کد خبر 230466
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۹

این جشن به بهانه مراسم تیرگان ایران باستان برگزار می گردد که هیچ ارتباطی با جشن ایران باستان ندارد و بیشتر شبیه جشن جنگ آب یهودیان است که هر ساله در تل آویو برگزار می شود.

به گزارش مشرق به نقل از عصر امروز، روز گذشته جمعی از جوانان به اسم جشن تیرگان در پارک ایران زمین کرج اقدام به آب بازی و پاشیدن آب روی یکدیگر کردند که متاسفانه این اقدام با اختلاط دختر و پسر همراه بود که البته با اقدام نیروی انتظامی این ناهنجاری به درازا کشیده نشد. با وجود این که برخی افراد این جشن را مرتبط با جشن تیرگان می دانند ولی هیچ سند تاریخی از این روی داد وجود ندارد و این تنها توهمی است که توسط یهودیان در ذهن برخی افراد نه تنها در ایران بلکه در برخی کشورهای اروپا نیز تجلی کرده است.

اقدامی که در آن بدون در نظر گرفتن مسائل شرعی به اختلاط زن و مرد و بی عفتی منجر می شود و هنجار های جامعه را نیز زیر پا می گذارد که نه تنها با موازین حیا در ایران کهن متقارن است بلکه با شرع دین مبین اسلام نیز مغایرت دارد و این ناهنجاری به جامعه ضربه های جبران نا پذیری خواهد زد.

نکته جالب توجه در برگزاری جشن تیرگان این است که اصلا در جشن تیرگان صحبتی از آب و آب پاشی مردم ایران باستان نشده است و دلیل جشن این روز چیز دیگری بوده که جدیدا آب پاشی را نیز به آن اضافه کردند که رد پای یهودیان اسرائیل در این میان به وضوح دیده می شود زیرا یهودیان نیز در تل آویو این روز را جشن جنگ آبی می دانند و درست روز گذشته در تل آویو نیز همزمان با پارک ایران زمین کرج این مراسم اجرا شده است و نه تنها امسال بلکه برگزاری این جشن در بین یهودیان قدمتی دیرینه دارد. البته در نحوه وارد کردن آب بازی به جشن تیرگان باید به اسناد قدیمی روی آورد که از مهمترین آنها می توان به کتاب ابوریحان بیرونی اشاره کرد، درباره این جشن باستانی ابوریحان بیرونی در کتاب آثار می گوید:

هنگامی که افراسیاب پادشاه توران بر لشگر ایرانیان غلبه می کند، پادشاه ایران ( منوچهر) به ناچار پیکی به نزد افراسیاب فرستاده و از او می خواهد که از کشور ایران به اندازه پرتاب یک تیر واگذارد و باقی را بگیرد، افراسیاب با کمال میل این پیشنهاد را می پذیرد، منوچهر فکر می کند که چه کسی را برای پرتاب تیر انتخاب کند تا اینکه یکی از فرشتگان خداوند به نام اسفندارمذ پیش منوچهر آمده و آرش را که مردی خدا پرست و دیندار بود و در یکی از غارهای کوه البرز مشغول عبادت بود نامزد اینکار می کند، چنانکه در اوستا آمده است، آرش را حاضر می کنند و منوچهر تیر و کمان را به او داده و می گوید تو باید به فرمان خداوند این تیر را پرتاب کنی و کشور ما را از چنگال اهریمن ( لشگر افراسیاب ) نجات بدهی.

آرش به بالای بلند ترین نقطه کوه رویان می رود با تمام نیرو تیر را رها می کند و خداوند به باد فرمان می دهد که تیرش را از کوه رویان بردارد و به شهر فرغانه ( شهری در خاور افغانستان کنونی که فاصله آن تا جای پرتاب تیر هزار فرسنگ بود ) ببرد، تیر پس از چند روز حرکت در این شهر به درخت گردوئی برخورد می کند و این درخت گردو مرز بین ایران و توران می شود، افراسیاب ناگزیر لشکر خود را از ایران بیرون می برد و ایرانیان آزاد می شوند. این قضیه در روز سیزدهم تیر اتفاق افتاده بود و مردم این روز را جشن گرفتند.

البته چند سالی است در فضای مجازی این جشن به شدت مورد تبلیغ قرار گرفته است. این جشن به بهانه مراسم تیرگان ایران باستان برگزار می گردد که هیچ ارتباطی با جشن ایران باستان ندارد و بیشتر شبیه جشن جنگ آب یهودیان است که هر ساله در تل آویو برگزار می شود.  البته این جشن نه تنها در ایران بلکه در چند کشور اروپایی نیز به بهانه های مضحک و ریشه سازی مانند ایران برگزار می گردد که در آخرین گزارش ها آمده است یهودیان قبرس نیز برای برگزاری این جشن در روز پنجم جولای ( 14 تیر ) اعلام آمادگی نموده اند که می توان این فرهنگ سازی در کشور های مختلف را کار یهودیان دانست که قصد تزریق فرهنگ بی بنیان و ضعیف خود به دیگر کشور ها را دارند.

در سال 1389 در تهران نیز این مراسم در پارک آب و آتش برگزار گردید که مسولین امر به علت اشاعه فساد و فحشا از آن جلوگیری نمودند.

 

عکسهای مراسم آب بازی در تهران سال 89

مراسم آب بازی در کرج تیر ماه 92

تل آویو جولای 2013

برگزاری هر دو مراسم کرج و تهران بسیار شبیه مراسم آب بازی در تل آویو است و به همان شیوه برگزار می شود. برگزاری این مراسم دروغین که توسط  یهودیان در کشور ما با نام تیرگان و در برخی کشور های دیگر نیز با اسم های دیگر جا افتاده است به فرهنگ ایران ضربه خواهد زد و می توان اهداف آن را ایجاد فساد در جامعه و کمرنگ کردن آداب و رسوم اصیل ایرانی دانست که با پیشینه کثیف یهودیان تند رو اسرائیل در مصادره جشن های اصیل دیگر کشورها نیز هماهنگ است.

لازم به ذکر است که با توجه به سنت ها و مراسم ایران باستان جشن تیرگان جشنی باستانی و دارای احترام می باشد که امروز متاسفانه بازیچه افکار یهودی گشته است و در همین زمانی که برخی فریب خورده در ایران به انجام این مراسم دروغی پرداخته اند در تل آویو نیز یهودیان این مراسم را بر گزار کردند که حتی شیوه برگزاری دو مراسم نیز کاملا به هم شباهت دارد.

در کل پاشیدن آب در ایران باستان و در اسلام چیز نا پسندیده ای نیست ولی با بررسی تمام آب پاشیدن ها در ایران و اسلام به این امر می رسیم که آب پاشیدن به یکدیگر در هیچ جای دین و تمدن ما آورده نشده است که در ادامه به برخی از آداب رسوم های مربوط به آب پاشیدن می پردازیم:

**آب پاشیدن پشت سر مسافر

هرمزان که فرمانداری خوزستان را در اختیار داشت زمان حمله اعراب به ایرن دستگیر و به مدینه نزد عمر فرستاده شد پس از اینکه اعراب هرمزان را وارد مدینه کردند وی را به مسجدی که عمر در آن خفته بود، بردند تا عمر تکلیف هرمزان را تعیین سازد.

عمر در گوشه‌ای از مسجد خفته و تازیانه‌ای زیر سر خود گذاشته بود. هرمزان، پس از ورود به مسجد نگاهی به اطراف انداخت و پرسش کرد: " پس امیرالمؤمنین کجاست؟ " نگهبانان به عمر اشاره‌ای کردند و پاسخ دادند: " مگر نمی‌بینی، آن امیرالمؤمنین است."

... سپس عمر از خواب برخاست. عمر نخست کمی با هرمزان گفتگو کرد و سپس فرمان داد، او را بکشند.

هرمزان درخواست کرد، پیش از کشته شدن به او کمی آب آشامیدنی بدهند. عمر با درخواست هرمزان موافقت کرد و هنگامی که ظرف آب را به دست هرمزان دادند، او در آشامیدن آب درنگ کرد. عمر سبب این کار را پرسش نمود. هرمزان پاسخ داد، بیم دارم، در هنگام نوشیدن آب، من را بکشند. عمر قول داد تا آن آب را ننوشد، کشته نخواهد شد. پس از اینکه هرمزان از عمر این قول را گرفت، آب را بر زمین ریخت. عمر نیز ناچار به قول خود وفا کرد و از کشتن او درگذشت.

این باعث بوجود آمدن فلسفه ای شد که با ریختن آب بر زمین، یعنی زندگی دوباره به شخصی داده می شود تا مسافر برود و به سلامت باز گردد.

( البلاذری، فتوح البُلدان، به تصحیح دکتر صلاح‌الدین المُنَجَّذ (قاهره: 1956)، صفحه 468)

**آب پاشی هنگام ورود عروس

پیامبر اکرم (ص) به امیرمؤمنان (ع) فرمود: ای علی! هنگامی که عروس وارد خانه‌ات شد کفش هایش را در بیاور و پاهایش را بشوی و آن آب را از دم در خانه‌ات تا دورتر بریز. اگر این کار را انجام دهی خدا هفتاد هزار رنگ فقر را از خانه‌ات بیرون می‌کند؛ هفتاد هزار رنگ از برکت به خانه‌ات داخل می‌شود.
( علل الشرایع، ص 514 و امالی صدوق، ص 566 و بحارالانوار، ج103، ص 28 )

**آب پاشیدن بر روی قبر

از امام صادق (ع)در مورد آب‌پاشی بر قبر سوال کردند. فرمودند: مادامی که رطوبت در آن خاک است، عذاب از او برداشته می‌شود. (  کافی، ج 3، ص 200 )

با اشاره معروف ترین مراسم های ایران باستان و روایات مذهبی مشخص شد که هیچ چیزی نه در ایران باستان نه در روایات دین اسلام از پاشیدن آب به یکدیگر آورده نشده است که همین امر نیز از دروغین بودن این جشن حکایت می کند و امید واریم در آینده سایت ها و رسانه ها جشن هایی که به دروغ به ایرانیان باستان مرتبط می شود را شناسایی و با سند و مدرک رد کنند تا دیگر شاهد برگزاری همچین جشن های مغایر با فرهنگ و دین نباشیم.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    پس مردم و نیروی انتظامی چه غلطی میکردن اگر مسلمونن از واجبات اسلام اونم از مهم ترین هاش امر به معروف و نهی از منکره((خدا لعنت کنه اونایی که بی حجابی رو رواج میدن)))مشرق از تو هم انتظار نداشتم این خبر رسانی نیست رواج فحشاست
  • ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    2 0
    چرا جمع نمی کنن این دلقک بازیهارو؟؟ چه وضعیه درست کردید؟؟؟!!!!!!!
  • علی ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    استانداری نداره که هرکی هر کاری دلش می خواد نکنه!!!
  • ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 3
    تو هند هم چنین جشنی هست ، چه ربطی‌ به اسراییل داره ، همه چیز را شما به اسراییل ربط میدین
  • ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    1 0
    چه جالب
  • سيد ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    خودتو ناراحت نكن مشرق جان اين اولشه تقدير از بعضيا و اب بازي و اينا اولشه شاهنامرو اخر پاييز ميشمرن بنشين ببين چه به سر مملكت امام زمان (عج) خواهد امد بياين ما هم مث بقيه بخوابيم
  • ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    ظاهرا بی صاحبه !!!!!!!!!!!
  • بهاره ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    ایران قبل از اسلام هم دارای تمدن بزرگی بوده ولی با فرهنگ و تمدن اسلامیش بیشتر درخشید حالا اینا که با این کارشون تمدن قبل از اسلامشون هم به باد دادن میخوان به پی افتخار کنن !!!
  • محمد سينا ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    بايد دولت در مواردي مانند اين كه يهو ديان مراسم هاي ما را تحريف مي كنند تبليغات گسترده كند تا مردم اگاه شوند.اين اشخاص بد حجاب بودند.ولي از روي نا اگاهي به چنين كاري دست زندند.
  • ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    2 0
    چهار تا سوسول هر غلطی میخوان میکنن هیچکس هم جلوگیر نیست. مزخرفه
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    متاسفانه مسئولين انتظامي و فرهنگي تو اين استان عمدتا نسبت به ناهنجريهاي اخلاقي كاملا بي تفاوتن مخصوصا مخصوصا " فرديس "
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    خدایا مارو از دست شما آدمای عصر حجرنجات بده.مشرق نیوز ازت متنفرم.
  • امین ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    1 0
    اختلاف سلیقه امری پسندیده است مشروط برآنکه به اختلاف عقیده نیانجامد و از سوی دشمن ایجاد نشده باشد باید توجه داشت اگر سلایق مردم را خودمان مدیریت نکنیم قطعا دشمن این کار را خواهد کرد مشکل مسؤلین و دستگاههای مسؤل این است که فقط اقدامات سلبی را توصیه میکنیم در حالی که بیش از اقدامات سلبی از نوع برخورد و بگیرو ببند به اقدامات ایجابی از نوع پرکردن وقت جوانان از راه الگوسازی و فرهنگسازی نیاز داریم حضرت علی علیه السلام به ما نهیب میزنند که نخوابید ما میخوابیم تا وقتی دشمن صهیونیستی با بهانه ای برای جوانان ما الگوسازی ودر نتیجه برای جامعه و دین و فرهنگ ما مشکلسازی کرد تازه بیدار شده و دستپاچه به برخورد قهرآمیز میاندیشیم که چه بسا نتیجه عکس گرفته و موجب سرخوردگی و رشد کینه جوانان هم میشویم در جنگ نرم خواب معنا ندارد در جنگ نرم به عکس جنگ سخت نظامی در صورت کم کاری کشته و شهید سرافراز و پرافتخار نمیدهیم بلکه تلفات میدهیم آنهم تلفاتی که مایه ننگ خانواده ها و جامعه خواهد شد اگرچه وقتی واقعه رخ داد و دامن فرهنگ جامعه آلوده شد قطعا برخورد قهرآمیز لازم و ضروریست ولی باید بدانیم در دنیای کنونی که مرزی بین کشورها و ملتها وجود ندارد همین اقدام ضروری و واجب هم موجب جذب جوانان به فرهنگ منحط غرب و افتادن در دامهای رنگارنگ و سرگرم کننده غرب صهیونیستی و وحشی خواهد شد امیدوارم این صحنه های دردناک آسیب پذیری جوانان و سرمایه های ایران را آقای روحانی هم ببینند و برای حل اساسی مشکل در دام تکنوکراتهای غربزده و افسادطلبان به اصطلاح اصلاح طلب گرفتار نشود که اگر چنین شود بی تردید روزهای بسیار سختی در پیش خواهیم داشت و هر روز باید شاهد صحنه های دردناکتر و هتاکی بیشتر دشمنان باشیم که انشاءاله چنین مباد اللهم عجل لولیک الفرج
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    1 0
    یکی از علمای بزرگ سالها پیش گفته بود شما امروز به اسم حقوق بشر دموکراسی و حریف شخصی واجبی که امام علی(ع) به خاطرش شهید شد رو کنار گذاشتین ولی خبر ندارید که نفس این افراد ارضا شدنی نیست و هر چی بیشتر عقب برید آنها در گناه بیشتر افراط خواهند کرد.. روزی خواهد رسید که وسط شهر زنا و لوط انجام بدن و شما هم هیچ کاری از دستتان ساخته نیست... و شهرت فساد جوانان ایرانی بالاتر از اسرائیلیها در جهان خواهد پیچید....
  • جهانگرد ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    ای کاش یکی از بچه های مشرق در یه سفر تحقیقی یه دوری به کشورهای شرق آسیا مثلا تایلند یا شرق اروپا و همینطور فلاند و اروپای شمالی یا حتی همین همسایه ها بزنه این توریست ها و دانشجوهای ایرانی چه وضعی دارن... مایه تاسفه که به عرضتون برسونم الآن از نظر اخلاقی حتی روی خیلی از مردم کشورهای سکولاری رو این مهاجرین و توریست های ایرانی کم کردن!!...
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    بابا خبر نداری؟ اونجا کرجه...یعنی شهری که...
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    افسوس این زیر پا نهادن ارزشهاست ..
  • رزم کرار ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    ای بابا مشرق جان این مدل هنجار شکنی ها تو جامعه ما خیلی وقته که عادی شده وکسی براش مهم نیست که چه اتفاقی میافته اصلا تبدیل به هنجار شده ایراد نداره اصلا بزارید جوونها ازاد بشن اصلا اگه الان تو کرج شما مثلا یه هیات برگزار کنی هنجار شکنی کردی اینها که هنجار شکنی نیست خیلی هم خوبه همه چی ارومه مسولیین چقدر خوشحالن دل خجسته ای داریا مشرق............
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    اگه تک دشمن اینه پس چرا پاتک نداره؟؟؟ خوبه تو بوستان بانوان، امکان تفریح آب بازی را فراهم کنید تا قبل از اینکه تبدیل به یک فرهنگ بد و معضل بشه، در مسیر صحیح اش قرار بگیره!!! امیدوارم قرارگاه جنگ نرم هر چه زودتر عملیاتی شود قبل از آنکه دیر شود!!! امروز ضرورت ایجاد چهار قرارگاه جنگی فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی در کنار هم و با همکاری هم و تحت یک مدیریت واحد با برنامه ملی و بین المللی به خوبی احساس می شود!!! گناه تنها گذاشتن مردم در عوارض ناشی از این جنگها که معیشت و دین و کمال مردم را به خطر انداخته است بخشودنی نیست!
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    استاندارد داره ولی استاندار ملیه!
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 16
    رواج فحشا کدومه!! چرا چرت و پرت میگی؟ شد مشرق یه کاری بکنه شما ایراد نگیرین؟ رواج فحشا؟؟؟؟؟؟؟
  • علي ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    پارك ايران زمين واقع در ميدان اسبي (استقلال) دقيقا كنار اين پارك كانكس نيرو انتظامي هم هست ... ولي ...
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    از آمار مثبت و منفی ها می توان به میزان فساد در کشور پی برد.
  • ایرانی ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    سلام ممنون از اطلاع رسانی شما
  • محمد قنبری ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    مشرق جان کارت معلوم نیست بعضی پیام های خوب رو نمیزاری و اگر بزاری ویرایش میکنی ولی همچین مطلب مزخرف رو راحت میزاری 1-در جواب این ناشناس بی ادب 1-خودت چه غلطی میکنی 2-اگر ما این مطالب خوب رو ندونیم میشیم مثل تو آدم بیسواد 3- مشرق جان مطلبت خیلی خوب بود
  • امير احمد اكبري اسبق از تبريز ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    اين تفنگ هاي آب پاش رو چه كساني و با چه نيتي وارد كشور كردند؟
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    کمتر بنوسیید مشرق نیوزی های عزیز
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    ساکت
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    درود و سلام هر چی بسیجی و طرفدار نظامه. "شادی خوبه اما به جا و به اندازه و اگر نه ".. توی همون مسجد و حسنیه هم میشود فعالیت فرهنگی کرد از آخوندهای خوب و پا منبریهای مودب در ماه رمضان استفاده کنید مشرق نیوز تو هم زیاده روی نکن که رژیم غذاییت بهم میخوره ها .
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    13 0
    برای ممسئولین امنیتی این شهر متاسفم که گذاشتن این برنامه برگزار بشه. امیدوارم بتوانند جوابگوی خون شهدا و خانوادهاشون باشن.
  • امیر ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    نمیدونن عقدشون رو کجا خالی کنن
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    13 0
    تهران و کرج مهد تقلید کوکورانه از توهش غرب!
  • حسام ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    1 2
    خاک تو سرتون آب بازی چند تا جوونم نمیتونید ببینید
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 4
    بروباباتندرو.
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    مشرق یادت باشه اینقدربدبختی که فقط نظرات باب میل خودتو انعکاس میدی.وای به حالت تو اون دنیا با این عدالتت.خاک برسربی وجودتندروی افراطی.
  • نوشین ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 18
    باید جمع بشه این مسخره بازیا اخه چه وضعشه
  • مشرق نیوز ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    خوب
  • آنتی فمن ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 8
    باز شروع کردی
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    بعضی اومدن نظر دادن که از تندروی و تحجر دست بردارید میخوام بدونم اجرای احکام اسلامی تحجره یا برداشت گزینه ای از دین واقعا منصف باشیم آیا حرمتی تو این جامعه مونده که دیگه شکسته نشه وقتی تو روز عاشورا اومدن کف و سوت زدن ما هم عین خیالمون نبود جای تعجب نداره که عده ای بیان به ما متحجر بگن و به این جماعت متفکر و روشن فکر پس روشنفکری به معنی نفی احکام اسلامه از نظر شما نمیدونم چی بگم شایدم ما تو یه جامعه زندگی میکنیم که فقط به اسم اسلامی هست و نه در عمل و اما به این مسولین میخوام بگم که شما به سریر خونهایی تکیه زدید که در راه اسلام فدا شده کوتاهی شما باعث فرورفتن شما در گرداب خون آنها خواهد شد.
  • ماهور ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    تو متروي صادقيه اين لفظ هست كه ميگن كرجي ا اومدن !!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    3 0
    بی فرهنگی و ابتذال چند نفر رو نباید به کل مردم ایران تسری داد .
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    درست نیست ! چون فضای مجازی و اینترنت توی ایران تحت تاثیر افراد و گروه خاصی هستش و ربطی به اکثریت مردم ایران نداره . اینرو میشه از نتیجه ی نظرسنجی های اینترنتی فهمید که غالبا با حقیقت منافات داره .
  • ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    از ادب حامیانشون ، فرهنگشون و شخصیتشون مشخصه .
  • محمد ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    سلام به قول سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی: توی این مملکت همه آزادی دارند جز بچه حزب الهی ها. اگه ما ها بخواهیم یه تجمع ساده واسه امر به معروف بگیریم از هزار سازمان و نهاد دولتی و امنیتی مجوز بگیریم و اگر هم یه کم شعار بچه ها به قول اونها رنگ و بوی سیاسی گرفت میان دست بسته میبرنت. ولی اینها هرجور تجمع غیر قانونی میگیرن و نهاد های نظامی از ترس اینکه برچسب ضدحقوق بشر و دموکراسی نخورن جرأت برخورد باهاشونو ندارند
  • ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 2
    جای تاسف داره ! فرهنگ ایرانی همیشه با حیا و کرامت همراه بوده نه این بی فرهنگی ها و تقلیدهای زشت جایی توی فرهنگ غنی ایرانیان نداره . همه جای دنیا افراد هنجار شکن و بی شخصیت وجود داره .
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    12 0
    خب باهوش نمیشه ازاسرائیل رفته باش هند
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    باور کنید شرم اور است بگویم ما به کرات برقرای روابط نامشروع را درون اتومبیلها مشاهده میکنیم با پارک جلو منازل مردم و کوچه ها اصلا پلیس جواب این عدم امنیت اخلاقی بوجود امده برایمان را برایمان اینگونه توجیه میکند مزاحم شماکه نیستند ولشان کنید خوش باشند! یعنی اینجا انگلیس است و نه ایران؟مردم چه بکنند وقتی این جواب را میگیرندموادو سایر مفاسد هم که بیدادمیکند میخواهند ایران را تبدیل به اسرائیل دیگری کنند و سی چند سال مبارزه را نابود سازندوخدا بخیر کند.
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    در جواب اون اقا كه گفتن اين اب پاشها كيا وارد كردن. اينارو عوامل فتنه امريكايي اسراييلي و سران فتنه با كمك سرويسهاي سيا موساد و ام اي6 و ام اي 5 و بنياده سوروس وارد ميكنند!!!!!
  • نیما ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    خجالت بکشید! اینا عکس های آب بازی کرجه؟ پنج تا عکس آخر اصلا ایران نیست. اینایی که چشماشون رو می بندن و به شرکت کننده ها دری وری می گن، یه بار به خاطر دروغی که مشرق می گه موضع گیری کنن...
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    ناشناس عزیز ...
  • شهروند ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    دوست عزیز وقتی با این دوستان صحبت کنی میفهمی هیچ منطقی ندارند و تو رو متهم به توهم توطه میکنند. و به هیچ راهی مستقیم نیستند. باید کاره رسانه کرد. فقط رسانه ...
  • شهروند ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    دوست عزیز شما معلومه از اون دسته آدمهایی هستی که کاری واسه جامعه انجام ندادی و مثل بعضی از مسئولین دور گود نشستی و فقط تماشا میکنی.
  • رزم کرار ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    خوبه اخرش توشته این عکسها برای ایران نیست این عکسها هم برای یه سری از تهرانیها وکرجی هاس
  • محمد سينا ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    جالبه.مبارزه با فرهنگ بيگانه كه فوقش3000 سال تمدن داره باز گشتن به عصر حجره.ولي جايگزين كردن يك فرهنگ بي هويت و بي انسانيت به جاي يك تمدن هفت هزار ساله و مورد ستايش ،يك كار پسنديده و نشان از به روز بودن ومتمدن بودن است.صد سال سياه نمي خوام اين تمدن بي هويت و بووووق يهودي را داشته باشم.به درك
  • جهانگرد ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    تا کی بگیم چند نفر؟..
  • محمد سينا ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    شما اگه دليلي بر اشتباه بودن حرف هاي ايشون داري دليلت را ارائه كن
  • محمد سينا ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    روح امام خميني و شهدا را ناراضی کردند برخی مسئولان و مردم
  • محمد سينا ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    فكر مي كردم تنها خودم هستم كه خيلي جو گيرم
  • نصیر ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    این تازه به دوران رسیده های عشق فرهنگ همیشه بودن... ولی این اسلامه که بعد از 1400 سال اسمش رئیس جمهور ابرقدرت های دنیا رو می لرزونه و 1400 سال دیگر هم اسلام خواهد بود ولی هیچ اثری از نه از این عشق فرنگ ها هست نه امریکا
  • ramin ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    agar mosalman hastim baiad dastoorate eslam la aghal hame midanin ke eslam az hameye adian jadidtar asto ejra kard na ghabl az eslam
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    فکر نکنم کار به اونجاها برسه بر اساس حوادث اخرالزمانی وقوع زلزله بزرگ در تهران از برکت وجود چنین اشخاصی قطعی است
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    ساکت بابا دهاتی.
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    شهرستانی توحش با ح است نه با ه بی سواد روستایی.
  • آم بروز ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    جک سال لابد ضد انقلاب برای عملیات براندازی وارد کرده واسه بچه مچه هاس دیگه ببم جان
  • آم بروز ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    بابا تهرونی باسواد ایکیوسان کشتی گیر
  • وحید ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    توهم اول خوب عکسها رو نگاه کن بعد نظر بذار.
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    این ها ناموس ندارند؟!!!!!!!!!!!! کرج شهر غیرت..... از این به بعد باید جک کرجی تعریف کنیم...
  • گمنام ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    من تهرانی ام ولی با نظر ناشناس موافقم. با این کارتون شان تهران بالا نمی ره!!!!
  • عرفان ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    0 0
    بازبون روزه میگم متاسفم همین
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    0 0
    چی میگی؟
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    0 0
    ای کلک.
  • محمد ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    0 0
    این دوتا عکس آخرش تابلو هست مال ایران نیست.چرا الکی جو سازی میکنید
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    اشتباه نکنید تصاویر پایینی واسه تل آویو هستش نه کرج سه چهارتای اولی واسه کرجه انقدر سخت نگیرید چندتا نوجوان دارن آب بازی میکنن همین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس