کد خبر 233820
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸

اولین دوره مسابقات «لیگ برتر قرآنی» دانشگاهیان کشور در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن آغاز شد.

به گزارش ویژه نامه ضیافت مشرق به نقل از فارس، اولین دوره لیگ برتر قرآنی دانشگاهیان کشور با حضور تیم‌های منتخب دانشگاه‌های کشور در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن آغاز شد.

این مسابقات که توسط مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت برگزار می‌شود به صورت تیمی برگزار و در پایان از سه تیم برتر آن تجلیل خواهد شد.

نحوه برگزاری لیگ برتر قرآنی به این صورت است که هر تیم متشکل از سه نفر قاری، حافظ و یک نفر آشنا به مفاهیم، ترجمه و تفسیر است و تیم‌ها در گروه‌های سه تیمی با هم به رقابت می‌پردازند، همچنین تیم‌های برتر به مرحله نیمه‌نهایی و پس از آن فینال مسابقات برگزار می‌شود.

در این مسابقات 10 سؤال امام‌شناسی، 10 سؤال تفسیر، 10 سؤال مناجات و حدیث با محوریت دعای «ابوحمزه ثمالی» به همراه سؤالات حفظ و تلاوت از تیم‌ها پرسیده می‌شود که امتیازات هر تیم در مجموع همه سؤال‌ها جمع‌بندی و اعلام خواهد شد.

این مسابقات در بخش برادران تا 4 و در بخش خواهران تا 10 مرداد‌ماه ادامه دارد.

در پایان این مسابقات به تیم نخست مبلغ یک میلیون تومان وجه نقد به همراه مجموعه کتاب‌های مرحوم صفایی حائری اهدا خواهد شد، همچنین تیم‌های دوم و سوم به ترتیب 600 و 300 هزار تومان به همراه مجموعه کتاب‌های مرحوم صفایی حائری دریافت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس