کد خبر 234040
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲

طلال علوی همسر زن بحرینی به جزییات شکنجه ریحانه الموسوی و رنج و مصیبت هایی که بر وی روا داشته شده است پرداخته است این در حالی است که برخی منابع وابسته به مخالفان از اعتصاب غذای این زندانی زن خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، منابع وابسته به مخالفان رژیم بحرین اعلام کردند: شیخ عبدالله المقابی از افراد وابسته به رژیم اتحادیه علمای شیعه بحرین را تاسیس کرده است.

این منابع افزودند: المقابی خود را به عنوان سخنگوی این اتحادیه معرفی کرده است اما به جزییات بیشتری در این باره نپرداخته است.

از سوی دیگر منابع وابسته به مخالفان بحرینی از حمله نظامیان آل خلیفه به منطقه کرزکان و بازداشت تعدادی از جوانان منطقه خبر دادند.

این درحالی است که عبدالله زین الدین از وکلای بحرینی از اعتصاب غذای ریحانه الموسوی از دو روز قبل در اعتراض به برخورد نادرستی که با وی می شود خبر داد.

منابع حقوقی بحرینی بیان کردند: ریحانه الموسوی در اعتراض به محدودیت های فراوان علیه وی و برخورد نادرست مسئولان امنیتی دست به اعتصاب زده است به ویژه که تلاش ها برای پایان دادن به مشکلات وی راه به جایی نبرده است و مسئولان همچنان به رفتار خشن خود ادامه می دهند.

از سوی دیگر شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق اعلام کرد: ادامه اعتصاب غذای ریحانه الموسوی جامعه بین المللی و مردم بحرین را در برابر مسئولیتی که در این باره علیه اقدامات خشن رژیم دارند متعهد می کنند.

این درحالی است که طلال علوی همسر ریحانه الموسوی به روزنامه السفیر لبنان گفت:  فرزند بزرگ ما سعی می کند که با اوضاع کنار بیاید اما خشم در درونش نسبت به حادثه ای که برای مادرش رخ داده ریشه دوانیده است و فرزند دوم و سوم ما به علت تعلق خاطر شدیدی که به مادرشان دارند شدیدا از این موضوع تاثیر پذیرفته اند.

وی با ذکر شکنجه ریحانه الموسوی از ساعات اولیه بازداشت افزود: ریحانه در ماه آوریل گذشته بازداشت شد و علت بازداشت مشخص نشد زیرا آنها فقط به ظاهر وی شک کرده بودند و شواهدی برای محکوم کردن وی پیدا نکردند.ریحانه را به مرکز پلیس الرفاع بردند وی را در آنجا در حالی که درب اتاق باز بود و دوربین های فراوانی در اتاق وجود داشت عریان کردند.آن سخت لحظه وی بود و با اعتراف به هر آنچه که افسر زن می خواست موافقت کرد.

طلال بیان کرد: ریحانه به سبب ضربه ای که به سرش وارد شده است از سردرد رنج می برد و به علت اینکه چشمانش برای چند روز بسته بوده است مشکل بینایی پیدا کرد است.همچنین ریحانه الموسوی به سبب ضربات وارده از ناحیه گوش چپ نیز مشکل شنوایی دارد و تشنج هایی برای وی رخ می دهد.

همسر ریحانه الموسوی افزود: ریحانه در مرکز تحقیقات جنایی به مدت یک روز و نیم باقی ماند و مورد ضرب و شتم و انواع توهین ها از سوی بازپرسان قرار گرفت.آنها را نمی دید اما صداهای آنها را می شنید، و نفس های آنها که به وی نزدیک می شدند حس می کرد.بازپرسان وی را تهدید می کردند.

طلال که با درد و رنج حکایت همسرش را بیان می کرد ادامه داد: اتهاماتی که به ریحانه الموسوی نسبت داده شده است سنگین و بی اساس است و ریحانه از اتهام مواد منفجره و تاسیس سازمان تروریستی مبراست و اعترافات وی تحت شکنجه بوده است.ریحانه به فعالیت های مسالمت آمیز اش معروف بوده است و با توجه به اینکه دوره کمک های اولیه را دیده است در درمان تظاهرکنندگان زخمی نقش آفرینی کرده است.

وی بیان کرد: بدترین شرایط برای ریحانه الموسوی و شکنجه وی وصل کردن سیم برق به دستان وی با چشمانش بسته و منع کردن وی از خواب و خوراک بوده است.

طلال علوی افزود: ریحانه الموسوی تاکنون نتوانسته است وکیل اختیار کند و تحقیقات و بازجویی های فراوانی از وی به عمل آمده که با شکنجه و تهدید همراه بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس