کد خبر 228923
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴

مراسم دومین سالگرد درگذشت آیت‌الله محمدمهدی مهندسی از اساتید اخلاق حوزه علمیه، فردا در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق، علی مهندسی فرزند آیت‌الله محمدمهدی مهندسی به فارس گفت: مراسم دومین سالگرد استاد مهندسی، روز پنجشنبه 13 تیرماه 1392 از ساعت 17:30 بر سر مزار آن استاد، واقع در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می شود.

بر پایه این گزارش، آیت‌الله محمد مهدی مهندسی(ره) از اساتید برجسته اخلاق، حکمت و عرفان حوزه علمیه قم و عضو هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی در سال 1332 در آباده به دنیا آمد.

وی پس از ورود به حوزه علمیه قم از محضر اساتیدی همچون حضرات آیات یحیی انصاری شیرازی، حسن حسن‌زاده آملی و میرزا جواد آقای تبریزی، بیشترین استفاده را برد و با آیت‌الله انصاری شیرازی بسیار مأنوس بود.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه با اینکه کتاب‌هایی مانند کفایة‌ الاصول، اشارات، مصباح الهدایة، اسفار اربعه ملا صدرا، تمهید القواعد، شرح فصوص و تفسیر قرآن تدریس می‌کرد به دورترین نقاط کشور برای تبلیغ می‌رفت و از مبلغان نمونه حوزه علمیه قم بود.

این استاد و مبلغ برجسته حوزه علمیه بر اثر عارضه قلبی چند روز در بیمارستان‌ بستری شد و بعد از ظهر 27 تیرماه 1390 دعوت حق را لبیک گفت و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام، در حجره شهید آیت‌الله مفتح دفن شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس