کد خبر 234183
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳

زيارت عتبات عاليات آرزويي است كه هر مسلمان ايراني همواره در طول زندگي خود در سر دارد وبا حضور در بارگاه ملكوتي حضرت امام حسين (ع) و ساير ائمه اطهار در وهله نخست و آن هنگام كه چشمشان به ضريح مطهر ائمه مي افتد، ناخودآگاه آرزوها و دعاهاي ويژه اي را مطرح مي كنند.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، برخي وزراي دولت دهم نيز كه در آخرين سفر خارجي محمود احمدي نژاد رييس جمهوري كه سفري معنوي نيز به شمار مي رفت، وي را همراهي كردند، در گفت و گو با خبرنگار اعزامي ايرنا، از آرزوها و دعاهاي ويژه خود هنگام ورود به بارگاه ملكوتي امامين شريفين سخن گفتند.

دعاي وزير امور خارجه براي شفاي بيماران

وزير امور خارجه از آرزو و دعاهاي ويژه خود در حرم مطهر امامين شريفين در كربلاي معلي، نجف اشرف و كاظمين سخن گفت و اظهارداشت: نخستين دعايم در بدو ورود به حرم حضرت علي (ع) شفاي بيماران بود، چرا كه از رنج و درد بيماران و شرايط سختي كه آنها و خانواده هايشان متحمل مي شوند، آگاه هستم.
به اعتقاد صالحي، خوشي انسان ها در خوشي ديگران تجسم مي يابد و اگر قرار باشد انسان در سلامت باشد و مشكلي نداشته باشد اما فرد ديگري مشكلاتي داشته باشد، ديگران چه طور مي توانند به خود انسان بگويند و آرامش داشته باشد؟
از خداوند خواستم آرامش ما در آرامش ديگران تعريف شود و مشكلاتي كه ملت هاي مسلمان به خصوص كشتار آنها توسط بيگانگان رخ مي دهد، پايان يابد.
آرزوي ديگرمن آن بود كه همه مسلمانان در امنيت، آسايش و رفاه بسر برند و رنج و درد مسلمانان در افغانستان، سوريه و ساير نقاط جهان خاتمه يابد و همه ما عاقبت به خير شوند.

وزير نيرو تداوم نعمت ها براي مردم ايران را آرزو كرد

مجيد نامجو وزير نيرو نيز درباره آرزوها و دعاهاي خود گفت: اكنون كه مسلمانان جهان به دليل ايجاد فتنه ها و دسيسه هاي دشمنان عليه جامعه اسلامي و مسلمانان با وضعيت پيچيده و دشواري روبرو هستند، از خداوند خواستم كه به مسلمانان بلوغ سياسي عنايت كند تا آنها بتوانند در اين فضاي فتنه راه درست را تشخيص دهند و اين فتنه ها را دفع كنند.
نامجو ابراز اميدواري كرد كه با تلاش امت هاي اسلامي، شاهد وحدت بيش از پيش مسلمانان باشيم چرا كه دشمنان از تفرقه و چند دستگي مسلمانان بيشترين منفعت را مي برند و اين موضوع به هيچوجه به مصلحت مسلمانان نيست.
وقتي وارد بارگاه ملكوتي حضرت امام حسين (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع)، اين درياي بيكران رحمت الهي شدم، دعا كردم همه نعمت هايي كه به ما و ملتمان عطا شده تداوم داشته باشد و سراسر زندگي مان كه پر از نعمت و رحمت الهي است همواره ما را در درياي بيكران لطف و رحمتشان قرار دهند و بيشتر ما را بهره مند كنند ضمن اين كه براي همه آرزوي سلامتي، توفيق و عاقبت به خيري كردم.

سربلندي بيش از پيش ايران اسلامي، آرزوي محمدنجار

وزير كشور نيز با بيان اين كه فكر نمي كردم در اين سفر حضور داشته باشم ، گفت: اين سفر يك مرتبه پيش آمد و احساس كردم كه اين توفيق نصيبم شده و لياقت نصيبم شد كه به اين سفر دعوت شوم.
خوشحالم كه در پايان خدمتم در دولت دهم با آمدن به اين سفر معنوي به يك آرامش روحي دست يابم و در همين جا از زحمات رهبر معظم انقلاب و دكتر محمود احمدي نژاد تشكر مي كنم.
محمد نجار در حرم امام حسين (ع)، يكي از مهمترين خواسته هايش را ظهور حضرت ولي عصر(عج) منجي عالم بشريت، عاقبت به خيري همه ملت ايران، سربلندي كشور عزيزمان و برآورده شدن حوائج مردم بويژه جوانان ايراني و همه آنهايي كه به ما التماس دعا داشته اند، عنوان كرد.

درخواست عاقبت بخيري مردم، آرزوي موسوي بود

سيد حسن موسوي رييس دفتر رييس جمهوري نيز درباره دعا و آرزوي خود در سفر به عتبات عاليات، گفت: وقتي وارد حرم اهل بيت عصمت و طهارت (ع) مي شوي حال و هواي عجيبي به انسان دست مي دهد.
در اين سفر معنوي و در حرم مطهر امامين شريفين براي سلامتي آقا امام زمان (عج) و عاقبت به خيري همه كساني كه التماس دعا داشته اند، دعا كرده ام.
آرزوي ويژه ام در حرم حضرت علي (ع) مشرف شدن به اين سرزمين مقدس به همراه خانواده ام است كه تاكنون توفيق نيافتند.

سخنگوي دولت نيز از آرزوي خود گفت

غلامحسين الهام معاون رييس جمهوري و سخنگوي دولت نيز كه توفيق حضور در اين سفر معنوي را يافته بود، از آرزوي قلبي خود در حرم حضرت علي (ع) در نجف اشرف سخن گفت و افزود: آرزوي قلبي من اين بود كه در هر جا هستم با كارم، رفتارم، قولم به كسي ظلم نشود و اگر ناخواسته رفتاري صورت گرفته عنايت اميرالمومنين (ع) بازدارنده باشد و ما را نگه دارد.
خواسته قلبي ديگر من اين است كه بتوانم با انجام وظيفه ام و نعمتي كه خداوند به بندگانش عطا مي كند، گرهي از كار مردم باز كنم و پيرو حضرت علي (ع) و ساير ائمه اطهار(ع) باشم و به بندگان خدا خدمت كنم.
وقتي انسان وارد حرم مطهر امام حسين (ع) و حضرت ابوالفضل (ع)مي شود، ذكر آخر زيارت عاشورا اللهُمَّ ارْزُقْني شَفاعَةَ الحُسَيْن يَوْمَ الوُرُودِ ، وَثَبِّتْ لي قَدَمَ صِدْق عِنْدَكَ مَعَ الحُسَيْنِ وَأصْحابِ الحُسَيْن الّذِينَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَيْن عَلَيْهِ السَّلام تجلي مي يابد.
مهمترين خواسته ام اين است كه دلهاي عاشق به آنجا گره بخورد. دعاي ديگرم آن است كه دست همه كساني كه مي خواهند به عتبات عاليات برسد به طور مستقيم به بارگاه ائمه اطهار وصل شود و بدون واسطه مطالبات و حوائجشان را طلب كنند.
الهام مي افزايد: ما در اين سفر معنوي نايب الزياره همه دوستان بوديم و دعا كرديم كه خداوند حاجت آنها را برآورده كند و كساني كه التماس دعا گفتند، خودشان به اين سرزمين مقدس سفر كنند و به طور مستقيم ائمه معصومين را زيارت كنند.

خواسته مشايي هم ظهور هرچه سريعتر امام عصر (عج) بود

اسفنديار رحيم مشايي مشاور رييس جمهوري و رييس دبيرخانه جنبش عدم تعهد نيز از دعاهاي خود در كاظمين، نجف اشرف و كربلاي معلي سخن گفت و اظهار داشت: خواسته هايم هميشه محدود به يك موضوع خاص بوده و هست و از قبل آماده ام كه هر كجا كه مي روم آرزويم و محور خواسته هايم كه ظهور هرچه سريعتر امام عصر (عج) است، را بيان كنم.
بزرگترين مسووليت، تكليف، اتفاق، رويداد و همه اين ها كه در عالم آفرينش است، موضوع كمال انسان بوده كه ولايت و مديريت امام عصر (عج) را عملياتي مي كند.
اين كه انسان خواسته زيادي داشته باشد خوب است و زيباتر از اين كه خواسته هاي خود را از خدا بخواهيم و ائمه را واسطه آن خواسته هايمان قرار دهيم.
اما نبايد فراموش كنيم خواسته اصلي ما ظهور امام عصر(عج)است همانطور كه در زيارت آل ياسين مي گوييم السلام عليك يا ايها المقدم المامول يكي از ويژگي هايي كه به آن نام برده شد اين است كه بايد ظهور امام زمان (عج) بزرگترين آرزو و درخواست هاي ما باشد.
دكتر محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران روز پنجشنبه (۲۷ تير ماه) در صدر يك هيات عالي رتبه در سفر رسمي دو روزه به عراق به زيارت ائمه اطهار (ع) در شهرهاي مقدس كاظمين، نجف اشرف و كربلاي معلي مشرف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس