در آخرین جلسه‌ای که ما قبل از ثبت نام ها در جمع شورای مشاوران با حضور جناب آقای خاتمی داشتیم؛ تقریباً از اینکه آقای خاتمی یا آقای هاشمی وارد صحنه شوند، نا امید شدیم.

گروه سياسي مشرق - محمدعلی نجفی سخنگوی کمیته هفت‌نفره اصلاح‌طلبان در گفت‌وگویی با هفته‌نامه آسمان به بازخوانی مسائل پیش آمده در انتخابات 92 پرداخت و از روند اصلاح طلبان در انتخاب کاندیدای نهایی اصلاح طلبان پرداخت.

او از تصمیمات خاتمی در خصوص انتخاب نهایی کاندیدای اصلاح‌طلبان پرده برمي‌دارد و از مخالفت برخی از اصلاح طلبان با انتخاب حسن روحانی می گوید.

نجفی که در برهه انتخابات سخنگوی کمیته هفت نفره اصلاح طلبان را بر عهده داشت، در بخشی از سخنان خود به ماجرای خبرهای ضد و نقیضی اشاره کرد که از اردوگاه اصلاح طلبان درباره کاندیداتوری خاتمی به گوش می رسید.

نجفی ادامه می دهد: در آخرین جلسه ای که ما قبل از ثبت نام ها در جمع شورای  مشاوران با حضور جناب اقای خاتمی داشتیم؛ تقریبا از اینکه آقای خاتمی یا آقای هاشمی  وارد صحنه شوند، نا امید شدیم. ما می گفتیم باید آقای خاتمی را مطرح کنیم و یک موج اجتماعی  به نفع اصلاح طلبان از طریق طرح کاندیداتوری آقای خاتمی ایجاد کنیم. اگر خود آقای خاتمی نتوانستند یا نخواستند در صحنه بمانند؛ آن موج را به سمت نفر بعدی منتقل کنیم.

اما مهمترین بخش سخنان نجفی به اظهارنظر او درمورد حسن روحانی مربوط می شود که می گوید: "روحانی گزینه ما نبود." او در توضیح این اظهارنظر می گوید که ما می خواستیم فردی را انتخاب کنیم که مواضع شفاف با جناح اصلاح طلب داشته باشد.

وی درخصوص گزینه های نهایی شورای مشورتی اصلاح طلبان، عنوان می کند: در جلسه شورای  مشاوران از چهار کاندیدای حداکثری (جهانگیری، عارف،شریعتمداری و مهرعلیزاده) نام برده شد و قرار شد تا یکی از آنها مورد حمایت نهایی قرار گیرند.

نجفی در ادامه با تاکید بر اینکه خواست بسیاری از اصلاح طلبان طرح مجدد گفتمان اصلاح طلبی در جامعه بود، علت عدم مذاکره با حسن روحانی را اینگونه توضیح داد: اصلاح طلبان معتقد بودند اگر ما فردی را که مواضع روشن تری در رابطه با گفتمان اصلاح طلبی داشته باشد، انتخاب کنیم و او را در جامعه مطرح کنیم، انتخاب بهتری است، ولو آنکه شانس رأی کمتری داشته باشد.

در همین راستا، محسن مهرعلیزاده معاون رئیس جمهور دولت اصلاحات در خصوص تصمیات نهایی اصلاح طلبان در انتخابات 92 در مصاحبه ای با خبرگزری مهر با معرفی 5 گزینه از سوی شورای مشورتی 46 نفره اصلاح طلبان، عنوان کرده بود: این افراد را آلترناتیوهای این طیف خواند که در صورت عدم کاندیداتوری خاتمی به عنوان گزینه های این طیف برای اجماع معرفی خواهند شد.

مهرعلیزاده در بخشی از مصاحبه خود با نام بردن از گزینه های نهایی اصلاح طلبان پیش از موعد ثبت نام ها، درباره گزینه مورد اجماع اصلاح طلبان از بین خود، محمد علی نجفی، اسحاق جهانگیری، صفدرحسینی و محمدرضا عارف این طور توضیح داده بود که: گروه مشورتی اصلاح طلبان برای انتخاب کاندیدای نهایی در نهایت با این افراد صحبت خواهند کرد و بر حسب آمادگی شان برای کاندیداتوری ، داشتن برنامه و تیم اجرایی ، کاندیدای نهایی اصلاح طلبان را معرفی خواهند کرد. قطعا این موضوع یک ایده و شیوه عاقلانه است.

مهرعلیزاده در پاسخ به این سئوال خبرنگار این خبرگزاری مبنی بر اینکه آیا آقای روحانی در چارچوب بررسی های شورای مشورتی قرار می گیرد یا خیر، اظهار کرد: یک تجربه ای که اصلاح طلبان داشته و دارند و سالهای گذشته آن را به وضوح لمس کرده اند این است که به صورت منفرد و جداگانه اگر وارد انتخابات شوند هیچ شانسی برای پیروزی نخواهند داشت.

البته باید توجه داشت که اگر چه این کمیته در نهایت به گزینه حسن روحانی رسید و نام او را به عنوان کاندیدای مطلوب انتخاب کرد ولی گویا پشت پرده مذاکرات اصلاح طلبان مسائل متفاوتی مطرح بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    0 0
    روحانی به دلیل رویکرد اقتصادی مردم انتخاب شد و بس حالا هرکی هر چی میخواد بگه
  • گیج ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    0 0
    این آقای خاتمی هم استاد گرفتن ماهی از آب گل آلود است !!! موسوی را که خانه نشین کرد و پوست موز زیر پاهایش گذاشت و حالا ببینیم چه بر روز و روزگار این روخانی اعتدال گرا خواهد آورد و پا پس خواهد کشید !!!!
  • ناشتاس ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    دلم گرفت،تورو خدا تو خبرهاتون فقط اسم این آقایون را ببرید عکسشونو نذارین .آدم دلش میگیره خداییش چقدر پیر شدن این آقایون
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    اینو که می دونستیم.
  • ف ج ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    خبيث را چو تعهد كني و بنوازي به دولت تو گنه مي كند به انبازي ! آقاي عارف انگار فقط وظيفه اش اين بود كه در انتخابات شركت كند تا در رسانه ملي و خبرگزاريها به تطهير فتنه گران و اصحاب فتنه بپردازد. در حالي كه هر كس گناهي و جرمي مرتكب شده خودش بايد اظهار ندامت و پشيماني كند و در صدد جبران مافات باشد تا خدا و مردم او را ببخشند و در مورد بازگشت آنها به صحنه ساسي و مديريتي كشور تصميم بگيرند. هر چند در هيچ مملكتي خيانت كاران را نمي بخشند بلكه به اشد مجازات مي رسانند و ديگر به آنها اعتماد نمي كنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس