بسیج بزرگ و قهرمان ما متعلق به همه ملت است. بسیج متعلق به هیچ حزبی نیست. هیچ کس حق ندارد به بسیج چشم طمع داشته باشد. بسیج متعلق به تمام آحاد جامعه و تمام کسانی است که نظام، انقلاب، قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول دارند. همه ما از پیرمرد و جوان و میانسال عضو بسیج هستیم. بسیج برای همه است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام شیخ حسن روحانی حالا هفتمین کسی است که ردای ریاست‌جمهوری اسلامی ایران را بر تن می‌کند. او در 24 خردادماه 92 اعتماد بیش از نیمی از رای‌دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را جلب کرد و حالا با کسب ۱۸ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۳۲۹ رای، می‌رود تا کلید ساختمان پاستور را از محمود احمدی‌نژاد تحویل بگیرد و «دولت تدبیر و امید» را تشکیل دهد.

اما شاید بسیاری از ایرانیان و حتی جمع گسترده‌ای از مردمانی که او را به عنوان رئیس جمهورشان انتخاب کردند از نظرات و دیدگاه های گذشته او اطلاع دقیقی نداشته باشند. در ادامه به بازخوانی برخی دیدگاه های منتخب مردم ایران در روزها و سال های گذشته می پردازیم.



هیچ کس حق ندارد به بسیج چشم طمع داشته باشد

حجت‌الاسلام حسن روحانی در تاریخ 9 آذر 1387 طی یک سخنرانی با اشاره جایگاه «بسیج قهرمان» عنوان کرد: بسیج بزرگ و قهرمان ما متعلق به همه ملت است. بسیج متعلق به هیچ حزبی نیست. هیچ کس حق ندارد به بسیج چشم طمع داشته باشد. بسیج متعلق به تمام آحاد جامعه و تمام کسانی است که نظام، انقلاب، قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول دارند. همه ما از پیرمرد و جوان و میانسال عضو بسیج هستیم. بسیج برای همه است.

وی افزود: «تلاش‌های برخی افراد برای مصادره بسیج مانند آن است که برخی‌ها بگویند آیت‌الله مدرس یا بو‌علی‌سینا یا امام خمینی یا رهبر معظم انقلاب متعلق به ماست!»

بسیج و سپاه متعلق به همه هستند/ هیچ کس نباید این سرمایه‌ها را متعلق به خود بداند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با یادآوری جان‌فشانی‌ها، ایثارها و فداکاری‌های بسیج در طول انقلاب مخصوصاً ایام جنگ تحمیلی و تاکید امام خمینی (ره) بر بسیج 20 میلیونی افزود: «باید از سرمایه‌های ملی پاسداری کنیم و مانع تخریب آن‌ها شویم. سرمایه‌های معنوی ما مهم‌‌تر از سرمایه‌های مادی هستند. بسیج، سپاه، امام خمینی (ره) و رهبریت انقلاب متعلق به همه هستند و هیچ کس حق ندارد این سرمایه‌ها را متعلق به خود بداند».

روحانی در پایان تاکید کرد: «لجن‌پراکنی آسان است اما ما وظیفه داریم با اخلاق اسلامی با یکدیگر رفتار کنیم و کشور را با اخلاق اداره نمائیم. در این شرایط دشوار، وظیفه داریم که همه دست به دست هم بدهیم و بدانیم که پیشرفت بدون علم و اخلاق محال است». (لینک خبر)


شعارهای آرمانی را باید رهبر انقلاب بدهند و ما باید به فکر اداره کشور باشیم

حجت الاسلام حسن روحانی همچنین در تاریخ 17 خرداد ماه 1387 در جمع عزاداران خمینی کبیر در مسجد امام سمنان اظهار داشت: شعارهای آرمانی را باید رهبر انقلاب و ولی امر مسلمین جهان بدهند و ما باید به فکر اداره کشور باشیم و مسیر را هدایت کنیم و از دادن شعارهای آرمانی در جامعه پرهیز کنیم.

جمهوری اسلامی ایران کشور امام زمان(عج) است

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران کشور امام زمان(عج) است، گفت : نباید به این مسئله اتکا کنیم که چون کشور ما کشور امام زمان است، مسئولیتهای خودمان را به امام زمان(عج) نسبت دهیم بلکه باید خودمان در صحنه باشیم و با تلاش و تفکر کشور را اداره کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در سال 1366 وقتی صحبت از غنی سازی اورانیوم بود کسی باور نمی کرد که به این فنآوری نوین دست پیدا کنیم اما درسال 1380نتیجه تلاش متخصصین ایرانی به ثمر نشست و ما با تلاش و فعالیت توانستیم به انرژی هسته ای دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: احیای دین اسلام، آزادی مردم و احیای هویت اسلامی و ایرانی سه هدیه ارزشمند بود که حضرت امام خمینی(ره) به ملت ایران اعطا کرد. (لینک خبر)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدانی است که نام و نشان از گمنامی و بی نشانی گرفته اند./ امام خمینی
  • ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    0 0
    خاتمی هم از این حرفها زیاد میزد و با چفیه عکس زیاد داشت!
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    0 0
    تو آدم خوبه هستي و اومدي مثل سوپرمن همه ايرونيارو نجات بدي.
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    0 0
    انتخاب روحانی یعنی آزادی درجامعه.
  • ناشناس ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    0 0
    هر جریانی می آید و میرود(باران،طوفان،گرما،سرما،سیل،زلزله) اما خاک می ماند بسیج نمادی از خاک است که آن را می پوشد و همیشه ماندگار است.
  • علی ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    0 0
    شما هم دارید با گذشته ی روحانی حال میکنید.....
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    0 0
    بسیجی بودن مگه بده؟ اصلاح طلب بسیجی هم داریم .... اصلا حال میکنیم با اینجور آدمها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس