کد خبر 232014
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱

«عسکر آقایی» معروف به آخوند چینی که با حضور در نمایشگاه قرآن کریم به بیان خاطرات خود از تبلیغ در چین می‌پردازد، می‌گوید: شیعیان چین شیعه بودن خود را به دلیل فقدان مبلغ فراموش کرده‌اند.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق به نقل از فارس، حجت‌الاسلام «عسکر آقایی» یکی از مبلغان قرآن و اسلام است که چند سالی است به منظور تبلیغ دین اسلام به چین سفر می‌کند.

وی با حضور در بخش ره‌یافتگان نمایشگاه قرآن به گفت‌وگو با مردم و بیان خاطراتش در چین می‌پردازد.

قطعه‌ای از خاطرات وی چنین است:

ماه رمضان سال گذشته مسلمانان یکی از شهرهای چین مرا برای مراسم ختم قرآن دعوت کردند، آنها در این مراسم آیاتی از قرآن و اشعاری در مدح «پیامبر(ص)» به زبان چینی می‌خواندند، پس از آن مسلمانان اشعاری را در مدح حضرت «علی(ع)» خواندند که این اشعار به گوش من آشنا آمد، آنها می‌خواندند نور ولایت تویی، شاه سلام علیک که از اشعار «ابوالقاسم انوار» است.

وی از وجود آثار شیعی در بین مسلمانان چین خبر داد و گفت: آثار شیعی مانند شمشیر ذوالفقار در بین مسلمانان زیاد است، اما به دلیل نبود مبلغ شیعه آنها شیعه بودن خود را فراموش کرده‌اند.

عسکر آقایی را بهتر بشناسیم

«عسکر آقایی» متولد 1362 اصفهان است، وی در سال 1997 با یادگیری زبان چینی برای تبلیغ به این کشور رفت.

آقایی اولین وبلاگ شیعی را در دنیا راه‌اندازی کرد و مطالب را به صورت کتابخانه دیجیتال جمع‌آوری کرد که این کتابخانه در جشنواره رسانه‌های دیجیتال به عنوان رسانه برتر معرفی شد.

پس از آن یک مستندساز قصد داشت تا مستندی درباره این کتابخانه دیجیتال بسازد، اما در میانه راه تصمیم گرفت این مستند را درباره «عسکر آقایی» بسازد و عنوان مستند را آخوند چینی گذاشت، از این رو وی به آخوند چینی معروف شد. چندی بعد هم خبرگزاری فارس به دلیل سفرهای طولانی به منظور تبلیغ، لقب «مارکوپلو» به او داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس