کمتر کسي است که بداند «محمدحسن قدوسي» از فاتحان لانه جاسوسي آمريکا و يکي از همرزمان شهيد سيد محمدحسين علم الهدي که دوشادوش او جنگيد و پيکر پاکش زير شني تانک هاي بعثي له شد ، نوه علامه طباطبايي (ره) مي باشد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، کمتر کسي است که بداند «محمدحسن قدوسي» از فاتحان لانه جاسوسي آمريکا و يکي از همرزمان شهيد سيد محمدحسين علم الهدي که دوشادوش او در 16 دي ماه 1359 جنگيد تا به شهادت رسيد و پيکر پاکش زير شني تانک هاي بعثي له شد ، نوه دختري مفسر کبير قرآن صاحب الميزان ، آيت الله محمدحسين طباطبايي (رضوان الله تعالي عليه) مي باشد.

شهيد محمد حسن قدوسي دانشجوي رشته جامعه شناسي دانشگاه مشهد بود. او به سال 1336 در قم متولد شد . پدرش شيخ علي از مدرسين و استادان حوزه علميه قم و داماد حضرت آيت الله طباطبايي بود . در زمان شهادت محمد حسن ، پدرش آيت الله شيخ علي قدوسي بر کرسي دادستان کل انقلاب اسلامي تکيه داشت اما علي رغم اين ، باز هم کمتر کسي دانست که دومين مقام قضايي نظام اسلامي ، عزادار فرزند خويش است. تنها 8 ماه بعد ، آيت الله شيخ علي قدوسي دادستان کل انقلاب اسلامي توسط منافقين کوردل ترور شد و به پسر شهيدش پيوست.

امام خميني به مناسبت شهادت اين قاضي مجاهد و پدر شهيد بي ادعا نوشتند: «با کمال تأسف و تأثر، حجت الاسلام شهيد قدوسي به دوستان شهيد خود پيوست. شهيدي عزيز که ساليان دراز در خدمت اسلام بود و اخيرا مجاهدات او در راه انقلابْ، بر همگان روشن است. اين جانب ساليان طولاني از نزديک با او سابقه داشتم و آن بزرگوار را به تقوا و حُسن عمل و استقامت و مقاومت و تعهد در راه هدف مي شناختم. شهادت بر او مبارک و «وُفود الي اللّه » و خروج از ظلمات به سوي نورْ بر او ارزاني باد».

منقول است که محمد حسن ، در يکي از دفعاتي که از جبهه به ديدار پدرش آمده بود به وي گفت: من در جبهه ها احساس کردم که زماني که دشمن حمله مي کند و ما در محاصره خمپاره هاي دشمن قرار مي گيرم و آنقدر خمپاره به طرف ما شليک مي کنند که گويي از آسمان خمپاره مي بارد . آنوقت است که معلوم مي شود چه کسي خداپرست است و موحد واقعي کيست.

امروز پيکر مطهر محمدحسن قدوسي در کنار ديگر همرزمان شهيدش ، در کربلاي هويزه پذيراي هزاران زائر از سراسر ايران اسلامي است.

روحمان با ياد هر دوي آنان شاد

 

 

شهيد آيت الله حاج شيخ علي قدوسي دادستان کل انقلاب اسلامي

(پدر شهيد محمدحسن قدوسي و داماد آيت الله طباطبايي)

 

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس