کرده است که جدا از بروز مشکلاتی به دلیل مسافت زیاد هزینه های زیادی را نیز به سازمانی که مشکلات مالی شدید دارد تحمیل می کند برای مثال فقط شبکه آموزش در حال ماهی بیش از 60 میلیون اجاره می دهد و حدود 100 میلیون هم خرج پارتیشن بندی خود کرده است حال شما فکر کنید سر سال صاحب ملک بگوید باید ساختمان را خالی کنید یا باید به هر قیمتی که ان می گوید تن دهند یا دوباره 100 میلیون خرج اضافه کنند!!! 4: حضور نیروهای بی اثر و مازاد فراوان که اکثر آنها در قالب حق الزحمه ای، پروژه ای، برنامه ای و... سالهاست در سازمان حضور دارند. البته بعضی از انها نیروهای کارامدی هستند که باید کار استخدام آنها حل شود ولی عمده شان که فقط در تهران حدود 5000 نفر هستند نیروهای به درد بخوری نیستند که به سفارش این و آن مشغول به کار شده اند و هزینه های زیادی را به سازمان تحمیل می کنند. 5: مشخص کردن وضعیت جذب در سازمان: در حال حاضر و همچنین در گذشته روند خاصی برای جذب در صداوسیما وجود ندارد. این سازمان هم همانند سایرین نیروی خروجی زیاد دارد ولی جذب آن کاملا سلیقه ای است. یعنی یک روز مدیرکل منابع انسانی تصمیم می گیرد به این شکل باشد روز دیگر به شکلی دیگر. نه آزمونی، نه قانونی و نه .... 6: سازماندهی مجریان، بازیگران، هنرمندان کارشناسان برنامه های زنده و تولیدی و...: هیچ ملاکی که ضابطه مند و قانونمند باشد برای جذب این گونه افراد در سازمان وجود ندارد. تهیه کننده همه کاره سازمان است. یعنی با یک زد وبند می تواند هر کارشناسی را در پربیننده ترین برنامه ها ببینید. فلان دکتر زیبایی، فلان دکتر زنان و... در مورد هنرمندان و مجریان هم که توضیحی لازم نیست. و دهها مورد کار کلیدی دیگر
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    لیست جدید احتمالی روحانی رئیس صداوسیما: لاریجانی، حداد، رضوی
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    نکات درستی را اشاره کرده اید ولی وضع فعلی شبکه های استانی را هم در نظر بگیرید اگر ماموریت شبکه های استانی تقویت فرهنگ های بومی هر منطقه است در کنا رتقویت وحدت ملی میزان پخش برنامه های خارجی وبازپخش برنامه های شبکه های ملی چرا در آن بالا است .صداوسیما که فقط تولیدات نمایشی نیست شما کمی در تولیدات طبقات (ج)و(د) شبکه های ملی واستانی توجه کن واقعا جاذبه ندارد بحث این است اینهمه نیرو اینهمه امکانات برای بدست آوردن مخاطب است واثر گذاری والا کسی آثار خوب استانی را نفی نمی کند اما با چه هزینه ای هزینه که فقط پول تهیه کننده نیست اینهمه استدیو تجهییزات همه اینها هزینه است
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    الن چنددرصد مردم ماهواره می بینند شاید زیاد باشند اماهمان هاهم وقتی تلویزیون کار خوبی پخش کند رسانه خودمان را انتخاب می کنند
  • کارمند ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    زحمت خودشان را میکشند اما صدا و سیما از بنیان دچار مشکل خاص است
  • علی ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    تلویزیون ایران افت بسیار زیادی داشته
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    رئیس صداوسیما به دلیل مشغله های فراوانی که دارد از جمله جضور در هیت دولت، شورای انقلاب فرهنگی، مجمع تشخیص، شورایعالی امنیت، شورایعالی فضای مجازی، شورای عالی بیت، و... وقت کمی را در سازمان متبوع خود می گذراند و آن وقت هم به دلیل اهمیت تولید و تب آنتن صرف آن می شود. به همین دلیل هیچ وقتی را برای کارمندان که بازوان اصلی آو در اداره این سازمان عریض و طویل رسانه ای هستند را نمی تواند بگذارد. پس فقط کافی معاون مربوطه کمی هم بی کفایت باشد حال ببیند چه بر سر وضعیت بیمه سازمان صداوسیما و صندوق بازنشستگی و بانک سازمان و همچنین وضعیت رفاهی کارکنان افتاده است: اولا که خدماتی بیمه ای سازمان فقط شامل حال کارمندان رسمی است. حتی نیروهای پیمانی و سازماندهی هم بیمه تامین اجتماعی هستند. زیاندهی بالای بیمه صداوسیما علی رغم دریافت سالانه 25 میلیارد تومان از سازمان در کنار سطح پایین درمانی مرکز بهداشت آن، عدم استفاده همه کارکنان،قراردادهای محدود با مراکز درمانی کشور از مشکلات جدی ان است. البته به دلیل اینکه دکان مناسبی برای برخی افراد است مقاومت شدیدی برای جمع اوریش وجود دارد چراکه مثلا رئیس آن که بیش از ده سال است ریاست مرکز بهداشت را برعهده دارد و چندین سال از بازنشستگی اش می گذرد با آن که یک پزشک عمومی آن هم با علم قدیمی است به دلیل حق ویزیت هایی که برای خود رد می کند در حال حاضر با دریافت حقوق ماهیانه حدود ده میلیون تومان بالاترین فیش حقوقی سازمان را از آن خود کرده است. این در حالی است که به دلیل نفوذی که صداوسیما دارد با یکسان سازی بیمه تمامی کارکنان و قرارداد با یکی از بیمه های اصلی مانند خدمات درمانی که کاملا هم قانونی است می توانند از بیمه های تکمیلی دولتی یا خصوصی مانند ایران، البرز و... با بالاترین خدمات موجود بهره بگیرند که هم بی عدالتی موجود در استفاده از امکانات سازمانی از بین می رود هم جلوی کاسه لیسی بعضی ها گرفته می شود و به شدت به نفع سازمان است. صندوق بازنشستگی هم که کار آن فقط خرید زمین های بزرگ و ساخت و ساز و سودهای چند میلیونی برای اعضای هیئت مدیره است. ساخت و سازهایی که حتی در واگذاری انها به کارکنان سازمان هم دریغ می شود. البته خود مسئولین در تمامی پروژه های املاکی به قیمت تمامی شده و اقساط دارند ولی فقط تعداد بسیار بسیار محدود. بانک تجارت مستقر در صداوسیما که حتی در ارائه خدمات روتین بانکی کوتاهی زیاد دارد و مورد اعتراض تمامی کارکنان است با گردش مالی مییلیاری صداوسیما موظف است تسهیلات فراوانی را به تمامی کسانی که آنها حساب دارند که همگی هم کارمندان صداوسیما هستند بدهد موضوعی که توسط چندین بانک دیگر به صداوسیما پیشنهاد شده ولی این هم به دلیل زدوبندهایی که با مسئولان اداری و مالی سازمان دارند هیچ وقت عملیاتی نشده است. در مورد وضعیت رفاهی سازمان همین بس که وام مسکن کارکنان چندین سال است مبلغ سه میلیون تومان آن هم برای یکبار است که البته اگر دستور از معاون بگیری حداقل بعد از یکسال دریافت می کنی. سه میلیونی که با ان سنگ کاسه توالت مسکن را نمی توانی بخری باید با منت زیاد دریافت کنی در حالی که سازمان های دیگر وام های چندده میلیونی به کارکنان خود می دهند حال صداوسیما با قدرت خود ضعیف ترین این موضوع است.
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    رئیس مجلس بعدیه دیگه! اصولا هرکسی که بی کفایته،اینا بیشتر ازش تعریف میکنند
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    شبکه استانی جرات نقد استاندار که هیچ جرات نقد یک مدیر ساده را دارد
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    واسه چی؟ اتفاقا خوبه مگه انتظار داری چی نشون بده کارتون
  • عزیزپور ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    واقعا فرق بین شبکه یک و شبکه دو چیه؟ خوب دو را اگرتعطیل کنید چه می شود؟ فرق بین شبکه تماشا و آی فیلم چیه ؟ خوب سریال های خارجی را هم بدهید به همین آی فیلم پخش کنه و تماشا را تعطیل کنید مگر چی میشه؟ خداییش شبکه آموزش یعنی چه ؟ همه چیز توشه . شبکه مستند با شبکه چهار یکی بشه چی میشه؟
  • محسن ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    چند تا پیشنهاد مشخص انقلابی برای آقای ضرغامی دارم : 1- شبکه آموزش را تبدیل کند به شبکه فرهنگ و هنر و برنامه های ادبی و هنری را در آن تجمیع کند. 2-شبکه شما را تعطیل کند و یا آن را تبدیل به شبکه گردشگری کند. 3- از راه اندازی شبکه های جدید مثل زیارت، فرهنگ و هنر و علم و فناوری جلوگیری کند. 4- شبکه های استانی را واگذار کند به بخش خصوصی و زیر نظر کمیته ای متشکل از شهرداری ها و استانداری ها فعالیت کنند. 5- پخش ماهواره ای شبکه های استانی را متوقف کند چرا که هیچ سودی ندارد و بهانه ای هم برای ماهواره خریدن برخی شده است. 6-شبکه بازار را به زیرمجموعه معاونت سیما بفرستد و تبدیل شود به شبکه اقتصادی چرا که گذشت زمان ثابت کرده است توان جذب آگهی ندارد. 7- شبکه خبر را در واحد مرکزی خبر تجمیع کند بلکه از این وضعیت رکود خارج شود و جذاب تر شود. 8- با حضور شبکه آی فیلم ، شبکه تماشا را تبدیل کند به پخش آثار صرفا خارجی و جدید ایرانی و آثار شبکه نمایش خانگی. 9- با جایگزین کردن موقت شبکه ورزش در سیستم آنالوگ به جای شبکه آموزش در کل کشور ، کلیه برنامه های ورزشی را در این شبکه تجمیع کند تا جذابیت آن افزایش یافته و در عین حال آن جاهایی که هنوز سیستم دیجیتال ندارند از این شبکه بی بهره نمانند. پیشنهاد می کنم بازی های جام جهانی سال آینده فقط از این شبکه پخش شود. 10- به جای شبکه های جدید سه شبکه تلویزیونی برای پخش گلچین برنامه های مفید ماهواره ای در سیستم دیجیتال اضافه کنید. 11- با توجه به جذابیت و حرفه ای بودن شبکه پرس تی وی ، شبکه پرس تی وی فارسی را با زیرنویس و دوبله برنامه ها و مستندهای شبکه انگلیسی راه اندازی کنید. 12- هر چه زودتر سیستم پخش تصویر را تبدیل کنید به 16 به 9 و برخی شبکه ها مثل مستند و ورزش را اچ دی کنید.
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    خوبه ولی شدنی نیست
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    همین فرهنگ سازمانی صدا وسیماست که باعث رکود فعالیتهای انقلابی آن شده هرچی میشه سریع دنبال سهم خواهی از بیت المال می شوید همین حالا هم حق وحقوق شما دارد از دیگران..
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    این که حرف اسرائیلیهاست!!..که رسانه های برون مرزی ایران بعد از بایکوت و قطع شدن توسط غرب باید تعطیل بشن!!!؟
  • لیلا ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    رئیس صداوسیما مستقیما از طرف رهبری تعیین میشه
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    من بعنوان یک صدا وسیمای از نوع نگاه این بنده خدا عذر خواهی می کنم البته از بخشی از آن ایکاش روحیه بسیجی در سازمان ما گسترده تر می شد که تحت هر موقعیتی دنبال کار های شخصی خود نباشیم
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    روحیه کارمندی جایگزین روحیه ایثار وفداکاری شده بجای مقابله با تهاجم فرهنگی وناتوی دشمن باشند اکثرا دنبال پاداش وبهره وری و...هستند
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    مشکل فنی صدا و سیما خیلی جدیه LED ها و LCD های جدید همه FULL HD هستن در حالی که تمام کانال های صداوسیما حتی شبکه ورزش و پویا که ادعا کرده بودن HD هستن SD هستن که فقط روی استاندارد و فرمت HD پخش میشه الآن تقریبا همه ملت برای المپیک و جام جهانی فقط ماهواره نگاه می کنن چون ایران اصلا HD نیست.. این یعنی اکثر مردم که تلویزیون های جدید دارن کانال های صداوسیما براشون مات و کم کیفیت هست حالا بخش خود تکنیک فیلم سازی ها که قدیمی و عاری از جلوه های ویژه هست به کنار وداستان وفیلم نامه و......
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    بابا آبروی ما صدا وسیمای ها را چرا می بری
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    اتفاقا تعداد شبکه های تخصصی به شدت باید زیاد شه به اندازه کافی شبکه های ملی که فقط حرف های کلی می زنن داریم....... الآن همین لیگ برتر شده فقط پخش بازیهای پیروزی و استقلال بعد با این روش مگه میشه مثل اروپا 50% هزینه ورزش رو از حق پخش تامین کرد!؟؟ ایران نیاز به شبکه های تخصصی مثل چند شبکه ورزشهای توپی برای پوشش والیبال بسکتبال هندبال و نیز شبکه ورزشهای رزمی و شبکه ورزشهای پایه و شبکه ورزشهای سنتی وملی مذهبی داره تا ورزش از زیر سایه فوتبال نجات پیدا کنه در اقتصاد هم نیاز به چند شبکه تخصصی داریم..شبکه کارگری شبکه کارمندی در بهداشت نیاز به چند شبکه مخصوص مثل شبکه دکترها و پرستاران شبکه بیماران و بیمه ها کلا باید شبکه های تخصصصی که حرف مردم رو بزنن..
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    کلا کشور شده مدرسه پیر مردها کجا آقایون حاضرن بازنشسته بشن....
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    آقا تو که کارمند صدا و سیما هستی خدایی خجالت نمی کشی از این وضع اخبار؟ اسمشو عوض کنی بگید اخبار منهای ایران بهتر نیست؟؟ با چه رویی اصلا می ری خونه جلوی زن و بچه سر بلند می کنی؟؟؟
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    وای به حالت روحانی اگر رئیس صداوسیما سروش یا مهاجرانی نباشه....
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    سبیل چرب
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    اوه مهدی نصیری سردبیر سیاحت غرب صدا و سیماست
  • مریم ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    با این قسمت حرفای این بیننده موافقم: شبکه یک باید پاسخگو باشد که چرا ترویج بی حجابی و ضدیت با چادر و معرفی چادر به عنوان پوشش زنان عقب افتاده ایرانی باید نتیجه کار چند ده میلیاردی آنها در کلاه پهلوی باشد؟؟؟هنوز چادر قاتل؟؟!! در سریال تا ثریا را فراموش نکرده ایم؟؟شبکه دو باید جواب دهد که ماموریتش چیست چرا تمام سریالهای میلیاردیش نا موفق و کم اثر هستند اصلا این شبکه خانواده است؟کودک است؟نوجوان است؟ سیاسی است ؟چیست این ملغمه پرهزینه و میرااث ارضی ثابت پاسال؟!! شبکه سه به غیر از پخش جدیدترین فیلم های سینمای هالیوود و مسابقات فوتبال بوندس لیگا ،انگلستان،لالیگا و سریال های تلخ با مضمون خیانت و عشق های مثلثی یا همین سریال مادرانه که سراسر عشق مثلثی و ترویج خیانت و رابطه غیر مشروع دختر و پسر است برای جوانان چه کرده است ؟این شبکه جوان!!! شبکه چهار یا شبکه فرهیختگان که برای اندیشمندان فیلم سینمایی پلنگ صورتی پخش می کند !!!شبکه تهران که تبدیل به یک شبکه تبلیغ کالا از داس و سیخ کباب شده تا به ظاهر پزشکانی که پول می دهند تا تبلیغ بینی عمل کردن کنند یا مردم را به بوتاکس کردن تشویق کنند؟؟ یا شبکه قرآن که تنها چیزی که به ندرت پخش می کند قرآن است و همه چیز دیگر دارد موسیقی .سریال .کودک.مسابقه و علی القران السلام شبکه آموزش که کارتونهای آموزشی تام و جری اش!! مثل آوردن خواننده های پاپ و راک رپ در رادیو هفت با لباس های آستین کوتاه و شلوارهای جین و تیپ های مدرن به راستی برای جوانان آموزنده است!!
  • محمد ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    خداخيرتون بده.خيلي خوب بود
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    مدیریت در صدا وسیما جز دشوار ترین کار هاست چون زندگی در اتاق شیشه ای است خدا قوت مهندس
  • دلسوز رسانه ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    در برخی از بخش های تحلیل واقعیتهای رسانه ملی لحاظ شده بود هر چند بی مهری هم در گزارش دیده می شود امیدوارم مدیرکل محترم روابط عمومی رسانه ملی که ارادت قلبی به ایشان دارم به همراه سایر دلسوزان رسانه ملی و نظام با بررسی دقیق این نکته نظرات و کارشناسان دلسوز بهره وری سازمان را ارتقا دهند . انشاءا...
  • امامی ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    دوست عزیزی که از ارومیه با یک سو تفاهم و تعصب شدید علیه نویسنده قلم زدند ،مطمئنا فراموش نکردن همه اهالی رسانه و اونایی که فهم رسانه ای تو استان آذربایجان غربی دارن به این نکته واقف هستند که شبکه استانی ما به اندازه ای ضعیف و کلیشه ای شده که حتی سالیان سال هست که ما منتظر یک ابتکار فوق العاده از سوی این شبکه هستیم اما دریغ از یک عملکرد موفق مدیر این شبکه بیشتر از 20ساله که داره مدیریت میکنه رنامه های کلیشه ایه شبانه که هراز چندگاهی اسمش عوض میشه و... خیر این شبکه ها چی هست الله اعلم یک مخاطب رسانه ملی...از ارومیه..خیابان خرمشهر
  • ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    بازنگری اساسی در نیاز های مخاطب امروز یکی از اقدامات ضروری است با این کار می فهمیم که چه شبکه ها وچه برنبمه های جدیدی نیاز داریم وچه برنامه ها وشبکه های باید تغيير کنند وواقعا اگر به این نتیجه رسیدیم شبکه ای باید تغيير ماموریت دهد باافتخار باید این کار را انجام دهیم
  • ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    0 0
    آقای عزیز پور عزیز فرقش در پولی است که گیر مدیران آن می آید. می دانی هر مدیر چقدر حق جلسه می گیرد؟!!!
  • ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    0 0
    راست می گه ، شبکر خبر شده فقط شبکه دروغ ! طوری رفتار می کنند انگار مردم فقط خبر را از شبکه های داخلی دنبال می کنند!!!!!! بابا به شعور مردم احترام بگذارید!
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    0 0
    اقای ناشناس 15.18 ما که گفتیم کاره ای نیستیم شرمنده ایم اما ماهم ناراضی
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    0 0
    اینو باید از کارمندای مجموعه پسید ببینید که طرف محبوب و موفق هست یا خیر نه اینکه از بیرون نگاه کنید
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    0 0
    شبکه قرآن که تنها چیزی که به ندرت پخش می کند قرآن است و همه چیز دیگر دارد موسیقی .سریال .کودک.مسابقه الا تلاوت قران
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    0 0
    جلوگیری از اسراف های زیاد در صداوسیما که هنوز هم خیلی زیاد است از جمله همایش ها و برنامه های موازی بسیار زیاد توسط معاونت های مختلف که مثال اخیر آن تقدیر از دست اندرکاران انتخابات بود که پس از برگزاری همایش افق رسانه با همین موضوع و با حضور رئیس و بیش از هزار نفر از مدیران سازمان، معاونت سیما برای خودش و معاونت صدا هم برای خودش با صرف هزینه های زیاد در جوایز و... مجددا این کار را انجام دادند.
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    0 0
    اول با سلام خدمت شما مشرقیان (اگر من در نظراتم می نالم چراشما ان را مسدود کردید،من که کافر نیستم ،اگر بد نوشتم پخش نکنید )حالااومدم جایی دیگه و از طریق کامپیوترم نتوانستم وصل بشم)از اقای ضرغامی می خواهم این شبکه انیمشن راکنار همین شبکه ۲ و ۳ بگذارد تا بتوانیم به راحتی این شبکه کودک را دریافت کنیم
  • ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    0 0
    اتفاقا آخرین شبکه هایی که بخواد تعطیل بشه همیناس که گفتی!
  • ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    0 0
    خدا رو شکر این یکی دست رییس جمهور نیست
  • ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    0 0
    "الآن تقریبا همه ملت برای المپیک و جام جهانی فقط ماهواره نگاه می کنن" آخه چند درصد این ملت المپیک رو دنبال میکنن؟
  • ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    0 0
    چی میگی بابا، حالت خوبه؟
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    0 0
    کل معاونت سیاسی تعطیل بشه هم هیچ اتفاقی نمی افته
  • ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    0 0
    فکر میکنین خبر نگارا چقدر درامدشون بخدا 150 نمیشه نخند جدی میگم به حال این واحد خبری که همکارش 100 میگیره لطفا گریه کنین حالا اگه خندیدی هم اشکالی نداره بخیل که نیستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس