کد خبر 230251
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷

بهزادپور، کارگردان نمایش ترکیبی «شب‌های آفتابی» از عدم برگزاری این نمایش در ماه رمضان امسال خبر داد.«شب‌های آفتابی» نمونه برجسته هنر‌ انقلابی سالهای بعد از انقلاب است.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق، بهزاد بهزادپور، کارگردان نمایش ترکیبی «شب‌های آفتابی» در گفت‌وگو با تسنیم از عدم برگزاری این نمایش در ماه رمضان امسال خبر داد. بهزادپور که مدتی  از حوزه تولید فیلم فاصله گرفته است دلیل عدم برگزاری «شب‌های آفتابی» را نامناسب بودن فضای کشور اعلام کرد.

«شب‌های آفتابی» نام نمایشی ترکیبی است که در آن براساس سناریویی مشخص و توسط گروه‌های کاردان و در فرایندی تشکیلاتی، ابزارها و روش‌های مختلف هنری از جمله  موسیقی، نور، دکور، نمایش، جلوه‌های ویژه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا پیامی از پیش تعیین شده را به شکلی واقعی و عینی بر مخاطبین حاضر عرضه بنمایند. این نمایش جلوه‌ای از هنر اسلامی ایران است که شباهت‌هایی به دیگر هنرهای نمایشی دارد اما تفاوت‌های خاص این نمایش سبب تاثیرگذاری زیاد بر مخاطبان می‌شود. در این نوع نمایش مخاطب خود را در صحنه حاضر می‌بیند و با تمام وجود اتفاقاتی که در نمایش طراحی شده است را درک می‌کند.

در سومین دوره جشنواره فیلم مردمی عمار از بهزاد بهزادپور برای فعالیت‌های هنری‌اش در جبهه انقلاب اسلامی تجلیل به عمل آمد. بهزاد‌پور در این جشنواره  با اشاره به آخرین آرزوی خود که ساخت شب آفتابی با روایت صبح تا شام غریبان عاشورای حسینی است، گفته بود: دعا کنید تا شهید شوم اما قبل از آن آرزو دارم تا از صبح عاشورا تا شام غریبان عاشورا را بسازم و در همان شب با این نمایش «شب آفتابی» شهید شوم. برای من و آدم‌هایی مثل من بسیار ناراحت کننده است که از این دنیا با مریضی و یا با مرگ طبیعی از دنیا برویم. دعا کنید با شهادت از این دنیا بروم.

پیش از این 22 نفر از نمایندگان مجلس ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران نمایش تلفیقی «شب آفتابی»، حمایت خود را برای ایجاد زمینه‌های مناسب در راستای تهیه، اجرا و تقویت چنین آثار فاخری در کشور اعلام کرده بودند. غلامعلی حدادعادل، علیرضا مرندی، مرتضی آقاتهرانی ، علی اصغر زارعی، حمید رسایی، اسماعیل کوثری و علیرضا زاکانی از امضا کنندگان این نامه بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس